Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Siri: :lol:

Og filmer hunder alene hjemme er egentlig litt morsomt. Det var bla da jeg oppdaget hvordan Talli prøver få med seg Blaze på faenskap når hun kjeder seg "Stille seg 10 cm fra øre til Blaze og sette i gang med noen forferdelige vræl". Og når det ikke virket så satt hun seg midt i rommet og stirret i taket, tittet på vegger, gulv alt for å se om hun faktisk kunne finne på noe nytt. Før jeg hørte henne på film sukke tungt og gikk for å sove :lol:

Det er åpenbart ikke alle hunder som bare ligger og sløver, nei :lol:.

...vurderer jeg ny stilling på jobb igjen. Ingen nattjobbing, men fortsatt helg. *tenketenke* Jeg begynner innse at jeg er en urolig sjel, tenderer til å miste litt vilje når jeg blir "vant" med de tingene som er rundt meg og trenger litt nye utfordringer. Ikke nødvendigvis vanskelige eller avanserte, men bare nye :P

Klart du må søke på ny stilling :). Å slippe nattjobbing MÅ jo være litt kjekt, eller? Selv om det fortsatt innebærer helgejobb?

Har oppdretter og jeg avtalt joggetur igjen :). Det er godt hun sparker meg i ræva, for uten henne hadde det neppe blitt tur i kveld, kjenner jeg *sette meg godt på ræva og lese litt i boka mi før hun kommer*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Guest Jonna

Det er åpenbart ikke alle hunder som bare ligger og sløver, nei :lol:.

Klart du må søke på ny stilling :). Å slippe nattjobbing MÅ jo være litt kjekt, eller? Selv om det fortsatt innebærer helgejobb?

Nei Talli kunne nok tenkt seg å dele den lidenskapen med Willy :lol:

Det blir nesten natt da, begynne på jobb 0500. Men tilgjengjeld slutte tidlig formiddag og evt sove ett par timer og faktisk få noe ut av kvelden.

Fikk denne på FB nå, tenkte dele den her:

5 ledige plasser til MH ved Jetta Hundeklubb førstkommende lørdag! Meld deg på raskt om du ønsker plass, ellers står arrangementet i fare for å bli avlyst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg føler meg litt slem, men flirer fremdeles over at svigermor ikke skjønner at vi har kjøpt barnevogn (brukt forøvrig), den gamle som bonden og søstrene hadde er jo "like fin!" :lol: Eldste søstra er 43 år... Klaaaaaaaar jeg bare er kjip som vil ha noe nyere enn en 40 år gammel vogn. :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Ang hund, prednisolon og huggormbitt så gikk vel veterinærforeningen ut med en henstilling for noen år siden, hvor de ikke anbefalte kortison behandling, derimot direkte frarådet det, men kun oppsøke vet om uhellet var ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig burde jeg bare kasta jakka og sprada rundt :D

Akkurat! :D

Da var all hundematen i boks. Venter på at Nina skal komme og hente omplasseringsbordet og så har jeg sushi til middag. For jeg orker ikke å lage middag etter all den matdelingen. :P Beste er jo at jeg skal flytte all hundematen om ikke alt for lenge igjen da. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Oyda, da var det flyttet inn en liten, søt og utrolig kul sak! Linus sier hei :)85f460fcf6e2456ce3ac8dd6bb7514ef_zpscefc

Den lignet veldig på en Linus' jeg har kjent... Hvor har du fått han fra?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Kjøttet venter. Walking Dead venter. Og nå er jeg sånn passe pissed over at folk prøver å lirke og presse personlig informasjon ut av meg om andre. Det er ikke min oppgave og oute folk, uansett hva det gjelder.... :rolleyes:

Men nå har du nevnt dette så mange ganger, at du bare må regne med at folk blir nysgjerrige. Om det er noe du ikke vil prate om, så er den enkleste måten å oppnå det på å ikke prate om det :P

Ang hund, prednisolon og huggormbitt så gikk vel veterinærforeningen ut med en henstilling for noen år siden, hvor de ikke anbefalte kortison behandling, derimot direkte frarådet det, men kun oppsøke vet om uhellet var ute.

Fordi folk tror det holder med kortison ja, og tror at når bikkja blir piggere så er den frisk igjen. Ikke fordi det ikke hjelper, men fordi at folk tror det er alt som trengs.

.. Burde jeg lage middag, men det er så himla kjedelig. Hvorfor kan de ikke finne opp en pille som gjør at du ikke trenger å spise? Jeg vil heller ligge som det slaktet jeg er og lese boka mi jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå syns jeg hunden min er litt teit som kaster opp magesyre og har rumlende mage men fremdeles ikke har noen planer om å spise maten han får servert. Dette er jeg skikkelig ikke vant til i det hele tatt, jeg har hatt Tinka i ni år liksom. Tenkte jeg skulle "feite" ham opp litt til NKK Drammen, han er nokså tynn om dagen, men det kan jeg tydeligvis bare glemme!

Jeg liker forresten sommerjobben min skikkelig godt. Det kan hende jeg blir litt lei etter hvert hvis det bare regner i hele juni og juli, men foreløpig trives jeg veldig godt. Kjempekoselige kolleger og det er så deilig å få være ute hele dagen og gjøre praktiske ting. Jeg cruiser rundt i en bitteliten elbil, får jord under neglene, får sår på armene (ser litt ut som om jeg har lekt med en kattunge når jeg har luket rosebed), får masse koselige kommentarer fra folk som går forbi og timene flyr. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Talli kunne nok tenkt seg å dele den lidenskapen med Willy :lol:

Det tror jeg på :lol:

Det blir nesten natt da, begynne på jobb 0500. Men tilgjengjeld slutte tidlig formiddag og evt sove ett par timer og faktisk få noe ut av kvelden

Åherregud - å BEGYNNE kl 5 er jo nesten verre enn å jobbe hele natta, det... eller? Jeg kjenner jeg er veldig glad jeg har sånn kjip 8-4-jobb liksom :D.

Huff jeg føler meg litt slem, men flirer fremdeles over at svigermor ikke skjønner at vi har kjøpt barnevogn (brukt forøvrig), den gamle som bonden og søstrene hadde er jo "like fin!" :lol: Eldste søstra er 43 år... Klaaaaaaaar jeg bare er kjip som vil ha noe nyere enn en 40 år gammel vogn. :lol:

:lol: :lol:

Jeg liker forresten sommerjobben min skikkelig godt. Det kan hende jeg blir litt lei etter hvert hvis det bare regner i hele juni og juli, men foreløpig trives jeg veldig godt. Kjempekoselige kolleger og det er så deilig å få være ute hele dagen og gjøre praktiske ting. Jeg cruiser rundt i en bitteliten elbil, får jord under neglene, får sår på armene (ser litt ut som om jeg har lekt med en kattunge når jeg har luket rosebed), får masse koselige kommentarer fra folk som går forbi og timene flyr. :)

Hvor jobber du - og med hva? Blir jo nysgjerrig :)

OOoh artig med inside info om deltagere på lag på Sølen *sende PM til de berørte* :lol:

Vi liker sladrehanker, altså :D.

Har Willy og jeg sittet i godstolen og slumret... Willy på armlenet og rygglenet til stolen, jeg nedi.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå har du nevnt dette så mange ganger, at du bare må regne med at folk blir nysgjerrige. Om det er noe du ikke vil prate om, så er den enkleste måten å oppnå det på å ikke prate om det :P

Man skriver da om hva man tenker i øyeblikket. :lol: Gjelder ingen soniser dette uansett. Men det er prinsippet bak som jeg irriterer meg over. At folk ikke tar et nei for et svar når de spør om ting.

Om eksempel jeg finner ut at du har vært på et krisesenter og spør deg hva du gjør der, og du ikke vil svare på dette. Så er det ufint av meg å så ringe til Siri for å spørre om det. Og det er jo heller ikke opp til Siri å fortelle om hvorfor du var der. Har du fortalt noe til Siri i fortrolighet, så skal det stopper der. Det er i hvert fall sånn det fungerer i mitt hode. :P Så personlig informasjon stopper hos meg, til en del menneskers store irritasjon. :lol:

Nå vil huseier ta bilder her. Syntes det kanskje burde ha ventet til etter jeg hadde fått ut tingene mine, men nei, det kunne det ikke. Så de skal ta bilder på torsdag. Men da har jeg i det minste fått ut litt mer, og fått tid til å få mer kontroll over rotet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig fornøyd med at boken jeg har bestilt har kommet i posten:

d52f125980617275e7ea4717d717505a6a6e44be

Fant ut at jeg ville utvide fiskekunnskapene mine.

Nerd, jeg? Neida. :aww:

Kunne du tenkt deg å gå videre med noe slikt, videre studier/forskning? Jeg tok et introkurs i biologi ved universitet i Bergen, og de er veeeeeldig stolt over havforskningsinstituttet og andre marine forskningsprosjekter der, og kunne stolt fortelle om en hel drøss med millioner de hadde mottatt for å forske på lakselus :) Sikkert ikke dumt å være i Bergen, hvis du vil videre med noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjør jeg det jeg gjør mest av på jobb for tiden. Venter på fylltømmern... håper han gjør alvor av å.prøve å fikse den før jeg skal ha fjøset mer eller mindre alene i en drøy uke eller to. Jeg er skikkelig dårlig på å vente når jeg er på jobb. Vil heller jobbe effektivt og heller gå hjem tidligere, nå må jeg bare vente lenger når jeg er effektiv :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 kg pakket. 20 igjen. Og har funnet ut at jentene mine stter til livs 30 kg V&H i månden nå. Og jeg er sjeleglad jeg ikke har de på tørrfôr, for det hadde blitt ekstremt dyrt. :lol: Vida alene kverker jo en sekk i månden.... :P

billigere enn tørrfor?? Ikke her i Bergen gitt... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skriver da om hva man tenker i øyeblikket. :lol: Gjelder ingen soniser dette uansett. Men det er prinsippet bak som jeg irriterer meg over. At folk ikke tar et nei for et svar når de spør om ting.

Om eksempel jeg finner ut at du har vært på et krisesenter og spør deg hva du gjør der, og du ikke vil svare på dette. Så er det ufint av meg å så ringe til Siri for å spørre om det. Og det er jo heller ikke opp til Siri å fortelle om hvorfor du var der. Har du fortalt noe til Siri i fortrolighet, så skal det stopper der. Det er i hvert fall sånn det fungerer i mitt hode. :P Så personlig informasjon stopper hos meg, til en del menneskers store irritasjon. :lol:

Selvsagt skal man ikke fortelle videre det man har fått vite i fortrolighet, men nå har du sagt det noen ganger? Eller er det forskjellige tilfeller du har kommet med hver gang? Either way, de som ikke har tatt hintet om at du ikke kommer til å si noe til nå, kommer ikke til å ta det om du hinter en gang til heller, det eneste du oppnår er å få enda mer mas fra flere om hva denne hemmeligheten du ikke kan si noe om er, ikke sant?

Og folk er irriterende tette i pappen innimellom, jeg skjønner den. Men siden vi skriver det vi tenker på i denne tråden, så tenkte jeg at vi har sikkert skjønt det nå at du ikke kan si noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om eksempel jeg finner ut at du har vært på et krisesenter og spør deg hva du gjør der, og du ikke vil svare på dette. Så er det ufint av meg å så ringe til Siri for å spørre om det. Og det er jo heller ikke opp til Siri å fortelle om hvorfor du var der. Har du fortalt noe til Siri i fortrolighet, så skal det stopper der. Det er i hvert fall sånn det fungerer i mitt hode. :P Så personlig informasjon stopper hos meg, til en del menneskers store irritasjon. :lol:

Hæhhh? Skal man holde på hemmeligheter også nå, lizzm... Jeeeze...

Jeg er sommerhjelp i UMB-parken, så jeg hjelper til med alt mulig av forefallende parkarbeid. :)

Ahhhhh, høres ut som en finfin jobb :). Jeg tilbragte mange somre som "gartner" på slike grøntanlegg :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du tenkt deg å gå videre med noe slikt, videre studier/forskning? Jeg tok et introkurs i biologi ved universitet i Bergen, og de er veeeeeldig stolt over havforskningsinstituttet og andre marine forskningsprosjekter der, og kunne stolt fortelle om en hel drøss med millioner de hadde mottatt for å forske på lakselus :) Sikkert ikke dumt å være i Bergen, hvis du vil videre med noe slikt.

Vurderer egentlig ikke videre studier eller forskning. På tide å komme seg ut i jobb når jeg er ferdig her i England tenker jeg, hehe. Eller, det går bla. et bra kurs på UiB, fiskehistopatologi, som kunne vært nyttig å ta. Får se om jeg ender med å jobbe innen oppdrettsnæringen eller hva jeg gjør. Har jo studert biologi ved NTNU så har jo litt grunnleggende kunnskap derfra. Skal forøvrig besøke havforskningsinstituttets akvakulturstasjon for laksefisk i sommer og så skal jeg til Shetland for å lære mer om akvakultur der.

Per i dag så er jeg mer interessert i stordyr og smådyr, men jeg liker å holde mulighetene åpne. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...