Gå til innhold
Hundesonen.no

Sinsen dyreklinikk


Margrete
 Share

Recommended Posts

Guest Bølla

MÅ bare svare dette, selv om jeg i bunn og grunn ikke vil.

Dette blir en fanatisk og overdreven uttalelse.

Det er ingen menneskerett å ha hund. Hvis man ikke har råd til veterinærtjenester har man ikke råd til å ta på seg ansvaret det er å ha en hund. Det er ingen som sier at veterinærtjenester skal være 20 ganger kostpris, men det skal faktisk koste noe. Og heldigvis har man noe som heter forsikring slik at man er forsikret hvis man f.eks er max uheldig og krasjer bilen, huset brenner ned, bikkja brekker foten og pc'n ramler ned trappa samtidig. Uventede ting kan skje også for de som har råd til veterinærtjenester, det er det forsikring er til for.

Hvis hunderasene våre er så dårlig stelt i stand at en evt stabilisering av pris i veterinærtjenester med en robust tilstand i veterinæryrket for norske veterinærer, så vil jeg si at problemet ligger i avlen og ikke i veterinærtjenestene. Det bør virkelig ikke være en selvfølge at hunden må innom veterinæren ørt og førti ganger i løpet av hundens liv.

Jeg er enig med deg i mye av det du skriver om. Ikke alle hundeeiere er så ansvarlige og kjærlige som folk her på Sonen. Jeg har møtt nok av folk som lar hunder halte i månedsvis og snekrer sammen brudd på egenhånd (ikke bokstavelig talt). Langt fra alle tar seg råd til å ha forsikring heller, og da er det klart at dyrelegeregninger på 20 000 blir vanskelige om man lever på 30 000 i måneden og har både familie, lån og mat man må betale. Dette er et problem man aldri vil bli "kvitt" og strengt tatt så synes jeg ikke at en gitt personlig årsinntekt skal settes som krav til å eie et dyr.

Hvis slike tjenester er billige og legger opp til jevnlige besøk vil også flere benytte seg av dem. Man kan forøvrig sammenligne dette litt med tannlegetjenester som ikke dekkes av staten. Selv om vi bor i et av verdens rikeste land så har Norges befolkning en svært dårlig tannhelse sammenlignet med land hvor disse tjenestene er vesentlig mer billig.

NB; Jeg har aldri sagt at det skal være gratis heller, slettes ikke. Nå må du ikke legge ord i munnen på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

... og man har ett valg når man takker ja til jobb. For dette med lønn dukker som regel opp før siste intervju er over.

Jeg har snakket med folk som var ferdig utdannet veterinær for over tjue og for omlag ti år siden, og de skisserer samme tendenser allerede da. Så at utviklingen er spesielt negativ veit jeg ikke helt

Grunnen til å gå til en klinikk med vanlige daglige ting er også service vennlighet. På Sinsen blir jeg alltid møtt av trivelige folk og jeg får alltid hjelp. Selv når jeg trengte en attest og det var

Jeg er helt enig i at det er helt håpløst å sammenligne lønninger til folk, det ligger mye mer bak enn bare det konkrete tallet. Men jeg synes allikevel det er helt legitimt av @Nemi og påpeke at de lave prisene på Sinsen dyreklinikk fører til lavere lønn hos veterinærene som jobber der. Og når du @Bølla sier at de tjener mer enn bra nok sammenlignet med leger og lektorer, så er jeg uenig i det.

I min verden så har veterinæryrket vært et yrke med høy status og høye lønninger, som tiltrekker seg de beste studentene. Når jeg har snakket med veterinærstudenter i det siste er ikke dette det inntrykket jeg får lenger... Og på samme måten som jeg vil at læreren til mine barn, og min egen lege skal være dyktige, kompetente folk, vil jeg ha en dyktig og kompetent veterinær til hunden min. Og da betaler jeg gjerne det som skal til for å få det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at det er helt håpløst å sammenligne lønninger til folk, det ligger mye mer bak enn bare det konkrete tallet. Men jeg synes allikevel det er helt legitimt av @Nemi og påpeke at de lave prisene på Sinsen dyreklinikk fører til lavere lønn hos veterinærene som jobber der. Og når du @Bølla sier at de tjener mer enn bra nok sammenlignet med leger og lektorer, så er jeg uenig i det.

I min verden så har veterinæryrket vært et yrke med høy status og høye lønninger, som tiltrekker seg de beste studentene. Når jeg har snakket med veterinærstudenter i det siste er ikke dette det inntrykket jeg får lenger... Og på samme måten som jeg vil at læreren til mine barn, og min egen lege skal være dyktige, kompetente folk, vil jeg ha en dyktig og kompetent veterinær til hunden min. Og da betaler jeg gjerne det som skal til for å få det.

Jeg er også helt enig i at det er håpløst å sammenligne lønninger. Det var heller ikke poenget mitt altså. :) Mitt poeng var mer at jeg generelt er misfornøyd med måten Sinsen opererer på, og håper dette ikke er fremtiden for smådyrsklinikkene.

Til det siste er det dessverre det inntrykket jeg sitter igjen med også. Jeg kjenner flere veterinærer som var ferdig i fjor, som sliter med å finne annet enn vikariater. Jeg vet til og med om flere som har jobbet gratis over lenger perioder, bare for å opparbeide seg erfaring før de får seg jobb. Det er slettes ikke uvanlig at de flinkeste studentene på studiet velger seg bort fra smådyrmedisin fordi det er vanskelig å finne jobber hvor man kan forsørge seg. Det synes jeg er en fryktelig trist utvikling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Til det siste er det dessverre det inntrykket jeg sitter igjen med også. Jeg kjenner flere veterinærer som var ferdig i fjor, som sliter med å finne annet enn vikariater. Jeg vet til og med om flere som har jobbet gratis over lenger perioder, bare for å opparbeide seg erfaring før de får seg jobb. Det er slettes ikke uvanlig at de flinkeste studentene på studiet velger seg bort fra smådyrmedisin fordi det er vanskelig å finne jobber hvor man kan forsørge seg. Det synes jeg er en fryktelig trist utvikling!

Slik har det da vært i årevis? Da jeg skulle begynne å studere var det da ingen hemmelighet at det var vanskelig å få jobb som veterinær her til lands? Og selv om det ligger mye penger i smådyrmedisin (om man gjør det bra) så er da vitterlig veterinærmedisin så uendelig mye mer. Arbeidsmarked vil alltid kunne forandre seg, men dette er noe man bør undersøke før man begynner med studier dersom lønn er den førende faktoren.

Hvordan hadde det gått med norsk landbruk om man ikke hadde veterinærer som ville jobbe der? Jeg synes det popper opp smådyrklinikker over alt.

Litt OT, men det norske lønnsnivået er unaturlig høyt, og i så måte har nok veterinærer ligget på et langt mer fornuftig nivå enn mange andre yrker. I det minste kan dere prise dere lykkelige over at dere ikke står i fare for å oppleve en voldsom lønnsnedgang, som er et veldig reellt scenario for mange andre bransjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til pris på veterinærtjenester, så spiller det faktisk en rolle så fremt det ikke er helt spesielle ting. Jeg betalte f eks nesten fire tusen kroner for blodprøver hos en dyreklinikk i Oslo som er kjent for å ha god kompetanse og utstyr. Klart man liker klinikker som tydelig viser til høyt kunnskapsnivå, men siden hunden trengte blodprøveoppfølging en gang i måneden over en tidsperiode, pluss at det ikke akkurat trengtes rakettforsker-veterinær til den jobben, da byttet jeg klinikk uten å blunke for videre oppfølging. Selv om en har forsikring, så ønsker en ikke å bruke opp hele forsikringen på enkle ting hos overprisede (ja, det mener jeg!) veterinærer. Det får da være grenser.

Jeg har aldri syntes veterinærtjenester har vært en rimelig affære, og jeg har aldri opplevd å betale hos veterinæren og tenkt "jøss, dette var da billig" heller.

Jeg har for så vidt vært innom hos Sinsen Dyreklinikk. Betalte opp mot 2500 kroner for konsultasjon og to røntgenbilder. Tror ikke noen bør gi meg dårlig samvittighet for å brukt "billig-veterinærene", for jeg synes ikke det var å underbetale for en tjeneste ift priser i området. Dersom veterinærene er underbetalte ved denne klinikken, så er det et helt annet perspektiv. Da bør det komme tydeligere frem at det er DET som er problemet - og ikke prisene.

@Mumle Mu Det var en trist behandling hunden din hadde fått :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til det siste er det dessverre det inntrykket jeg sitter igjen med også. Jeg kjenner flere veterinærer som var ferdig i fjor, som sliter med å finne annet enn vikariater. Jeg vet til og med om flere som har jobbet gratis over lenger perioder, bare for å opparbeide seg erfaring før de får seg jobb. Det er slettes ikke uvanlig at de flinkeste studentene på studiet velger seg bort fra smådyrmedisin fordi det er vanskelig å finne jobber hvor man kan forsørge seg. Det synes jeg er en fryktelig trist utvikling!

Jeg har snakket med folk som var ferdig utdannet veterinær for over tjue og for omlag ti år siden, og de skisserer samme tendenser allerede da. Så at utviklingen er spesielt negativ veit jeg ikke helt om jeg tror blindt på? Det har lenge vært lite "lukrativt" å være veterinær såvidt jeg har fått med meg.

Når det gjelder det at det er vanskelig å få seg jobb, så er det på ingen måte noe som er unikt for veterinærene. Det er en hel rekke folk med kompetanse på masternivå som må jobbe skikkelig hardt for å få seg jobb. Såklart er det leit at man ikke får jobb så fort man skulle ønske, men det er mange som sliter med det samme... Grunnen til at jeg kommenterer det er fordi jeg synes du/dere fremstiller det å bli veterinær som et offer (satt på spissen), og at veterinærene er en yrkesgruppe som fortjener ekstra god lønn og i det hele tatt, fordi det er langt studie og fordi arbeidstidene er ugunstige. Og det synes jeg er litt "ovenpå".. Kan godt hende jeg tolker deg feil.

Vedrørende Sinsen Dyreklinikk kommer jeg til å fortsette å gå dit på grunn av gunstige priser, hyggelig personale, bra åpningstider og god oppfølging. Så får jeg heller bare leve med samvittigheten min enn så lenge.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Det som forundrer meg er at enkelte veterinærer kan ta 1/3 av prisen som andre tar og allikevel tjene penger. De har også utgifter til lokaler, strøm og moderne utstyr. Så hva kommer det av, for jeg antar det ikke er idealisme.

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som forundrer meg er at enkelte veterinærer kan ta 1/3 av prisen som andre tar og allikevel tjene penger. De har også utgifter til lokaler, strøm og moderne utstyr. Så hva kommer det av, for jeg antar det ikke er idealisme.

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Men er Sinsen SÅ mye billigere enn andre, da? Jeg har opplevd at de er billige på vaksiner og slikt, men ikke at de er noe spesielt billigere enn flere andre klinikker i området. Opplever generelt stor variasjon i pris på veldig ulike behandlinger rundt omkring jeg. Men jeg har aldri hatt de voldsomt store utgiftene eller behov for veterinær i det hele tatt, så de skikkelig dyre operasjonene og behandlingene vet jeg ikke noe om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er Sinsen SÅ mye billigere enn andre, da? Jeg har opplevd at de er billige på vaksiner og slikt, men ikke at de er noe spesielt billigere enn flere andre klinikker i området.

Det er vel strengt tatt ingen som har sagt at Sinsen er SÅ mye billigere? Det blir å diskutere oss vekk fra hovedproblemet; at Sinsen dyreklinikk har begynt å drifte på en måte som tydelig viser tegn til den moderne verdens outsourcing-hælvetta (beklager, jeg har ikke noe bedre ord for det). Hele poenget med kommentaren til @Nemi var å belyse den uheldige og uønskede effekten av driften til dette veterinærsenteret.

Jeg har snakket med folk som var ferdig utdannet veterinær for over tjue og for omlag ti år siden, og de skisserer samme tendenser allerede da. Så at utviklingen er spesielt negativ veit jeg ikke helt om jeg tror blindt på? Det har lenge vært lite "lukrativt" å være veterinær såvidt jeg har fått med meg.

Når det gjelder det at det er vanskelig å få seg jobb, så er det på ingen måte noe som er unikt for veterinærene. Det er en hel rekke folk med kompetanse på masternivå som må jobbe skikkelig hardt for å få seg jobb. Såklart er det leit at man ikke får jobb så fort man skulle ønske, men det er mange som sliter med det samme... Grunnen til at jeg kommenterer det er fordi jeg synes du/dere fremstiller det å bli veterinær som et offer (satt på spissen), og at veterinærene er en yrkesgruppe som fortjener ekstra god lønn og i det hele tatt, fordi det er langt studie og fordi arbeidstidene er ugunstige. Og det synes jeg er litt "ovenpå".. Kan godt hende jeg tolker deg feil.

Vedrørende Sinsen Dyreklinikk kommer jeg til å fortsette å gå dit på grunn av gunstige priser, hyggelig personale, bra åpningstider og god oppfølging. Så får jeg heller bare leve med samvittigheten min enn så lenge.

Trender i behov for arbeid endrer seg konstant. Helt siden 80-tallet har f.eks behovet for geologer variert omtrent som syklusene til sola. Hvert 5 år har det vært topp og bunn-noteringer i behov etter ansatte. Det er helt uinteressant, sånnsett, for det skumle her er hva globaliseringen og difuse landegrenser gjør med arbeiderenes forhold. I større og større grad er det industriherren som sitter og gnir seg i hendene mens de som produserer får det kjipere og kjipere.

Leve med samvittigheten din blir for billig.

Viktigere enn det mener jeg er at: hvis man velger å benytte seg av produkter og tjenester produsert av mennesker som utsettes for trusler, som får lavere lønn enn hva samfunnet man lever i har som normal, ingen pensjonsrettigheter, ingen forsikringer, ingen streikerett, ingen fast ansettelse og som aldri kan planlegge at de skal ha den jobben i 5-10 år framover…. Ja da håper jeg du er åpen for at jobben din også kan bli slik. Da bør man være åpen for at dette høres ut som en flott ting, og at å jobbe uten sikkerhet er det beste for da tjener jo bedriftseier mest penger som han kan sette på den irske eller isle of man-lokaliserte kontoen sin. Hvis ikke har man ikke forstått omfanget av det som skjer, for jeg regner med at alle mennesker innehar en viss form for empati. Og ikke minst mener at menneskers arbeidshverdag er mer verdt enn at du sparer 100kr på ei vaksine eller en flybillett…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Men er Sinsen SÅ mye billigere enn andre, da? Jeg har opplevd at de er billige på vaksiner og slikt, men ikke at de er noe spesielt billigere enn flere andre klinikker i området. Opplever generelt stor variasjon i pris på veldig ulike behandlinger rundt omkring jeg. Men jeg har aldri hatt de voldsomt store utgiftene eller behov for veterinær i det hele tatt, så de skikkelig dyre operasjonene og behandlingene vet jeg ikke noe om...

Aner ikke, har aldri brukt de. Men når en planlagt pyometra koster 12500 kr hos en klinikk og 4200kr hos en annen, så antar jeg at de begge fortsatt tjener penger..

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel strengt tatt ingen som har sagt at Sinsen er SÅ mye billigere? Det blir å diskutere oss vekk fra hovedproblemet; at Sinsen dyreklinikk har begynt å drifte på en måte som tydelig viser tegn til den moderne verdens outsourcing-hælvetta (beklager, jeg har ikke noe bedre ord for det). Hele poenget med kommentaren til @Nemi var å belyse den uheldige og uønskede effekten av driften til dette veterinærsenteret. Trender i behov for arbeid endrer seg konstant. Helt siden 80-tallet har f.eks behovet for geologer variert omtrent som syklusene til sola. Hvert 5 år har det vært topp og bunn-noteringer i behov etter ansatte. Det er helt uinteressant, sånnsett, for det skumle her er hva globaliseringen og difuse landegrenser gjør med arbeiderenes forhold. I større og større grad er det industriherren som sitter og gnir seg i hendene mens de som produserer får det kjipere og kjipere. Leve med samvittigheten din blir for billig. Viktigere enn det mener jeg er at: hvis man velger å benytte seg av produkter og tjenester produsert av mennesker som utsettes for trusler, som får lavere lønn enn hva samfunnet man lever i har som normal, ingen pensjonsrettigheter, ingen forsikringer, ingen streikerett, ingen fast ansettelse og som aldri kan planlegge at de skal ha den jobben i 5-10 år framover…. Ja da håper jeg du er åpen for at jobben din også kan bli slik. Da bør man være åpen for at dette høres ut som en flott ting, og at å jobbe uten sikkerhet er det beste for da tjener jo bedriftseier mest penger som han kan sette på den irske eller isle of man-lokaliserte kontoen sin. Hvis ikke har man ikke forstått omfanget av det som skjer, for jeg regner med at alle mennesker innehar en viss form for empati. Og ikke minst mener at menneskers arbeidshverdag er mer verdt enn at du sparer 100kr på ei vaksine eller en flybillett…
Jeg synes du tar det litt ut av proporsjoner her. For jeg erkjenner at jeg ikke kun tar etiske beslutninger, og det gjelder i forhold til mange ting. Det er en rekke aspekter ved det å leve som innebærer å ta noen valg. Da tenker jeg på etiske valg i forhold til hva man spiser, har på seg, hvem man flyr med osv. Jeg bommer på mange av disse, og kjøper klær fra H&M som sikkert er laget av barnearbeidere. Det betyr ikke at jeg synes det er ok allikevel. Men det blir litt på siden. Det jeg egentlig er interessert i å vite noe om er dette med Sinsen, som jeg aldri har hørt noe om tidligere. Jeg er åpen for innspill og faktaopplysninger som videre kan få meg til å beslutte at jeg ikke ønsker å legge penger i den bedriften. Men jeg kaster meg ikke på en boikott av Sinsen på grunn av noen påstander som kommer opp på et hundeforum. Har noen konkret informasjon å komme med er jeg selvsagt åpen for å se på hva dette innebærer og å revurdere egne valg. Edit. Gråtass: sorry, sikkert jeg som er litt treg. Men jeg skjønner ikke helt om du tenker på at Sinsen er for billig eller at andre er for dyre? Kan du utdype? :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til å gå til en klinikk med vanlige daglige ting er også service vennlighet. På Sinsen blir jeg alltid møtt av trivelige folk og jeg får alltid hjelp. Selv når jeg trengte en attest og det var veldig sent så ble hun ekstra og skrev attesten så jeg fikk reist til Danmark samme kveld og alt løste seg. Andre klinikker jeg har brukt mye føler jeg at de bryr seg ikke en møkk om du kommer dit eller ei og de gidder aldri å løfte en finger for å gi deg litt ekstra service.

Sist besøk på Sinsen klipte de klør på pi gratis fordi det var på lite og klippe, noe jeg overhodet ikke forventet, men som gjør igjen at jeg blir enda mer fornøyd og vil komme tilbake. De har alltid vært behjelpelig med å henvise oss til petvett og NVH med diagnoser og utredninger.

Prøvd mange klinikker i Oslo og de fleste føler jeg bryr seg katta om hvem du er og om du kommer igjen, de vil bare at du betaler.

Hvorfor skal det å stemple et pass når jeg har med min egen ormkur koste 250-300 kr???? Det er prisen rundt her jeg bor. Så da svinger jeg heller innom Sinsen eller veterinæren på vei til Ørje og gjør det til en rimeligere pris. For akkurat det stempelet der er det mest overprisede tingen på markedet for tiden.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

.Hele poenget med kommentaren til @Nemi var å belyse den uheldige og uønskede effekten av driften til dette veterinærsenteret.

Trender i behov for arbeid endrer seg konstant. Helt siden 80-tallet har f.eks behovet for geologer variert omtrent som syklusene til sola. Hvert 5 år har det vært topp og bunn-noteringer i behov etter ansatte. Det er helt uinteressant, sånnsett, for det skumle her er hva globaliseringen og difuse landegrenser gjør med arbeiderenes forhold. I større og større grad er det industriherren som sitter og gnir seg i hendene mens de som produserer får det kjipere og kjipere.

Viktigere enn det mener jeg er at: hvis man velger å benytte seg av produkter og tjenester produsert av mennesker som utsettes for trusler, som får lavere lønn enn hva samfunnet man lever i har som normal, ingen pensjonsrettigheter, ingen forsikringer, ingen streikerett, ingen fast ansettelse og som aldri kan planlegge at de skal ha den jobben i 5-10 år framover…. Ja da håper jeg du er åpen for at jobben din også kan bli slik. Da bør man være åpen for at dette høres ut som en flott ting, og at å jobbe uten sikkerhet er det beste for da tjener jo bedriftseier mest penger som han kan sette på den irske eller isle of man-lokaliserte kontoen sin. Hvis ikke har man ikke forstått omfanget av det som skjer, for jeg regner med at alle mennesker innehar en viss form for empati. Og ikke minst mener at menneskers arbeidshverdag er mer verdt enn at du sparer 100kr på ei vaksine eller en flybillett…

Er du klar over hvor vanskelig det er å drive lønnsomme bedrifter her til lands? Man beskattes i hodet og ræva, og man må betale store avgifter til staten, for å ikke nevne pensjonsutgifter. Slik dagens ordninger er (for folk flest med fast stilling) ,er det ikke bærekraftig på lang sikt.

Til det jeg har uthevet; velkommen til min arbeidshverdag og mange andres. Griner jeg av den grunn? Alldeles ikke. Jeg er min egen lykkes smed. Når man jobber som selvstendig næringsdrivende frigjør det oss fra alt som heter firkantede arbeidsmiljølover som hindrer meg i å jobbe så mye som jeg periodevis ønsker og er fullt kapabel til å gjøre. Mennesker som har startet eget firma jobber ofte opp mot 18 timer i døgnet for å få bedriften på fote i begynnelsen - slik er realitetene. Er det fordelaktig at arbeidslivet er så bedagelig anlagt at man ikke trenger å jobbe for å tjene disse store summene? Det å jobbe er et privilegium, likefullt som man har rettigheter (som selvfølgelig ikke skader bedriften) så har man da vitterlig plikter. Unge kvinnelige leger må gjennom et blodslit på hovedstadens sykehus for å få napp i vikariater, og så lenge man er i fertil alder får man sjeldent faste stillinger. Likefullt er disse noe av det mest attraktive som finnes.

Jeg vet ikke hvor du jobber (det høres litt ut som Norwegian dog), men du velger selvfølgelig selv hvor du vil jobbe. Blir konkurranse og ytelse et problem står man helt fritt til å søke seg andre steder. Det utdannes (meg bekjent) langt flere veterinærer enn hva behovet tilsier, og så lenge jeg har levd har aldri denne arbeidsgruppen skilt seg ut som svært godt lønnet.

Nordmenn flest er så bortskjemte at jeg får en flau smak i tungen. Enkelte rettigheter skal vi ha, men når det går ut over effektivitet, produksjon og lønnsomheten til bedriften - selve fundamentet til enhver bedrift og ikke minst livsgrunnlaget til lønningene våre. Se ut i Europa og vær glad du har en jobb som betaler deg langt mer enn hva man egentlig fortjener (og det gjelder meg selv inkludert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er Sinsen SÅ mye billigere enn andre, da? Jeg har opplevd at de er billige på vaksiner og slikt, men ikke at de er noe spesielt billigere enn flere andre klinikker i området. Opplever generelt stor variasjon i pris på veldig ulike behandlinger rundt omkring jeg. Men jeg har aldri hatt de voldsomt store utgiftene eller behov for veterinær i det hele tatt, så de skikkelig dyre operasjonene og behandlingene vet jeg ikke noe om...

Tja, de ligger under de andre veterinærene i området. Jeg ringte litt rundt etter å ha opplevd tidenes sjokk for lommeboken sist helg.

Alle priser er ca priser for ting kan komme i tillegg

Hos min veterinær ville dette kostet kveldstid, u.oppstalling: 20 000

Sinsen: kveldstid m.oppstalling 1 natt: 25 000

Oslo Dyreklinikk m oppstalling 1 natt: (hvor jeg i hvert fall ALDRI vil sette mine ben): 35 000

De andre rundt om lå på rundt 30 000

Svensk dyrlege m oppstalling 1 natt 40 000,- norske kr når alt var ferdig

Så man kan vel trygt si at de er billigere enn de andre i området. Ikke så mye, men litt Priser. Jeg er strålende fornøyd med det meste der, og dit reiser jeg med småtterier. De har en service der som er helt utenom det normale og det drar kunder og kunder gir penger i kassa og jeg tipper de ikke tjener så aller verst. De ligger vel på en normal norsk lønning tenker jeg.

@Maria *svare for Gråtass: Hun mener at det er billig der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder rett og slett ikke å betale 750-800 kr for vaksine per hund når jeg kan betale under halvparten hos Sinsen. De fikser ormkur og stempel i passet uten å måtte bestille time, helt uten noe som helst problem. Det er faktisk ganske store variasjoner rundt omkring, så da er det i så fall flere klinikker man bør boikotte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedgrunnen for at jeg velger Sinsen fremfor andre klinikker er rett og slett fordi jeg føler meg velkommen der. De har aldri overbehandlet noen av hundene og har vært utrolig støttende igjennom hele prossessen med Ulf. Jeg følte alltid jeg fikk det lille ekstra, selv om det i hans dårlige perioder betydde at de måtte bruke en halvtime, ja kanskje time ekstra for å få lov til å se på han, at jeg selv fikk lov til å ta med sprøyten ned i bilen den dagen han skulle slippe og at de kom ned og hjalp med å bære han opp etter at han hadde sovnet, for å gjøre hans siste tid så lite stressende som mulig.

Prisene driter jeg faktisk litt i, de kunne godt ha doblet de for min del uten at jeg hadde skiftet. Mye heller det enn f.eks lhmr dyreklinikk som nektet å i det hele tatt prøve å se på han uten at han var fullt bedøvet, bare fordi de visste han kunne være ett vanskelig tilfelle.

Jeg har hatt en opplevelse med en veterinær på Sinsen som ikke klarte å sy operasjonssåret til Turbo ordentlig så vi måtte tilbake å fikse det tre ganger før jeg ba om en annen veterinær. Men da gav jeg bare beskjed at jeg ikke ønsker å bruke han på mine hunder i fremtiden og det har ikke vært noe problem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis en kjempehyggelig rumener som tilbyr deg en hund til kostpris og du får til og med gratis kloklipp på kjøpet, så er det et bra kjøp? Eller er vi så heldige at siden vi er hundeinteresserte folk så kan vi gjøre en vurdering om HVORDAN produktet er framstilt, uten å la oss blende av en hyggelig fasade? :)

Forøvrig @Bølla, jeg jobber ikke i Norge, jeg jobber ute i Europa og jeg tjener langt langt langt under 300,000/året. Så the irony is big in this one. Lønn er ikke det viktigste, tvert i mot. Jeg har en jobb som gir meg normal pensjonsinntjening, jeg har rettigheter slik det skal være og jeg er forsikret i arbeidet jeg gjør. Bransjen min er ikke utsatt for outsourcing, heldigvis, men det stopper meg ikke fra å ha empati og medfølelse for venner som blir utsatt for trusler og oppsigelser på sitt arbeidssted.

@Maria - du synes jeg drar det ut av proposjoner, men hvis vi ikke skal se hvordan andre bransjer har blitt ødelagt av disse trendene, hva skal vi da gjøre?

http://www.dn.no/nyheter/naringsliv/2014/05/07/Luftfart/ofret-danske-kolleger-p-dagen

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18054832.ab

Dette er i ytterste konsekvens av konstant fokus på lavere priser på bekostning av de ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

For å presisere det jeg sa: Jeg mener ingenting om Sinsen dyreklinikk for der har jeg aldri vært, men jeg syns det er rart at det er så store prisforskjeller på dyreklinikker generelt, da jeg forventer at alle tjener penger og alle har utgifter. Jeg bruker en veterinær som klarer å tjene penger på sine klinikker til tross for at han ligger langt under alle andre. Så at det betyr at han undergraver markedet om jeg forstår Nemi rett, så lurer jeg på hvor mye de andre klinikkene faktisk tjener..

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos Sinsen flere ganger etter boikotten min :P Er en vet. der jeg er storfornøyd med, så klarte rett og slett ikke slutte å gå til henne.

I høst vaksinerte jeg hele gjengen hos en ny vet. der, og det var ganske interessant. Veterinæren synes det var morsomt at jeg hadde med tre forskjellige raser (2 zoier og en dalmis), han visste ikke hva wobbler var - men kunne godt operere.. Videre kunne han fortelle at juvrsvulstene til eldste tispa var ondarta. Heldigvis hadde han tid til fjerning av BEGGE lister (noe som er rimelig absurd på en så lang hund som borzoi) og kastraksjon noen dager etter, for dette hastet virkelig. Det ble med vaksine, for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...