Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
Måtte du lete lenge etter den smileyen?

Næsj, de vokser jo på trærne ute i Enebakkskogen, disse smileysene :D

• Like 3
  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Skrevet
Takk! Det vil si at det egentlig er gangavstand da?

Google mener det tar en time og ett minutt å gå, så det kommer vel egentlig an på hvordan man definerer gangavstand :P

Skrevet

Jeanette! Nå har jeg hentet jakken. Jakken er ikke tykk i seg selv, er enkelt stoff og ikke dobbel (ikke noe innerfor) men stoffet er jo bittelitt tykkere enn vanlig, og innbiller meg det varmer mer? Den var dessuten litt stor i størrelsen synes jeg.

Kjenner jeg ikke gidder å lese meg opp i an tråden akkurat nå. Skal holde meg selv litt igjen idag, og ikke gjøre så mye så jeg har energi som varer hele dagen... Eneste jeg har planer om å gjøre er å ta ut av oppvaskmaskinen og sette inn- Yuhu :P Også er det hundetrening ikveld med frøken Arya, det blir gøy.

Skrevet
Jeanette! Nå har jeg hentet jakken. Jakken er ikke tykk i seg selv, er enkelt stoff og ikke dobbel (ikke noe innerfor) men stoffet er jo bittelitt tykkere enn vanlig, og innbiller meg det varmer mer? Den var dessuten litt stor i størrelsen synes jeg.

Hmmm nei da tror jeg den utgår. Jeg svetter i jakker som er tatt ut föret i somoftes (og oppdaget jo at jeg hadde to jakker som jeg hadde glemt :icon_redface: )

....har jeg kjørt verden rundt for å kjøpe kamera. Men nå er det i boks. Bare kjøpe ett minnekort og ekstra batteri når lønningen kommer i morgen/overmorgen.

Og Siri: det batteriet skal vare opp til 3 timer, klage kanskje :P

Skrevet
Hmmm nei da tror jeg den utgår. Jeg svetter i jakker som er tatt ut föret i somoftes (og oppdaget jo at jeg hadde to jakker som jeg hadde glemt :icon_redface: )

....har jeg kjørt verden rundt for å kjøpe kamera. Men nå er det i boks. Bare kjøpe ett minnekort og ekstra batteri når lønningen kommer i morgen/overmorgen.

Ja, jeg lurer litt på å sende den tilbake. Stoffet er sånn at det trekker til seg ALT av hår, og hver minste fuktighet....

Skrevet
I would never take a bitch to a show in season, I respect other exhibitors...

You are not aloud to walk any bitch on season in the streets, so why are we allowing them to show?

Og det sies vi har strenge regelverk i Norge :|

:lol: Men i de fleste kommunale vedtekter stod det faktisk tidligere at tisper med løpetid skulle holdes inne. Enkelt og greit. :D

Føler meg slem..... - men er det bare jeg som tenker "who cares" når VG blåser opp på forsiden at Bahtti kan ha blitt torturert?

Tanken slo meg også... :aww:

Definitivt klage ja!!! Men jeg husker jo ikke hvor jeg kjøpte det, men TROR det var El-kjøp... håper det... da har de iallefall alt i datasystemet sitt :D.

Skrevet
Ja, jeg lurer litt på å sende den tilbake. Stoffet er sånn at det trekker til seg ALT av hår, og hver minste fuktighet....

De har vel fullretur rett også de. Jakken ser veldig pen ut, men jeg hadde en liten misstanke på stoffet. Godt du kjøpte den før meg da :lol:

:lol: Men i de fleste kommunale vedtekter stod det faktisk tidligere at tisper med løpetid skulle holdes inne. Enkelt og greit. :D

Greit med tiss og bæsj inne :lol:

Definitivt klage ja!!! Men jeg husker jo ikke hvor jeg kjøpte det, men TROR det var El-kjøp... håper det... da har de iallefall alt i datasystemet sitt :D.

Ja jeg spurte faktisk veldig spesifikt etter det pga det du sa :P

...venter jeg på eggene mine skal bli ferdig. Vært hos legen og rakk ikke frokost og kjørt rundt og rundt i jessheim for å prøve finne Elkjøp, klarte faktisk ikke finne det!! Og adressen fins ikke på noen kart. Så jeg endte med å kjøre til Karihaugen til Megastoren til Elkjøp og der hadde de 1 stk igjen av kamera jeg ville ha :P

Sulten som pokker, men klarte motstå fristelens for frokost på Måken :P

Skrevet
Greit med tiss og bæsj inne :lol:

Bagateller, må vite :D.

Ja jeg spurte faktisk veldig spesifikt etter det pga det du sa :P

:D

...venter jeg på eggene mine skal bli ferdig. Vært hos legen og rakk ikke frokost og kjørt rundt og rundt i jessheim for å prøve finne Elkjøp, klarte faktisk ikke finne det!! Og adressen fins ikke på noen kart. Så jeg endte med å kjøre til Karihaugen til Megastoren til Elkjøp og der hadde de 1 stk igjen av kamera jeg ville ha

Men altså... Elkjøp på Jessheim er da lett? Eller har de flyttet? :shocked:

Skrevet
Føler meg slem..... - men er det bare jeg som tenker "who cares" når VG blåser opp på forsiden at Bahtti kan ha blitt torturert?

Nope, det er ikke bare deg og jeg føler meg ikke så veldig slem heller. Noen fortjener det som kommer deres vei, uansett hva det er..

Kom litt sent i gang i dag, men nå er frokost spist, oppdatert på face og sonen så nå skal vi bruke noen timer ut i det fine været :)

• Like 1
Skrevet

Men altså... Elkjøp på Jessheim er da lett? Eller har de flyttet? :shocked:

Nopp flyttet, det er nå europris eller noe der den lå. Så kan tro jeg kjørte rundt forvirret. Adressen kommer opp når man søker på butikken, men verken GPSen, google maps eller kart funksjonen på tlf vil vise hvor den gaten er (utenom i drøbak). Så tipper gaten er ny eller noe :P

Guest Belgerpia
Skrevet
Nopp flyttet, det er nå europris eller noe der den lå. Så kan tro jeg kjørte rundt forvirret. Adressen kommer opp når man søker på butikken, men verken GPSen, google maps eller kart funksjonen på tlf vil vise hvor den gaten er (utenom i drøbak). Så tipper gaten er ny eller noe :P

Men det ser da ut som om det ligger der hvor OBS er?? Eller er jeg helt på bærtur?

Skrevet

Men det er jo kriiiiiseeee!!! :frantics:

Skrevet
Men det ser da ut som om det ligger der hvor OBS er?? Eller er jeg helt på bærtur?

Helt sikkert, men nå har jeg ikke tenkt meg dit uansett :lol:

La ikke merke til det heller forøvrig, var innom OBS forje uke :icon_confused: Får se nøyere etter når jeg gidd en gang i fremtiden, drar vel på slike butikker 1-2 ganger i året :lol:

Skrevet

Elkjøp Jessheim ligger ved OBS, som Belgerpia (som aldri har vært nærmere Jessheim enn Nordbytjernet, så vidt jeg veit? hehe) så riktig påpeker :P Enkleste veien dit, er å kjøre av den sørligste avkjøringa til Jessheim fra E6, kjøre mot sentrum, ta til venstre i første rundkjøringa (der de pleier å selge juletre), følge veien til neste rundkjøring, så ta til høyre. Om du kommer fra sentrum (noe jeg regner med du gjorde, siden du har sett etter Elkjøp Jessheim :P ) kunne du kjørt rett over i rundkjøringa ved miljøgata, fulgt skiltene til OBS eller pleiehjemmet, så hadde du sett det :P

Krøllebølle syns at størrelse har noe å si:

48156_10151577108421327_1565093164_n.jpg

Og Norris er bare pen, selv med tennisball-rester i munn :ahappy:

553308_10151577108186327_90633560_n.jpg

Guest Belgerpia
Skrevet
Elkjøp Jessheim ligger ved OBS, som Belgerpia (som aldri har vært nærmere Jessheim enn Nordbytjernet, så vidt jeg veit? hehe) så riktig påpeker :P Enkleste veien dit, er å kjøre av den sørligste avkjøringa til Jessheim fra E6, kjøre mot sentrum, ta til venstre i første rundkjøringa (der de pleier å selge juletre), følge veien til neste rundkjøring, så ta til høyre. Om du kommer fra sentrum (noe jeg regner med du gjorde, siden du har sett etter Elkjøp Jessheim :P ) kunne du kjørt rett over i rundkjøringa ved miljøgata, fulgt skiltene til OBS eller pleiehjemmet, så hadde du sett det :P

Krøllebølle syns at størrelse har noe å si:

48156_10151577108421327_1565093164_n.jpg

Og Norris er bare pen, selv med tennisball-rester i munn :ahappy:

553308_10151577108186327_90633560_n.jpg

Herlige bilder!!

Men atte du - jeg har jo vært på OBS jo, og jeg så jo at det var EL-KJØP der *ler* - man biter seg alltid merke i viktige ting......

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det høres utrolig slitsomt ut, og dere har prøvd det meste jeg ville anbefalt. Både cocker spaniel og puddel er jo raser som kan ha en del lyd, og ved å kombinere dem med litt ulike forutsetnigner så kan det rett og slett være genetikk, og dermed veldig lite å gjøre noe med.  Jeg går ut fra at han også er sjekket hos veterinær og at stoff- og hormonnivåer er noenlunde normale? Antar dere også har prøvd Adaptil og lignende? Er det like ille om det f.eks. står på radio i bakgrunnen? Har dere prøvd å enten redusere mengden aktivitet betraktelig over en periode, eller å endre balansen mellom mental og fysisk aktivitet annerledes? Det er ikke alltid at mer aktivisering er løsningen, for noen er det også mindre. Er han kastrert? Det er ikke noe som anebfales som en første løsning, men for meg høres det ut som dere har prøvd det meste annet av profesjonell hjelp. Hvis han ellers er trygg og velfungerende ift. sosiale situasjoner med folk og andre hunder, så ville jeg forsøkt evt. kjemisk først for å se hvordan det går.  
    • Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...