Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Jeg visste ikke at basseter var så vrange? Har en nabo som har en sånn stående ute i hundegård, den høres ut som et esel!

Ellers har vi gått en herlig liten kveldstur igjen, etterpå har vi vannet blomsterbed, og så har vi sittet på verandaen og sett på solnedgangen og drukket en skvett vin! Hundene fikk bare ligge på verandagulvet da, ikke fikk de vin heller.

De er da så treeeeege og nærmest døve. Ikke medisinsk døve, men sånn viljedøve :lol:

Æsj, nå ble jeg litt lei meg. Har endelig bestemt meg for at jeg ville utdanne Linda til terapihund, og går inn på Nodat sine sider for å oppdage at det snart ikke er noe Nodat lenger.

Linda har det som trenges, kanskje jeg bare skal ta henne med på sykehjemmet en dag det passer for dem? Tror Linda og beboerne hadde satt veldig pris på det :)

Jeg har med hundene på sykehjemmet når jeg besøker mamma. Tinka blir gjerne plassert i fanget til en eller annen og der sitter hun dørgende stille (de som kjenner henne, vet at det er veldig godt gjort) og lar seg stryke og klå på i evigheter. Scilos stiller seg inntil de som vil, så de kan strekke ut hånden og klappe på ham. Det er ikke bare sånn at dyr gjør noe for gamle, de gamle gjør noe med dyrene også :heart:

Nå kjenner jeg et stort behov for å være VRANG! Beste måten til å ikke får meg til å fortelle ting, er å prøve å kreve det på noen som helst måte. :lol:

Fortell da. Vi lover å ikke si det til noen :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Hvordan er de fra trekklinjer med tanke på dresserbarhet og piping? Før gikk jeg av og til på fellestreninger med en jegermann med KV (nydelig lita tispe, med helt fantastiske bevegelser), og han mente piping kunne være et problem på de fra trekklinjer + at det var lettere å ha de fra jaktlinjer løs siden de holder bedre kontakt. Men han hadde jo fra jaktlinjer selv, så jeg er åpen for at han ikke egentlig hadde så stor oversikt over trekklinjene :aww:

Vi har fire KV fra jaktlinjer. Tre fra eget oppdrett. Spør om du lurer på noe, men det er vel kanskje trekklinjer du vil ha fra? Vi bruker våre til trekk, men de går jo ikke like bra som de som er avl til det. Trekkvorsteh er jo de beste sprinthundene i verden :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger dyrlegen selvklebende bandasje? Eller gjør apoteket og det? Betalte 5 kr på hooks i sin tid, regner med at det er dyrere her... har brukt to ruller på et par dager nå.

Jeg tror de har det både hos dyrlegen og apoteket :) Har i allefall sett det på apoteket før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, på tide å stå opp kanskje? :P

Det er påtidepåtidepåtidepåtidepåtidepåtide åå stååå oooooopp..

Nå er jeg også oppe. I kveld må jeg sove tidligere enn to siden jeg må opp kl seks i morra :yawn: jaja, den tid den sorg. Pissregner her, så spørs om dagens plan kanskje må endres litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er påtidepåtidepåtidepåtidepåtidepåtide åå stååå oooooopp...

Nå er jeg også oppe. I kveld må jeg sove tidligere enn to siden jeg må opp kl seks i morra :yawn: jaja, den tid den sorg. Pissregner her, så spørs om dagens plan kanskje må endres litt.

Jeg er oppe! :D

Hunder er luftet, snart tid for frokost.

Skal egentlig å trene lp, men synes det er skrekkelig varmt altså. Får vel heller møte opp å ta en liten økt, så kan vi gå i skogen og bade etterpå :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅåårrrh! Når jeg badet i helgen så la jeg sølvsmykket mitt i sekken til A, og trippelsjekket av den lille lommen jeg la den i var igjen. Men når Tia har badet blir hun helt crazy og ruller seg i alt, og denne gangen dro hun ned sekken fra benken og rullet rundt på denne, så gucci og carrera-solbriller såvidt overlevde, og sølvsmykket mitt var bortevekk :( Mest sannsynlig havnet i sjøen under bryggen. Men en ubrukelig fisherman-boks og masse annet skrot overlevde raptusen hennes *oppgitt smiley*

Dagen etterpå skulle vi ta Strømstadfergen hjem, men hadde god tid og tenkte å tusle opp på et lite fjell med hundene før vi gikk på fergen. Opp en skråning faller jeg og lander oppå armen min, og hele skulderen havner i en helt skrudd vinkel, og jeg skriiiiiiker så høyt at Anders flyr gjennom skogen og er sekunder fra å ringe 113, og han fikk IKKE lov til å røre meg. Fy ***** så vondt, jeg bare sank sammen og klarte ikke å gjøre annet enn å gråte (nå skal ikke det så mye til da, hehe). Til slutt prøvde jeg å flytte på armen, og jeg hørte at hele skulderen falt tilbake i leddet, og den intense smerten forsvant med en gang! :D Hele armen var veldig vond etterpå og jeg måtte få hjelp til alt, men to ibux tok knekken på smerten og den kunne etter hvert brukes igjen. Måtte ta smertestillende igjen i natt og i dag tidlig. Er det noe annet jeg kan gjøre? Burde jeg dra til legevakten? Hvor lenge må jeg knaske smertestillende montro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, Foenix er så TEIT!

Hun er en fluesnapper, og forlenger gesten til alt som flyr.

Da jeg kom ned nå, lå hun i hundesenga og tygde på en veps. Jeg håper så veldig at den var død allerede. Det striregner ute, så jeg klarer ikke helt å tro at den vepsen har fløyet inn nå.

Hun har blitt stukket i munnen av veps to ganger før, uten annen reaksjon enn hyling, så jeg tviler på at hun er allergisk - og det var ingen hyling nå.

Men djeezes, kan en strømme hund på insekter? Jeg synes ikke det er så innmari trivelig at hun holder på sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅåårrrh! Når jeg badet i helgen så la jeg sølvsmykket mitt i sekken til A, og trippelsjekket av den lille lommen jeg la den i var igjen. Men når Tia har badet blir hun helt crazy og ruller seg i alt, og denne gangen dro hun ned sekken fra benken og rullet rundt på denne, så gucci og carrera-solbriller såvidt overlevde, og sølvsmykket mitt var bortevekk :( Mest sannsynlig havnet i sjøen under bryggen. Men en ubrukelig fisherman-boks og masse annet skrot overlevde raptusen hennes *oppgitt smiley*

Dagen etterpå skulle vi ta Strømstadfergen hjem, men hadde god tid og tenkte å tusle opp på et lite fjell med hundene før vi gikk på fergen. Opp en skråning faller jeg og lander oppå armen min, og hele skulderen havner i en helt skrudd vinkel, og jeg skriiiiiiker så høyt at Anders flyr gjennom skogen og er sekunder fra å ringe 113, og han fikk IKKE lov til å røre meg. Fy ***** så vondt, jeg bare sank sammen og klarte ikke å gjøre annet enn å gråte (nå skal ikke det så mye til da, hehe). Til slutt prøvde jeg å flytte på armen, og jeg hørte at hele skulderen falt tilbake i leddet, og den intense smerten forsvant med en gang! :D Hele armen var veldig vond etterpå og jeg måtte få hjelp til alt, men to ibux tok knekken på smerten og den kunne etter hvert brukes igjen. Måtte ta smertestillende igjen i natt og i dag tidlig. Er det noe annet jeg kan gjøre? Burde jeg dra til legevakten? Hvor lenge må jeg knaske smertestillende montro?

Ring legen din og hør, er godt mulig de ønsker røntgen i tilfelle. Men i følge NHI er det viktig å holde armen i ro og trene opp på sikt. Skjer set hyppig vil de operere, særlig på unge folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leste i tråden om dårlige erfaringer på utstilling, og folk snakket om folk som bare MÅ snakke med deg om de havner sidenav deg på fly/tog el., så kom jeg på hun eldre damen i Mexico som tok bali-bed'en siden oss. Hun var sånn som bare måtte snakke og snakke, og gubben var lik. Og så stikker kjæresten min på do, og da tenkte jeg å slippe maset derfra, og legger meg uti vannet for å lese en bok. Men neeeida, det var ikke hint nok :lol: Hun begynte til og med å snakke om fifty shades-boka og hva det gjorde med sexlivet dems. Og gubben jatta med og sa det ikke bare var en bok for kvinnfolk.

Litt etterpå sier han noe som at de kanskje bør la meg være ettersom jeg prøvde å lese... Og to sekunder etterpå begynte de igjen... :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På toget hjem for snart to uker siden satt det to damer i setene ved siden av meg, rett over midtgangen. Og ene snakka non-stop i 6 timer og var ekspert på ALT! Inkludert lamming som ho la ut om i det vide og det brede. Damen hun satt nærmest spurte så om hun hadde tatt imot mange lam. -Neida - hun hadde ikke engang TATT I EN SAU! Noensinne. Men hun hadde da lest om det!

"Stønn", tenkte jeg i mitt stille sinn…..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, Foenix er så TEIT!

Hun er en fluesnapper, og forlenger gesten til alt som flyr.

Da jeg kom ned nå, lå hun i hundesenga og tygde på en veps. Jeg håper så veldig at den var død allerede. Det striregner ute, så jeg klarer ikke helt å tro at den vepsen har fløyet inn nå.

Hun har blitt stukket i munnen av veps to ganger før, uten annen reaksjon enn hyling, så jeg tviler på at hun er allergisk - og det var ingen hyling nå.

Men djeezes, kan en strømme hund på insekter? Jeg synes ikke det er så innmari trivelig at hun holder på sånn.

Sånn er Mocca også og det var IKKE gøy da hun rotet rundt ved et vepsebol og snapp-snapp alle vegne. Hun spyttet ut en halv veps og den var garantert hel da den ble snappet opp. Og hun reagerer på stikk. Hvor mye vet jeg ikke for da hun begynte hovne opp fikk hun igrunn stappet en tabbis i munnen med en eneste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, Foenix er så TEIT!

Hun er en fluesnapper, og forlenger gesten til alt som flyr.

Da jeg kom ned nå, lå hun i hundesenga og tygde på en veps. Jeg håper så veldig at den var død allerede. Det striregner ute, så jeg klarer ikke helt å tro at den vepsen har fløyet inn nå.

Hun har blitt stukket i munnen av veps to ganger før, uten annen reaksjon enn hyling, så jeg tviler på at hun er allergisk - og det var ingen hyling nå.

Men djeezes, kan en strømme hund på insekter? Jeg synes ikke det er så innmari trivelig at hun holder på sånn.

Sånn er Mocca også og det var IKKE gøy da hun rotet rundt ved et vepsebol og snapp-snapp alle vegne. Hun spyttet ut en halv veps og den var garantert hel da den ble snappet opp. Og hun reagerer på stikk. Hvor mye vet jeg ikke for da hun begynte hovne opp fikk hun igrunn stappet en tabbis i munnen med en eneste gang.

Supra også snapper alt som flyr rundt henne, og det gjør det jo ikke bedre at jeg blir på grensen til hysterisk ogvifter rundt som en vindmølle.

Men hva slaga tabletter gir du, Tøfflus? Jeg vet jo ikke om Supra reagerer, men hun ble stukket en gang ute på øya, og da ga jeg henne en sånn tablett mot huggornbitt som hun hadde hengende i halsbåndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supra også snapper alt som flyr rundt henne, og det gjør det jo ikke bedre at jeg blir på grensen til hysterisk ogvifter rundt som en vindmølle.

Men hva slaga tabletter gir du, Tøfflus? Jeg vet jo ikke om Supra reagerer, men hun ble stukket en gang ute på øya, og da ga jeg henne en sånn tablett mot huggornbitt som hun hadde hengende i halsbåndet.

Dette er vel stort sett kun kortison, og ikke motgift mot hoggormbitt? Kortison gjør kun hund (og menneske) kvikkere, tåler mer smerte, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell da. Vi lover å ikke si det til noen :lol:

Ikke sant? :D Det var også et grunnlag for å få vite ting. Vedkommende er god til å holde på hemmeligheter. :P

Det er ikke noe farlige greier, bare hvor jeg har møtt en felles bekjent av nysgjerrigperen. Men når jeg får et dusin SMSer på hvor vi har blitt kjent, hvorfor det er så utrolig unormalt å ikke vil fortelle om akkurat alle sidene man henger på til en hver person etc etc, så slår "vrang genet" mitt seg inn. :P Hadde folk svart med "Ok, forstår. Du får fortelle det når du har lyst" opplegg, så hadde jeg vært mye enklere å få ut informasjon fra! :P

Uansett oppe, og ikke gråter. Selv om jeg har fått fire nye SMSer om samme teamaet. :P Og ut og hente hundemat om en times tid.... I dag starter jeg å rydde ut av kjøkkenskap. Er jo bare å bruke papptallerkner! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel stort sett kun kortison, og ikke motgift mot hoggormbitt? Kortison gjør kun hund (og menneske) kvikkere, tåler mer smerte, osv.

Og reduserer hevelse om jeg ikke husker feil? Er derfor det bør gis ved bitt i ansikt/hals-området :)

Men mange som misforstår det der ja :/

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortison demper betennelse. Og blir man stukket/bitt trigger giften fra insekt/orm en kraftig betennelse i vevet rundt stikksted, og noen ganger generelt i kroppen. Men kortison virker ikke akutt -så har man en kraftig akutt-reaksjon med fare for at luftveger går tett pga hevelse, utvikling av sjokk, blodtrykksfall osv, så skal man IKKE gi kortison men komme seg til vetrinær (ev lege om man er tobent).

Kortison kan også ha sine bivirkninger som feks akutt magesår, høyt blodsukker, høyt blodtrykk. Det kan maskere/skjule infeksjonstegn fordi det demper feber (ved at det demper betennelses-cellene som trigger feberen) mm. Så det er ingen "quick-fix".

Lagt til: der er også enkelte studier som tyder på at det å gi kortison ved hoggormsbitt før man behandler med motgift gir større risiko for dødelig utgang enn om man "bare" behandler med motgift.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og reduserer hevelse om jeg ikke husker feil? Er derfor det bør gis ved bitt i ansikt/hals-området :)

Men mange som misforstår det der ja :/

Oki, det visste jeg ikke. Men da kan det jo ha virkning for lignende bitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...