Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Det vet jeg ikke, hun har aldri tatt blodprøve - vel, med unntak av for rabiesgreia - men det skulle ikke forundre meg om hadde kommet ut som dehydrert, for hun drikker ekstremt lite.

Fint for deg at det funker for deg da. Det funker ikke her. :aww: Gidder ikke legge ut full utrendning, jeg bare funderte på hvordan jeg skulle få i den ekstra vann, ikke noe mer enn det. Den gir utslag på blodprøver som dehydrert - er ikke alle settinger det er så praktisk. Spesielt når det faktisk har vært et reelt problem flere ganger med at den blir så tørr at den pisser omtrent ren urea. :lol:

Kaaan jo tenkes at jeg faktisk har en god grunn til å ville ha i den væske, ikke bare fordi man er hysterisk. Det er faktisk en mulighet at jeg faktisk vet hva jeg driver med. Vanskelig å tenke seg, jeg vet. :aww:

Det hørtes da i overkant tungvindt ut...? Ikke lag det vanskeligere for deg selv enn du trenger :P

Hvis jeg har melk i vannet "kaster" bikkja seg over det som sukkertøy, det blir konsumert *der og da*. Enten fungerer det eller så fungerer det ikke, worth a shot? De andre tar neppe noe skade og kan garantert holdes unna den korte tida det krevs :)

Forøvrig har jeg ikke mye vann i vannskåla når jeg legger til melk. Kanskje 1-2dl max. Fordeler det utover dagen de gangene jeg trenger å gi bikkja ekstra vann; som er på dager hvor vi går ekstra lang tur, det er ekstra mye aktivitet eller liknende.

Bare for å ha det og sagt, jeg bruker helmelk eller fløte de gangene jeg legger til i vannet. Ikke no jukse-lett-produkter her i huset :P

Overkant tungvindt? Er da bare å tilby han vann med noe "attåt" i en gang eller to til dagen? Tar hvor lang tid? Lettere det enn å blande i vannskålene som alltid står fremme og skulle følge med at riktig hund faktisk drikker?

Han tåler dårlig råmelk, så vanlig melk tror jeg at jeg dropper, likegreit med leverpostei eller V&H for oss regner jeg med.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Fint for deg at det funker for deg da. Det funker ikke her. :aww: Gidder ikke legge ut full utrendning, jeg bare funderte på hvordan jeg skulle få i den ekstra vann, ikke noe mer enn det. Den gir utslag på blodprøver som dehydrert - er ikke alle settinger det er så praktisk. Spesielt når det faktisk har vært et reelt problem flere ganger med at den blir så tørr at den pisser omtrent ren urea. :lol:

Kaaan jo tenkes at jeg faktisk har en god grunn til å ville ha i den væske, ikke bare fordi man er hysterisk. Det er faktisk en mulighet at jeg faktisk vet hva jeg driver med. Vanskelig å tenke seg, jeg vet. :aww:

Overkant tungvindt? Er da bare å tilby han vann med noe "attåt" i en gang eller to til dagen? Tar hvor lang tid? Lettere det enn å blande i vannskålene som alltid står fremme og skulle følge med at riktig hund faktisk drikker?

Han tåler dårlig råmelk, så vanlig melk tror jeg at jeg dropper, likegreit med leverpostei eller V&H for oss regner jeg med.

Du er ett sjarmtroll du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overkant tungvindt? Er da bare å tilby han vann med noe "attåt" i en gang eller to til dagen? Tar hvor lang tid? Lettere det enn å blande i vannskålene som alltid står fremme og skulle følge med at riktig hund faktisk drikker?

Han tåler dårlig råmelk, så vanlig melk tror jeg at jeg dropper, likegreit med leverpostei eller V&H for oss regner jeg med.

Skjønner enda ikke problemet? :P Har dere bare ei vannskål, eller whats the deali-o? :P

Man tager en stk vannskål, putter i hva-det-nå-er som får bikkja til å drikke, man roper på bikkja som bør være meget interessert i godsaken den skal få, man setter vannskålen ned og hund drikker til den ikke drikker mer (5-10 minutter), man tager så vannskålen opp, tømmer ut evt rester/skyller skålen, fyller den opp med vanlig vann og setter den fra seg på egnet sted.

Hvis andre hunder er et stort problem ett eller annet sted i denne oppskriften (jeg skal ikke uttale meg, har bare en) så må det da være mulig å midlertidig stenge de ute fra kjøkken eller stue eller gang eller uteområde eller hundegård eller what-it-must-be? :)

Her i huset er vanndrikking et så ømtåelig tema, at når bikkja en sjelden gang drikker rent vann "frivillig" er det så vidt noen av oss i stua tør å PUSTE engang i tilfelle vi skulle "distrahere henne" fra magien som skjer foran oss.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå kjenner jeg på at miljørevisjon ikke er helt min greie. Jeg koste meg igjennom oppgavene som går spesifikt på miljø, som forurensning, bio-mangfold etc. Revisjon derimot, den delen kunne jeg klart meg fint uten. Sitter heldigvis ikke alene med rapporten, i dette tilfellet tenker to hoder bedre enn ett og vi er straks igjennom hele greia. Gleder meg til prosjektoppgaven er ferdig, og jeg kan begynne på oppgaven i kulturminneoppsyn. Den blir kos. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er vanndrikking et så ømtåelig tema, at når bikkja en sjelden gang drikker rent vann "frivillig" er det så vidt noen av oss i stua tør å PUSTE engang i tilfelle vi skulle "distrahere henne" fra magien som skjer foran oss.

Hehe, det høres litt ut som situasjonen når Imouto er i en av sine luft-og-kjærlighet-perioder og ikke trenger å spise iflg seg sjøl. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, jeg skal kjøpe mobil til min datter idag. Står mellom disse to: http://www.clasohlson.com/no/Nokia-100-mobiltelefon/38-4658 og http://www.clasohlson.com/no/Samsung-E1150-mobiltelefon/38-3935#moreinfo

Hvilken ville dere valgt? :)

Samsung'en, rett og slett bare fordi det er kuuult med vippetelefon :aww: (men fort gjort å ødelegge da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet opp medisterkaker som jeg regner med en gammel mann har kastet rundt der det går folk og dyr, så dyrene skal få no' mat. Jeg tror i alle fall det er han. Men skeptikeren i meg plukket opp alt i en bæsjepose og kastet det (gærne folk der ute!). :aww: Mest av alt fordi Kamar prøvde å snappe i seg alle medisterkakene som lå der på en gang, og jeg vil ikke ha hund med rennaræv av hva nå enn som skulle være oppi de kakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det er BÅDE kvantitet OG kvalitet på det du putter i deg som er avgjørende :aww:.

Hellstrøm vil aldri bli imponert av meg, ei heller Grete Roede.

Men nystekte rundstykker med skikkelig pålegg burde da være okay.

Har jeg vondt i r..a, hoftene, låra osv.

Egen tråd om intimbarbering før GU kan hun lage, men skrive ræva rett ut, den sensurerer hun :D

Jeg er i mye bedre form i dag, så jeg håper det betyr at pillene bare trengte en tilvenningsfase. Jeg er ikke kvalm, jeg er noe mindre svimmel, og den ekle smaken i munnen er borte. Huzzah!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at en rosa nokia gjør nytta uansett :rofl: Hvor gammel er hun?

hun er snart 8 år. Og i utgangspunktet alt for tidlig med telefon. Men hun sliter veldig i hverdagen og får ikke bruke foreldrenes telefon til å ringe meg osv, så da blir det sånn slik at jeg kan snakke med henne hver dag og hun alltid får tak i meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke etter at jeg snudde senga :lol:

:lol:

Hehe, sorry, vi snakker visst litt forbi hverandre. Aiko fikk narkose da hun blei kastrert, mens begge mine blei bare bedøvd med beroligende da de skulle røntges. Så da du skreiv narkose var det naturlig nok rett ut med krøss på aua jeg tenkte på, og det er ikke så veldig vanlig (om det brukes i det hele tatt) når ei bikkje skal røntges. Og da er det ikke så farlig med maten heller, tenkte jeg. :)

Jeg hadde ikke kommet på tanken av meg selv, hadde det ikke vært for at noen dyrleger har gitt beskjed om det tidligere ihvertfall.

Så det var igrunn årsaken :)

Så har man spist. Kan ikke si det var spesielt godt med brødskive. Det blir mest for å overleve og få det overstått. Det positive er at man ikke spiser mer en det man stengt tatt må :P

Blir late seg-dag i dag. Kanskje litt husvask, trening og spa for meg? Hm.. hørtes ikke dumt ut. (og hørtes ikke ut som en skikkelig lat dag allikevel :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellstrøm vil aldri bli imponert av meg, ei heller Grete Roede.

Men nystekte rundstykker med skikkelig pålegg burde da være okay.

Nystekte rundstykker er lov :D. Flink pike!

Egen tråd om intimbarbering før GU kan hun lage, men skrive ræva rett ut, den sensurerer hun :D

:lol:

Jeg er i mye bedre form i dag, så jeg håper det betyr at pillene bare trengte en tilvenningsfase. Jeg er ikke kvalm, jeg er noe mindre svimmel, og den ekle smaken i munnen er borte. Huzzah!

Så bra!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir late seg-dag i dag. Kanskje litt husvask, trening og spa for meg? Hm.. hørtes ikke dumt ut. (og hørtes ikke ut som en skikkelig lat dag allikevel :lol: )

Jeg hadde jo spa-dag i går (og er SÅ pen med farga øyevipper! Har funnet løsninga, fargekladdene må sitte på i en time for å ha effekt), og holdt på til 00.30, så det føltes som ganske hardt arbeid. :P

Kickbiketur og punching på meg. Jeej.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun er snart 8 år. Og i utgangspunktet alt for tidlig med telefon. Men hun sliter veldig i hverdagen og får ikke bruke foreldrenes telefon til å ringe meg osv, så da blir det sånn slik at jeg kan snakke med henne hver dag og hun alltid får tak i meg :)

Jeg dømmer ikke altså, så ingen grunn til å forklare deg for meg :ahappy: Har ikke barn selv, men forstår godt at mobil kan være veldig kjekt selv hos relativt små barn (kanskje mer nyttig hos dem, enn dem på 13-14..).

Noen som vet hvor mye som er i en slik pakning? Finner ikke ut av det, og er ikke så frista til å dra i butikken akkurat nå..

8799755665438_1032838_1_6342024048784375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg laget en middag til mannen, så da gjenstår bare to middager, så er jeg jammen klar for avreise.
Bag pakket, pass klart, og middag til gubben som blir igjen alene hjemme. Da overlever vi hele gjengen, tror jeg.

Nå ringte svigerfar og lurte på om jeg hadde tenkt til å kjøre på piggdekk hele sommeren. Det fikk meg til å innse at jeg kanskje burde legge om dekk. Da er det bare å tute avgårde for å gjøre det med en gang!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo spa-dag i går (og er SÅ pen med farga øyevipper! Har funnet løsninga, fargekladdene må sitte på i en time for å ha effekt), og holdt på til 00.30, så det føltes som ganske hardt arbeid. :P

Kickbiketur og punching på meg. Jeej.

:lol:

Min tur i dag da :ahappy:

Kickbiketur tror jeg blir bra. Ingen som har gledet seg noe særlig til det :innocent::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ett sjarmtroll du :)

I like måte ;)

Skjønner enda ikke problemet? :P Har dere bare ei vannskål, eller whats the deali-o? :P

:lol: Vet ikke helt hva du ser for deg at jeg skal gjøre, men jeg tenker å blande opp litt vann med "godt" i en gang eller to til dagen og tilby kun han, så står resten av vannskålene rundt om som de pleier. Hvordan du fikk det til å bli komplisert aner jeg ikke. :lol:

Tror vi snakker forbi hverandre?

Nuh har jeg lekt minigartner. Drømmer hver vår om å lage meg en egen liten urte/grønsakshage. Men eneste gangen jeg har prøvd tidligere så skar det seg siden jeg jobbet 10-18 timer i døgnet og fikk ikke fulgt opp. Så enten tørka det ut eller så druknet det. Den som gir seg er en dritt, og nå har jeg oregano, basilikum, gulrot, agurk, paprika og persille sådd. Så får vi se hvor langt jeg kommer dennegangen da. :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må se litt på den innimellom og fryder meg innvendig med jevne mellomrom. :wub::icon_redface: Om vi drar hjem samtidig kan det hende du kan få ta på den, altså. :lol:

*kjenne et rush av adrenalin fare gjennom kroppen*

:lol:

Lurer på om jeg skal fylle urnen på kjøkkenbordet i dag :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...