Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Herregud. Nå kan jeg dø, jeg har opplevd alt.

Hører noen går ned betongtrappa til verandadøra mi (som forøvrig er av glass fra topp til bunn og går rett ut på gata. Midt på Løkka. Det føles noen ganger litt utrygt, og de som flakser rundt her på natta er alle langt fra riktig navla, så dette har jeg egentlig bare ventet på). Jaha, tenker jeg. Enten banker et fremmed, forvirra menneske på og vil inn for enhver pris, eller knuser glasset og trasker inn i stua mi uten å spørre først, eller så blir vel låsen forsøkt dirket opp. Men det skjer ingenting. Jeg sitter i sofaen to meter unna og venter på at helvetet skal bryte løs. Så hører jeg sko som flytter seg på betongen. Litt kremting og mumling. Så heftig spytting. Mer sko som flytter på seg. Lyset er på her, så jeg vet jo at dette menneske skjønner at jeg er våken og hjemme og bare noen meter unna. Hva vil han, liksom? Jeg er redd bankinga fra hjertet mitt høres helt ut, og jeg forbanner at Ulla er blottet for vaktinstinkt. Hun ligger og logrer og gleder seg til besøk.

Mer mumling. Skikkelig nutcase, altså. Da kan han jo tro at fanden selv er etter han. Jeg krabber over gulvet så forsiktig jeg kan for å hente telefonen og være klar til å ringe politiet. Nå har dette vart så lenge at jeg har blitt ordentlig redd. Så hører jeg en stemme til. De er to. Fuckitifuck. Det er bare en ekstra meter å krabbe bort til kjøkkenkniven.

"Se å gi fan. Gi mæ lua mi. Da gidd æ ikk å sug dæ meir."

DA lo jeg høyt. Både over meg selv som sto på alle fire med tårer i øya i dødsangst med en kjøkkenkniv, og så synet av de to bleke rumpene som løp da jeg dro gardina tilside for å se på disse fulle idiotene. Det forklarte brått også all spyttinga. :lol:

Også var de selvf nordlenninger :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Guest Ulla-Britt
I hvert fall en av dem. :lol: (eller trønder kanskje, men jeg antok også nordlending. :P )

Ikke så lett å høre hvilken Joker-butikk denne ringte fra, altså? :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper faktisk det var en sonis jeg tuta på kl 3 i natt, så kan vedkommende ta det til etterretning...

Så til deg som lufta bikkja di på nardo i natt.. I langline.. Og lot bikkja gå MIDT i veien mens du sjøl sulla på gangfeltet.. Og heller ikke hadde hjernekapasitet til å få bikkja ut av veien da det kom bil.. Det finnes lettere metoder å kvitte seg me bikkja..

Neste gang kommer jeg garantert ikke bare å legge meg på tuta lenge, men faktisk stoppe og fortelle det akkurat hva jeg mener. Så mindre du liker å få kjeft ifra fremmende, så anbefaler jeg deg faktisk å lufte hunden din på en annen måte.

Og me det sier sinna-(fake)-trønderen god natt ;) måtte vedkommende skli på isen og slå seg -_-

Sent from my GT-I9100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig skrevet! Det er det skal jeg prøve på. I virkeligheten er det litt for mye utålmodighet og tankeaktivitet (spesielt om natten når jeg burde sove) inne i bildet, men! :lol:

Det kan hende det blir lettere å roe ned nå fremover. :)

Jeg er litt treig her, men skulle bare si at det er fint å tenke litt på det *Marvin* skrev. En god kollega sa til meg da jeg gikk ut i permisjon at jeg måtte passe på å nyte å være bare meg. Ha det heeelt stille rundt meg, slappe av og sove akkurat når og hvor mye jeg ville, og nyte å slippe å tenke på babyen. Og det gjorde jeg i fulle drag, og kjente ordentlig etter på å slappe av og ha det behagelig (så langt det lot seg gjøre.. Vi hadde litt sommer i trøndelag første uka mi i permisjon, så jeg satt på terrassen og svetta med hovne føtter i ei bøtte isvann og følte meg som en stranda hval, sånn egentlig :P )

Nå har jeg hatt sovebaby og har kunnet slappe av mange ganger etter hun kom, men det er jo ikke alle som får den luksusen. Så det jeg prøver å si er nyt det, og slapp av! :)

"Se å gi fan. Gi mæ lua mi. Da gidd æ ikk å sug dæ meir."

DA lo jeg høyt. Både over meg selv som sto på alle fire med tårer i øya i dødsangst med en kjøkkenkniv, og så synet av de to bleke rumpene som løp da jeg dro gardina tilside for å se på disse fulle idiotene. Det forklarte brått også all spyttinga. :lol:

:lol: :lol: :lol:

Når du først skulle få uvelkomment besøk på trappa var kanskje dette foretrukkent fremfor mye anna :teehe:

Jeg håper faktisk det var en sonis jeg tuta på kl 3 i natt, så kan vedkommende ta det til etterretning...

Så til deg som lufta bikkja di på nardo i natt.. I langline.. Og lot bikkja gå MIDT i veien mens du sjøl sulla på gangfeltet.. Og heller ikke hadde hjernekapasitet til å få bikkja ut av veien da det kom bil.. Det finnes lettere metoder å kvitte seg me bikkja..

Neste gang kommer jeg garantert ikke bare å legge meg på tuta lenge, men faktisk stoppe og fortelle det akkurat hva jeg mener. Så mindre du liker å få kjeft ifra fremmende, så anbefaler jeg deg faktisk å lufte hunden din på en annen måte.

Og me det sier sinna-(fake)-trønderen god natt ;) måtte vedkommende skli på isen og slå seg -_-

Sent from my GT-I9100

Ikke meg! :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resten av familien hilser...

17d1075d5cb003_m.jpg.jpg

:lol:

Makan, altså a078.gif

:lol: :lol:

Men når slikt som dette kan gå hen å bli BIS så sier det jo litt om hvor korrupt NKK er! (Jfr blogginnlegg om saken). :sleep:

*Sjekke tom saldo på kontoen...*

"Se å gi fan. Gi mæ lua mi. Da gidd æ ikk å sug dæ meir."

DA lo jeg høyt. Både over meg selv som sto på alle fire med tårer i øya i dødsangst med en kjøkkenkniv, og så synet av de to bleke rumpene som løp da jeg dro gardina tilside for å se på disse fulle idiotene. Det forklarte brått også all spyttinga. :lol:

OMG :lol: lol:

Ikke så lett å høre hvilken Joker-butikk denne ringte fra, altså? :teehe:

Hahahhahaha!

Nå skal vi straks ut på sparktur, før jeg skal parkere i sofaen og se ski- og hopprenn (at jeg har en del burder tror jeg at jeg fortrenger akkurat i dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper faktisk det var en sonis jeg tuta på kl 3 i natt, så kan vedkommende ta det til etterretning...

Ikke meg - hvilken rase var det? :P

Oppe og konstatert at et strøk var nok på taket, så da er det bare å kjøpe tapet og klistre opp! Og oppklistring skal jeg prøve meg på i dag, men det er strie på en vegg. Bare liten med dør midt på, og håper og tror faktisk at en striebredde dekker hele veggen. Da klistrer jeg bare opp og skjærer ut til døråpningen når limet har tørka nemlig :D Og så skal jeg skrape litt tapet i dag, bare jeg finner tapetskrapa. Men først skal jeg gå tur med snuppene mine :aww:

Når jeg flytter så skal jeg pusse opp underveis så jeg slipper dette igjen når jeg skal flytte derfra - om en 20-30 år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ulla!

Og Jankaa om dere har ham der titt og ofte og han vet du er syk sliten whatever så forstår han nok også at du ligger på sofaen. Svigers bare kommer inn og begynner å ordne her de, steller istand mat og lar meg ligge halv dau på sofaen. Så kommer de med kaffe og ting de har kjøpt med og setter alle seg ned og jeg ligger i hjørnet og får et glass brus. Dette fungerer også om t er syk, bare da blir det mye mer dulling :-P

Min mor kom igår og hun hadde med kake og kokte kaffe også krabbet jeg til sofaen også satt vi alle der. Voila.

Men altså hele min familie vet jo jeg er mye syk, de krever dermed ikke at jeg kler på meg masse og farer rundt når jeg er dårlig, derimot blir de sure på meg :-P på nyttårsaften satt jeg i joggebukse og en pen topp ofor da så jeg jo bra ut på bilder Haha! Da var jo vennene mine her og de ordnet og stelte og lot meg gå å sove når jeg trengte og hjalp meg opp og med ting.

Er vel bare en i familien som ikke er så vennlig og hun prater jeg ikke med uansett så det er jo greit :-P

Men jeg er veldig glad min familie og venner lar meg være sliten og ikke krever at jeg skal stelle istand masse, jeg prøvde på nyttårsaften men bg og t skubbet meg ut av kjøkkenet hele tiden :-P jeg tar igjen sånt dager jeg er bedre jeg :-)

Kjekt med fine venner og familie :-)

Nå skal jeg komme meg til sofaen mens t lager rundstykker. Og doffen prøver å være super duper søt :-P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... steker jeg vafler.

Samboeren er ute og henter H i vogna, plutselig kom det sånne fiselyder fra babycallen :lol: Hun feis ikke da, sånne lyder lager hun med munnen for å være artig. Tøysa for seg selv hun :wub:

Åååå det fikk jeg lyst på! Har bare ett egg igjen, jeg burde vel hatt to.. Ellers skulle jeg laget vafler etterpå. Tror jeg har de andre ingrediensene :)

...ler jeg av Willy-dissing! :lol::lol:

Fineste og kuleste Willy :D

og en god latter av bildene man får i hodet av Ulla-Britts natte-eskapade-historie utenfor huset :lol:

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, utakknemlig drittunge fra ******* that is. Unner ikke fyren en dritt.

Det falt deg ikke inn å lese den delen der det stod at jeg synes det var spesielt slitsomt/strevsomt/ikke fullt så kult/hva enn du vil kalle det nå, fordi jeg ikke har vært så sabla frisk den siste tiden? Jeg vet ikke hvordan det er med andre , men jeg synes det er mer eller mindre ok å være nogenlunde tilstedeværende både fysisk og mentalt da jeg har gjester. Ja, gjerne påkledd og et nogetlunde presentabelt hjem også, når jeg tenker etter. De dagene kroppen (hodet) er helt streikende, og jeg knapt har ork til å slepe meg fra seng til sofa, det er på dager som det jeg gjerne vil ha et lite hint før noen banker på døren, så jeg kan prøve å forberede meg littegrann i det minste. Jeg er over gjennomsnittet glad i besøk, og serverer mer en gjerne både kaffe med noe "attåt" dersom jeg får muligheten, men gjennomsnittlig annenhver dag med uforberedt besøk, i en periode der kroppen er mye på streiker'n, det går faktisk fra koselig til noe strevsomt.

Hva kaller man sånt igjen..? Jo, utakknemlig var det! ....

Men du, når du skrev første innlegget så tenkte jeg også at det hørtes slitsomt ut at han kom innom så brått og ofte.

Så skrev du hvor grei han er og hvor mye besøkene betyr for han, da tenkte jeg at det syntes jeg jo nesten han burde få fortsette med. Så skriver du det du skriver nå... Ja da er det ikke helt lett altså! Så jeg tror du tolket innlegget til Gråtass litt skarpere enn det var ment. :)

Men det viser bare at det ikke er en enkel situasjon. Håper det funker å snakke ut med han så han skjønner at han er hjertelig velkommen, men kanskje ikke hele tiden - evt. at han spør først. :)

Kjempebra date igår, bare glad jeg ikke er gravid lenger når jeg skal se en så lang film neste gang. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok den NKK artikkelen satte igang litt av hvert, ser endel annklager om utstillere som ikke har rent mel i posen :whistle: Ene annklagen går på så vidt jeg har skjønt en her inne, og jeg må si at jeg tror ærlig talt ikke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Nå kan jeg dø, jeg har opplevd alt.

Hører noen går ned betongtrappa til verandadøra mi (som forøvrig er av glass fra topp til bunn og går rett ut på gata. Midt på Løkka. Det føles noen ganger litt utrygt, og de som flakser rundt her på natta er alle langt fra riktig navla, så dette har jeg egentlig bare ventet på). Jaha, tenker jeg. Enten banker et fremmed, forvirra menneske på og vil inn for enhver pris, eller knuser glasset og trasker inn i stua mi uten å spørre først, eller så blir vel låsen forsøkt dirket opp. Men det skjer ingenting. Jeg sitter i sofaen to meter unna og venter på at helvetet skal bryte løs. Så hører jeg sko som flytter seg på betongen. Litt kremting og mumling. Så heftig spytting. Mer sko som flytter på seg. Lyset er på her, så jeg vet jo at dette menneske skjønner at jeg er våken og hjemme og bare noen meter unna. Hva vil han, liksom? Jeg er redd bankinga fra hjertet mitt høres helt ut, og jeg forbanner at Ulla er blottet for vaktinstinkt. Hun ligger og logrer og gleder seg til besøk.

Mer mumling. Skikkelig nutcase, altså. Da kan han jo tro at fanden selv er etter han. Jeg krabber over gulvet så forsiktig jeg kan for å hente telefonen og være klar til å ringe politiet. Nå har dette vart så lenge at jeg har blitt ordentlig redd. Så hører jeg en stemme til. De er to. Fuckitifuck. Det er bare en ekstra meter å krabbe bort til kjøkkenkniven.

"Se å gi fan. Gi mæ lua mi. Da gidd æ ikk å sug dæ meir."

DA lo jeg høyt. Både over meg selv som sto på alle fire med tårer i øya i dødsangst med en kjøkkenkniv, og så synet av de to bleke rumpene som løp da jeg dro gardina tilside for å se på disse fulle idiotene. Det forklarte brått også all spyttinga. :lol:

:lol: :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok den NKK artikkelen satte igang litt av hvert, ser endel annklager om utstillere som ikke har rent mel i posen :whistle: Ene annklagen går på så vidt jeg har skjønt en her inne, og jeg må si at jeg tror ærlig talt ikke på det.
spytt ut. A og b og slikt :-P Evnt link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know :lol: Men jeg vil ikke si hvem jeg tror det er, tilfelle det ikke gjelder den jeg tror det er :lol: Litt dårlig gjort å oute noen som kanskje ikke har noe med det å gjøre, men det er noen hint på FB :lol: Men jeg er ihvertfall rimelig sikker på ar den/de personene ikke jukser seg til det ene og det andre :yes:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dakar doffen. Han pep så også sa jeg jada vi står opp nå. Så var t på vei ut og doffen løp på stua så jeg ropte på han. Så kom han inn på badet og tisset ut aaaaaalt han. Var veldig tissatrengtr han stakkar. Enda godt det ble på badet og ikke teppene. For det har vi gjort før :-P

Nå er buksa mi og litt ting som havnet i veien i vaskemaskina :-P prøver meg på frokost en gang til jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig å være hjemme igjen! Selv om jeg ikke har pakket ut, og selv om det var mer rotete her enn jeg husket, og selv om jeg skal gå ordentlig gjennom tingene mine og rydde ut ting jeg ikke trenger før jeg får pakket ut ordentlig, og selv om jeg allerede savner den gode sofaen og den store tv-en til mamma og pappa. I går lå Geo først og sov seg gjennom en sju timers togtur fra Trondheim til Oslo, og mens vi ventet på lokaltoget og da vi tok lokaltoget, var han også temmelig rolig. En lang og kjedelig dag, med andre ord. Så da vi kom hjem regnet jeg med at det ville være litt hopp og sprett. Han klarte å finne et tyggebein, og jeg tenkte at det gjorde da ikke noe om han spiste opp det mens jeg tok en dusj. Da jeg kom ut av dusjen igjen hadde han sovnet med tyggebeinet i munnen, som en liten valp. Det var nesten litt sånn "åh! Endelig er vi hjemme"-følelse over ham. Vi trives her på Ås begge to, tror jeg.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know :lol: Men jeg vil ikke si hvem jeg tror det er, tilfelle det ikke gjelder den jeg tror det er :lol: Litt dårlig gjort å oute noen som kanskje ikke har noe med det å gjøre, men det er noen hint på FB :lol: Men jeg er ihvertfall rimelig sikker på ar den/de personene ikke jukser seg til det ene og det andre :yes:

Ikke bra for nysgjerrige personer :P Det MÅ jo være Siri etter BIS'n i romjula :lol:

Er vi på vei til gardermoen der Soph og Lars skal opp nord og hjem på onsdag, har lovet at jeg ikke skal prøve meg på noe smarte prosjekter :aww: Klå på valpiser etterpå, så hjem og sove og gro inn i sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...