Gå til innhold
Hundesonen.no

Krohnegården’s Toya Never Fails “Luna”


SiriEveline
 Share

Recommended Posts

Jeg er jo endelig blitt hundeeier igjen, og det er vel på tide at snuppa får sin egen tråd på sonen også.

I slutten av februar var jeg altså en snartur til Bergen for å hente en vakker sheltiefrøken som skulle komme til meg på prøve. Nesten tre måneder har nå gått og hun har sklidd inn hos oss.

Hun har virkelig gitt meg selvtilliten tilbake når det gjelder hund, samtidig som hun også gir meg spennende utfordringer på trening. Lydighet er nemlig litt i overkant av statisk for denne snuppa, men vi skal nok finne en måte å gjøre det gøy på. Derimot tror jeg at jeg må satse litt på agility, hun har ikke bare bygningen til det, men også et hode for det. Hele hunden lyser opp når hun får oppgaver som minner om agility!

Utenom dette så går vi jo lange fine turer, eller jogger ute i den flotte naturen :) Luna har virkelig hjulpet meg å komme i form og er en skikkelig fin motivator.

862618_10152581113940262_1910642908_n.jp

862862_10152581113905262_499899768_n.jpg

483913_10152656890770464_794627136_n.jpg

Fotograf: AnetteH

558786_10152713526665262_1624996083_n.jp

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint det nederste bildet av dere var! :ahappy:

Mulig jeg kommer til å bruke gammelt navn av vane, men jeg skal prøve å få det rett :P

Fine, gode Luna!

Edit; bilder fra desember 2012 :)

192588_4405234803647_273330947_o.jpg

478205_4405234283634_1099943298_o.jpg

556744_4405236883699_2032628659_n.jpg

Endret av *mokken*
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så pen altså :D gratulerer masse!

Tusen takk!

Så fint det nederste bildet av dere var! :ahappy:

Mulig jeg kommer til å bruke gammelt navn av vane, men jeg skal prøve å få det rett :P

Fine, gode Luna!

Edit; bilder fra desember 2012 :)

192588_4405234803647_273330947_o.jpg

478205_4405234283634_1099943298_o.jpg

556744_4405236883699_2032628659_n.jpg

Hun går fint under Poppy også :) Takk for bilder!

Gratulerer med kjempeherlig rase! :ahappy:

Hihi! Takk for det! Ingen dum rase nei!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Idag har vi visstnok hatt skikkelig break-through på treningsfronten! Jeg har trent litt småtriks i minikorte økter et par-tre ganger i det siste.
Isted da jeg tok på meg en collegegenser som ligner litt på treningsvesten ble Luna kjempeivrig. Så da gikk jeg bort og tok på meg den faktisk treningsvesten og frøkna gikk i hundre. Hoppa og spratt og tok seg en seiersrunde!

Økten var helt herlig, alt løsnet på kassemetoden (for å få innsitt) og nå svinger hun rundt og helt inntil beinet mitt. Snurring har hun blitt helt rå på, og det var mye intensitet i hele hunden. Avsluttet på topp med litt kasting av pipeball som = Luna i himmelen :)

Også noen bilder siden sist da:
294826_10152804538570262_1555722100_n.jp

222017_10152804538975262_1861372019_n.jp

375118_10152804538900262_1366027746_n.jp

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay for gjennombrudd! :D

Skal nok se at vi sikkert får enda flere gjennombrudd på Hemsedal :)

Hu er virkelig mye mer på i treningsammenheng. Svigers kommenterte også hvor mye mer selvsikker hun har blitt i det siste. Var nok en stor omveltning for henne, men ting går seg som regel alltid til.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennombrudd på utgangstilling!

Ganske nylig løsnet det på boksen, og hun har siden det svingt seg innmari pent på plass, så lenge hun er på boksen. Tok jeg den vekk ble det bare virring. Men Simira tipset meg i helgen om å bare ta vekk boksen også belønne all atferd som lignet det jeg ville ha. Og det er tydelig at Luna visste hva som lønte seg.

Dette har vi idag trent videre på og nå har vi faktisk en slags innsitt! Selvfølgelig er det ikke alle gangene hun svinger seg inn riktig, men nå kan jeg faktisk vente henne ut litt også korrigerer hun seg litt (eller helt). Det er bare fantastisk gøy når man har sånne fremskritt i treningen!

Jeg må nesten filme det neste gang!

Målet nå fremover er egentlig bare å jobbe videre med det, og alltid avslutte med en bra posisjon. Jeg belønner med godbiter under treninga og avslutter med skikkelig ballkasting og klapping i hendene og rosing i skyene. Hun er bare den lykkebolla!

Nå tør jeg faktisk tro på at vi har en utgangstilling man kan vise frem og som fungerer innen vi skal til Hemsedal!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått filmet en utgangsstilling økt.

Jeg blir nervøs og teit når jeg liksom skal få til ting riktig på film, noe som forøvrig er kjempebra trening, for jeg klikker ganske inkonsekvent. Planen nå er å finne ut hva som er bra nok posisjon og hva som ikke er bra nok, og belønne utifra det. Tar gjerne imot gode tips altså!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...