Maria Skrevet 10. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2013 Ja! Her vil jeg se bilde og navn på rasevinnerne "deres". Og kommentarer så klart Jeg begynner med mine egne raser.. Rasevinner portugisisk vannhund: CH TRACKLEM TALK OF THE TOWN (tror dens fulle navn er Dring & Sword’s Tracklem Talk Of The Town) Har ikke funnet ut så mye om denne ennå, faktisk. Hm... Men det var en eldre tispe på 7 år. Ikke noen wow-faktor i mine øyne, men den hadde gode bevegelser av det jeg kunne se i gruppen. Bilde kommer Rasevinner papillon: CH/AM/G CH LAFFORD FLY ME TOO FARLEYSBANE JW Samme som vant i fjor Veldig flott, søt papillon synes jeg. Absolutt en god raserepresentant med flotte bevegelser og et uttrykk jeg liker. De klipper harepotene på dem der borte, da.. Skjønner det jo egentlig, for det ser litt mer trimmet ut. Men samtidig, litt feil Jeg tar gjerne en kopi av denne jeg altså! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 10. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2013 CH Crossguns Memphis Belle, Cert rekord holder i UK på tisper, dette var vel hennes 28 Cert, 2 gang BIR på Crufts, BIM en gang også. Haltet, og burde ikke fått dette certet og ihvertfall ikke BIR'et. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 10. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2013 CH Allmark Fifth Avenue. Synes den var veldig flott, men litt for bamsete for meg da jeg liker dem noe lettere i kroppen og ikke så fluffa pels som denne hadde på Crufts. Er jo ikke sikkert den er sånn i det dagelige, mye man kan få til med børste og vann. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mollymor Skrevet 10. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2013 Rasevinner Boston Terrier: En av mine favoritt Boston Terriere i Europa, forferdelig avbildet, men men: BISS MJCH KENNEDY'S WILD ROCK N'ROLL WITH HESSENVILLA Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 10. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2013 Irsk rød og hvit setter: SH CH CORRANROO CONNEXION Irsk setter: SH CH/IR SH CH NORTHAMBER JUST CAUSE FOR GLENAVNA JW Gordon setter: SHANNAS WAVEDANCER OF TARCOULTER SHCM Engelsk setter: MOORBROOK UPTOWN FLIRT AT PERNICKETY Tok like gjerne med alle setterne jeg, så blir det lettere å sammenligne. Især skuffet over irsksetteren. Var jo der i går, og de hadde definitivt penere eksemplarer enn det der. Dessuten var jo halvparten av setterne lubne. Edit: Forøvrig interessant å se at alle er barbert på halsen. Raseklubben i Norge sier spesifikt at IRHS ikke skal barberes, men det er jo som sagt i Norge. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 10. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2013 Offordale Chevalier "Mr. Darcy" En veldig flott hannhund på alle måter synes jeg, vel fortjent. Han kunne godt blitt BIS for min del og... virker som han har et herlig temperament, skikkelig dalmatiner :-) Hvis jeg må pirke på noe er det kanskje bakbensvinklene, det er på grensen til å bli for mye (for min smak iallefall). Men igjen, han er utrolig flott, kunne gjerne tatt en kopi jeg altså. Ikke minst så er han veldig pent tegnet, i tillegg til å ha en flott kropp. Egentlig ikke ofte jeg synes vinnerne på slike store utstillinger er så flott faktisk når jeg tenker meg om, innleggene mine er gjerne litt mer negative Liker han sikkert ekstra godt fordi første halvdelen minner litt om Casper 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHC Skrevet 10. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2013 LLANTRUSSA HEAD OVER HEELS TO BORDERCOT Eid av Rosalie Brady Oppdrettet av Christin Price Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 10. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2013 Ch Touslefell Catch a Dream - CC og BOB: Foto: Max Jones Denne tispen ble også beste tispe på Crufts i fjor, mener jeg. Her ser hun ganske bra ut, men virker litt tom i brystet. Hun så trasig ut i pelsen under gruppebedømmelsen i dag og jeg fikk vel ikke noen wow-opplevelse av å se henne der. Helt ok hund som fortjener sitt championat liksom . Det er nok ikke en hund som blir mamma til min neste briard . Jeg ville nok heller hatt denne som BIR: CH/AM GRAND CH STORMFIELD SEISO AT CHARSON - han fikk CC og BOS: Foto: Carla Viggiano HAN kunne godt få bli pappa til min neste briard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleZara Skrevet 10. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2013 Edit: Jeg fant! CH BRONIA LOTARIO JW Dog Owner: MISS E MITCHELL Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 10. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2013 Aussien er vist allerede... Jeg vet om eksemplarer som var der som etter mitt syn er bedre, men det var jo ikke jeg som dømte... BIR sheltie ble samme som i fjor, og det er en absolutt nydelig hannhund. Ch Edglonian Singin The Blues: 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 10. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2013 Grand Danois BIR: SMALLTALL'S BELIEVE IN ME NORSK! Bilde kommer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monab88 Skrevet 11. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2013 BIR berner: MEADOWPARK WHISPERS BREEZE Så henne så vidt i BIS finalen og ble ikke sånn superimponert.. Men ei helt grei tispe, skal prøve å få sett guppefinalen i dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 11. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2013 Kleiner munsterlander er dessverre ikke godkjent i UK så ettersom jeg kan se så var det ingen med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Belgerpia Skrevet 11. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2013 ....og jeg har googlet vinnerne på langhårsbelgere og plutselig likte jeg ingen av dem. Tispa har en helt forferdelig bakpart - hannen finnes det ikke kroppsbilder av, hvilket ikke er overraskende når man så hvor ****** dårlig konstruert han var i går. Begge har helt nydelige hoder da - men resten er jo bare trist. Laeken og mallen - vakre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 11. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2013 Apropos pelsen til aussien, siden det ble nevnt at den var så bamsete. Den har ikke rett pels, men bølgete, og en sånn type pels vil alltid se mer bamsete eller fluffy ut enn en helt rett og stri pels. Avalon og Tonks har helt rett pels, og så/ser dermed utrolig slanke og heller skranglete ut i ung alder i forhold til en med nettopp mer fluffy eller bølgete pels. Begge deler er tillatt, men rett pels er mye lettere å holde pen synes jeg. De med bølgete pels har som regel også mer beinhår, og ser dermed ut til å ha kraftigere beinstamme enn de faktisk har. Etterhvert lærer man seg å se forbi pelsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 11. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2013 Er ingen fra min rase og blir nok aldri det heller Får ikke bilde på mob. Likte ACDen, men dessverre helt ukarakteristisk i atferd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 11. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2013 Er ingen fra min rase og blir nok aldri det heller Får ikke bilde på mob. Likte ACDen, men dessverre helt ukarakteristisk i atferd. Den er ikke på liste sammen kleinern? Jeg vurderer turen, selvom det er litt kjipt å ikke kunne være med i gruppa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 11. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2013 Er ingen fra min rase og blir nok aldri det heller Får ikke bilde på mob. Likte ACDen, men dessverre helt ukarakteristisk i atferd. Hvorfor er ikke kelpie med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pingo Skrevet 11. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2013 Hvorfor er ikke kelpie med? Er en av mange raser som ikke er godkjent i The Kennel Club... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 11. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2013 æsj så dumt :-/ jeg prøvde å se etter dem!! Er hollsndsk gjeterhund og mudi godkjente? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaktlykke Skrevet 11. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2013 Stabijhoun er heller ikke godkjent dessverre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jankaa Skrevet 11. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2013 Stabijhoun er heller ikke godkjent dessverre. Nå som de har begynt å få dem i UK satser vi på at vi får "væme" med iløpet av noen (mange) år! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 11. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2013 har ikke sett bilder av BIR og BIM Siberian husky... funnet navnene på resultatsiden til Crufts, men skulle gjerne sett dem også :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Belgerpia Skrevet 11. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2013 har ikke sett bilder av BIR og BIM Siberian husky... funnet navnene på resultatsiden til Crufts, men skulle gjerne sett dem også :/ BIRen var ett trist syn - ikke bare var den ikke pen, men den var pisseredd i tillegg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borderen Skrevet 11. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2013 Apropos pelsen til aussien, siden det ble nevnt at den var så bamsete. Den har ikke rett pels, men bølgete, og en sånn type pels vil alltid se mer bamsete eller fluffy ut enn en helt rett og stri pels. Avalon og Tonks har helt rett pels, og så/ser dermed utrolig slanke og heller skranglete ut i ung alder i forhold til en med nettopp mer fluffy eller bølgete pels. Begge deler er tillatt, men rett pels er mye lettere å holde pen synes jeg. De med bølgete pels har som regel også mer beinhår, og ser dermed ut til å ha kraftigere beinstamme enn de faktisk har. Etterhvert lærer man seg å se forbi pelsen Ah, der lærte jeg noe nytt. Jeg har alltid tenkt at Yippie har feil pels og har prøvd å gi oljer o.l. for å få den mer glansfull og "stri"! Den er supermyk som bomull og står liksom rett ut, slik at hun blir 5 cm tykkere rundt hele kroppen. Jeg synes ikke det er fint med sånn pels, fordi hun alltid ser feit ut! Dessuten blir det hvite veldig fort møkkete og det tar litt tid å tørke pelsen. Men de blir jo noen søte bamser da. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts