MarieR Skrevet 4. Mars 2013 Rapporter Skrevet 4. Mars 2013 Jeg er veldig blank på dette med tispe kjenner jeg Ziva er nå nettopp fylt 5 mnd og jeg syns Tarik har vist mer og mer interesse for henne i det siste. I dag forsøkte han å ri på henne, gjentatte ganger. Det har han gjort før og, men da i tilfeller hvor han har vært giret/stresset. Det var han ikke nå, men jeg måtte snakke til han flere ganger i løpet av dagens tur. 5 mnd - hun brygger vel ikke på løpetid vel? Det jeg egentlig lurer på er altså når tisper vanligvis får sin første løpetid? Forstår at det er veldig variabelt, men en viss nedre grense finnes kanskje? Siter
borderen Skrevet 4. Mars 2013 Rapporter Skrevet 4. Mars 2013 Når de er mellom 5 og 18 måneder er vel alt ganske normalt. Mine tisper fikk løpetid seint (16 og 17 måneder ved første løpetid). 1 Siter
Malamuten Skrevet 4. Mars 2013 Rapporter Skrevet 4. Mars 2013 Min tispe fikk første løpetid ganske nøyaktig 6 mnd gammel. Siter
MarieR Skrevet 4. Mars 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 4. Mars 2013 Takk for svar. Da skal jeg følge med litt ekstra fremover i alle fall Siter
Arielle Skrevet 4. Mars 2013 Rapporter Skrevet 4. Mars 2013 Det har jeg også lurt på noen ganger. Pøbeldyret her er passert 10mnd nå men enda ingen løpetid. Hannhunden min har vist litt interesse noen få ganger allerede men aldri noe særlig mer enn å snuse litt ekstra på henne ute et noen ganger. For min del så kan hun godt vente noen mnd til. Siter
Zitka Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Skrevet 5. Mars 2013 Det man kan gjøre er å høre me de som har søstrene hvordan de ligger an, samt når mor fikk.. Min erfaring er at det pleier å gi en god pekepinn.. Sent from my GT-I9100 1 Siter
Zera Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Skrevet 5. Mars 2013 Jeg hørte når mora til Zera fikk, og hun hadde visst fått rundt 7 mnd. Zera fikk ikke sin før hun var 10 mnd. Så er ikke alltid det stemmer så godt Siter
Cloudberry Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Skrevet 5. Mars 2013 5 og 7 mnd her, så det er jo slett ikke umulig Siter
Heidihj Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Skrevet 5. Mars 2013 Min første fikk når hun var 17 mnd, min andre når hun var 7 mnd. Ganske stor variasjon Siter
Kaja Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Skrevet 5. Mars 2013 Granden her fikk ved 5 mnd og dvergen var godt over året! Siter
mokken Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Skrevet 5. Mars 2013 De fleste retrievere jeg har vært borti har fått sin første løpetid mellom 6 og 9 mnd Siter
tulip Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Skrevet 5. Mars 2013 Granden her fikk ved 5 mnd og dvergen var godt over året! 5 mndr? Fikk hun ikke første løp når vi passet henne på Rena? Da var hun vel 8 mndr, var hun ikke? Siter
Kaja Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Skrevet 5. Mars 2013 5 mndr? Fikk hun ikke første løp når vi passet henne på Rena? Da var hun vel 8 mndr, var hun ikke? Var hun så gammel? Jeg mener hun var 5 når jeg henta henne jeg. Siter
tulip Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Skrevet 5. Mars 2013 Var hun så gammel? Jeg mener hun var 5 når jeg henta henne jeg. Når er'a født da? Siter
Kaja Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Skrevet 5. Mars 2013 Når er'a født da? Hysj Tulip, at min hjerne har ment at hun var 5 mnd betyr ikke nødvendigvis at hun var det! Hun er født 1 desember og du har nok helt rett. Ts, Granden var ca 8 mnd! 1 Siter
Recommended Posts