Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Jeg skal ikke børste pels på lenge jeg. :bananas:

Å du - ta ikke gledene på forskudd :P! Brått sitter du men en klædd full av klædder - bare at pelsen er litt kortere :). De floker selv med kort pels, altså, så det er supersmart å holde unna iallefall underulla (men du kan helt sikkert vente til du er bra i beinet iallefall :D).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Ida: driver og skal kartlegge symptomer på glutenallergien for å kunne søke grunnstønad fra nav.

Jeanette: trur det får bli butikkbakt. :P setter ikke igang å bake en masse eller kjøpe vaffeljern for noen dagers pine. :P

Det er ikke like godt, men bakeri surdeig eller meny med bakeri er klart bedre enn "ferdig" greiene.

Om du først skal pine deg igjennom det så syns jeg i det minste du kan spise noe godt og ikke bare billig kneip på rema liksom :lol:

Hysterisk herlig :D.

Bare gi beskjed om du trenger hjelp med elg telling e.l. Blaze tar på seg jobben:

"Der har det gått en elg"

"Her lukter jeg en elg"

"Her er elgen i nærheten" *pile ut i skogen på ett lite runderingslag* "Nei den var borte"

"Kanskje en elg her også, nei det var rådyr"

Hun ser faktisk ut som hun går å tenker slik når hun piler rundt i skogen gamle damen. :lol: Vet ikke helt om jeg liker den nye hobbyen hennes, men hun får trimmet seg bra i snøen da :lol:

Æsj, ingen som har meldt seg til på å være förvert for hannhund. Jaja den får vokse til også får jeg heller reise til den ikke befuktete eller fødte valpen med en tispe når den tid kommer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å du - ta ikke gledene på forskudd :P! Brått sitter du men en klædd full av klædder - bare at pelsen er litt kortere :). De floker selv med kort pels, altså, så det er supersmart å holde unna iallefall underulla (men du kan helt sikkert vente til du er bra i beinet iallefall :D).

Joda, skal nok holde det ved like, men det blir jo mye mindre jobb likevel. Pippin har hatt veldig kort pels i lang tid nå, han børster jeg gjennom på noen minutter! Labber, bein, skjegg og bart, armhuler, lysker, ferdig! (Omtrent).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gi beskjed om du trenger hjelp med elg telling e.l. Blaze tar på seg jobben:

"Der har det gått en elg"

"Her lukter jeg en elg"

"Her er elgen i nærheten" *pile ut i skogen på ett lite runderingslag* "Nei den var borte"

"Kanskje en elg her også, nei det var rådyr"

Hun ser faktisk ut som hun går å tenker slik når hun piler rundt i skogen gamle damen. :lol: Vet ikke helt om jeg liker den nye hobbyen hennes, men hun får trimmet seg bra i snøen da :lol:

:lol: Jeg har vel i grunnen en her også som driver litt sånn... sjekker alle elgsporene, dvs inntil det blir så mange av dem at han helt mister tellinga - og dermed også interessen :lol:.

Æsj, ingen som har meldt seg til på å være förvert for hannhund. Jaja den får vokse til også får jeg heller reise til den ikke befuktete eller fødte valpen med en tispe når den tid kommer :lol:

Kanskje en like bra idè :D.

Joda, skal nok holde det ved like, men det blir jo mye mindre jobb likevel. Pippin har hatt veldig kort pels i lang tid nå, han børster jeg gjennom på noen minutter! Labber, bein, skjegg og bart, armhuler, lysker, ferdig! (Omtrent).

Ok da - det er LITT mindre jobb da *for jeg er overhodet ikke misunnelig liksom :lol:*

Hermes: takker. Skal teste ut det brødet en dag. :)

Jeanette: jo, sant det. :lol: så skal kjøpe ritz kjeks. Og vårruller.

Kan jeg foreslå loff med smør og masse brunost f eks? Herregud -det er jo lite som slår en real loffeskive med snadder på liksom :D.

Halve hunden børstet - det tok ca 15 min :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe. Det er jo det jeg egentlig har "pleid" å gjøre, jeg bare er så heldig at det er snart ti år siden sist. Har glemt litt hva som er lurt å gjøre, rett og slett. :P

Veit hva du mener med sånn veggoppheng, og det høres deilig ut... Men låner de ut forstøverapparater, altså? Det hadde jo vært helt fantastisk, jeg trodde alt sånt måtte gå gjennom hjelpemiddelsentralen, jeg.

Hm ja, du har selvfølgelig helt rett, du også. Skal ringe dem, jeg. :)

Ta en telefon og hør om de har utstyr til utlån. Jeg har fått låne med meg hjem en gang - mange år siden riktignok, men det kan jo hende de kan låne deg noe om du er heldig. Og om ikke så er forstøver "ut fra veggen" helt supert det også, bare synd det er begrenset til sykehusvegger. Hadde du bodd i nærheten skulle du gjerne fått lånt en av mine, jeg har to(!) siden jeg er en heldigggris og den ene ligger bare i en kommode og støver ned. :) Et hett tips er den som heter Aeroneb go - fantastisk liten maskin som jeg bokstavelig talt ikke kunne levd uten :P

Håper du får god hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Jeg har vel i grunnen en her også som driver litt sånn... sjekker alle elgsporene, dvs inntil det blir så mange av dem at han helt mister tellinga - og dermed også interessen :lol:.

:lol: Blaze blir bare mer yr jo mer spor det er :hyper:

Noe sier meg at hun blir mye båndhund når våren kommer.

Kanskje en like bra idè :D.

Egentlig ja, men kl.5 i natt når jeg bråvåknet og bestemte meg for at jeg MÅTTE ha den hunden. Da syns jeg det var en god ide å sette den på för.

*notere* ikke se på hannhunder på sengen før man sovner.

Kan jeg foreslå loff med smør og masse brunost f eks? Herregud -det er jo lite som slår en real loffeskive med snadder på liksom :D.

Rundloff med rørte jordebær og smør :drool:

Eller reker/kreps med majones og sitron 2x :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, ikke noe galt igjen! :(

Ja :/

Håper det fikser seg fort for Øyvind!

Nå er jeg så forbanna at jeg skjelver innvendig!! En sonis ble fratatt sine 3 hunder inatt, de har liggi i bur og levd av sin egen avføring i gud veit hvor lenge. En hannhund som har normalvekt på 19-20 kg veide 12 kg og 2 valper på 7.5 mnd veide 7 kg, til sammenligning veier søksnene dems rundt 17... Det er anmeldt.

Så grusomt :(

Soppen: Utrolig trist! :( *Klem*

... er jeg hjemme etter mange timer ute med hundene. Nå er mine pluss lånehunden trent, og ligger fornøyd i sofaen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida: driver og skal kartlegge symptomer på glutenallergien for å kunne søke grunnstønad fra nav.

Jeanette: trur det får bli butikkbakt. :P setter ikke igang å bake en masse eller kjøpe vaffeljern for noen dagers pine. :P

Men cøliaki diagnostiseres da ved å ta en vevsprøve fra tarmen, gjør den ikke? Vel, vel, det finnes kanskje ulike allergier mot gluten, også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida: Nei, ved 堳ende et kamera ned i halsen og kikke p場armtottene. Hos en med cliaki som har spist gluten vil disse v沥 nedslitte, mens hos en med cliaki som lever glutenfritt vil de se normale ut. :) Nirm: sl岠du ut p堢lodprver? Jeg har to brdre med cliaki, sl岠ikke ut p堢lodprver men har omtrent alle symptomer. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men cøliaki diagnostiseres da ved å ta en vevsprøve fra tarmen, gjør den ikke? Vel, vel, det finnes kanskje ulike allergier mot gluten, også :)

Nei, ikke bare det, cøliaki kan de se på blodprøver også. Jeg har vært under utredning for cøliaki, og jeg har tatt et par gastroskopier og en blodprøve, ihvertfall :)

---

Jeg glemte å si i stad at jeg har vært på salg, jeg :D 2 par sko til 300 kr, det kan jeg like :ahappy: Det ene paret er ment å være vinterstøvler, de er høye, tilsynelatende varme (det er jo ikke akkurat kjempekaldt i dag, men jeg ble varm på beina sjøl om vi sto ute i snøen, så - tilsynelatende varme) og veldig gode å gå i. Det andre paret er for den ene gangen i blant jeg ikke skal ut på noen bikkjegreier og har på meg noe annet enn en treningsbukse :aww:

EDIT: Dere drammensere, eller andre som veit, hvordan er Danvik Folkehøyskole?

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida: Nei, ved 堳ende et kamera ned i halsen og kikke p場armtottene. Hos en med cliaki som har spist gluten vil disse v沥 nedslitte, mens hos en med cliaki som lever glutenfritt vil de se normale ut. :) Nirm: sl岠du ut p堢lodprver? Jeg har to brdre med cliaki, sl岠ikke ut p堢lodprver men har omtrent alle symptomer. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Ja, jeg visste at de gikk inn den ene eller den andre veien, iallfall :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til Soppen :hug:

På onsdag ble Amigo vaksinert og han skrek til. Noe han aldri har gjort før og fikk etter noen dager en hevelse. Denne har i helga bare vokst og når jeg kom hjem i dag var den enda større. Nesten som en tennisball i nakken. Dro innom dyrlegen og hun tappet 5-6 glass med veske ut. Er en skikkelig betennelse der. Enten en allergi reaksjon eller et sprengt blodkar. Om det kommer mer veske må vi inn med dren. Og det må vi sikkert, for det er min flaks for tiden. Stort sett alt går i dass og det er jo standard når ting endelig begynte å se litt lyst ut. *sutre*

Men en får være glad for at bikkja blir frisk og at det ikke er noe alvorlig. Men det er ille nok at gutta ikke tåler trynet på hverandre og lever i bur :cry: Ikke sånn jeg vil ha det. Nå skulle vi starte med å ha en litt løs, men det funket dårlig i stad. Ikke rette dagen/tiden når Amigo har den betennelsen i nakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
    • Skal sjekke litt rundt dette. Høre med hundehotellet som vi har brukt. De er flinke og driver med med kurs.  Tilbakemeldingen der ifjor ( like etter han ble kjemisk kastrert) var at han hadde godt hundespråk. De satte han sammen i et stor område med endel hunder, også hanhunder. Da hunder som var veldig trygge på seg selv. Vår hund "gjemte" seg og ville ikke ha kontakt med hannene, men lekte med tispene.  Det "positive" var at hundespråket var tydlig, og at de andre hundene respekterte dette. Men at han gjemte seg litt og var redd kan også være sammenheng med at den kjemiske kastreringen kanskje virket så han ikke var så "tøff"  Uansett er det bare tanker jeg har rundt dette.  Men det er iallefall en jobb som må gjøres.     
    • Haha, åå det er lenge å vente til da 🤣 Jeg tenker og håper at nå er verst. Nå kan de ikke gjøre så mye, som du sier @Stjerneskinn. Men de kan jo gjøre mer og mer jo eldre de blir. Da er det jo litt gøyere som du sier. De er søte den første tiden, små og med deilig fleece pels. Det er morsomt å se de oppdage verden. Men for hver dag som går tenker jeg at yes, han blir eldre 😂
    • Det er helt vanlig at hunden trigges når eier kommer fram til dem. Det mest sannsynlige er at eier tolkes som "backup" og hunden får mer mot av det. Hvis man er rimelig sikker på at hunden ikke vil skade den andre så er ofte en bedre løsning faktisk å gå motsatt vei og rope, men det kommer selvfølgelig helt an på situasjonen om det er trygt eller ikke. Det er mange gode instruktører i Innlandet, bare sjekk at de har formelle kurs innen adferd og språk hos hund, og gjerne innen passering, og ikke bare har "20 års erfaring med hunder". Det er noe med å forstå den teoretiske bakgrunnen for hvordan hunden oppfører seg slik den gjør.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...