Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundebur i bilen?


Recommended Posts

Hvis man har hundegitter i stål mellom baksetet og bagasjen i bilen kjøpt hos biltema er det godkjent som sikring da? http://biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Dyr-i-bilen/Hunde--og-lastgitter-342972/

Hvis man skal ha bur i tillegg der bak i bagasjen er det best med sammenleggbart...... http://www.dyrenesnettbutikk.no/produkter/Hundebur-Sammenleggbart.html

.... Eller tøybur http://www.norsktilhengersenter.no/hundebur_stoffbur_maelson.html

? Hvilke av disse to burene funker best som bilbur?

Vet at bilbur feks. Herkules, og Variocage er best hundebur i bil.

Men nå tenkte jeg kun på det sammenleggbare og tøyburet. Jeg lurer på dette bare for at jeg er nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er best av gitterburet som er sammenleggbart eller tøybur?

Hundegitteret mellom baksetet og bagasjen er vell sikkerhet? Eller regnes det ikke som sikkert nok?

Kjøpt et skikkelig bur du. Et beregnet for å ha i bil, som er godkjent og trygt for hunden (det er feks ikke trygt om den har for mye plass). Sjekk ut feks variocage og hercules.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå aner jeg ikke hva gitteret tåler, det må du nesten se på de spesifikasjonene om. Men om du tenker å ha det buret baki for å utnytte plassen bedre i forhold til bagasje osv så synes jeg det er en dårlig ide. Ingen av dem tåler stort, og skulle noe skje så har du buret fullt av bagasje uansett hvilken en av de du velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hasdde gitterbur baki en bil som fikk annen bil i rumpa. Kunet lite trykkk, men hele buret var totalt knekt sammen og umulig å få opp igjen og de fra viking sa rett ut at hadde det vært en hund der hadde den forhåpentligvis dødd under kræsjen hvis ikke ville den hatt så store skader at den hadde måttet avlivest på stedet!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia med bagasjerom er at de er laget for å klappe sammen om bilen er i en ulykke. Så om du ikke har bur som er kræsjsikkre så er det rett og slett ikke sikkert. Kræsjsikkre bur er dyre - men verdt pengene. Tøybur eller sammenleggbare er ikke noe vits om du skal sikkre hundene i bilen, men mange bruker de for det...

De gittrene der gjør ikke noe annet enn å holde bikkjene på sin side av gitteret. Intet mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitteret fra biltema er ikke brukerne til noe som helst. Vi hadde det en stund, ikke for å sikre hund, men det bare falt av helt uten provokasjon. Montert riktig var det også.

Jeg synes også helsveiset bur er relativt dyrt, men fulgte med på brukt og fikk kjøpt et her inne til en billig penge.

Sjekk ut kela bur, jeg synes slettes ikke prisene er ille for nye bur heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhengig av bilen så er ikke gitter nødvendigvis dyrt. Originalt til min Skoda Octavia koster 1500 nytt og er absolutt verdt det. Legg til 2000 for Kela bur så kan jeg frakte hunden min trygt. Og en det er jo en engangskostnad som varer lenge. Byttet man bil så kan man jo bare selge buret om det ikke passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...