Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Naa har jeg lest gjennom og kommentert litt paa en eksamensbesvarelse til en kompis som skal bli sosionom paa sine "gamle" dager og naa er karaoken i full gang bak meg og det er veldig morsomt, men paa en ondskapsfull maate fra min side. Man MAA ikke synge selvom man har dyppa hele hue i roedvinsboetta, liksom :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble stille på Willy her også nå - litt mat i magen, og etter det har jeg ikke sett ham faktisk *ler*.

Ja, du MÅ jo lage sånn til deg selv også - var veldig gode å ha på :D. Og gled deg til bildene - der var det mange blinkskudd (av dem du tok... mine tror jeg ikke vi snakker så høyt om... :lol:).

Spent på hvordan mine blir etter din redigering, jeg legger liksom sjelen min helt i den delen :P

Men syns dette var det jeg lo mest av :lol:

268438_10152401601145072_205886969_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Spent på hvordan mine blir etter din redigering, jeg legger liksom sjelen min helt i den delen :P

Men syns dette var det jeg lo mest av :lol:

268438_10152401601145072_205886969_n.jpg

Kan jeg få en anatomisk plantegning av dette?! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få en anatomisk plantegning av dette?! :D

Jeg måtte titte lenge og vel før jeg skjønnte noe og da lo jeg egentlig enda mer :lol:

Han så forresten slik ut meget kort tid før det bildet

388225_10152401601095072_1906264178_n.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk bilde av Willy! :lol:

Akkurat nå syns jeg livsstilsendring er noe dritt, og har lyst til å tusle ut på kjøkkenet og bælme i meg et par liter med cola. :aww: Det kan man nesten ikke gjøre med mange og 20 kg som skal bort *sukke tungt og tusle ut på kjøkkenet etter vann*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dommerlisten for Lillestrøm lagt ut, kan ikke si jeg er imponert...

Jeg er kjempe fornøyd med dommeren på Norsk Lundehund og Aussien aner jeg ikke hvordan dommeren er :angel:

..har jeg spist bondepiker med alt for mye krem :|

Er jeg skikkelig misunnelig kjenner jeg..Skulle ønske jeg gadd og lage sånt til meg selv for det er mega godt :angel:

Trur jeg har ei som kommer litt før i løpetid enn jeg hadde regnet med for nå markerer vi nemlig ute og plutselig har man ikke ører og høre med lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på hvordan mine blir etter din redigering, jeg legger liksom sjelen min helt i den delen :P

Men syns dette var det jeg lo mest av :lol:

268438_10152401601145072_205886969_n.jpg

Herregud, den Willyen er noe for seg selv :lol: *tørke tårer* :lol:

Jeg har litt lyst på briard bare fordi de ser sånn ut fra tid til annen på bilder :P

Du er ikke alene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempe fornøyd med dommeren på Norsk Lundehund og Aussien aner jeg ikke hvordan dommeren er :angel:

Er jeg skikkelig misunnelig kjenner jeg..Skulle ønske jeg gadd og lage sånt til meg selv for det er mega godt :angel:

Trur jeg har ei som kommer litt før i løpetid enn jeg hadde regnet med for nå markerer vi nemlig ute og plutselig har man ikke ører og høre med lenger..

Det er veldig fort gjort da. Men fy det var litt for mye krem og da kan man bli litt kvalm :P

Nå har jeg trent med pelsene og Marvin har skjønt at jeg vil at han skal ha hodet i gulvet i dekken. Tenker flatdekk kan være greia på en snuser som han. Dany trodde hun fikk tillatelse til å snuse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på hvordan mine blir etter din redigering, jeg legger liksom sjelen min helt i den delen :P

Jeg var litt hard på oppskarpingen kanskje, også ser man jo ikke så store forskjeller når det havner på FB - der blir jo bildene herpa ved opplastingen :D.

Men syns dette var det jeg lo mest av :lol:

268438_10152401601145072_205886969_n.jpg

Kan jeg få en anatomisk plantegning av dette?! :D

Jeg har litt lyst på briard bare fordi de ser sånn ut fra tid til annen på bilder :P

Fantastisk bilde av Willy! :lol:

Herregud, den Willyen er noe for seg selv :lol: *tørke tårer* :lol:

Du er ikke alene :lol:

Øyhhhhhh! Man DISSER ikke Willersen altså - selv om han var litt ehhhh... uheldig... på et bilde.. *hrmpfer litt på Willys vegne*

:lol: :lol:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt hard på oppskarpingen kanskje, også ser man jo ikke så store forskjeller når det havner på FB - der blir jo bildene herpa ved opplastingen :D.

Øyhhhhhh! Man DISSER ikke Willersen altså - selv om han var litt ehhhh... uheldig... på et bilde.. *hrmpfer litt på Willys vegne*

:lol: :lol:

Vi disser ikke Willersen, vi er bare dypt imponerte over hvor lite hund han greier å se ut i blant :rofl::lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på hvordan mine blir etter din redigering, jeg legger liksom sjelen min helt i den delen :P

Men syns dette var det jeg lo mest av :lol:

268438_10152401601145072_205886969_n.jpg

Men når slikt som dette kan gå hen å bli BIS så sier det jo litt om hvor korrupt NKK er! (Jfr blogginnlegg om saken). :sleep:

Akkurat kommet hjem fra Hobbiten i 3D! Det var veldig bra! :heart:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..... Han er vel her gjennomsnittlig annen hver dag, ca? Ca en time av gangen, dess mer kaffe han får, jo lengre blir han. :lol:

Nå sitter jeg i sofaen, etter en lang dag på kjøretur, og er vel snart på vei innover til Oslo, for å se Historien om Pi. Jeg har lest ut boka (fikk den til jul, leste den ut til tredje juledag), og gleder meg så innmari til filmen, at jeg nesten er litt teit.

Mulig jeg er kjip, men jeg syns at du er jaggu utakknemlig om du ikke unner fyren en kopp kaffe og litt selskap når han bidrar så mye for deg. Men det går helt fint an å si at du det er kjempekoselig at du stikker innom, men fint om du sender en sms ett par minutter før du kommer i tilfelle jeg har planer.

Jepp, utakknemlig drittunge fra ******* that is. Unner ikke fyren en dritt.

Det falt deg ikke inn å lese den delen der det stod at jeg synes det var spesielt slitsomt/strevsomt/ikke fullt så kult/hva enn du vil kalle det nå, fordi jeg ikke har vært så sabla frisk den siste tiden? Jeg vet ikke hvordan det er med andre , men jeg synes det er mer eller mindre ok å være nogenlunde tilstedeværende både fysisk og mentalt da jeg har gjester. Ja, gjerne påkledd og et nogetlunde presentabelt hjem også, når jeg tenker etter. De dagene kroppen (hodet) er helt streikende, og jeg knapt har ork til å slepe meg fra seng til sofa, det er på dager som det jeg gjerne vil ha et lite hint før noen banker på døren, så jeg kan prøve å forberede meg littegrann i det minste. Jeg er over gjennomsnittet glad i besøk, og serverer mer en gjerne både kaffe med noe "attåt" dersom jeg får muligheten, men gjennomsnittlig annenhver dag med uforberedt besøk, i en periode der kroppen er mye på streiker'n, det går faktisk fra koselig til noe strevsomt.

Hva kaller man sånt igjen..? Jo, utakknemlig var det! ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt

Herregud. Nå kan jeg dø, jeg har opplevd alt.

Hører noen går ned betongtrappa til verandadøra mi (som forøvrig er av glass fra topp til bunn og går rett ut på gata. Midt på Løkka. Det føles noen ganger litt utrygt, og de som flakser rundt her på natta er alle langt fra riktig navla, så dette har jeg egentlig bare ventet på). Jaha, tenker jeg. Enten banker et fremmed, forvirra menneske på og vil inn for enhver pris, eller knuser glasset og trasker inn i stua mi uten å spørre først, eller så blir vel låsen forsøkt dirket opp. Men det skjer ingenting. Jeg sitter i sofaen to meter unna og venter på at helvetet skal bryte løs. Så hører jeg sko som flytter seg på betongen. Litt kremting og mumling. Så heftig spytting. Mer sko som flytter på seg. Lyset er på her, så jeg vet jo at dette menneske skjønner at jeg er våken og hjemme og bare noen meter unna. Hva vil han, liksom? Jeg er redd bankinga fra hjertet mitt høres helt ut, og jeg forbanner at Ulla er blottet for vaktinstinkt. Hun ligger og logrer og gleder seg til besøk.

Mer mumling. Skikkelig nutcase, altså. Da kan han jo tro at fanden selv er etter han. Jeg krabber over gulvet så forsiktig jeg kan for å hente telefonen og være klar til å ringe politiet. Nå har dette vart så lenge at jeg har blitt ordentlig redd. Så hører jeg en stemme til. De er to. Fuckitifuck. Det er bare en ekstra meter å krabbe bort til kjøkkenkniven.

"Se å gi fan. Gi mæ lua mi. Da gidd æ ikk å sug dæ meir."

DA lo jeg høyt. Både over meg selv som sto på alle fire med tårer i øya i dødsangst med en kjøkkenkniv, og så synet av de to bleke rumpene som løp da jeg dro gardina tilside for å se på disse fulle idiotene. Det forklarte brått også all spyttinga. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...