Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Minion savner mallen sin også. :ahappy: Det er ikke noe gøy å leke med pensjonister (hundene til søsteren min) sier Minion.

Oh, jeg vil også ha penger av Gjensidige. Bare dumt jeg tegnet forsikring hos de i år. :P

Det kundeutbytte greiene, gjelder det alle forsikringer hos de?

:ahappy:

Ja, alle får det :) Jeg har reiseforsikring, bil, og begge hundene forsikret hos de. Da får jeg mellom 1500-2000 kr igjen hvert år :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

For en hund... :huh:

Jeg mista ned ei lita gulrot på gulvet, Milo ble overlykkelig, tok den og gjemte seg under bordet. Etterpå kom han løpende tilbake til meg og var super happy. Når jeg sjekker under bordet 10 minutter etterpå så har han delt opp gulrota i 10.000 biter, og det ser ikke ut som han har spist en eneste bit :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en hund... :huh:

Jeg mista ned ei lita gulrot på gulvet, Milo ble overlykkelig, tok den og gjemte seg under bordet. Etterpå kom han løpende tilbake til meg og var super happy. Når jeg sjekker under bordet 10 minutter etterpå så har han delt opp gulrota i 10.000 biter, og det ser ikke ut som han har spist en eneste bit :lol:

Jentene her er opprørte! :o Leke med noe av det beste som finnes!!!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det gammelt, det står jo 2007 der. Synes bare det er påfallende at akkurat den psykisk syke mannen trekkes fram sammen med nelson mandela av jens stoltenberg. Ikke mye dybdesyn i mennesketyper, særlig mtp at jenta ble invitert på middager med øygård og stoltenberg. Hva har jensemann egentlig tenkt om han øygård når han dro rundt på ei ungjente? Og hvorfor så han ikke tegnene?

Av alle de menneskene som burde reagert så er det vel kanskje ikke akkurat Stoltenberg som står først i køen? Tviler på at det var inngående samtaler om at de delte seng osv på de to eller tre middagene hun har vært med på (mener til og med det har stått enkelte steder at det var andre barn med på middagene). Å legge noe som helst skyld på Stoltenberg her er bare patetisk, frp retorikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....er vi hjemme fra tur på Askøy, 6.7 km i skauen. Nydelig natur og vann som hundene badet i. Har gått der noen ganger nå, og enda ikke møtt ett eneste menneske, herlig! Synd det er så langt ute bare :P

Hvor hen? :) Er helt ukjent her ute :(, så jeg prøver å finne grusveier vi kan trene på, og fine tursteder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blogget om apportprøver for fuglehunder om noen er nysgjerrige på hva som kreves :D

Apportprøver er så kjekt :D Vi stilte kjempe mye rundt på Vest og Østlandet med våre før. Med hunder som alltid innfridde. Det var gøy :) Hun eldste har oppnådd 130poeng hele 5 ganger.

Det er så fint vær idag! Soool :D Nå skal N få vann med litt vom i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle de menneskene som burde reagert så er det vel kanskje ikke akkurat Stoltenberg som står først i køen? Tviler på at det var inngående samtaler om at de delte seng osv på de to eller tre middagene hun har vært med på (mener til og med det har stått enkelte steder at det var andre barn med på middagene). Å legge noe som helst skyld på Stoltenberg her er bare patetisk, frp retorikk.

Skyld? Skyld nei, bare trekke fram at jensemann har driti nok på draget at en gang må jo dråpen føre til at begeret renner over..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig om bord på flyet til London, så nå håper jeg bare at det ikke drøyer så alt for lenge før take off. Men, men, det er jo bare å lene seg tilbake og slappe av, jeg kan ikke gjøre noe fra eller til uanstt. Vi lander når vi lander, enkelt og greit.

Edit, grinete unge i nabosetet..... :gaah:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apportprøver er så kjekt :D Vi stilte kjempe mye rundt på Vest og Østlandet med våre før. Med hunder som alltid innfridde. Det var gøy :) Hun eldste har oppnådd 130poeng hele 5 ganger.

Det er kjempe gøy. Satse på å stille på noen prøver uttover sommeren. Kjekk aktivitet på sommerstid

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyld? Skyld nei, bare trekke fram at jensemann har driti nok på draget at en gang må jo dråpen føre til at begeret renner over.... ;)

Hvorfor det? Fordi han tok feil av ett menneske for syv år siden, som han har hatt møtt på noen middager og kun kjenner i en politisk kapasitet? Usmakelig at du mener det utsagnet skal ha noe å si for hans politiske karriere, når ikke en gang jentas egne foreldre visste hva som foregikk. Han er statsminister, ikke synsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker mer på sånn om lille skulle få feber, om en av hundene skader seg, om jeg mister strømmen opplegg jeg er ikke så dramatisk av meg at jeg tror huset her plutselig står under vann :P

Jo men om lille får feber og dere trenger legehjelp har vi jo helikopter! :P Mister du strømmen har du stearinlys sikkert :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh, jeg har en million ting å gjøre i dag, og hittil har jeg ikke fått unna mer enn ett punkt på lista - og det var å sove lenge.

Og nå vet jeg ikke om jeg skal lage meg frokost eller middag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle de menneskene som burde reagert så er det vel kanskje ikke akkurat Stoltenberg som står først i køen? Tviler på at det var inngående samtaler om at de delte seng osv på de to eller tre middagene hun har vært med på (mener til og med det har stått enkelte steder at det var andre barn med på middagene). Å legge noe som helst skyld på Stoltenberg her er bare patetisk, frp retorikk.

Jeg synes det klippet er interessant selv. Og jeg er hverken FRPer, eller mener at Jens har noen skyld i dette. Det er andre rundt Øygård som har mer skyld der, som ikke har stoppet hans usunne interesse for denne jenta. For meg blir det litt sånn på linje med at om mor finner ut av at far forgriper seg på barna (eller omvendt, mødre forgriper seg også på barn), så snur man bare ryggen til i stede for å gjøre noe med det. Jeg vet også om familiesaker der mor støtter andre familiemedlemmer som har forgrepet seg på barna hennes. Det er en del av psykologien til folk jeg ikke forstår rett og slett.

Men det som er interessant, er at en som "hylles" på lik linje med Nelson Mandela viser seg å være en overgriper. At man faktisk kan bomme så ufattelig mye. Jeg trur ikke at Jens hadde gått ut og "hyllet" han i dag, og jeg håper jo at Øygårds karriere innenfor politikken er over og ut for resten av livet hans. Noen ting skal man ikke ha en ny sjanse på i mine øyne (har du forgrepet deg på barn, så skal du ikke jobbe med barn heller).

Som med en saken i Nederland nå, der far hadde drept sønnene sine og tatt sitt egent liv (husker ikke om mor til barna ble drept også). Noen på FB lista mi kommenterte med at det var så uforståelig at han kunne gjøre noe slik, fordi han var kjekk. At man setter omtrent et likhetstegn mellom hvordan folk ser ut, og hva de er i stand til å gjøre. Og hvor ofte er det folk sier "jo, jeg regnet med at han var i stand til å gjøre noe slikt?". Omtrent aldri. De fleste blir overrasket over hva menensker er i stand til å gjøre av og til, fordi man overhode ikke ser noen tegn til at slikt skal skje...

Men jeg trur ikke Øygård er noe unikum i dette landet. Og det finnes nok en god del saker rundt om i landet der voksne mennesker med tillittsposisjoner til barn har usunne interesser for de...

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo men om lille får feber og dere trenger legehjelp har vi jo helikopter! :P Mister du strømmen har du stearinlys sikkert :P hehe

Men jeg drar jo ikke med helikopter fra alle hundene mine i flomtilstand uten å isåfall vite når jeg kan komme meg tilbake til huset mitt.

Og nei, ikke så enkelt jeg må koke vann og sterilisere flasker til Jaran, blir vanskelig med stearinlys :) Så derfor om det er en sjans for at veiene blir stengt så vil jeg isåfall være på rett side med hele gjengen min :) Men snakket med statens vegvesen, og de håpet på å holde vestsiden oppe :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det klippet er interessant selv. Og jeg er hverken FRPer, eller mener at Jens har noen skyld i dette. Det er andre rundt Øygård som har mer skyld der, som ikke har stoppet hans usunne interesse for denne jenta. For meg blir det litt sånn på linje med at om mor finner ut av at far forgriper seg på barna (eller omvendt, mødre forgriper seg også på barn), så snur man bare ryggen til i stede for å gjøre noe med det. Jeg vet også om familiesaker der mor støtter andre familiemedlemmer som har forgrepet seg på barna hennes. Det er en del av psykologien til folk jeg ikke forstår rett og slett.

Men det som er interessant, er at en som "hylles" på lik linje med Nelson Mandela viser seg å være en overgriper. At man faktisk kan bomme så ufattelig mye. Jeg trur ikke at Jens hadde gått ut og "hyllet" han i dag, og jeg håper jo at Øygårds karriere innenfor politikken er over og ut for resten av livet hans. Noen ting skal man ikke ha en ny sjanse på i mine øyne (har du forgrepet deg på barn, så skal du ikke jobbe med barn heller).

Som med en saken i Nederland nå, der far hadde drept sønnene sine og tatt sitt egent liv (husker ikke om mor til barna ble drept også). Noen på FB lista mi kommenterte med at det var så uforståelig at han kunne gjøre noe slik, fordi han var kjekk. At man setter omtrent et likhetstegn mellom hvordan folk ser ut, og hva de er i stand til å gjøre. Og hvor ofte er det folk sier "jo, jeg regnet med at han var i stand til å gjøre noe slikt?". Omtrent aldri. De fleste blir overrasket over hva menensker er i stand til å gjøre av og til, fordi man overhode ikke ser noen tegn til at slikt skal skje...

Men jeg trur ikke Øygård er noe unikum i dette landet. Og det finnes nok en god del saker rundt om i landet der voksne mennesker med tillittsposisjoner til barn har usunne interesser for de...

Jeg er ikke uenig i noe av det du sier, og når du postet det på facebook tenkte jeg noe sånt som at "jøss, pussig." Men jeg er uenig i konklusjonen Kanger trekker om at det er noe som Stoltenberg må stilles til ansvar for å ha sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Håper Snowball blir friskmeldt og er klar for nye tokt så snart og billig som mulig. :) Og jeg kommer ikke helt over hvor flaks vi tross alt hadde på søndag, når det først skulle skje noe.

Jeg kan venne meg til å slutte elleve hver fredag i sommer, altså! Digg. :D Blir nesten langhelg hver helg. Nå skal jeg ta turen til Ski. Litt teit å tilbringe tid inne på et kjøpesenter når det er så fint vær ute, men det er liksom i dag jeg har tid til shopping, så da får jeg heller nyte ettermiddagen og kvelden ute med spor og kanskje litt lydighetstrening. :)

Griseflaks rett og slett! Og nå er min rullende frihet back on track! Takket være Marion, pappaen hennes og hans kollegaer. Den ene skrua satt så hardt at det ble en liten utfordring. Og så var det så smalt og trangt nedi der atte.

Men gutta fiksa og jeg fikk time på verksted med en gang! Rullet rett inn på Mekonomen som skiftet dekkene, blåste hele understellet fri for gjørmegris og fikk konstantert at det var årsaken til ristingen. Fylt på frostvæske også, eller fikset det i og med at jeg bare hadde nødhelt vann oppi. Greit å ikke bare ha vann, for det er fort gjort å glemme til det blir frost :P

Og alt dette for 300kr!

Da kan man ikke annet enn å smile fra øre til øre :D

Må ikke le av slikt, jeg måtte ta pels av sokkene når jeg tok av meg skoene :lol:

Tihi :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke uenig i noe av det du sier, og når du postet det på facebook tenkte jeg noe sånt som at "jøss, pussig." Men jeg er uenig i konklusjonen Kanger trekker om at det er noe som Stoltenberg må stilles til ansvar for å ha sagt.

Jeg hadde håpet på å trekke igang noen FRPere på vennelista mi med det klippet. :innocent: Men de gikk ikke på. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa! Jeg sto på eksamen! :D Herregud, har ikke vært så nervøs på lenge, var så redd for å stryke, og en stor del av meg trodde jeg kom til å gjøre det. Hadde blitt dritglad for en D, og fornøyd med en E liksom. Men så fikk jeg C! Og det er jeg superfornøyd med, virkelig! Det betyr at jeg ikke var på vippen til å stryke, det lukker ingen dører mtp. mastergrad (som jeg ikke har tenkt til å ta, men greit å ha muligheten), og ikke minst betyr det at det skal godt gjøres å snakke seg ned til stryk på muntlig på mandag. Så jeg er så utrolig lettet og glad nå! :D Ikke minst så betyr det at jeg får stipend og lån neste år, og at jeg kanskje får litt større tro på meg selv, er godt å vite at jeg ikke ligger på vippen liksom.

  • Like 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke le av slikt, jeg måtte ta pels av sokkene når jeg tok av meg skoene :lol:

:lol: :lol:

Har Willy og jeg vært en runde på jordet her og kikket på alle plantene som dukker opp. Mitt eget lille biologiske mangfold liksom :lol:. Og snart blomstrer tulipanene mine også, faktisk *yeyy*. Har gumlet i meg ost og kjeks, litt fenalår etc, også har jeg spist årets første MORELLER!!! Å herreguuuuuud de var gode, de :D. Jordbær har jeg også, og de var faktisk ikke så verst, de heller :).

Nå skal jeg straks sykle en tur med Willy også må jeg vel pusle litt i hagen og få vekk de siste gresstorvene som vokser over kantsteinene mine. Når det er gjort, skal jeg vurdere om jeg fyller på med grus av noe slag i inngangspartiet - det tror jeg kan bli bra :). Jeg burde strengt tatt kjøpt meg en ny kantklipper også, snart på tide å ta litt kantpuss. Også håper jeg at morgendagen får tørket opp gresset så jeg får klippet det igjen. Det har vokst myyyye den siste uka, så det er på tide med en stuss igjen... Bablebablebablebablebable...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa! Jeg sto på eksamen! :D Herregud, har ikke vært så nervøs på lenge, var så redd for å stryke, og en stor del av meg trodde jeg kom til å gjøre det. Hadde blitt dritglad for en D, og fornøyd med en E liksom. Men så fikk jeg C! Og det er jeg superfornøyd med, virkelig! Det betyr at jeg ikke var på vippen til å stryke, det lukker ingen dører mtp. mastergrad (som jeg ikke har tenkt til å ta, men greit å ha muligheten), og ikke minst betyr det at det skal godt gjøres å snakke seg ned til stryk på muntlig på mandag. Så jeg er så utrolig lettet og glad nå! :D Ikke minst så betyr det at jeg får stipend og lån neste år, og at jeg kanskje får litt større tro på meg selv, er godt å vite at jeg ikke ligger på vippen liksom.

smiley-happy066.gif

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksplosjon i Kabul. http://www.vg.no/bildespesial/spesial.php?id=10327

fd50e89288fb178e50d59be3ff45148c.jpg?t%5

Jeg får så vondt i meg av de barna :no:

Ja :cry:

Som med en saken i Nederland nå, der far hadde drept sønnene sine og tatt sitt egent liv (husker ikke om mor til barna ble drept også). Noen på FB lista mi kommenterte med at det var så uforståelig at han kunne gjøre noe slik, fordi han var kjekk. At man setter omtrent et likhetstegn mellom hvordan folk ser ut, og hva de er i stand til å gjøre. Og hvor ofte er det folk sier "jo, jeg regnet med at han var i stand til å gjøre noe slikt?". Omtrent aldri. De fleste blir overrasket over hva menensker er i stand til å gjøre av og til, fordi man overhode ikke ser noen tegn til at slikt skal skje...

Det er en veldig kjent psykologisk effekt, kalles haloeffekten, eller glorieeffekten. Om en person har en svært positiv egenskap "overser" man eventuelle negative, fordi en person som er bra på et område bør liksom være bra på resten og, en litt festlig automatisk tankegang vi mennesker har :P Vi er dårlige på å automatisk nyansere, men foretrekker enkle inndelinger. F.eks. vil en person vi liker bli penere og flinkere, eventuelt en pen virke snill og flink. Er derfor førsteinntrykk er viktig for oss blant annet :) Dette er noe av det som bidrar til at overgripere ofte kan holde seg skjult lenge, de er ofte svært karismatiske og sjarmerende, slik at man "automatisk" overser det som skurrer. Uten at jeg vet det er det godt mulig det var slik med Øygård også (nå syns jo alle han er uspiselig, men nå har synet på ham endret seg, og den dårlige egenskapen overskygger de gode). Vi har vanskeligheter med å se det verste i mennesker vi liker. Motsatt derimot, er vi også skremmende flinke på. Men alt dette er veldig menneskelig, trikset for å unngå det er å kjenne til dette :)http://en.wikipedia.org/wiki/Halo_effect

Om jeg ikke husker helt feil hadde Petter Skjerven om dette på et av Typisk deg-programmene også, men jeg så bare et par glimt.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...