Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Du skal være bra overvektig for at det skal være "sunt" å telle kalorier. Som legen min sa til meg (sol prøver å gå opp i vekt): en hver form for telling er et tegn på sykelighet. Sunnhet er ikke definert i tall.

Nå har keg kommet inn etter en ekstremt trivelig tur på byen og romkameraten min snorker noe ******. Får jeg sove, tro? Mehhhhhhh :P

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Skrevet

Herr.. E.. GUD, jeg er trøtt.

Jeg må stadig minne meg selv på hvorfor jeg presser meg opp så helvetes tidlig når vi skal på utstilling, men akkurat nå finner jeg ikke en eneste god grunn. Bare la kroppen min sove! Snork.

Skrevet

Akkurat nå venter jeg på at smertestillende skal kicke inn, så jeg kan trø på beinet. Det ville vel ikke vært for mye forlangt?

Ironisk nok kjenner jeg nesten ingenting i kneet som tok støyten i går, men ankelen på det andre beinet krangler nå. Feil- og overbelastning, antar jeg.

Det er så spenstig med smerter som stråler oppover i beinet til det sitrer under armene for hvert steg en tar.

I dag skulle jeg ønske at jeg hadde pekingeser. De går jo ikke så fort. Eller langt.

Skrevet
Telefon fra en felles god vennine av oss? For nå svarer hun ikke lenger på sms. :whistle:

Jepp. :lol: Våknet opp til tre uleste meldinger for en times tid siden, nå syns jeg hun kan svare på min pronto, selv om jeg tviler litt på at det skjer. :aww:

Tipper hun er veldig begeistret for at vi sladrer her! :lol:

Nå spiser jeg frokost og må sitte på datamaskinen ettersom jeg ikke har fått avisen min i dag. Jeg har så mye jeg har lyst til å gjøre i dag! Men ettersom jeg har eksamen i morgen må jeg vel bare komme meg på lesesalen. Hvis jeg sitter der noen timer nå fra morgenen av, kan jeg jo gjøre hva jeg vil av tur og trening i hele kveld. Lurt!

Skrevet
Herr.. E.. GUD, jeg er trøtt.

Jeg må stadig minne meg selv på hvorfor jeg presser meg opp så helvetes tidlig når vi skal på utstilling, men akkurat nå finner jeg ikke en eneste god grunn. Bare la kroppen min sove! Snork.

:lol: Vi la oss forholdsvis tidlig, og trenger ikke å dra før om ca 40-45 min :D Gud så deilig med sen oppmøte tid.

Skrevet
Sitter på fergen hjem fra Austevoll, ferger er jammen kjedelig når man er aleine.. Og i allefall når man ikke har med bilen sin og kan sitte i den, men må gå opp for å sitte..

Men heldigvis framme om ca ti min ...

Hatt en kjekk dag i det minste, tullet med lulu (datteren til venninnen min på 8mnd, hun heter Christina men blir kalt lulu :) )

Nå er det å komme seg på jobb :)

Eller først må jeg gå fra kaien og opp til bilen, like kjipt hver gang :P men sparer penger på å ikke ta den med.. Hehe...

Jeg var alltid fascinert over en jeg gikk på kurs med engang. Han bodde på Austevoll. Tok fergen over hver dag, og bussen til sentrum. Og gjentar når han skal tilbake. Gikk en del timer av dagen hans til kollektiv, og jeg skjønner fortsatt ikke hvordan de orker å bo på en øy, med bare ferge som går litt nå og da. :lol:
Skrevet

Jeg er oppe tidlig til å være meg en søndagsmorgen. og kaloritelling eller ei, funker det for noen så er jo bare det helt flott så lenge det ikke går utover helsa o.l. Jeg har satt meg mål om å gå 1,5 mil idag til fots, men noe sier meg at jeg må gå litt opp og ned og frem og tilbake for å greie det

Skrevet

Man trenger faktisk ikke være kalori teller freak om man er overvektig heller. Spise normal sunn mat lite og ofte, ikke skeie ut, drikke vann, spise frukt. Fungerer det også liksom.

.. Er jeg lei av at kroppens indre klokke sier halv ni er greit :-P

• Like 2
Skrevet
Man trenger faktisk ikke være kalori teller freak om man er overvektig heller. Spise normal sunn mat lite og ofte, ikke skeie ut, drikke vann, spise frukt. Fungerer det også liksom.

.. Er jeg lei av at kroppens indre klokke sier halv ni er greit :-P

Jeg er egentlig veldig enig, men i mitt hode så var alt det jeg trodde var veldig sunt ikke så sunt allikevel :P Jeg var rett og slett bittelitt kunnskapsløs =) Men når jeg er ferdig med vektklubben for denne gang så har jeg kommet inn i ett godt mønster, og med litt mer aktivititet så funker det ganske greit også. Men det skal legges til at jeg har greid å gå ned 5 kg kun ved å være litt obs på hva jeg putter i meg altså

• Like 2
Skrevet

Nå sitter jeg på lesesalen. Helt alene. Føler meg alltid som en superflink student hvis jeg er alene på lesesalen! (At jeg foreløpig ikke har gjort noe annet enn å henge på Facebook og Sonen og oppdatere den ene spillelista mi i Spotify trenger vi ikke snakke så høyt om.)

Skrevet

Leeenge siden jeg har skrevet her! Men jeg har snoka litt da :ahappy:

Også har jeg klipt ned Sym!! :P Hun ser skamklipt og supersøt ut på en og samme tid :lol: Jeg er ikke ferdig enda da, så skal bruke dagen på å rette opp skamkliptlooken. Hoho!

Og det med å telle kalorier, jeg har alltid syntes det har vært for ekstreme mennesker, men sånn som ting er nå så har jeg egentlig ikke hatt noe annet valg enn å ha litt oversikt. Jeg har kjempet meg ned i vekt og er livredd for å gå opp igjen, så da blir jeg kontrollfreak iallefall for en periode nå. Jeg må finne ut sånn ca hvor mange kalorier jeg kan spise på en dag uten å gå opp eller ned, og det er ikke så veldig lett. Men jeg skal nok finne ut av det :)

• Like 8
Skrevet

Valpene har funnet ut at de ikke gidder å sove like lenge som det jeg og morra dems vil! begge vi prøvde ignorering til ingen nytte :yawn: Nå er de putta på kjøkkenet, hører de pøbler.

Skrevet
Leeenge siden jeg har skrevet her! Men jeg har snoka litt da :ahappy:

Også har jeg klipt ned Sym!! :P Hun ser skamklipt og supersøt ut på en og samme tid :lol: Jeg er ikke ferdig enda da, så skal bruke dagen på å rette opp skamkliptlooken. Hoho!

Bilde?

:innocent:

Skrevet
Bilde?

:innocent:

Oook :lol:

Førbilde:

583E987E-A7EE-4347-A1B4-08A04434D34B-190

Etterbilde: (men husk at jeg ikke er ferdig da)

C7D67AB7-B244-4891-819D-DADA2B003927-190

61C05313-AE1E-4893-A4C1-3BF5E25284F9-190

Oh shit, nå kommer mamma til å angre seg her! :lol:

• Like 12
Skrevet

Er det feil at jeg synes Symra var søtere nedklipt? :aww::wub: En jeg trente AG med hadde alltid nedklipte beardiser :P er mer vant til den versjonen :lol:

• Like 6
Skrevet

Godmorgen :)

Våkna med hodepine i dag, men satser på at den ikke blir så ille, for jeg skal jo hente masse sånn rar VogH-mat i dag.

700 kg. :| Det er mye, det! Også må jeg rydde ut av den gamle bilen min, i tilfelle jeg blir kvitt den til uka.

Akkurat nå ser jeg på TV, det er det ikke så ofte jeg gjør. Mest når jeg snakker med Monica og vi ser Dr. Phil og sånn sammen. :lol:

Uansett, nå fant jeg et program som heter "Project Accessory". Da har man mye å finne på, når det er en "Project Runway-versjon" av tilbehør. Hm.

Ordna meg et hittil skikkelig kult spill på pcen da, så jeg må se på teite ting på TV istedetfor å begynne å spille det, for jeg vil jo holde hodepinen under kontroll, og faktisk klare å komme igang med ting her. :P

Skrevet

Idag blir det langtur igjen med familien ulv! Idag skal vi møte den ene søstra til mammaen og tanta til Mana. Det blir gøy! ^^ Gleder meg! Synd det er så grått ute.. Håper det er bedre på Brekke :P

Spist frokost, nå skal jeg fikse godbiter til Mana og pakke sekken^^

Skrevet
Du skal være bra overvektig for at det skal være "sunt" å telle kalorier. Som legen min sa til meg (sol prøver å gå opp i vekt): en hver form for telling er et tegn på sykelighet. Sunnhet er ikke definert i tall.

Nå har keg kommet inn etter en ekstremt trivelig tur på byen og romkameraten min snorker noe ******. Får jeg sove, tro? Mehhhhhhh :P

Jeg har gått ned 10 kg jeg, etter å ha lært meg hva slags kalorier går inn i kroppen og hva går ut igjen. Det har også lært meg at om jeg skal ha fremgang i styrketreninga så må jeg ha i meg flere kalorier enn da jeg skulle ned i vekt og kun gikk turer.

Men dem som ønsker å kalle Grete Roede sykelig må gjerne gjøre det, men er haugevis av nordmenn som har fått masse helsegevinster ut av det programmet. Som etter min mening går ut på å bevisstgjøring av hva man får i seg. Det er vel heller ingen tvil om tall ofte er lettere å forstå for mennesket, alle vet vel at 1500-2000 = -500, som betyr vektnedgang mens 2500-2000 = +500 som er vektøkning.

Jeg er dog veldig syk tror jeg, for jeg teller kalorier, jeg teller minutter til jeg er ferdig på jobb. For ikke å snakke om telle dager til valpefødsel! (Og om noen skulle misforstå, så ja jeg er ironisk her altså) :P

• Like 4
Skrevet
Tidvis virker det som om det er mer akseptabelt å drite i helse og kosthold, enn å være opptatt av den biten, sky ferdigmat, junkfood og følge på hva man får i seg...

Det er vel ikke det det handler om, men om at man kanskje synes det er litt rart at man må telle kalorier for å i det heletatt finne ut hvor mye man kan spise for å ikke gå opp i vekt? Jeg har aldri telt en kalori i hele mitt liv, men det vil da ikke si at jeg ikke tenker over hva og hvor mye jeg spiser? Jeg har hatt en rimelig stabil vekt alltid (joda - man går jo litt pluss og litt minus), men det er jo fordi jeg vet sånn ca hvor mye jeg kan ha i meg av frokost, lunch, middag og evt godis - i mengde - uten at jeg legger på meg av det (og ikke minst vet jeg jo hva som er sunt og usunt liksom). Det blir som når jeg fôrer hundene det - jeg ser da aldri på fôrsekken med tanke på hvor mye jeg skal gi hunden, det prøver jeg meg fram til liksom, og kjenner jo godt at hunden går opp eller ned i vekt.

Nei, nå skal guttungen og jeg ta oss en skitur igjen, tenker jeg - sånn at jeg får forbrent litt kalorier etter gårsdagens inntak :D.

• Like 1
Skrevet

Sååå søøøt! :wub:

Jeg synes at beardiser er fine nedklippet jeg, tihi. Det bildet Marie la ut av nedklippet beardis var også søtt, for det minnet meg nesten litt om en bustete irsk ulvehund. :heart:

Symra skal være glad for at det ikke er jeg som har fått oppgaven, for jeg hadde garantert gått løs med barbermaskin. Mohaha! :devil:

• Like 1
Skrevet
Fant ut i dag at mamma skal på kurs med deg i Februar :P Det blir spennende! Du kan gjerne få viske til meg om hvordan hun har vært som kursdeltager, jeg skal ikke fortelle videre :whistle:

Så spennende da! Det går nok helt fint, tenker jeg :)

Førbilde:

583E987E-A7EE-4347-A1B4-08A04434D34B-190

Etterbilde: (men husk at jeg ikke er ferdig da)

61C05313-AE1E-4893-A4C1-3BF5E25284F9-190

Oh shit, nå kommer mamma til å angre seg her! :lol:

Hun ble kjempefin! :)

Mikkel: Å få det ferskt hørtes veldig greit ut :P

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...