Gå til innhold
Hundesonen.no

Pim sitt første kull - Valpene er her!


Benedicte
 Share

Recommended Posts

Gratulerer.

Og så et dumt spørsmål.

Jenta er liksom rødere enn gutta- men alle er røde? Har det noe å si på voksenfargen?

Henger ikke det sammen med noe Tricolor gen eller noe? Eller var det sort/mørkere pels på halen kanskje? *Forvirret*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 551
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

DREKTIG!!!! :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: Tok ultralyd i dag, og vi så minst 3-4 fosterblærer :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin:

Da kan jeg endelig annonsere "mitt" første kull. Pim skal parres ved neste løpetid, og som basenjier flest løper hun bare èn gang i året, og det på vinterhalvåret. Men det er aldri for tidlig å anno

Posted Images

Hannene har mørkere farge enn tispen ja. Hannene har veldig lik farge som det Pim hadde på samme alder, så jeg tipper at de får ganske lik rødfarge som henne. Pim har en ganske dyp rødfarge ift mange andre basenjier, så jeg tipper at tispen blir hakket lysere enn Pim som voksen. Hvem som bærer tri ser man lettest når de blir litt eldre (ser på halefargen), men tispa er nok "ren rød" :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la merke til det samme som Debbie. Tispen er veldig rød! Fin :wub:

Gratulerer med et flott kull :D Har dere tenkt på stamtavlenavn?

Ja, vi har tenkt litt. De kommer nok ut snart :)

Så flink hun er, og så glatte og vakre de små er! :wub:

Takk :wub: De er ekstremt varme, gode og myke :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er valpene 1 uke gamle og alle vokser kjempebra! Frost er allerede over 600 gram og begynner å bli veldig stor. Vi har bestilt fanconi-test til alle sammen i dag, så vi finner ut hvem som er bærer og hvem som er fri.

1507897_10152210200016303_1980239434_n.j

Melis startet plutselig å klatre og dra seg avgårde en halvmeter bare for å legge seg slik :wub:

Anders og Frost

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som hun er flink med valpene. Gleder meg til å se bilder av dem om et par uker, når de blir skikkelig søte! :ahappy: (Ikke at de ikke er søte nå, altså.. :P )

Kan jeg spør om det er vanlig å teste hele kullet for fanconi? Må jo være utrolig greit for valpekjøperne å vite på forhånd, særlig om en skal velge ut en fremtidig avlshund.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som hun er flink med valpene. Gleder meg til å se bilder av dem om et par uker, når de blir skikkelig søte! :ahappy: (Ikke at de ikke er søte nå, altså.. :P )

Kan jeg spør om det er vanlig å teste hele kullet for fanconi? Må jo være utrolig greit for valpekjøperne å vite på forhånd, særlig om en skal velge ut en fremtidig avlshund.

Tja, veldig vanlig- nei, men heller ikke uvanlig når en av foreldrene er bærer.

Er jo som sagt greit å vite for de som skulle ønske en framtidig avlshund :)

For de som ikke er ute etter en hund å bruke i avl har det jo ingen betydning.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt drømte jeg at Pim fikk 11 valper! De ble født under sengen min mens jeg sov, og når Benedicte var på en do pause i fødselen hadde jeg våknet av meg selv og sett under sengen og der var det en valp på vei ut. Den var død, men jeg og Pim fikk liv i den :D Samtidig som Benedicte hadde valper på Pim hadde hun et annet valpekull også, her med 8 valper. Så deg var ikke om å vente til hundene kom seg etter kullet før det ble nye kull, det var om å vente på at Benedicte kom seg etter 2 valpekull på tilsammen 19 valper!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt drømte jeg at Pim fikk 11 valper! De ble født under sengen min mens jeg sov, og når Benedicte var på en do pause i fødselen hadde jeg våknet av meg selv og sett under sengen og der var det en valp på vei ut. Den var død, men jeg og Pim fikk liv i den :D Samtidig som Benedicte hadde valper på Pim hadde hun et annet valpekull også, her med 8 valper. Så deg var ikke om å vente til hundene kom seg etter kullet før det ble nye kull, det var om å vente på at Benedicte kom seg etter 2 valpekull på tilsammen 19 valper!

Jeg er egentlig glad du ikke er sanndrømt :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA, det kan jeg tenke meg! Bare 11 valper er skrekkelig mye. 8 valper er mye. Men 19 valper er helt hinsides! :lol:

Melis er supersøt :wub:

De andre kallenavnene utenom Neo, er de bare tilfeldige navn du liker?

Kallenavnene er navn Benedicte (og Anders) har valgt. De spurte meg også, og jeg synes det er fine navn, men det er nå de som har de hjemme, så akkurat det legger jeg meg ikke så mye opp i.

Stamtavlenavn er fortsatt til utredning :P

Eneste som er bestemt er at Melis skal hete "MillieOnAir"

Etter tanten Million dollar baby at Tokaji, som også er multiple BIR vinner på Crufts :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kallenavnene er navn Benedicte (og Anders) har valgt. De spurte meg også, og jeg synes det er fine navn, men det er nå de som har de hjemme, så akkurat det legger jeg meg ikke så mye opp i.

Stamtavlenavn er fortsatt til utredning :P

Eneste som er bestemt er at Melis skal hete "MillieOnAir"

Etter tanten Million dollar baby at Tokaji, som også er multiple BIR vinner på Crufts :)

Hehe, ja, det var ment som spørsmål til Benedicte :) Stilig stamtavlenavn på Melis da :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fri i hele dag, så det ble en liten fotoshoot i dag også :) Litt kjedelige motiver ettersom de ikke endrer seg stort i disse dager, og jeg gleder meg veldig mye til de åpner øynene!

Gruppebilde:

264481_10152213582191303_667562373_n.jpg

1601270_10152213581996303_1793415822_n.j

1604603_10152213581651303_1503347070_n.j

1544523_10152213581226303_1185606573_n.j

Neo har nydelige tegninger i hodet syns jeg :wub:

1511760_10152213581946303_1268397892_n.j

Bris sin stripe forsvinner nok helt. Selv om han er blant de minste i kullet, så tror jeg han kommer til å se barsk og mørk ut :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...