Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Fint for deg at det funker for deg da. Det funker ikke her. :aww: Gidder ikke legge ut full utrendning, jeg bare funderte på hvordan jeg skulle få i den ekstra vann, ikke noe mer enn det. Den gir utslag på blodprøver som dehydrert - er ikke alle settinger det er så praktisk. Spesielt når det faktisk har vært et reelt problem flere ganger med at den blir så tørr at den pisser omtrent ren urea. :lol:

Kaaan jo tenkes at jeg faktisk har en god grunn til å ville ha i den væske, ikke bare fordi man er hysterisk. Det er faktisk en mulighet at jeg faktisk vet hva jeg driver med. Vanskelig å tenke seg, jeg vet. :aww:

Overkant tungvindt? Er da bare å tilby han vann med noe "attåt" i en gang eller to til dagen? Tar hvor lang tid? Lettere det enn å blande i vannskålene som alltid står fremme og skulle følge med at riktig hund faktisk drikker?

Han tåler dårlig råmelk, så vanlig melk tror jeg at jeg dropper, likegreit med leverpostei eller V&H for oss regner jeg med.

Om ene hunden din (lukisen?) er dehydrert, så gi han elektrolytter i vannet sitt.. Det hjelper på og er vel kanskje det mest effektive du kan gjøre hvis du fikse det så fort som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Om ene hunden din (lukisen?) er dehydrert, så gi han elektrolytter i vannet sitt.. Det hjelper på og er vel kanskje det mest effektive du kan gjøre hvis du fikse det så fort som mulig :)

Brukt den engang før, rc sin rehydrationsupport? Fikk av RCmannen på en stand. Dæven det var effektivt. Men har ikke det tilgjengelig nå, og han er ikke SÅ tørr nå. Men skal definitivt handle inn det ved neste anledning og ha med på ting, just in case.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg laget en middag til mannen, så da gjenstår bare to middager, så er jeg jammen klar for avreise.

Bag pakket, pass klart, og middag til gubben som blir igjen alene hjemme. Da overlever vi hele gjengen, tror jeg.

Nå ringte svigerfar og lurte på om jeg hadde tenkt til å kjøre på piggdekk hele sommeren. Det fikk meg til å innse at jeg kanskje burde legge om dekk. Da er det bare å tute avgårde for å gjøre det med en gang!

Lager han ikke mat selv han da?? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt den engang før, rc sin rehydrationsupport? Fikk av RCmannen på en stand. Dæven det var effektivt. Men har ikke det tilgjengelig nå, og han er ikke SÅ tørr nå. Men skal definitivt handle inn det ved neste anledning og ha med på ting, just in case.

Det er nok en type ja, men jeg tipper mange forskjellige formerkene har slikt :)

du kan jo sjekke om du evt kan bruke FK sin elektrolyttblanding for hest, bare tynne den mer ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min attåthund tanke er egentlig en stygg hund, men vi får se. Alt for mange evt'er og alt for mange år :P

Foreløpig har jeg jo Arya og Shy som attåt hunder :lol:

Arya og Shy teller ikke som attåthunder, de er jo kelpier. Attåthunder er maskoter de, og ikke den rasen man satser på :P

Det var garantert fullmåne over huset mitt :ike:

Nå har Marvin allerede sagt det, men kanskje du er varulv? :lol:

Når det gjelder laktoseintoleranse og melkeprodukter og slikt så mener jeg at det er lite laktose i hvitost, så en som har laktoseintoleranse kan gjerne spise det uten problemer. En som har melkeallergi kan derimot ikke spise ost. Smør kan gjerne gå greit for begge parter. Lite laktose, lite melkeproteiner, masse fett. :P

Men jeg har slitt med magen nå i ørti år (i hvertfall 5 år), så jeg tipper at vi har testa for laktoseintoleranse en eller annen gang i løpet av de årene (nei, det er en av de mange tingene jeg ikke orker å gå å huske på :lol: ). Er vel som Siri sier lenger ned her, en eller annen kryssallergi/intoleranse-greie som vi ikke kommer til å finne ut av, bare fordi det hadde vært typisk..

Det er nesten så jeg kjenner sydamegenene mine gro her jeg sitter :lol:

Ikke sant! Da gleder jeg meg til du har sydd din første whatever :lol:

Du har sikkert en eller annen sånn himla komplisert kryssintoleranse :aww:.

Det er det sikkert, jeg liker jo å være litt komplisert :aww:

:lol: Barnet kan man vel true til å ta seg av hunden sin? Tviler på at kasko hører på trusler. :lol:

Tja. Begge hundene her responderer fortere, og med langt bedre holdning enn ungene her i huset. Kanskje jeg burde slenge til dem et par pølsebiter nå og da også, og se om ting tar seg opp litt? Og tvang på tenåringer.. *sukk* Ikke hvis man ikke må, tror jeg. Man velger sine kamper med omhu :aww:

Kan fint være avhengig av å komme over en viss mengde. Kan også hende du reagerer mer på fløte enn melk, det kan også være sammenheng med resten av kroppen sin form. Med andreord, kjempeenkelt. :hmm:

Som alt annet drit jeg feiler, med andre ord :)

Det hører jeg veldig ofte :teehe::lama:

Det er ikke noe galt med å være litt rar altså, det er stort sett interessant det.. Så lenge jeg slipper å ligge ute i - 45 ihvertfall :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en type ja, men jeg tipper mange forskjellige formerkene har slikt :)

du kan jo sjekke om du evt kan bruke FK sin elektrolyttblanding for hest, bare tynne den mer ut ;)

Har diakur liggende :lol: Men aner ikke om den er noe å bruke på hund, er beregnet på herbivore står det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Begge hundene her responderer fortere, og med langt bedre holdning enn ungene her i huset. Kanskje jeg burde slenge til dem et par pølsebiter nå og da også, og se om ting tar seg opp litt? Og tvang på tenåringer.. *sukk* Ikke hvis man ikke må, tror jeg. Man velger sine kamper med omhu :aww:

Minn meg på å ikke kjøpe hund til dattern min når hun er tenåring. :aww::lol: Var egentlig ganske greit det, som mora til ei venninne av meg sa; Er mye lurere å gi unga hund når de er mindre (enn tenåringer), da er den familiehund om ungen vokser fra den, og når ungen flytter ut så er den enten død allerede, eller hakket før. Sagt av trøtt og sliten mamma som hadde "arvet" datterns stressbombe når hun flytta ut. :lol: Snuppa vår får få egen hund når hun er 5-6 år hun, tenker jeg :lol:

Som alt annet drit jeg feiler, med andre ord :)

Desverre :( Virkelig vunnet jackpoten i dritt. Matintoleranser er ofte sånn, samme greia her - men jeg slipper jo alt annet du har i tillegg da. Og bare sånn for å gjøre det hele enda enklere, man trenger ikke slå ut på tester med intoleranser heller. Må bare prøve å høre på kroppen og finne sammenhenger. "Kjeeeeeeeeeeeeempeenkelt" om det bare er det som er gæernt, komplett umulig om man har flere ting som spiller inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist is i sola, tegner kart og hører på ABBA nå, skal grille og pilse etterpå (Geo skal være med så vi får tatt noen lydighetsøkter også), quiz i kveld. For en herlig dag! :ahappy:

Jeg skulle til å si at det blir is etter jobb på meg i dag også. Men det slipper jeg, for lommeboka ligger jo hjemme :pinch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har diakur liggende :lol: Men aner ikke om den er noe å bruke på hund, er beregnet på herbivore står det.

:lol: Nå er vel ikke diakur elektrolytter da, men fungerer mer som forebygging og behandling av diare :P Så nei, det ville jeg ikke ha testet :aww:

Sitter og leser litt om man kan lage en slik elektrolyttblanding selv, og det er jo rene mineraler i det, så i teorien kan man det. I RC sitt så er det klor, kobber, kalium og natrium som er tilsatt.. Men jeg må tenke litt hva som inneholder det og er vanlig husholdningsting.. På hest kan man feks bruke seltin saltet og havsalt uten jod, men det blir ikke helt riktig for hund ser jeg..

Edit: la til en ting..

Endret av Krutsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har slitt med magen nå i ørti år (i hvertfall 5 år), så jeg tipper at vi har testa for laktoseintoleranse en eller annen gang i løpet av de årene (nei, det er en av de mange tingene jeg ikke orker å gå å huske på :lol: ). Er vel som Siri sier lenger ned her, en eller annen kryssallergi/intoleranse-greie som vi ikke kommer til å finne ut av, bare fordi det hadde vært typisk..

Var bare ment som en generell opplysning siden en laktoseintolerant person tidligere i tråden sa at hun kunne spise ost. Siktet ikke til deg.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG HAR KJØRT I BYEN I DAG! Da jeg hadde min første kjøretime (dette er min fjerde) så trodde jeg at jeg kom til å bruke ett år før jeg kunne bevege meg ut i trafikken, klarte jo ikke å starte uten å humpe eller kvele bilen. Men i dag har jeg ikke kvelt den en eneste gang! Har kjørt igjennom gågaten, i kryss, og i rundkjøringer, uten å få panikk! Og jeg kjenner at jeg kommer til å elske å kjøre bil, det er jo så gøy å få det til! Og det som er rart at nå kan jeg ikke helt skjønne hvorfor det var så ***** vanskelig å kløtsje og gasse før, det går omtrent automatisk nå! Det var dagens rant! Men jeg blir så gira, er så gøy å få til noe jeg har gått rundt å trodd jeg aldri skulle klare.

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minn meg på å ikke kjøpe hund til dattern min når hun er tenåring. :aww::lol: Var egentlig ganske greit det, som mora til ei venninne av meg sa; Er mye lurere å gi unga hund når de er mindre (enn tenåringer), da er den familiehund om ungen vokser fra den, og når ungen flytter ut så er den enten død allerede, eller hakket før. Sagt av trøtt og sliten mamma som hadde "arvet" datterns stressbombe når hun flytta ut. :lol: Snuppa vår får få egen hund når hun er 5-6 år hun, tenker jeg :lol:

Næsj, jeg syns da du kan få gjøre samme feilen som meg? :lol: Neida, det blir feil å kalle det en feil, vi er veldig glade i Leah alle sammen, og hvordan hun skal stelles og luftes og alt det der, går seg til nå, vi har bare hatt en lang vei til enigheten :) Problemet her er jo ikke bare at hun mener så mye om hvordan hennes hund skal ha det, jeg har jo et par tre meninger om hvordan hundehold skal være jeg også, og vi er jo nesten ikke like i temperamentet *kremt* hun og jeg, så vi har vært flinke til å diskutere det rolig og fattet *host* ;) Men jo, jeg er med på teorien til venninna til mammaen din..

Desverre :( Virkelig vunnet jackpoten i dritt. Matintoleranser er ofte sånn, samme greia her - men jeg slipper jo alt annet du har i tillegg da. Og bare sånn for å gjøre det hele enda enklere, man trenger ikke slå ut på tester med intoleranser heller. Må bare prøve å høre på kroppen og finne sammenhenger. "Kjeeeeeeeeeeeeempeenkelt" om det bare er det som er gæernt, komplett umulig om man har flere ting som spiller inn.

Ja, men det er det som er greia, jeg finner ikke sammenhenger. Jeg trodde en stund det var krydret mat, men jeg reagerer ikke alltid på krydra mat. Så tenkte jeg at det kunne være noe melkegreier, men det hender jeg reagerer helt uten at det har noe med melk å gjøre. Jeg reagerte skikkelig på risengrynsgrøt en gang, og noen uker senere (på julaften) på riskrem, så jeg tenkte kanskje det var noe i det som slo ut, men jeg har spist risengrynsgrøt både før og siden uten å reagere. Jeg har reagert på kjøttdeig-retter (taco, spaghetti&kjøttdeig, lasagne osv), men ikke hver gang jeg spiser kjøttdeigretter.

Kanskje jeg er allergisk mot kjøtt? Da sliter jeg skikkelig, for jeg er ikke spesielt glad i grøntfor, og jeg liker ikke ting som har svømt i det hele tatt.. Men den beste perioden jeg har hatt, var (i det berømte året 2010 :lol: ) når jeg gikk på nesten rein frukt-diett. Jeg spiste frukt til alle måltider minus middag, og da hadde jeg vel ingen sånne reaksjoner i det hele tatt. Men da var jeg i veldig god form generelt, og det er jeg ikke nå, selv om det ikke er ledd som krangler mest. Så jeg gir opp å finne ut av det med jevne mellomrom, helt til jeg har en sånn jeg tror er en aha-opplevelse, også kommer jeg på at det er jo ikke det allikevel. Det er innimellom ganske frustrerende :P

- BTW, hvorfor tvangsvanner du ikke hunden? Det ville jeg gjort, om jeg var redd for dehydrering.

Var bare ment som en generell opplysning siden en laktoseintolerant person tidligere i tråden sa at hun kunne spise ost. Siktet ikke til deg.

:)

Ah, men jeg tar til meg alt jeg, enten det er meningen eller ikke *ler* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næsj, jeg syns da du kan få gjøre samme feilen som meg? :lol: Neida, det blir feil å kalle det en feil, vi er veldig glade i Leah alle sammen, og hvordan hun skal stelles og luftes og alt det der, går seg til nå, vi har bare hatt en lang vei til enigheten :) Problemet her er jo ikke bare at hun mener så mye om hvordan hennes hund skal ha det, jeg har jo et par tre meninger om hvordan hundehold skal være jeg også, og vi er jo nesten ikke like i temperamentet *kremt* hun og jeg, så vi har vært flinke til å diskutere det rolig og fattet *host* ;) Men jo, jeg er med på teorien til venninna til mammaen din..

Ja, men det er det som er greia, jeg finner ikke sammenhenger. Jeg trodde en stund det var krydret mat, men jeg reagerer ikke alltid på krydra mat. Så tenkte jeg at det kunne være noe melkegreier, men det hender jeg reagerer helt uten at det har noe med melk å gjøre. Jeg reagerte skikkelig på risengrynsgrøt en gang, og noen uker senere (på julaften) på riskrem, så jeg tenkte kanskje det var noe i det som slo ut, men jeg har spist risengrynsgrøt både før og siden uten å reagere. Jeg har reagert på kjøttdeig-retter (taco, spaghetti&kjøttdeig, lasagne osv), men ikke hver gang jeg spiser kjøttdeigretter.

Kanskje jeg er allergisk mot kjøtt? Da sliter jeg skikkelig, for jeg er ikke spesielt glad i grøntfor, og jeg liker ikke ting som har svømt i det hele tatt.. Men den beste perioden jeg har hatt, var (i det berømte året 2010 :lol: ) når jeg gikk på nesten rein frukt-diett. Jeg spiste frukt til alle måltider minus middag, og da hadde jeg vel ingen sånne reaksjoner i det hele tatt. Men da var jeg i veldig god form generelt, og det er jeg ikke nå, selv om det ikke er ledd som krangler mest. Så jeg gir opp å finne ut av det med jevne mellomrom, helt til jeg har en sånn jeg tror er en aha-opplevelse, også kommer jeg på at det er jo ikke det allikevel. Det er innimellom ganske frustrerende :P

- BTW, hvorfor tvangsvanner du ikke hunden? Det ville jeg gjort, om jeg var redd for dehydrering.

Ah, men jeg tar til meg alt jeg, enten det er meningen eller ikke *ler* ;)

Jeg har også en slik fantastisk kropp der magen krangler innimellom av helt merkelige ting.. Spesielt når jeg har dårlige perioder der leddene krangler masse, så er magen værst. Det eneste som er konsekvent hos meg, er at jeg blir skikkelig dårlig hvis jeg spiser meg mett.. Så jeg må bare spise såpass at jeg ikke er sulten lengre og så stoppe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg grønn over at jeg i det siste har sluttet totalt å bli sulten, og dermed glemmer å spise. Eneste som minnet meg på det nå var magen som rumlet, men jeg har ikke lyst på mat i det hele tatt.. Så nå har jeg ikke spist siden frokost i går av ren glemskhet og null sultfølelse :icon_confused: Håper det bedrer seg når vårrullene settes i ovnen etterpå ( :drool: herregud, jeg elsker jo mat, er en grunn for at jeg ser ut som jeg gjør liksom :lol:)

Lurer på om jeg skal lage alarmer for hvert måltid? Men når jeg ikke er sulten funker vel det dårlig også. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG HAR KJØRT I BYEN I DAG! Da jeg hadde min første kjøretime (dette er min fjerde) så trodde jeg at jeg kom til å bruke ett år før jeg kunne bevege meg ut i trafikken, klarte jo ikke å starte uten å humpe eller kvele bilen. Men i dag har jeg ikke kvelt den en eneste gang! Har kjørt igjennom gågaten, i kryss, og i rundkjøringer, uten å få panikk! Og jeg kjenner at jeg kommer til å elske å kjøre bil, det er jo så gøy å få det til! Og det som er rart at nå kan jeg ikke helt skjønne hvorfor det var så ***** vanskelig å kløtsje og gasse før, det går omtrent automatisk nå! Det var dagens rant! Men jeg blir så gira, er så gøy å få til noe jeg har gått rundt å trodd jeg aldri skulle klare.

Så bra! God følelse det der! Men det er kanskje ikke lov å kjøre i gågater? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! God følelse det der! Men det er kanskje ikke lov å kjøre i gågater? :P

:teehe: Håper du mente storgata f.o.m Lilletorget og rundt om der, Lola?

Edit: Eller mente du veiene som krysser gågata? Min største skrekk er å måtte ta bakkestart opp de, rene San Fransisco gatene jo! Gruer meg til jeg skal begynne med kjøretimer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke etter at jeg snudde senga :lol:

Blir spennende å se om det kurerer meg :lol:

Arya og Shy teller ikke som attåthunder, de er jo kelpier. Attåthunder er maskoter de, og ikke den rasen man satser på :P

De bor ikke her, ergo attåthund. Og siden jeg også glemmer Lykke som har jeg faktisk 3 stk attåthunder.

(du vet du eier for mange hunder når :lol: )

Nå har Marvin allerede sagt det, men kanskje du er varulv? :lol:

:punk:

...ligger Shy og sover. Uvanlig dag for henne kanskje? :P

Først hentes, kastes i bilen og 15 min tur på jorde. Inn- klippe klør- få mat også pause i 1 time. Ut på en god tur men andre naboen som ikke er på sonen men likefullt mer hundedame enn de fleste kan drømme om og Shy fikk forholde seg til henne rett og slett (damen har faktisk hatt to AK, som vi har kommet fram til egentlig var WK registrert som AK . Sove i bilen ett par timer imens jeg var på lunsj der også nå kommet inn igjen. Hun er sliten hun og lagt seg til ås ove. Troooor vi kanskje tar spor i morgen ettersom både litt utstillingstrening, veterinærbesøk og bading står på programmet i dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! God følelse det der! Men det er kanskje ikke lov å kjøre i gågater? :P

:lol: neeei! Men mente at jeg krysset gågaten liksom :P

:teehe: Håper du mente storgata f.o.m Lilletorget og rundt om der, Lola?

Edit: Eller mente du veiene som krysser gågata? Min største skrekk er å måtte ta bakkestart opp de, rene San Fransisco gatene jo! Gruer meg til jeg skal begynne med kjøretimer :(

Ja mente de som krysser :P

Måtte stoppe opp og ta bakkestart faktisk, ut ett av kryssene. Uæk! Men gikk bedre enn forventet! :D Jeg tenkte at denne byen måtte jo være en av de værste å ta lappen i, men så tenker jeg at da blir jeg iallefall god på sånne ting i det minste. Selv om jeg gjerne skulle kjørt opp i hamar isteden liksom. Læreren min har iallefall terpet veldig mye på bakkestart, har øvd oss i boligfelt og sånn.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant! Da gleder jeg meg til du har sydd din første whatever :lol:

Altså - jeg HAR sydd ting, jeg... f eks en knall rosa leke til Willy... :aww:.

Det er det sikkert, jeg liker jo å være litt komplisert :aww:

Kompliserte mennesker er jo spennende, de :D.

Blir spennende å se om det kurerer meg :lol:

Vi krever selvsagt rapport :D.

De bor ikke her, ergo attåthund. Og siden jeg også glemmer Lykke som har jeg faktisk 3 stk attåthunder.

(du vet du eier for mange hunder når :lol: )

Bare innrøm det: du er en samler :lol:.

Har jeg trøkt innpå tre biter Fruktnøtt - bare fordi jeg fikk lyst på :aww:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...