Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Nå har jeg enda ikke rukket å lese alle innleggene, men jeg ser på barnehage som kjempepositivt, MEN jeg ER glad for at jeg hadde muligheten til å være hjemme med Sophia et ekstra år. Når vi prøvde barnehagestart når hun var 1 år fungerte det veldig dårlig og jeg kjente hele mammahjerte mitt protesterte veldig og det føltes feil ut. Vi prøvde på nytt når hun fylte 2 år, og da var hun klar for det (Fikk en helt super barnehageovergang, en blid og positiv unge hele veien.) og løsrivelseprosessen var mye mindre sår. Jeg er glad jeg nok har samme mulighet til det med unge nr to, om det skal være behov.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Vel, jeg kjenner meg veldig igjen i dette. Jeg mistrivdes veldig i barnehage, hadde det ikke godt og gråt veldig mye. Det er utrolig trist når det er slik, jeg var mye med pappa på jobb, men alle har jo ikke mulighet til det dessverre.

Men barnet mitt er ikke slik. Han har det helt oppriktig veldig bra i barnehagen, de finner på så mye, han har gode venner der, og han har et liv hvor ikke vi har direkte del. Det siste tror jeg er sunt. Veldig sunt faktisk, og det ruster dem for deres eget liv som de startet vein mot allerede fra den dagen de blir født. Han er trygg på de som jobber der, de har god omsorg for ham, varetar behovene hans og ser gutten min som det lille mennesket han er. Det er en fryd å være på foreldresamtaler, vi er alltid helt enige i våre beskrivelser av ham. Det tegner at han er trygg i barnehagen og tør være seg selv.

Så minst mulig trenger ikke nødvendigvis være det beste for alle barn, ei heller til barn av oss som hatet hvert sekund i vår egen barnehage. Min erfaring er nesten udelt positiv, og jeg ser at om jeg hadde holdt ham hjemme så mye som mulig så hadde det vært begrensende for ham.

Du som har studert barn vet akkurat hvor forskjellige barn er, og ja, det er mange barn som ikke er skapt for barnehagesettingen, men heldigvis er ikke barna våre kloninger av oss selv. :) Så gå ut fra at datteren din kommer til å trives i barnehage du, for sjansen er størst for at det er det hun kommer til å gjøre. :)

Men sårt kommer det til å være. jeg har måttet jobbe litt med å ikke se H i barnehagen gjennom mine egne briller farget av mine erfaringer. For virkeligheten er faktisk en annen. Det er en bevisstgjøring det og. :)

:heart:

Yep! Vi må rett og slett finne en balansegang med tid som funker, om hun trives. Hvis ikke så finner på noe annet. :aww: Men jeg kommer til å slite skikkelig med å ikke dømme utifra mine erfaringer, helt klart. Og være veldig obs på signaler om at ting ikke er som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skrevet en hel avhandling om hvordan Geo er. :lol: Kan jo ikke spørre om sånt, jeg bare skravler i vei jeg. Det er sjelden folk er interessert i å høre på alt pratet om bikkja mi liksom.

Og nå har jo klokka rukket å bli så mange at jeg må ha litt mat før Geo og jeg stikker ut. Jeg har bare kjip mat hjemme nå, så det får vel bli en butikktur i løpet av morgendagen.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yep! Vi må rett og slett finne en balansegang med tid som funker, om hun trives. Hvis ikke så finner på noe annet. :aww: Men jeg kommer til å slite skikkelig med å ikke dømme utifra mine erfaringer, helt klart. Og være veldig obs på signaler om at ting ikke er som det skal.

Det er en greie med å være forelder det der altså. Vi har lett for å se oss selv som barn. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Nå har jeg skrevet en hel avhandling om hvordan Geo er. :lol: Kan jo ikke spørre om sånt, jeg bare skravler i vei jeg. Det er sjelden folk er interessert i å høre på alt pratet om bikkja mi liksom.

Og nå har jo klokka rukket å bli så mange at jeg må ha litt mat før Geo og jeg stikker ut. Jeg har bare kjip mat hjemme nå, så det får vel bli en butikktur i løpet av morgendagen.

:lol: Jeg tror jeg vet hvem mottaker er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal/skal ikke? Skal sant? Ja, skal... kanskje :ahappy::wub:

På sonen er (nesten) alltid svaret skal! :aww:

Det nyttet å være sta, solen kom frem litt, og nå er det ihvertfall varmere ute og jeg har sovet ca en time :ahappy: Våknet og følte 5 personer stirret på meg, men jeg var nok litt innbilsk :lol: De planlagte hvordan de skulle bygge tønnebålet som står rett fremfor meg :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Bragernes torg, som er en litt lengre gåtur fra CC-senteret (eller 2 minutters kjøring) er det litt bedre muligheter til å handle (Bik bok, H&M,

McDonalsds etc.) eller så kan jeg anbefale Gulskogen Senter som er et relativt stort handlesenter. Veldig lett å finne! Kjøretur på ca. 10 minutter :)

Tusen takk, skal søke de opp på tlf og ta meg en runde:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på når man evt skal innse at samfunnet er helt avhengig av folk som får barn.

Det tror jeg at folk flest skjønner, men det er åpenbart bedre å betale folk for å ta seg av de, enn å kutte ned på jobbing og ta seg av de selv. Da får man inn skatt fra 3 inntekter, og det er 3 færre i arbeidsledighetsstatistikken.

Jeg har forøvrig som nevnt ikke noe i mot barnehage, begge mine har gått i barnehage, datterbarnet var på SFO etter at jeg ble sykemeldt også, fordi man blir sett på som litt rar om man går hjem fra skolen når den er ferdig. Er ikke det litt artig, egentlig? At man er rar når man ikke har behov for barnepass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, for en fiiiiiin dag :D Leo og jeg har gått tur med halvbroren til Leo i strålende sol, og gutta koste seg så sammen :heart: nå sitter jeg å venter på at samboer kommer hjem fra jobb, og vi vurderer å dra på hytta, det er ikke meldt så strålende vær der som her, men for Leo sin del gjør nok ikke det noe at det er litt mindre sol.. Hmm, får se.. Uansett blir det en fin helg! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han har fått sparken?

:P

Nei, ta rettepause og rydde unna klær og koffert før jeg får hjem småsnuppene kanskje?

Nei, han var faktisk på vei til jobb med en kollega :P

Går ikke å multisitere, men jeg er naboen til Tv2 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34fzlv7.jpg

Trekkhundklubben skal her på telttur i helgen! Vi skal mest sannsynlig opp imorgen. For mye å gjøre hjemme i hagen, som må gjøres på finedagene :) Men se så utrolig fint! Og lange lange grusløyper.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Klippe hva da - deg eller bikkja? :lol:

..Sitter jeg og evaluerer engelskmapper. Jeg er en tyrann som lærer, men det er jammen effektivt :P

Etter jeg hadde lagt vekk ipad kom jeg på at jeg kanskje burde skrive hva som skulle klippes :P Er bikkja det er snakk om ja!

Han har så mye pels, og når jeg klipper blir alt skjevt og stygt, og jeg vil helst gjemme bikkja til pelsen er fin igjen :lol:

Her er han så søt og nyklipt:

PICT0035.jpg

Nå er vi ferdig hos behandlingsdamen. Hun var kjempeflink og trivelig, så blir spennende å se om hun får løst opp litt :) Hun skjønte godt han var sliten og har vondt, for han er skikkelig stiv og stram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg hadde lagt vekk ipad kom jeg på at jeg kanskje burde skrive hva som skulle klippes :P Er bikkja det er snakk om ja!

Han har så mye pels, og når jeg klipper blir alt skjevt og stygt, og jeg vil helst gjemme bikkja til pelsen er fin igjen :lol:

Sånn bortsett fra at jeg har null peiling på å klippe setter og om han kommer nybadet, nykammet og flokefri så kan jeg helt sikkert stusse og jevne litt om du vil :) Men ikke før om et par uker, jeg er up to my eyeballs i jobb om dagen, og nå skal jeg fortsette på evalueringen av tekstmappene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...