HHC Skrevet 13. Juni 2013 Rapporter Skrevet 13. Juni 2013 Koser meg, bokstaver eller ord/tema - morro Du vet du er hundenerd når...... ;) 2 Siter
Benedicte Skrevet 19. September 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 19. September 2013 Alle andre basenjier i hele verden har jo fått løpetid! Sjekker derfor Pim daglig, og i dag gjorde hun noe rart. Hun snuste Cita i rumpa og begynte å "klapre" med tennene, noe hun aldri har gjort før. Er det noen hormonelle endringer på gang? Cita er sterilisert, og Cita og Tia pleier å klapre med tennene når de lukter på andre tisper med løpetid, så dette har jeg ikke sett før. Kaaanskje er løpetiden like rundt hjørnet? 1 Siter
Yodel Skrevet 19. September 2013 Rapporter Skrevet 19. September 2013 Alle andre basenjier i hele verden har jo fått løpetid! Sjekker derfor Pim daglig, og i dag gjorde hun noe rart. Hun snuste Cita i rumpa og begynte å "klapre" med tennene, noe hun aldri har gjort før. Er det noen hormonelle endringer på gang? Cita er sterilisert, og Cita og Tia pleier å klapre med tennene når de lukter på andre tisper med løpetid, så dette har jeg ikke sett før. Kaaanskje er løpetiden like rundt hjørnet? Ha ha, det er MANGE som venter. Jippi var tidlig ute, hun vil vel mest sannsynlig få NOVEMBER valper nå! De skal jo fødes i DESEMBER, liksom?? Klapree med tennene er løpetidsrelatert ja, men har ikke sett at det blir gjort av tisper om seg selv før Jippi gjorde det på MEG i går (fikk besøk av tante rød ) Tippet hun løper i løpet av de to neste ukene 1 Siter
Benedicte Skrevet 19. September 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 19. September 2013 Herlighet så spennende. Anders skal lage valpekasse når han kommer hjem på søndag (han bare veit det ikke selv enda ). Vi hadde keisersnitt på jobben i går og ble jo såååå valpesjuk av de to søte, små som ble resultatet 2 Siter
Wednesday Skrevet 19. September 2013 Rapporter Skrevet 19. September 2013 Ha ha, det er MANGE som venter. Jippi var tidlig ute, hun vil vel mest sannsynlig få NOVEMBER valper nå! De skal jo fødes i DESEMBER, liksom?? Klapree med tennene er løpetidsrelatert ja, men har ikke sett at det blir gjort av tisper om seg selv før Jippi gjorde det på MEG i går (fikk besøk av tante rød ) Tippet hun løper i løpet av de to neste ukene Mine er jo født midt i november Siter
Yodel Skrevet 20. September 2013 Rapporter Skrevet 20. September 2013 Mine er jo født midt i november Ja, et fåtall fødes i november / tidlig i januar, men den desidert største prosentandelen er jo i desember. Det hender jo også det fødes et og annet sommerkull, men det er enda sjeldnere. 1 Siter
Whoopsis Skrevet 20. September 2013 Rapporter Skrevet 20. September 2013 Vi SKAL komme på besøk! 1 Siter
Yodel Skrevet 9. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2013 Tippet hun løper i løpet av de to neste ukene Sorry, my bad. Piiiiiiim, vi venter! Siter
Benedicte Skrevet 10. Oktober 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 10. Oktober 2013 Sorry, my bad. Piiiiiiim, vi venter! Pim tar det heelt med ro hun... 14 Siter
Maren Skrevet 10. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 10. Oktober 2013 Jeg vil sååå ha en liten en igjen jeg! 2 Siter
Bananen Skrevet 10. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 10. Oktober 2013 Pim, da! Kjappa på, nå! Go! 1 Siter
Yodel Skrevet 31. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 31. Oktober 2013 WOHOOO! Prince tok ikke feil altså. YAY! 1 Siter
Enits Skrevet 3. November 2013 Rapporter Skrevet 3. November 2013 Blir farlig med to basenjikull på så kort tid!! 2 Siter
Kiyomi Skrevet 11. November 2013 Rapporter Skrevet 11. November 2013 Begynner det muligens kanskje å nærme seg noe, eller? Regner med det blir importert sperm..? Siter
Yodel Skrevet 11. November 2013 Rapporter Skrevet 11. November 2013 Begynner det muligens kanskje å nærme seg noe, eller? Regner med det blir importert sperm..? Tar blodprøve for å sjekke i morgen. Spermen ligger stivfrossen og venter på NVH ja 2 Siter
Kiyomi Skrevet 11. November 2013 Rapporter Skrevet 11. November 2013 Tar blodprøve for å sjekke i morgen. Spermen ligger stivfrossen og venter på NVH ja Ingen tanker om å inseminere på første kullet? (Spør fordi tanken brått har slått meg også…) Siter
Yodel Skrevet 11. November 2013 Rapporter Skrevet 11. November 2013 Ingen tanker om å inseminere på første kullet? (Spør fordi tanken brått har slått meg også…) Dette med at man helst ikke skal inseminere før de har hatt kull før gjelder i utgansspunktet tisper (og hannhunder) som ikke får til naturlig parring. Da hender det at noen hjelper til ved å tappe hannhunden og inseminere tispa. Man vil vite at de er reproduksjonsdyktige før de går i avlen. Det er vel ikke noe vi er bekymret for her. Pim er villig som få (og hadde parret på forrige løpetid om hun hadde fått lov ) Hannhunden har også vist den evnen med meget godt resultat 2 Siter
Kiyomi Skrevet 11. November 2013 Rapporter Skrevet 11. November 2013 Dette med at man helst ikke skal inseminere før de har hatt kull før gjelder i utgansspunktet tisper (og hannhunder) som ikke får til naturlig parring. Da hender det at noen hjelper til ved å tappe hannhunden og inseminere tispa. Man vil vite at de er reproduksjonsdyktige før de går i avlen. Det er vel ikke noe vi er bekymret for her. Pim er villig som få (og hadde parret på forrige løpetid om hun hadde fått lov ) Hannhunden har også vist den evnen med meget godt resultat Så du mener at min frøken som står og skriker etter hannhundene trygt kan insemineres på første kull? Siter
Yodel Skrevet 11. November 2013 Rapporter Skrevet 11. November 2013 Så du mener at min frøken som står og skriker etter hannhundene trygt kan insemineres på første kull? Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å inseminere henne med frossen sperm på første kull nei, om årsaken var at det er vankskelig å reise til hannhund, og ikke at de ikke får til parringen selv Hannhunden vil jeg helst at skal ha prestert før man tapper han. Det har alle de jeg har importert fra vist med meget gode resultater 2 Siter
Recommended Posts