Guest Limo Skrevet 7. Mai 2013 Rapporter Skrevet 7. Mai 2013 Duva er en norsk buhund på 4 måneder. Hun er veldig sosial og glad i alle, både hunder og folk Hester vet hun ikke helt hva hun synes om enda. Hun vil gjerne leke (hopper ned i lekestilling), men de er samtidig litt skumle. Planene er å prøve oss innen bruks (det er helt nytt for meg), og vi har derfor meldt oss på konkurransekurs med Marthe i juni Ellers kommer vi til å trene lydighet, og kanskje litt agility. Jeg får se hvordan hun utvikler seg, men foreløpig er hun ei travel frøken som er skikkelig spretten så jeg tror hun kommer til å like agility når hun vokser til. Foreløpig er favorittaktivitetene å bære på pinner, plage Lily og løpe tulling på tur Bildespam: Rundt 8 uker tror jeg. Rundt 10 uker. Duva og gamlemor Amanda På tur med resten av gjengen. Den kan du få... den kan du få... Og den kan du få Siter
Symra&Pippin Skrevet 7. Mai 2013 Rapporter Skrevet 7. Mai 2013 Å nei! Du tok et av de navnene jeg vurderer for min framtidige blå beardistispevalp! Duva er et gammelt dialektord for blomsten tyrihjelm, som er en blå blomst som vokser i hagen min. Alle mine framtidige hunder skal ha gamle dialektord for blomster, helst sånne som jeg har i hagen. Men ok da, din lille Duva var så søt at hun får få navnet! Siter
Gjest Skrevet 7. Mai 2013 Rapporter Skrevet 7. Mai 2013 duva i vannet er vel no annet vi og sier i nord Siter
Bikipile Skrevet 7. Mai 2013 Rapporter Skrevet 7. Mai 2013 Så herlig En dag skal jeg få meg en buhund altså. Siter
MarieR Skrevet 7. Mai 2013 Rapporter Skrevet 7. Mai 2013 Nydelig! Fikk ikke mindre lyst på buhund igjen nå. Også Amanda da, my all-time favourite! Siter
Guest Michellus Skrevet 7. Mai 2013 Rapporter Skrevet 7. Mai 2013 Hun er herligere i virkeligheten altså :wub: Siter
puddellover Skrevet 7. Mai 2013 Rapporter Skrevet 7. Mai 2013 Herlige Duva! Umulig å ikke la seg sjarmere av henne Siter
Ine Skrevet 7. Mai 2013 Rapporter Skrevet 7. Mai 2013 Nååh, for en skjønn liten valpis. OT: Hvor er det bildet langs sjøen tatt? Ligner på en plass jeg pleier å gå mye tur, Trollskogen på Hundvåg. Siter
Artemis Skrevet 7. Mai 2013 Rapporter Skrevet 7. Mai 2013 Åååååååh! Buhund! Jeg elsker buhunder! Har en liten drøm om en buhund en gang i fremtiden. Nydelig er hun! Siter
Guest Limo Skrevet 7. Mai 2013 Rapporter Skrevet 7. Mai 2013 Å nei! Du tok et av de navnene jeg vurderer for min framtidige blå beardistispevalp! Duva er et gammelt dialektord for blomsten tyrihjelm, som er en blå blomst som vokser i hagen min. Alle mine framtidige hunder skal ha gamle dialektord for blomster, helst sånne som jeg har i hagen. Men ok da, din lille Duva var så søt at hun får få navnet! Oj, det visste jeg ikke. Kult Du må bare bruke navnet du også altså, jeg er ikke så vanskelig på det hehe. Det er nå bra at noen synes det er et fint navn. Familien min synes nemlig ikke det Nydelig! Fikk ikke mindre lyst på buhund igjen nå. Også Amanda da, my all-time favourite! Ja, Amanda er ei skikkelig godjente Nååh, for en skjønn liten valpis. OT: Hvor er det bildet langs sjøen tatt? Ligner på en plass jeg pleier å gå mye tur, Trollskogen på Hundvåg. Det er i Trollskogen ja Bor du på Hundvåg? Siter
Maria Skrevet 7. Mai 2013 Rapporter Skrevet 7. Mai 2013 Duva er en fin sjel, hun. Veldig spretten og veldig glad i å krype opp i fanget Gleder meg sånn til å se henne vokse opp. Enn så lenge koser Leja seg med å ha noen å kjefte litt på. Søte-Duva Siter
Orca Skrevet 4. Juni 2013 Rapporter Skrevet 4. Juni 2013 Åååååh så fin liten Duva!! Gleder meg til å se henne!! Siter
Guest Michellus Skrevet 4. Juni 2013 Rapporter Skrevet 4. Juni 2013 Jeg vil ha flere bilder av denne nydeligheten Siter
Marthe Skrevet 4. Juni 2013 Rapporter Skrevet 4. Juni 2013 Duva er så søt Du har fått deg en kjempebra hund der Siter
Maria Skrevet 4. Juni 2013 Rapporter Skrevet 4. Juni 2013 Jeg vil også se nye bilder savner Duva og gjengen din vi nemlig! Siter
Guest Limo Skrevet 4. Juni 2013 Rapporter Skrevet 4. Juni 2013 Nå har Duva blitt 5 måneder, og i helgen var vi på konkurransekurs i lydighet der jeg fokuserte på brukslydiget. Veldig fornøyd med kurset og med Duva (selv om hun syntes Marthe var kulere enn meg ). Marthe er en kjempeflink instruktør, og jeg lærte masse I juli skal vi på sporkurs, og det gleder jeg meg veldig til Nå har jeg endelig lært henne sitt og bli, så det er litt lettere å ta bilder Duva og Lily er på terrassen store deler av dagen. Duva synes det er litt for varmt inne, og Lily bare elsker å være ute. Duva har funnet ut at vann egentlig er ganske ok. Veldig godt å kunne kjøle seg ned i varmen Hele gjengen Siter
Maria Skrevet 5. Juni 2013 Rapporter Skrevet 5. Juni 2013 Haha. Jeg tror jeg digger Micro uten å ha møtt ham. Kule briller Du er kjempeflink med dem, alle sammen. Vi skal og bli like flinke, min fremtidige valp og jeg. I all fall prøve å begynne treningen tidlig sånn som dere! Fine hunder Siter
Guest Limo Skrevet 9. Juni 2013 Rapporter Skrevet 9. Juni 2013 Haha. Jeg tror jeg digger Micro uten å ha møtt ham. Kule briller Du er kjempeflink med dem, alle sammen. Vi skal og bli like flinke, min fremtidige valp og jeg. I all fall prøve å begynne treningen tidlig sånn som dere! Fine hunder Micro er skikkelig kul ja Pupillene trekker seg ikke sammen, så da må han ha solbriller Han er ikke så veldig fornøyd med det, men det må til. Siter
Guest Limo Skrevet 1. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 1. Oktober 2013 Litt oppdatering Duva blir 9 måneder om 2 dager. Hun er fortsatt ei travel frøken, og jeg merker vi er gått inn i unghundperioden nå. Hun tar litt av når vi møter fremmede hunder og hun ikke får hilse Jeg har derfor kjørt på med kurs og hundetrening etter jeg kom tilbake til Ås, og det begynner å komme seg For noen uker siden fant hun ut at det var kult å jage biler når vi går langs veien i mørket. Eller, det er ikke selve bilene, men lysene på bilene som er veldig interessante. Vi har derfor gått en del kveldstur langs veien. Dersom hun får kommandoen "her", bryr hun seg ikke. Da går hun fint ved min side, men får hun hele båndet kan hun finne på å jakte på lysene. Målet er jo at hun skal ha hele båndet, og jeg ser at det blir bedre litt etter litt, men merker jeg at hun begynner å fokusere for mye får hun kommandoen "her". Hun er veldig snill, og er veldig glad i folk og hunder Vi bor i kollektiv, og det er totalt 7 hunder i huset. De fleste er tisper, og Duva har respekt for disse. Dersom de skulle finne på å bli litt grinete så hiver hun seg ned i flat dekk, og venter til det er over hehe Ellers har vi vært på brukslydighetskurs, sporkurs, runderingskurs, apportkurs og fri ved fot kurs Vi har gått en del spor, og dette liker hun godt Har prøvd med pinner i sporet en gang, og de tok hun, så det var vellykket. Jeg er jo ikke dreven i spor, så jeg er ikke så god på å se om hun går bra eller dårlig, men hun jeg bor med (som har mer erfaring) sier det ser veldig bra ut, så jeg stoler på henne Rundering elsker hun Hun tok løsbittet første gangen vi prøvde (på kurset), og kom inn med det til meg. Det tok ikke lang tid før hun visste hva hun skulle gjøre når hun fant figuranten, og før figuranten hadde fått løsbittet skikkelig frem, snappet hun det med seg, og løp tilbake til meg Hun er stilt 3 ganger på valpeshow, der resultatene ble BIM, BIR og BIG2, og på spesialutstillingen ble hun andre beste tispe Her er en samling av bilder tatt i sommer Bildene er tatt av Orca her inne Flokken Duva la seg for å kjøle seg ned, men... det varte ikke lenge Duva og Micro på 11,5 år Bonusbilde av de kortbeinte Siter
Recommended Posts