Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

8680928827_a27393a099_c.jpg

Oi, så kule farger da!!! Ante ikke at det fantes slike kaniner :)

Åh, ja det kan hende at det er mat ja! Det har jeg ikke tenkt på :P

Tipper du er glad for at jeg alltid har slike gode svar på alle spørsmål :D.

Har jeg spist frokost - ei brødskive med sjokladepålegg og ei med kirsebærsyltetøy - og en kopp kaffe :hyper:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....har Shy oppdaget at jeg er ikke så lett å overtale til å stå opp. Var oppe å luftet henne kl.5 og hun bare "HURRA" så luntet vi alle opp på soverommet igjen. Hun bare WTF :blink: . Også måtte hun, som alle andre valper som skal bo med meg, prøve hvor morgengretten vi alle tre er :sint_01: . Etter 5-10 min så sov vi alle til jeg våknet. :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du er glad for at jeg alltid har slike gode svar på alle spørsmål :D.

Ja, selvsagt! :lol:

.. Ringte guttebarnet og sier "du, jeg er aleine her jeg, det er ingen andre på skolen!", så da måtte jeg jo inn og sjekke på skoleruta da, og det er planleggingsdag på skolen hans i dag :lol: Tipper han er skikkelig glad for at han feis ut av døra klokka sju i dag :lol: :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuuuuuuuud...

Åh sånn vil jeg ha i hagen! Tipper Blaze og Willy også vil ha!

Det ligner på sånne tegnefilm sauer jo :wub:

Det har vært ball på slottet i natt

485583_457813170962615_1484056969_n.jpg

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvsagt! :lol:

:D

.. Ringte guttebarnet og sier "du, jeg er aleine her jeg, det er ingen andre på skolen!", så da måtte jeg jo inn og sjekke på skoleruta da, og det er planleggingsdag på skolen hans i dag :lol: Tipper han er skikkelig glad for at han feis ut av døra klokka sju i dag :lol: :lol: :lol:

:lol:

Åh sånn vil jeg ha i hagen! Tipper Blaze og Willy også vil ha!

Det ligner på sånne tegnefilm sauer jo :wub:

Willy har allerede sagt at får han ikke sånne, så vil han ikke ha noen :aww:.

Det har vært ball på slottet i natt

485583_457813170962615_1484056969_n.jpg

:lol:

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....har Shy oppdaget at jeg er ikke så lett å overtale til å stå opp. Var oppe å luftet henne kl.5 og hun bare "HURRA" så luntet vi alle opp på soverommet igjen. Hun bare WTF :blink: . Også måtte hun, som alle andre valper som skal bo med meg, prøve hvor morgengretten vi alle tre er :sint_01: . Etter 5-10 min så sov vi alle til jeg våknet. :rofl:

Hahaha! Stakkars Shy! Hun er vant til å spise frokost på de tider, før vi drar på jobb - og så sove isteden - bad deal altså! (Men hun legger seg til å sove igjen av seg selv når hun har fått frokost da.. ) Sov hun i hundesengen i natt? Nei, Bratcamp er sannelig ikke for pyser!

Strider virkelig koser seg uten Shy, han slipper å holde øye med henne,og kan bare slappe av. Normalt er han veldig var på hvor hun er, hva hun foretar seg, får hun oppmerksomhet som han ikke får? Han har gått gjennom en hard skole (vel så hard skole det er mulig å få hos oss da..) vedr at når hun får oppmerksomhet så skal han bare holde seg unna. At det også er vise versa, har ikke han fått med seg (!). Når man holder på med Shy så kan man regelrett føle blikket hans som brenner i ryggen på en som den rene co2-laser strålen (man ser ikke lyset fra en co2-laser, bare føler den.. den kan skjære metall!) Men nå behøver han ikke følge med på slikt.. kan bare ligge og sløve og vente på at vi skal gjøre noe! Og vi nyter å slippe å låse dører hele tiden. Shy har vært rå til å åpne dører, så vi har dem låst til alle tider (og med bare en nøkkel så er det litt slitsomt.. når man skal ut på gangen oppdager man selvfølgelig at nøkkelen sitter i bod-døren i den andre enden av huset fra da man var og hentet hundemat etc...) Hun prøver sjeldent dørene nå men det hender - så det er om å gjøre å ha dørene låst en god stund til. Men jeg kan si man setter for lite pris på ulåste dører til vanlig altså!

Jeg har hatt 3 lange dager på jobb med masse kjas, så idag er det vanvittig deilig med hjemmekontor. Men jeg er trøtt i hodet, så det går litt tråkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Stakkars Shy! Hun er vant til å spise frokost på de tider, før vi drar på jobb - og så sove isteden - bad deal altså! (Men hun legger seg til å sove igjen av seg selv når hun har fått frokost da.. ) Sov hun i hundesengen i natt? Nei, Bratcamp er sannelig ikke for pyser!

Hun fikk frokost kl.8 hun :P

Strider virkelig koser seg uten Shy, han slipper å holde øye med henne,og kan bare slappe av. Normalt er han veldig var på hvor hun er, hva hun foretar seg, får hun oppmerksomhet som han ikke får? Han har gått gjennom en hard skole (vel så hard skole det er mulig å få hos oss da..) vedr at når hun får oppmerksomhet så skal han bare holde seg unna. At det også er vise versa, har ikke han fått med seg (!). Når man holder på med Shy så kan man regelrett føle blikket hans som brenner i ryggen på en som den rene co2-laser strålen (man ser ikke lyset fra en co2-laser, bare føler den.. den kan skjære metall!) Men nå behøver han ikke følge med på slikt.. kan bare ligge og sløve og vente på at vi skal gjøre noe! Og vi nyter å slippe å låse dører hele tiden. Shy har vært rå til å åpne dører, så vi har dem låst til alle tider (og med bare en nøkkel så er det litt slitsomt.. når man skal ut på gangen oppdager man selvfølgelig at nøkkelen sitter i bod-døren i den andre enden av huset fra da man var og hentet hundemat etc...) Hun prøver sjeldent dørene nå men det hender - så det er om å gjøre å ha dørene låst en god stund til. Men jeg kan si man setter for lite pris på ulåste dører til vanlig altså!

Syns Strider skal nyte det jeg å være enebarn. Men når alt kommer til alt så vil han sikkert egentlig ha henne der :P

Jeg har hatt 3 lange dager på jobb med masse kjas, så idag er det vanvittig deilig med hjemmekontor. Men jeg er trøtt i hodet, så det går litt tråkt.

Få data til å tygge tall sakte :P

...syns jeg litt synd på guttebarnet til 2ne som møtte på skolen når han ikke skulle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri, det bildet har vi hatt her før en gang. Ufattelig søte sauer! Løp og kjøp!

Jeg er klar for en dobbeltime norsk, så er det medarmeidersamtale med fagleder, trening, fysioterapi, hjem og spise middag, så møte om ny jernbanetrase gjennom Malvik. Hvis de flytter toglina kan den gamle, som går langs fjorden, gjøres om til tur- og sykkelvei, og kobles på Ladestien. Tenk dere så utrolig lekker turvei da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Er det ukas siste jobbdag, så er det helg - en helg som skal tilbringes på Haugerseter og debut som testleder for MH. Kjenner at jeg er litt stressa i forhold til det - men det går sikkert greit bare man kommer igang.......... Håper på morsomme hunder og førere med åpne ører sånn at infoen jeg skal gi går inn *fnis* (erfaringsmessig så er det en utfordring for selv den mest drevne testleder, men det gjør jo ikke noe å få en boost første gangen).

Så er det meldt strålende vær og da håper jeg at Tone er i form til at vi kan trene litt hund etter testen i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:gaah: og der utgikk den hannhunden.

Han har vist alltid vært litt miljøberørt for lyd, men sistedet for å bli bedre har det blitt værre med alderen. Back to the drawingboard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte sauer?? :ermm: hmmm..

...skal jeg dra på jobb. Greien med å organisere 5 heldagsmøter rundt i fylket er å sørge for at det siste er så nærmt at jeg begynner sent og slutter tidlig. Alle møtene har begynt kl 10, men det er noe helt annet når jeg har 20min å kjøre, i stedet for 2t. Og så er det helg etterpå.... tror dere vi får masse spørsmål på slutten av dagen da? Det tror ikke jeg :lol: Så da er vi sikkert ferdig rundt 2, en halvtime før tiden. Passer meg helt fint, kjenner jeg. :lol:

Men da får jeg vel kjøre da, siden det er jeg som har pc med i dag. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Ringte guttebarnet og sier "du, jeg er aleine her jeg, det er ingen andre på skolen!", så da måtte jeg jo inn og sjekke på skoleruta da, og det er planleggingsdag på skolen hans i dag :lol: Tipper han er skikkelig glad for at han feis ut av døra klokka sju i dag :lol: :lol: :lol:

*ler* Det skjedde med guttebarnet her også en gang. Det var bare det at han var bare 8 - 9 år og hadde verdens mest stressa alenemor. Han hadde heldigvis hatt vett på å gå til mormoren sin, som bor 500 meter fra skolen. Da følte jeg meg som en skikkelig oppmerksom og omsorgsfull mor :icon_redface:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri, det bildet har vi hatt her før en gang. Ufattelig søte sauer! Løp og kjøp!

Ja, jeg vet... jeg bare måtte :D.

så møte om ny jernbanetrase gjennom Malvik. Hvis de flytter toglina kan den gamle, som går langs fjorden, gjøres om til tur- og sykkelvei, og kobles på Ladestien. Tenk dere så utrolig lekker turvei da!

Vi gjør dette langs Mjøsa nå - legger ny jernbane og tilbakefører den gamle linja til tur- og sykkelvei langs Mjøsa. Det kommer til å bli sååååå fint :D.

Så er det meldt strålende vær og da håper jeg at Tone er i form til at vi kan trene litt hund etter testen i morgen :)

Er det meldt bra vær i morgen? Trenger jeg ikke være sur for at vi har utering på Letohallen da? Jeg ble møkksur i morges da jeg våkna og hørte at det sildra fra taket og så at trillebåra var fylt med vann. Jeg så for meg en skikkelig møkkadag rundt ringen ved Letohallen i morgen. Kanskje jeg skal bli blid igjen, da .... :D.

Søte sauer?? :ermm: hmmm..

Ja? :D

Jobber fortsatt med konkurransegrunnlag for en rammeavtale i regionen... Herregud det er så mye pirk altså :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:gaah: og der utgikk den hannhunden.

Han har vist alltid vært litt miljøberørt for lyd, men sistedet for å bli bedre har det blitt værre med alderen. Back to the drawingboard.

Æsj, typisk..

Jeg synes forøvrig også synd på guttebarnet til 2ne i dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG dagens altså..

Jeg skal skrive ned et etternavn og damen skravlet og la så til at etternavnet var Sekse.

Jeg jobber med mitt og har ikke hodet skrudd helt på tydeligvis, for jeg tenkte brått at det kan jo være med både k og x.

Og dermed spør jeg om nettopp dette, idet jeg oppdager at det var et vanvittig teit spm :lol:

:fish:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt

Jeg har ei venninne som er kjent for sine noget spesielle ord og uttrykk. Nå for tiden er "Å, ****** feis" default-banneordet hennes. Det er heslig, og dør litt på meg hver gang hun sier det, noe som er omtrent hele tiden. I går skulle jeg ha en uoffisiell samtale med en mulig framtidig arbeidsgiver. Sjefe-dama virka som en real pretensiøs snobb, og det overraska og derfor stressa meg noe voldsomt. Jeg forteller og forklarer og gestikulerer med armene, og veiver nesten ned det digre vannglasset jeg har fått. Så hører jeg noen hyle "Å, ****** feis!", og så går det opp for meg at det er jo meg! Jeg var kanskje mest sjokkert av oss alle. Hun så på meg som om jeg skulle vært den vulgære bryggesjaueren av en drammenser jeg faktisk er. Jaja. Drit og dra. Jeg passa ikke inn der uansett. :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal vi bo! :jump:

Gratulerer! Så nå blir det et sivilisert liv på dere heretter!

Spørsmål - jobbrelatert faktisk - hvor mye er månedlig studielånsutbetaling?

Edit: pokker så kjipt med hannhunden da! Er så spent på hvem barnebruden Shy skal kobles med!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...