Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Er det naboene som sier det? :shocked: Det går seg sikkert til når hun blir vant til nytt hjem og til huslydene. Sara sier at det tok bare noen få dager før Selma ble vant til lydene i huset og sluttet å reagere på dem.

Naboene har ikke sagt noen ting, men jeg har hatt henne på opptak både i går og i dag og det er konsert i ca 1 1/2 til 2 timer etter at jeg har dratt før det roer seg noe. Hun gir seg imidlertid ikke helt, og bjeffer og eller uler til jeg kommer hjem bare i varierende styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Jeg må tydeligvis ha verdens søteste jenter for nå er det tredje gangen på kort tid at vi fikk tredd et stk løs hannbikkje oppi ræva. Også denne totalt uten kontroll og med en uoppdragen arrogant eier som mente mine var aggressive fordi de ikke likte 50 kg grisegutt veltende over seg. Denne gangen måtte jeg be en forbipasserende mann om hjelp da eier syntes det var helt unødvendig å komme til unnsetning. Da hun omsider gadd finne frem kobbelet og komme å hente han ba jeg henne rolig om å ha hunden i bånd når hun overhode ikke har kontroll på den samt at det også er båndtvang akkurat nå (dette var i et område med MYE bakkehekkende fugl og på en turvei for bevegelseshemmede, fint å ha løshund uten kontroll surrende rundt på eget iniativ der liksom...).

Mine jenter var superflinke. Mocca kjeftet noe hinsides, hun ble livredd, men sto pent ved siden av meg, og stoppet da den rygget, kjeftet igjen da den kastet seg frem og stoppet da den rygget. Og hun forsøkte fokusere på meg, men det var ikke sååå lett med 50 kg innkommende mann. Hadde den så mye som lagt en labb på Indiana, gamle damen med vondter både her og der, da hadde det smelt noe alvorlig, da hadde mitt hittil temmede temprement blåst over. Heldigvis møtte vi flere hunder videre og alle oppførte seg pent, vi både passerte og stoppet og pratet helt uten problemer. Kjenner jeg blir sååååå trøtt på sånne hundeeiere, som har 0 kontroll, MÅ ha hunden løs og syntes at akkurat deres hund så absolutt skal få lov å løpe minst 100 meter foran eier og surre seg inn i alle den møter på sin vei uavhengig om de ønsker dens selskap eller ei.

Liker ikke teite folk med løsbikkje uten kontroll, men likte at du og dine var så flinke! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rød og tan hunder er jo noe av det vakreste som finnes!!

Uenig :alien:

Det værste er at ettersom Arya er shadet og det ligger tan på linjene til Bashyr som ender jeg vel med at alle tispene er red and tan. Sånn siden jeg skal beholde selv fra det kullet :P:babybanana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig :alien:

Det værste er at ettersom Arya er shadet og det ligger tan på linjene til Bashyr som ender jeg vel med at alle tispene er red and tan. Sånn siden jeg skal beholde selv fra det kullet :P:babybanana:

:lol: Klart du får red&tan.. kanskje med litt fawn også?? Men kanskje det blir som sort kelpie, når man har sånn hund selv så blir det finere etterhvert.. ? (Men personlig liker jeg aller aller best brune kelpier altså.. og da egentlig sjokolade mer enn rød..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noomi har HD-A. :banana:

Hurraaaaa :).

Er jeg veldig fornøyd med meg selv fordi jeg tok meg sammen og dusjet guttungen med det samme jeg kom hjem, så nå kan jeg bare slække og sløve og kose meg med cola og kyllingvinger (ja, jeg sprakk i dag og skeier ut :D).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat til SFX, tentke på deg med en gang:

"I'm gonna be stuck her with Major Winchester and his dead children's Glee Club"

:lol:

Hmm... Det må vel bli noe sånt, det da:

Det er ikke en anledning av betydning det ikke finnes en god Glee-forestilling for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hunden som tok issi tok en annen hund idag :hmm: jeg tok tak i hun når hun kom og glapp idet den bestemte seg :hmm:

de skal sjekke ut om den har vondt eller noe sånt,for det har skjedd helt plutselig.

sånn ellers spiser jeg dolly pizza

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, ser på facebook at flere folk skriver at de gjør klar pelsen for morgendagens utstilling - hunder som går i samme klasse som Foenix, og som er LEKRE.

Så jeg bør kanskje skrape av den leira fra i går, i det minste.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt lei meg. Freya har holdt konsert i dag også :(

Æsj, det er kjedelig, men nå er det jo helg så kanskje to dager med gradvis tilvenning er alt som trengs :)

Og jeg som ikke er noe glad i red & tan og black & tan ser ut som jeg muligens kommer til å få det i de to neste kullene :lol:

Du kan sende en red/tan til meg :ahappy:

Solsiden etterpå og ta en øl eller to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, ser på facebook at flere folk skriver at de gjør klar pelsen for morgendagens utstilling - hunder som går i samme klasse som Foenix, og som er LEKRE.

Så jeg bør kanskje skrape av den leira fra i går, i det minste.

*TSSSST* - *kile deg i midja (med en pinne, iflg smileyen)* - ikke lov å psyke seg selv ned :poke:

Mantra til seg selv: hva de andre gjør bryr jeg meg ikke om, hva de andre gjør bryr jeg meg ikke om. Vi skal ha det fint, vi er flinke, vi kan! Jeg meg og mine er best! (Og det har du da bevist at dere både KAN og ER også! :flowers: )

Ut å gå, sol på himmer'n! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at det er lov å være ekstra glad idag. :ahappy: Selv om det mest spennende resultatet er igjen da... Leddene hennes var ikke helt like foran og bak, men den forskjellen bak gjorde ikke at hun ble dratt ned på B i det minste. Så får vi se albuene da... Om den lille forskjellen vil tilsi en C eller ikke. Uansett så er i hvert fall hoftene bra da. :) Og det er en mindre ting å bekymre seg for. :P

Ryggen hennes er forøvrig røntget u.a., og jeg har fått attest på halen hennes. Ingen frakturer i den, men rett og slett leddet som er slått litt feil på en eller annen måte (det er tydeligvis skadelig å være så glad. :lol: )

Hun ble røntget forrige tirsdag. Og klinikken presterte å la bildene ligge der og støve ned til mandag. Så jeg var rimelig irritert da jeg ringte forrige dagen, og gjøkete resepsjonisten mener at man ikke kan forvente at de sendes tidligere fordi vedkommende "hadde tross alt annet å gjøre". Men NKK var raske da, og leste de av idag når de kom idag. :)

Mye nytt siden jeg røntga sist i 2003. Bl.a. at man får det på mail, så jeg slipper å sitte å trykke F5 på Dogweb konstant. :lol: Ikke sendte man inn stamtavler noe mer heller, og ikke røntga man de i froskestillng heller. :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger begge bølledyra mine som slakt her. Både bra og dumt at begge to ble operert på samme dag, må jeg si. Men da har vi i hvert fall ett stykk kastrert hannkatt og fire stykk fungerende hjørnetenner på Kuro igjen. :D

Men fy søren altså, katten gikk jo og LA SEG i kattekassa... Så nå er det kattesand OVERALT. :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen dette kjennes nøyaktig ut som mensensmerter! Murringer nederst i magen og i ryggen..

I mitt hode er rier pulserende sammentrekkninger som pumper inn og ut livmoren med tydelig aktiv-fase og pause..

Riene mine kjentes bare ut som litt sterke mensensmerter begge gangene. Just saying :aww: Jeg visste ikke jeg var i ordentlig fødsel nå gang nr to fordi det ikke var noe aktiv fase og pause :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg endelig hjemme fra jobb! Fikk tatt en tur innom dyresjappa og handlet zophobas også, mmmm..., og tatt noen minutter med sol. Nå har jeg kastet i meg en kyllingsalat og skal bare nyte resten av kvelden. I morgen er det kurs på NVH via jobben, yehu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cita :wub: Cita er i Sandefjord med A, og de pleier å leke "find the food", som stort sett går ut på at A sprer tørrforkuler i hele leiligheten og Cita finner de. Dette er Cita sin favorittlek og hun er veldig flink til å finne gjemmestedene :P A hadde bedt Cita om å ligge og bli etter å ha spredt godbiter overalt, men glemte å si "værsågod". Så gikk han for å vaske hendene, dusjet, skiftet, og satt seg ned for å spille poker. Etter ca en time kunne han ikke forstå hvorfor Cita lå så anspent. Joda, han hadde glemt å si "værsågod". Cita var veldig glad når hun endelig fikk begynne søket :P

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cita :wub: Cita er i Sandefjord med A, og de pleier å leke "find the food", som stort sett går ut på at A sprer tørrforkuler i hele leiligheten og Cita finner de. Dette er Cita sin favorittlek og hun er veldig flink til å finne gjemmestedene :P A hadde bedt Cita om å ligge og bli etter å ha spredt godbiter overalt, men glemte å si "værsågod". Så gikk han for å vaske hendene, dusjet, skiftet, og satt seg ned for å spille poker. Etter ca en time kunne han ikke forstå hvorfor Cita lå så anspent. Joda, han hadde glemt å si "værsågod". Cita var veldig glad når hun endelig fikk begynne søket :P

Hahahaha, næmmen, så utrolig flink. :lol: Kuro hadde satt i gang med en gang jeg snudde ryggen til.

Sikekrt sliten hund etterpå da. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble lang nok dag i dag, men nå har jeg landet i sofaen. Herregud så mye dere har skrevet her i dag!

Husker ikke alt, men grattis med leilighet Ida!

Finne meg litt rødvin, kanskje. Det bør vel nøytralisere all kaffien jeg har tømt i meg i dag.....

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cita :wub: Cita er i Sandefjord med A, og de pleier å leke "find the food", som stort sett går ut på at A sprer tørrforkuler i hele leiligheten og Cita finner de. Dette er Cita sin favorittlek og hun er veldig flink til å finne gjemmestedene :P A hadde bedt Cita om å ligge og bli etter å ha spredt godbiter overalt, men glemte å si "værsågod". Så gikk han for å vaske hendene, dusjet, skiftet, og satt seg ned for å spille poker. Etter ca en time kunne han ikke forstå hvorfor Cita lå så anspent. Joda, han hadde glemt å si "værsågod". Cita var veldig glad når hun endelig fikk begynne søket :P

Jeg syns Cita kunne gitt bort litt av de bli kunnskapene sine til Blondie altså :aww: Slipper jeg å trene på den kjedelige fellesdekken! :lol:

Jeg har sovet i 4 timer etter jobb :ahappy: Spist deilig smørbrød og en Nutrilett (blitt avhengig!). Nå skal jeg dra på tur med Blondie, så til en venninne for å bake kake :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som ikke er noe glad i red & tan og black & tan ser ut som jeg muligens kommer til å få det i de to neste kullene :lol:
Amagaaad, da kommer jeg til å dø LITT på meg når du begynner å legge ut bilder. :P

Sukk, ser på facebook at flere folk skriver at de gjør klar pelsen for morgendagens utstilling - hunder som går i samme klasse som Foenix, og som er LEKRE.

Så jeg bør kanskje skrape av den leira fra i går, i det minste.

:lol:

Nå har vi spist reker, og jeg lurer på om jeg kanskje har bestemt hvem som blir Aria. Var litt vanskelig syntes jeg, men da jeg så for meg ene valpen solgt så kjente jeg at det ikke var noe greit i det hele tatt. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, ser på facebook at flere folk skriver at de gjør klar pelsen for morgendagens utstilling - hunder som går i samme klasse som Foenix, og som er LEKRE.

Så jeg bør kanskje skrape av den leira fra i går, i det minste.

:lol:

Jeg er klar med mine. Vært å satt opp telt og veldig spent på om det står der i morgen. Er ikke mye plass rundt ringen heller så tror man må stue seg sammen rett og slett der det er plass :P

Du kan sende en red/tan til meg :ahappy:

Nååååå slå på Argusøynene :shifty:

:lol:

Amagaaad, da kommer jeg til å dø LITT på meg når du begynner å legge ut bilder. :P

Enda minst 1,5 år til ca. :baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...