Troika-09 Skrevet 4. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Mars 2013 Troika svelget en stor bit av et bein i helgen, har hatt oppkast med blod i fra natt til i går (4 ganger totalt) + diare fra i går kveld. Jeg rushet derfor til veterinæren i dag og ringte til jobb for å si fra om dette. Dette er jo ikke gyldig fraværsgrunn så det blir trekk i lønn. Tar dere ut ferie? Fravær uten lønn? Jeg føler ikke for å gå på jobb før hun er tipp-topp igjen.. Hun er kald og har nedsatt allmenntilstand, men skal faste til i kveld og avvente situasjonen til i morgen for evt videre behandling om hun ikke er bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 4. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Mars 2013 Tar de med i bilen eller prøver å finne noen som kan være hjemme hos meg sammen med hunden 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 4. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Mars 2013 Avspassering eller hjemmekontor. God bedring til Troika Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 4. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Mars 2013 Feriedag. Men jobben var veldig grei når jeg ringte og Talli var bitt av huggorm og måtte være hjemme. Da gav de meg sykedag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 4. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Mars 2013 Jeg har fått fri/permisjon uten lønn de gangene jeg har hatt behov for det. Jeg har aldri trengt å bruke feriedagene mine. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SusanneL Skrevet 4. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Mars 2013 Fleksitid eller feriedag(er) bruker jeg. Aldri noe problem - nok en fordel med å jobbe i en organisasjon som forstår seg på at man må prioritere å ta hånd om dyrene sine... (Jobber på Det Norske Travselskapet på Bjerke) Susanne 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ozzy Skrevet 4. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Mars 2013 Får fri av jobben, evt får jeg noen til å passe han. Var en gang jeg ikke kunne bli hjemme da ingen kunne jobbe for meg, da tok jeg han med og hadde han under kassen i bånd. Ikke helt optimalt, men bedre enn å ha han hjemme alene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 4. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Mars 2013 Nå har det are skjedd en gang en dag, men da tok jeg og avspasserte. Hadde jeg ikke hatt avspasseringstimer hadde jeg nok bare tatt en dag eller to fri uten lønn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 4. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Mars 2013 Har tidligere ringt og meldt meg selv syk og tatt egenmelding. Nå har jeg en mer hundevennlig sjef så da kan jeg bytte på jobbdager, ta hunden med eller noe slikt. Er ihvertfall mer åpen om hvorfor nå enn tidligere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 4. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Mars 2013 Sist det var aktuellt var det påskeferie. Gangen før var det sommer ferie. Hhv 2 og fem år siden, eller noe. Lite syke disse dyra her, tror jeg. Litt løs mage og sånt vasker jeg opp etter jobb. Lenge siden det òg. Men jeg lurer på om jeg ikke hadde jugi på meg en egenmelding, jeg. Shoot me. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 4. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Mars 2013 Fridag uten lønn den ene gangen det har vært nødvendig hos meg. Hadde hundevennlig sjef altså - men hadde vært såpass mye syk at sykedag syntes jeg ble feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 4. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Mars 2013 Jeg har måttet ta ut egenmelding. Men jeg har hørt om enkelte arbeidsplasser som har begynt å innføre et par sykedager for kjæledyr på lik linje som barn, det syns jeg er et supert tiltak, spesielt for de som velger å ikke ha barn Masse god bedring til søte snuppa! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 4. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Mars 2013 Jobber hjemmefra, flexer, tar de med på jobb i bil evnt inn om det går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 4. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Mars 2013 Skaffer hundepass eller tar de med på jobb, slik at jeg kan se til de jamnlig. Er det krise, prøver jeg å bytte vakt. De gangene hundene mine har blitt akutt syk, og jeg har måtte dra til vetten rett før jeg går på vakt, har jeg bare ringt og sagt at jeg kommer når jeg kommer, og aldri har noen blitt sure for det. Ene gangen ringte til og med vaktleder for å høre hvordan det gikk med hunden min. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JailyTina Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2013 Heldigvis har ikke det vært en problemstilling jeg har møtt enda, men hadde en av jentene vært så syke at de trengte tilsyn eller tur til vet. hadde jeg ikke nølt med å bli hjemme. Sannsynligvis hadde det da blitt permisjon uten lønn, men jeg har veldig snill sjef så sannsynligvis kunne jeg jobbet inn igjen det jeg eventuelt manglet i overtid i etterkant. Om jeg ikke hadde vært syk på en stund (som om det noen sinne skjer) hadde jeg brukt en sykedag eller to. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2013 Har opplevd det bare en gang. Da ringte jeg jobben og forklarte situasjonen, og så fikk jeg velferdspermisjon! Jobben min har forstått at hvis de er snille mot meg så er jeg snill mot dem! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeleneFS Skrevet 6. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2013 Jeg har nesten ikke sykefravær (maks 2 dager i året) så jeg hadde nok tatt egenmelding om jeg ikke fant pass. Men her i huset blir det alltid sykdom på fridager, ikke jobbdager :/ merkelig hvordan det alltid blir sånn! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlavEmil Skrevet 6. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2013 Å lyge på seg eigenmelding, er per definisjon trygdesvindel, altså rimeleg alvorleg. Gjerne greit å tenkje på. Elles er det jo ein interessant problemstilling. For min eigen del kunne eg nok teke Laffen med meg på kontoret (har eg gjort mange gongar utan at han har vore sjuk), eller jobba heimefrå (er kopla opp til kontorserveren på heimedataen, og mesteparten av jobben min går over telefon likevel). Men eg ser jo at det ikkje er like enkelt for alle. Hadde ikkje vore greitt for meg heller då eg var sjåfør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 6. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2013 Fridag uten lønn der jeg jobber. Ingen mulighet for fleksitid og siden slike ting skjer akkutt så rekker jeg heller ikke planlegge noe bytte med andres skift. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts