Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Iblandt er gener litt morsom. Jeg ble jo overrasket når jeg fikk hvite labber forje kull og nesten ikke hvitt i brystet (som er mer normalt).

Nå er en oppdretter like overrasket med kullet som ble født hjemme hos henne i går :P

66813_10151408142604702_1548806544_n.jpg

Oj, er det en krage på nummer to der, eller et veldig lyst bånd?

Den vil jeg i så fall se igjen om tre-fire måneder, for å se om den kragen oppfører seg som den gjorde på Ringgi/Hudson her. Han hadde jo tilsvarende krage, som var redusert til en liten nakkeflekk innen han flyttet til Australia. Og det er normalt hos oss, at hvitt som ikke er på hodet krymper.

...leter jeg etter ork til å bade jentene.

På vei hjem nå så jeg to svaner som svømte, dukket og koste seg i vannet. Vannet var en diger dam på det ene jordet her.

Du vet det er vått hvis du kan ta svømmetak...

Vått er det for så vidt utenfor rekka her også - det har vært veldig mye is og snø, for inngangspartiene er på skyggesiden. Med 12 og 13 varmegrader de siste dagene har det nå smeltet, men bakken er enten dypfryst eller mettet, for nå flyter det vann foran trappene våre. Det kan vel ikke svømmes i, men det rakk nå til over de lave muckbootsene mine. Det er en kum her det kunne rendt unna i, men det er en liten bump vannet må renne over for å komme fram, i så fall. Kanskje legge ut noen plutoduker? Eller liberobleier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

På vei hjem nå så jeg to svaner som svømte, dukket og koste seg i vannet. Vannet var en diger dam på det ene jordet her.

Du vet det er vått hvis du kan ta svømmetak...

Vått er det for så vidt utenfor rekka her også - det har vært veldig mye is og snø, for inngangspartiene er på skyggesiden. Med 12 og 13 varmegrader de siste dagene har det nå smeltet, men bakken er enten dypfryst eller mettet, for nå flyter det vann foran trappene våre. Det kan vel ikke svømmes i, men det rakk nå til over de lave muckbootsene mine. Det er en kum her det kunne rendt unna i, men det er en liten bump vannet må renne over for å komme fram, i så fall. Kanskje legge ut noen plutoduker? Eller liberobleier?

Tuva tok årets første svømmetak på jordet bak her i går :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iblandt er gener litt morsom. Jeg ble jo overrasket når jeg fikk hvite labber forje kull og nesten ikke hvitt i brystet (som er mer normalt).

Nå er en oppdretter like overrasket med kullet som ble født hjemme hos henne i går :P

Oj, er det en krage på nummer to der, eller et veldig lyst bånd?

Den vil jeg i så fall se igjen om tre-fire måneder, for å se om den kragen oppfører seg som den gjorde på Ringgi/Hudson her. Han hadde jo tilsvarende krage, som var redusert til en liten nakkeflekk innen han flyttet til Australia. Og det er normalt hos oss, at hvitt som ikke er på hodet krymper.

...leter jeg etter ork til å bade jentene.

På vei hjem nå så jeg to svaner som svømte, dukket og koste seg i vannet. Vannet var en diger dam på det ene jordet her.

Du vet det er vått hvis du kan ta svømmetak...

Vått er det for så vidt utenfor rekka her også - det har vært veldig mye is og snø, for inngangspartiene er på skyggesiden. Med 12 og 13 varmegrader de siste dagene har det nå smeltet, men bakken er enten dypfryst eller mettet, for nå flyter det vann foran trappene våre. Det kan vel ikke svømmes i, men det rakk nå til over de lave muckbootsene mine. Det er en kum her det kunne rendt unna i, men det er en liten bump vannet må renne over for å komme fram, i så fall. Kanskje legge ut noen plutoduker? Eller liberobleier?

Hos oss krymper alt hvitt. DET synes jeg er spennende, hvordan en regel liksom ikke er en regel omtrent, innen genetikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkeltur med dyret helt uten dramatikk, selv om vi holdt på å blåse av veien pga vinden da, men det var jo bare deilig. Det er så herlig med vind altså :D.

Etter sykkeltur på grusveier i vårløysinga er det nødvendig med en dusj av dyret, og siden jeg har utevann nå, så blir det jo heller spyling av ham da, og ikke dusjing i dusjen. Man skulle jo tro at dette ikke er noe han ville like liksom, men joda, han står helt stille han, løfter til og med på beina og logrer mens jeg holder på. Han ER litt rar... :lol:.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg lei meg, og jeg aner ikke hvorfor. :huh: Mulig jeg bare er skikkelig sliten. Har tross alt vært ute i 6 timer i dag, og lært alt for mye. :P Var veldig interessant da, bare synd man blir så sliten av lange dager ute i felt.

:hug::hug:

Dany er syk :(

Hun har vært slapp i hele dag, og kastet opp tre ganger gult slim på turen nå nettopp. Bæsja tre ganger, fult opp. Men den så helt vanlig ut egentlig. Ellers så formen tilsynelatende bra ut. Men idèt vi kom inn døra, la hun seg rett ned og ble liggende. Jeg gav Marvin mat, og hun lå fortsatt rett ut uten interesse. Nå ligger hun i sofaen, og hun nekter å drikke. Så hun har nok veldig vondt i magen eller noe. Hun er virkelig et slakt nå..

Håper det bare er noe hun har fått i seg som må ut...

God bedring til Dany :hug:

Jeg er så SLITEN. Alle er sjuke på jobb! Masse å gjøre i dag, masse varer, en og en halv pall med fòr (Og RC har SELVFØLGELIG den møkka-kampanjen med 3kg ekstra i 15kg posen), enda mer varer, kunder og stress.

Og i morgen blir nok enda mer stress!

Lørdag også. Og søndag skal vi på ZooExpo..

Får hvile neste Søndag, har ikke tid før da. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, er det en krage på nummer to der, eller et veldig lyst bånd?

Den vil jeg i så fall se igjen om tre-fire måneder, for å se om den kragen oppfører seg som den gjorde på Ringgi/Hudson her. Han hadde jo tilsvarende krage, som var redusert til en liten nakkeflekk innen han flyttet til Australia. Og det er normalt hos oss, at hvitt som ikke er på hodet krymper.

Krave ja :)

Det krymper jo på AK også, men veldig spent på hvor mye den krymper. Sokken som er over håndledde har jeg sett før og det har faktisk ikke krympet så mye som brystflekker gjør. Krave på AK har jeg aldri sett før faktisk!

God bedring Dany!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan man sier "Se å fjerne den bilen din fra plena mi før jeg klemmer ballene dine i bildøra" på polsk og litauisk? De byggefolka snakker ikke norsk.

I følge google

Polsk:

Spójrz usunąć samochód z plena MI przed ściśnij piłki w drzwi samochodu

Litausk:

Ieškokite pašalinti automobilį iš Plena mi, kol aš išspausti savo kamuoliukus į automobilio durų

Latvisk:

Paskaties noņemt automašīnu no Plena jūdzes pirms es saspiest jūsu bumbiņas auto durvīm

Print ut og vis :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan man sier "Se å fjerne den bilen din fra plena mi før jeg klemmer ballene dine i bildøra" på polsk og litauisk? De byggefolka snakker ikke norsk.

Pek på bilene, pek bort - og si "politi"

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltemasykkelen er ikke god å sykle på i lengden, altså! Men Kamaren har fått en liten runde, nå ligger han og snorker. Tror ikke jeg orker en runde med Pøbel også - vondt i rumpa og det blåser. Får heller trene hodet litt, vi. Så får Pøbelen og jeg ta en sykkeltur i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuva tok årets første svømmetak på jordet bak her i går :lol:

Fordelen/ulempen ved å være stuttbeint! :D

Hos oss krymper alt hvitt. DET synes jeg er spennende, hvordan en regel liksom ikke er en regel omtrent, innen genetikk.

Vi har noen tommelfingerregler å følge på berner - som Hudsons krage. Krager som ikke er for brede vil krympe inn til nakkeflekk. Både Foenix og X'en er født med nakkeflekk, men de forsvant helt i løpet av valpekassa.

Det hvite på beina blir aldri mindre - er det over mellomhånden, så forblir det det. Men det er klart at det kan virke som om det er mer hvitt når beina er korte, at det virker som om det hvite krymper når de får strukket ut beina mer.

Hvitt i fjeset er også rimelig stabilt - men et helt tynt bliss kan bli enda smalere når de vokser, fordi det kommer mer pels til i hodet som legger seg over det hvite.

Men det er jo forskjell på at sort pels overlapper og at den hvite pelsen blir fysisk borte, som med krager og nakkeflekker.

Nå MÅ jeg bade jentene, før det blir for sent å bråke med blåser for naboen. Jeg forsøker jo å ta hensyn.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan man sier "Se å fjerne den bilen din fra plena mi før jeg klemmer ballene dine i bildøra" på polsk og litauisk? De byggefolka snakker ikke norsk.

Polsk: Spójrz usunąć samochód z plena MI przed ściśnij piłki w drzwi samochodu

Litauisk: Ieškokite pašalinti automobilį iš Plena mi, kol aš išspausti savo kamuoliukus į automobilio durų

Aner ikke om det er rett, men ordbok.com sier det slik. Skriv en lapp, tror det er vanskelig å si

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg gå en kveldstur eller to. Klarer aldri å bestemme meg for om jeg skal ta med begge før vi står uti gangen. Jeg synes Pippin har blitt mer snakkesalig når vi treffer hunder mens han var hos eksgubben, han brukte da å gå pent forbi før. Det var liksom det eneste jeg kunne skryte av når det gjaldt Pippin sin oppførsel.

Men koseklump, det er han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan man sier "Se å fjerne den bilen din fra plena mi før jeg klemmer ballene dine i bildøra" på polsk og litauisk? De byggefolka snakker ikke norsk.

Nå fikk jeg hysteriske bilder i hodet av Heidi som bruker kroppsspråk for å formidle den beskjeden :lol: :lol:.

Er det ikke litt rart når voksne folk ikke vet hvordan man holder en skje? Ser på 4 stjerners middag og har lite å henge meg opp i :lol:

Hvem hvem hvem? Jeg satt og så på - og siklet over den lekre middagen til Fedon - men så ingen som ikke kunne holde en skje :lol:.

Spiser jeg frossen banan :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge google

Polsk:

Spójrz usunąć samochód z plena MI przed ściśnij piłki w drzwi samochodu

Litausk:

Ieškokite pašalinti automobilį iš Plena mi, kol aš išspausti savo kamuoliukus į automobilio durų

Latvisk:

Paskaties noņemt automašīnu no Plena jūdzes pirms es saspiest jūsu bumbiņas auto durvīm

Print ut og vis :teehe:

Får inn på øret av min polske kjærste at det der er nesten korrekt. Han lo i hvertfall godt :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...