Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Får litt bilder i hodet av han der ja :P

Og en så sterk hest kan være en nøtt å jobbe med innimellom. Du får foreslå det siste du nevnte her for eier, så får dere se hvordan dere kan jobbe med det på best mulig måte. Noen ganger er innspenningstøyler en god venn :whistle:

Venninnen min rir en pensjonert grand prix hest importert fra Den spanske rideskolen i Wien i sin tid. Den er ganske grei å ri på kan du si :lol:

Fikk vel en grei melding om at hun ikke brukte hjelpetøyler eller innspenning første dagen jeg var der - så jeg sliter jo litt *ler*

Det er viktig at han ikke blir sur skjønner du *ler*. Men han har vært ridd i seks år - og strengt tatt så burde galoppen være på plass, han galopperer greit på tur, men det går jo fortere en det som er arbeidstempo *ler* - men jeg får snakke med henne - det må jo gå an å få det på plass. Mulig han ikke er så sterk på sidepullen (med tau) - men men...

Hmmm...... sukk, grand prix hest.......... missunne........ VELDIG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Nå blir jeg snart tullerusk! (tullerusk?! Herregud, det høres ut som om jeg er 75 år gammel! :shocked: ) De har borret i fasaden på bygget her i HELE dag! Herregud.

Nå skal jeg snart hjem og ordne bursdag for mannen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått rom på akuttmottaket på Riksen. Så sitter og venter. De truer med å operere ut alt :-( så jeg er skikkelig sur og vil ikke fordi jeg vil for det første feire bursdagen min ute av Riksen iår, utstillinger og stevner osv. Man kan se metallet/fremmedlegemet i hodet da. Så får se hva dagen bringer men jeg håper de kan trylle på ekstra hud også kan jeg gå hjem :aww:

:hug:

I dag har jeg vært på sykkeltur med hundene igjen, det er så koselig å sykle med dem i solen!

Vi sykler langs en elv, og når vi er fremme får hundene løpe løs (*host*) for å bade. Tia og Pim er festet i hverandre (noe som fungerer supert) ettersom Pim stikker av hvis ikke. Da får hun hvert fall litt frihet.

Men det byr jo på noen interessekonflikter...

164949_10151646961486303_1970384918_n.jp

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har idè til hvor man får kjøpt bånd man lager utstillingsliner av? I ulike farger og sånn? :)

Ebay :wub:

Fått rom på akuttmottaket på Riksen. Så sitter og venter. De truer med å operere ut alt :-( så jeg er skikkelig sur og vil ikke fordi jeg vil for det første feire bursdagen min ute av Riksen iår, utstillinger og stevner osv. Man kan se metallet/fremmedlegemet i hodet da. Så får se hva dagen bringer men jeg håper de kan trylle på ekstra hud også kan jeg gå hjem :aww:

Uff masse god bedring :hug: Så forresten lenger ned at de skal operere den ut så da sender jeg en ekstra klem :hug:

Kjøretimer på motorvei og tannlegen unnagjort så nå skal vi bare kose oss resten av dagen faktisk :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Kjenner meg ikke noe igjen i de heste- historiene som beskrives her. Mulig jeg bare har vært rundt snille,trygge hester, og ikke ridd galinger. Har bare noen få ekle opplevelser, men har aldri falt av eller skadet meg. Jeg ville aldri hatt en hest som var farlig på noe vis, enten ved håndtrering eller ridning.

For min del var jeg i stallen minst 5 dager i uka, jobbet litt, red treninger/kurs og var hestepasser for ei med mange hester. Red flere hester om dagen, og da er det klart man er heldig om man slipper stygge fall. Dessuten er jeg litt tiltrukket av hester med mye krutt, og som det er utfordringer med. Den hesten jeg nevnte i det tidligere innlegget(som angrep) ble en av mine favoritthester. I starten måtte jeg ha hjelp til å stige opp, da flere måtte holde hesten for å unngå skumle situasjoner.

Jeg gikk på mellomtrinnet/ungdomsskolen, så hadde jeg hatt mer vett mellom øra og mindre guts i kroppen så hadde kanskje noen av fallene vært unngått, men jeg har nesten alltid ment at helt trygge og rolige hester(ala rideskolehester) har vært litt kjedelige å ri på :P

Huff, hvor jeg savner hestene! Blir en av de til salgs en dag så nøler jeg ikke et sekund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vel en grei melding om at hun ikke brukte hjelpetøyler eller innspenning første dagen jeg var der - så jeg sliter jo litt *ler*

Det er viktig at han ikke blir sur skjønner du *ler*. Men han har vært ridd i seks år - og strengt tatt så burde galoppen være på plass, han galopperer greit på tur, men det går jo fortere en det som er arbeidstempo *ler* - men jeg får snakke med henne - det må jo gå an å få det på plass. Mulig han ikke er så sterk på sidepullen (med tau) - men men...

Hmmm... sukk, grand prix hest.... missunne.... VELDIG

Jeg forstår at det ikke er noe særlig å bruke permanent, men når man har prøvd ut flere ting så kan det noen ganger være greit å bare kjøre på litt ihvertfall. *føle seg hard og slem*

Det er jo selvsagt vondt å gå sånn time ut og time inn, men under kontrollert bruk og under trening med formål om å gå uten for eks. så brude det gå. Men men, hun har vel en plan. En 8-10 års plan for galoppen eller no :P

Glemte: Den grand prix hesten har hun på fòr. Når de blir avdanka, så blir de virkelig det også. Det er synd, de trenger jo å få brukt seg selv om de ikke hanker inn premier av prima klasse lenger... Så hun jobber med å få opp musklene igjen, og holde den ved like stakkars.

Da faster man og blir operert etterhvert. Ut med alt..

Nei og nei :(:hug:

Ebay :wub:

Uff masse god bedring :hug: Så forresten lenger ned at de skal operere den ut så da sender jeg en ekstra klem :hug:

Kjøretimer på motorvei og tannlegen unnagjort så nå skal vi bare kose oss resten av dagen faktisk :)

Takk, det tenkte jeg ikke på en gang! Har du sett det der eller?

Nå har jeg vært veldig effektiv med klubbarbeid, og det i arbeidstiden :shocked:

Men jeg hadde en pause uansett, så da går det vel bra.

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at det ikke er noe særlig å bruke permanent, men når man har prøvd ut flere ting så kan det noen ganger være greit å bare kjøre på litt ihvertfall. *føle seg hard og slem*

Det er jo selvsagt vondt å gå sånn time ut og time inn, men under kontrollert bruk og under trening med formål om å gå uten for eks. så brude det gå. Men men, hun har vel en plan. En 8-10 års plan for galoppen eller no :P

Glemte: Den grand prix hesten har hun på fòr. Når de blir avdanka, så blir de virkelig det også. Det er synd, de trenger jo å få brukt seg selv om de ikke hanker inn premier av prima klasse lenger... Så hun jobber med å få opp musklene igjen, og holde den ved like stakkars.

Nei og nei :(:hug:

Takk, det tenkte jeg ikke på en gang! Har du sett det der eller?

Nå har jeg vært veldig effektiv med klubbarbeid, og det i arbeidstiden :shocked:

Men jeg hadde en pause uansett, så da går det vel bra.

Jepp og har faktisk funnet en del :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter alle hestehistoriene deres tenker jeg bare at jeg har sykt lyst til å ri igjen :D

Etter alle hestehistoriene deres, tenker jeg at jeg er glad min karrière som hestejente ble veldig kort, og at jeg ikke slo meg alvorlig alle de ørti gangene jeg ikke klarte å holde meg på hesteryggen.

Da faster man og blir operert etterhvert. Ut med alt..

Æsj, du må da ha fått nok drit snart? :hug:

.. Er jeg sur, sliten og møkkalei, og det får dere bare leve med, dere som får vondt inni dere av all sutringa til folk her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Æsj, du må da ha fått nok drit snart? :hug: 

  

Man skulle tro det ikke sant :-D

Ironisk nok har jeg på samme t skjorte som jeg ble innlagt med ifjor. Cursed?

Får ikke quote alle jeg men takk. Jeg håper t kommer snart fordi jeg trenger å avreagere :-P kan hende jeg blir her en stund. De skal koble meg på eksternt dren igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt akkurat her og bestemte meg for å ha bare blå stemorsblomster langs kanten på rosebedet, ikke flere farger. :aww:

Det synes jeg var en helt utmerket beslutning :aww:

Idag sniffer jeg på tanken på å komme meg igang med treningsstudio igjen.. altfor lenge siden sist. Men føler liksom at jeg bruker opp tiden som kunne blitt brukt til hundekos... Livets kvaler!

Men da tar du med hunden ut i Vår Herres treningsstudio - så slår du to fluer i en smekk :D.

Vil jeg hjem... eller - jeg vil først innom Plantasjen og SÅ vil jeg hjem :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett av regler, info og bla bla bla, så bør man sjekke opp dette selv, og ikke forvente at man får alt inn med t-skje. Det er helt normalt... Leier du en bil, så må du sette deg inn i hva du skriver under. Melder du på utstilling, så må du selv sjekke opp reglene selv... Det er sånn det er (sånn bortsett fra når man møter noen som yter det lille ekstra og gir litt mer :) )...

Jeg skjønner at det er veldig frustrerende for deg nå som du har brukt opp alle pengene, men trodde det var helt normalt å sjekke opp utbetalingsdatoer/-intervaller osv..

Folk kan gjøre feil, og hun var uheldig og sa det på en klønete måte.

Anbefaler deg i samme slengen å søke litt rundt på nav.no ang AAP. Om det er noe spesielt du må tenke over osv :)

Jeg har spesifikt bedt om å få alt sjekket opp i av den enkle grunn at jeg sliter med å lese meg opp på slikt av grunner jeg ikke vil gå i detaljer på her inne. Så jo, de SKAL opplyse meg siden de har lovet meg å gjøre dette. Jeg har ikke engang fått informasjonsskriv om hva AAP "er for noe".

Jeg har hatt ukentlige utbetalinger i hele år og visste ikke at jeg gikk over på AAP nå i mai. Siden summen er eksakt lik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp og har faktisk funnet en del :innocent:

Supert! :)

Jeg klør under foten. Mormor sa alltid at det betydde at man skal/får danse i kveld.

Vel, jeg skal ri i kveld og får bange anelser om hva slags dansing jeg isåfall kan vente meg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skulle tro det ikke sant :-D

Ironisk nok har jeg på samme t skjorte som jeg ble innlagt med ifjor. Cursed?

Får ikke quote alle jeg men takk. Jeg håper t kommer snart fordi jeg trenger å avreagere :-P kan hende jeg blir her en stund. De skal koble meg på eksternt dren igjen.

Uff, god bedring, lykke til og alt sånt. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du? Med Follo altså? Jeg driver og lurer litt på om jeg skal sykle dit i dag, eller om jeg skal dra på spinning, eller om jeg skal gjøre BEGGE deler, som jeg strengt talt rekker, men som likevel krever litt tiltak. :P

Har ikke bestemt meg helt enda! Blir muligens med utenfor ishallen, men mye mulig jeg feiger ut. Vondt i lysken og ryggen i dag. Mistenker at det er min nye yndlingsmaskin på treningsstudioet som har skylden. ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da faster man og blir operert etterhvert. Ut med alt..

Jeg sender deg hundre tusen god-bedring-ønsker. Da blir det nemlig en rask og vellykket operasjon, og så slipper du å ha noe mer kødd med den greia der. :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da faster man og blir operert etterhvert. Ut med alt..

Æsj så kjipt altså, masse medlidenhet din vei og håper inderlig du snart er ferdig med alt altså!

SIRI:

Men da tar du med hunden ut i Vår Herres treningsstudio - så slår du to fluer i en smekk :D.

Det ble gjort igår (joggetur), og må passe litt på kneet. Men tror det skal la seg kombinere om jeg drar hjemmom skifter og lufter hunden raskt. Også en tur på treningsstudio og så kjettingtrekk på frøkna. Da får begge trent litt styrke :)

Ellers må jeg si at jeg virkelig merker forskjell på Luna på disse snart tre månedene. Syntes hun har blitt mer muskuløs og litt slankere (ikke at hun var feit akkurat, men i godt hold). Beste av alt er hvor glad hun er etter en god joggetur :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bestemt meg helt enda! Blir muligens med utenfor ishallen, men mye mulig jeg feiger ut. Vondt i lysken og ryggen i dag. Mistenker at det er min nye yndlingsmaskin på treningsstudioet som har skylden.

Ok! Tenkte å dra ned på Berg hvis jeg drar jeg. Eller så kanskje han skal få et spor i stedet. Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Dere, kan det hende at mannfolk må ta mammografi?

Fordi jeg ler og ler og ler, men jeg håper at jeg er bare dum og uvitende.. For jeg tenker nemlig at gutten har brukt et ord han ikke kan :aww::lol: :lol:

Brystkreft fins på mannfolk også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, kan det hende at mannfolk må ta mammografi?

Fordi jeg ler og ler og ler, men jeg håper at jeg er bare dum og uvitende.. For jeg tenker nemlig at gutten har brukt et ord han ikke kan :aww::lol: :lol:

Det er visst faktisk mulig for menn å få brystkreft, men vet ikke hvor vanlig det er å scanne mannepupper da. Det er vel som regel ikke fysisk mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...