Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Og nå har Rasmussen innrømmet doping i 12 år. Sykkel er liksom ikke gøy noe mer. ALLE er jo dopa.... Kanskje på tide å utestenge folk på livstid for doping i idretten?

Jeg ble SÅ skuffet over at norsk idrett lot Erik Tysse få delta i OL i London, rett etter at han var tilbake etter å ha vært utestengt for EPO-bruk i to år. Snakk om å gå foran med et godt eksempel liksom...

For småting så kan man jo ha to års utestengelse, men for f.eks. EPO-bruk så kan man godt ha livstidsutestengelse...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Ah. Det er jo bra. Burde vært noe system at man fikk det noe før. Siden en del mennesker har stor glede i å sitte å holde seg ekstremt oppdatert der, for så å skynde seg for å poste på nettet "å nei, har hunden din fått noe feil".... :P

Trur ikke jeg skal nevne dato Noomi røntges engang. Så jeg faktisk har en sjanse til å få se det selv, før alle andre skal oppdatere meg om det. :P

Enig, ville helst hatt det kun til meg først, menmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene har bare vært litt ute i hagen vår siden tirsdag, stakkars :( får skikkelig dårlig samvittighet... Satser på at både E og jeg blir bra igjen snart, så de får ut den overflødige energien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forsiktig optimist her. Smula har klart seg fint etter sprøyta - ikkeno oppkast eller bæsjing av små flytende klatter! :D

Da skal jeg ha på trekk på putene (kjøpte nye trekk), henge opp bilder og fylle skrot i bilen. Fant ut at jeg rekker jo å kjøre på skroten i kveld før jeg drar til bror og henter pappesker, så da slipper jeg det i morra tidlig og kan sove lenge :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig. Jeg satt ikke hjemme foran pc'n den dagen og noen få minutter etter det var kommet på dogweb så hadde noen skrevet det på facebook veggen min :lol: De var jo fri begge to, så sånn sett var det jo greit men noen har et stort behov for å være først :P Hvorfor ikke sende meg en fb melding eller sms for å gratulere isteden... Det var snakk om få minutter :lol:

Vi har jo hatt tilfeller av at folk har oppdatert enkelte hunders tråder her inne med resultater, før eier legger de ut... :P

Jeg ble SÅ skuffet over at norsk idrett lot Erik Tysse få delta i OL i London, rett etter at han var tilbake etter å ha vært utestengt for EPO-bruk i to år. Snakk om å gå foran med et godt eksempel liksom...

For småting så kan man jo ha to års utestengelse, men for f.eks. EPO-bruk så kan man godt ha livstidsutestengelse...

De burde starte med noe slikt ja. Sånn at det koster virkelig å dope seg. Sykkel er en av de få idrettene jeg synes er interessant, men nå har jeg ikke helt sansen for det noe mer. For det er jo bare en haug med juksepaver der virker det som...

Og så synes jeg det er litt merkelig med den holdningen om "alle andre land har nok dopet seg, mens de norske har bare vært usedvanlig godt trent". Trur nok vi har våre svin på skogen også, som ikke har blitt tatt...

Enig, ville helst hatt det kun til meg først, menmen.

Så lenge det er fri, så går det liksom greit. Men dersom Noomi har HD-E, så hadde jeg faktisk satt pris på at jeg selv fikk velge når jeg ville klistre det utover FB liksom. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølve er sliten han. :) Han har nemlig vært sosial i dag og hengte med favorittdama Skinny og ikke fullt så favorittdama Pippa. Sølve liker nemlig best damer som ikke anerkjenner hans tilstedeværelse. Sånne damer som er glad for å se han og vil leke er bare pyton altså. Ærsjameg. Heftig begeistring er ikke noe for denne karen. :P

Lille teitingen min. :wub:

Og jeg har spist meg god og mett på nydelig pai. Gjett om jeg skal printe ut oppskriften til Camilla (sånn at noen andre kan bake den - jeg har ikke tålmodighet eller kjøkkenferdigheter til slikt :P ) for den paien var yummy in my tummy. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Jeg tror delfinalen av MGP på lørdag kan bli ganske mye bedre enn forrige helg altså. Gleder meg..! :D Nå har jeg somlet bort mye tid her, men tror kanskje jeg må lage meg mat før jeg kan begynne å gjøre ting. Man trenger mat for å overleve liksom. Hjernen trenger bensin.

Stem på Lucky Lips! :D Even i bandet går i klassen min. Heia, heia!

Snart hjem fra jobb.. Gleder meg sånn til fiskeboller at jeg dør på meg. Haha. Små barn osv.

Leja oppførte seg eksemplarisk på mini-sonentreff i dag forresten. Det er godt å se hvor trygg hun er på andre hunder. Og ingen gneldring! Jeg er ganske glad i den lille musa der altså. Kanskje begynne å innse at hun er den perfekte, lille kosehunden jeg ønsket meg? altså - hun er ingen portis, men hun er ganske super til sitt formål! :wub: Også er hun søøøt. Altfor søt, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er fri, så går det liksom greit. Men dersom Noomi har HD-E, så hadde jeg faktisk satt pris på at jeg selv fikk velge når jeg ville klistre det utover FB liksom. :P

Hehe ja, fritt er jo fint :) Dette er jo en rerøntging, han fikk HD C i sommer, og det var fryktelig kjipt. Ville ikke si det til noen nesten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så ille å legge ut posetive resutlater og gratulere? :icon_confused:

Positive resultater er vel hyggeligere å få klistra rundt over alt, enn negative. For min del vil jeg heller få vite en negativ HD status på hunden min på en litt annen måte enn at folk klistrer veggen min ned på FB om det...

Samme om jeg hadde hatt en tråd om hunden min her inne. Jeg hadde ønska å oppdatere den selv om hunden min hadde HD-E. Ikke at folk skal forte seg inn for å skrive "å nei, stakkars deg" i den før jeg har fått vært på Dogweb selv.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positive resultater er vel hyggeligere å få klistra rundt over alt, enn negative. For min del vil jeg heller få vite en negativ HD status på hunden min på en litt annen måte enn at folk klistrer veggen min ned på FB om det...

Samme om jeg hadde hatt en tråd om hunden min her inne. Jeg hadde ønska å oppdatere den selv om hunden min hadde HD-E. Ikke at folk skal forte seg inn for å skrive "å nei, stakkars deg" i den før jeg har fått vært på Dogweb selv.

Det er en forsjell på det ja, men slik jeg forsto innleggene så var det også ment for posetive resutlater.

Skulle tro folk ble glad når andre var fornøyd på deres vegne, men så feil kan man ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hus med fire hunder, det går overraskende fint. Joya og Sookie er jevnaldrende da, så de leker en god del. Heldigvis på rolig vis. Blondie sitter ved siden av meg i sofaen og Pia har lagt seg nede i buret i fred :)

Snart ut på tur med hele gjengen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en forsjell på det ja, men slik jeg forsto innleggene så var det også ment for posetive resutlater.

Skulle tro folk ble glad når andre var fornøyd på deres vegne, men så feil kan man ta.

Noen liker nok å få kunne se resultatene sine før andre skal oppdatere hele verden om det. Jeg foretrekker å vite helseresultater på hunden min først ja, men det er egentlig for det meste in case de er negative...

Viser det seg at Noomi har grov grad HD, så har jeg faktisk lyst til å kunne bearbeide det litt psykisk først før jeg skal ha en masse poster om hvor ille det er... For jeg kommer til å bli kjempeskuffet om hun har det, siden samtlige avkom etter mor hittil er røntget med HD-A.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... er jeg usigelig skuffa.

Vet jeg har skrevet endel om bambusparkett her inne, og nå må jeg bare også få sagt at det anbefaler jeg IKKE i hundehjem. Vi har kjøpt parkett fra hardstuff.no, og selv om de mente at to hunder på 8 og 16 kg ikke ville være noe problem, sitter jeg her med et ødelagt gulv og en selger som "ikke kan godta reklamasjon på bakgrunn av riper og skader"... :( Etter ett år, liksom. :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen liker nok å få kunne se resultatene sine før andre skal oppdatere hele verden om det. Jeg foretrekker å vite helseresultater på hunden min først ja, men det er egentlig for det meste in case de er negative...

Viser det seg at Noomi har grov grad HD, så har jeg faktisk lyst til å kunne bearbeide det litt psykisk først før jeg skal ha en masse poster om hvor ille det er... For jeg kommer til å bli kjempeskuffet om hun har det, siden samtlige avkom etter mor hittil er røntget med HD-A.

Igjen, jeg snakker om posetive resutlater.

Er det virkelig så ille om noen gratulrerer når de har sett det?

Så lenge det havner på nett så vil det antagelivis alltid være noen som ser det før deg.

Men jeg skjønner jo nå at man skal ikke gratulerer med noen form for resutlater, championat, gode konkurranser e.l. før noen har skrevet noe om det selv. Selv om det ligger på nett...

Endret av Jonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, jeg snakker om posetive resutlater.

Er det virkelig så ille om noen gratulrerer når de har sett det?

Så lenge det havner på nett så vil det antagelivis alltid være noen som ser det før deg.

Og jeg snakker om negative... Det er ikke så ille at noen gratulerer nei, men hva er problemet med å vente til eier oppdaterer egentlig? Eller får folk sånn innmari lykkerus på en eller annen måte om å være først? Enten det er for å gratulere, gni det inn eller komme med medfølelse...

Og siden hele Norge kan få se resultatene før meg, så syntes jeg det hadde vært en fin ordning med at man fikk mailen eksempel dagen før det havnet på Dogweb. Det tviler jeg på at NKK kommer til å gjøre seffe, fordi vi skal være glade bare vi får resultater ut på nettet...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg snakker om negative... Det er ikke så ille at noen gratulerer nei, men hva er problemet med å vente til eier oppdaterer egentlig? Eller får folk sånn innmari lykkerus på en eller annen måte om å være først? Enten det er for å gratulere, gni det inn eller komme med medfølelse...

Og siden hele Norge kan få se resultatene før meg, så syntes jeg det hadde vært en fin ordning med at man fikk mailen eksempel dagen før det havnet på Dogweb. Det tviler jeg på at NKK kommer til å gjøre seffe, fordi vi skal være glade bare vi får resultater ut på nettet...

Ok, jeg skjønner nå at noen ikke liker det. Men du mener altså det samme om posetive resultater?

Best å ikke skrive noe rett og slett for det vil bli negativt mottatt.

Uten å ha noen slemme baktanker om å være først. Men faktisk være hyggelig og glad på andres vegne...

Endret av Jonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... er jeg usigelig skuffa.

Vet jeg har skrevet endel om bambusparkett her inne, og nå må jeg bare også få sagt at det anbefaler jeg IKKE i hundehjem. Vi har kjøpt parkett fra hardstuff.no, og selv om de mente at to hunder på 8 og 16 kg ikke ville være noe problem, sitter jeg her med et ødelagt gulv og en selger som "ikke kan godta reklamasjon på bakgrunn av riper og skader"... :( Etter ett år, liksom. :no:

:( Uff, så utrolig surt! Har dere noe skriftlig på at de mente det ikke ville være noe problem? Finnes der ingen garantiordning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... er jeg usigelig skuffa.

Vet jeg har skrevet endel om bambusparkett her inne, og nå må jeg bare også få sagt at det anbefaler jeg IKKE i hundehjem. Vi har kjøpt parkett fra hardstuff.no, og selv om de mente at to hunder på 8 og 16 kg ikke ville være noe problem, sitter jeg her med et ødelagt gulv og en selger som "ikke kan godta reklamasjon på bakgrunn av riper og skader"... :( Etter ett år, liksom. :no:

Så utrolig kjedelig :( Håper det ordner seg :hug: Nå er jeg glad vi valgte å ikke legge nytt gulv her da vi flyttet hit, selv om huseieren sa vi kunne velge akkurat hvordan gulv vi ville ha også skulle han betale. Trøst deg med at vårt gulv bare er riper :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:getlost::getlost:

... er jeg usigelig skuffa.

Vet jeg har skrevet endel om bambusparkett her inne, og nå må jeg bare også få sagt at det anbefaler jeg IKKE i hundehjem. Vi har kjøpt parkett fra hardstuff.no, og selv om de mente at to hunder på 8 og 16 kg ikke ville være noe problem, sitter jeg her med et ødelagt gulv og en selger som "ikke kan godta reklamasjon på bakgrunn av riper og skader"... :( Etter ett år, liksom. :no:

Og du tar kontakt med Forbrukerrådet pr prompte momento! :twisted:

Hilsen Streng Madam Mim :)

Hva en selger sier at han/de ikke kan godta spiler nada rolle. De prøver seg! Kjøpsloven, min kjære, Kjøpsloven - det er en fin bygning.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var time for trekking av visdomstenner bestilt hos tannlegen til Line..

Jeg må si jeg er forundret over hvor lett det å få bestilt trekking av tenner..

Sent from my GT-I9100

Hvem fikk du time hos?

Da er dagens undervisning unnagjort og jeg skal hjem med småjentene som sitter i bilen. Håper Smula ikke har spydd eller bæsja i bilburet...

Er det viktig å vite sånn? :mellow:

Dama spurte hva problemet var, hva jeg ønsket og når det passa.. Jeg sa at jeg måtte sikkert trekke de tilslutt og da fikk jeg time på tirsdagen.. Jeg trodde ikke de trekte tenner sånn ut av det blå jeg :blink:

Sent from my GT-I9100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg skjønner nå at noen ikke liker det.

Best å ikke skrive noe rett og slett for det vil bli negativt mottatt. Selv om man er glad på andres vegne.

Koster ikke så mye å la eier få oppdatere selv. Særlig ikke på negative resultater. Og folk oppdaterer heller om det negative enn det positive tross alt.

Og jeg tenker fortsatt mest på det negative. Jeg ville heller se HD-E selv som sagt, enn at noen poster et eller annet på FB "ååååå, stakkars deg. Ikke nok med at hun har allergi, nå har hun søren meg HD-E også" duren...

Samme med om man har vært på et stevne. Får man et cert, så er det hyggelig med en grattis. Men dersom bikkja biter dommeren, er det jo ikke akkurat trivelig at noen poster det på FB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster ikke så mye å la eier få oppdatere selv. Særlig ikke på negative resultater. Og folk oppdaterer heller om det negative enn det positive tross alt.

Og jeg tenker fortsatt mest på det negative. Jeg ville heller se HD-E selv som sagt, enn at noen poster et eller annet på FB "ååååå, stakkars deg. Ikke nok med at hun har allergi, nå har hun søren meg HD-E også" duren...

Samme med om man har vært på et stevne. Får man et cert, så er det hyggelig med en grattis. Men dersom bikkja biter dommeren, er det jo ikke akkurat trivelig at noen poster det på FB?

Jeg snakker igjen om posetive resutlater, ikke negative. For du gir inntrykk av at det er like ille.

Det er jo en konsekvens av å være på FB? Ikke alle av vennene vet kanskje at noen syns det er ubehagelig å få gratulasjoner?

Hva med å sperre muligehten til det om man venter på slike resutater? Det er ett tastetrykk på FB så slipper man få gratulasjoner før man åpner veggen sin selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...