Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Åh, jeg liker Motehus.no på Facebook og de legger ut såå mye spennende. Så nå har jeg trykket på kjøp-knappen...

Seriøst?! Det man ser bilder av på facebook ser så ekstremt tacky ut! Har alltid lurt på hvem som liker den siden... Haha! Men nå har ikke jeg vært inne og sett hva de faktisk har, da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Sånn akkurat passe :lol: 28 minus viser gradestokken utafor kontoret, men nå ligger kontoret i et kuldehøl, så det var bare 22 hjemme :D

Ja, se der ja. Høres akkurat passe ut. Mamma ringte meg her om dagen, da sutra mannen over -3 grader. Mamma var stille i sjokk over klagen før hun kunne meddele at de hadde 20 grader kaldere :lol:

Numedal? ! Der har jeg bodd i et kaldt og surt år. Nærmere bestemt øygardsgrend...Not going back..

Hva i alle dager bodde du i øygardsgrend etter? Eller Nore og uvdal generelt? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må være medlem, ja. Som medlem får man halv grunnkontigent hos NKK og gratis start på stevner hos Oslo og omegn hundeklubb, så det blir fort veldig lønnsomt å være medlem! Man kan være medlem til og med 25, så det går bra Anette!

Hvordan melder man seg inn, egentlig? Jeg har jo en fjortis i huset med egen hund, men til nå så har hun bare vært familiemedlem i en hundeklubb jeg er medlem av, og siden jeg har tenkt å melde meg ut av den hundeklubben, så er jo brått ikke hun medlem i noe som helst hun.. Er det som vanlig medlemsskap, der man må melde seg inn i en klubb, og får med medlemsskapet i NKK på kjøpet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæææ. Kjæresten kommer hjem fra skolen om 10 minutter, og jeg holder på å lage pannekaker til han. Dette er en bragd altså, jeg har aldri laget pannekaker før. Og så har jeg tent lys og laget kakao.

Men han fortjener det da, han kjørte meg tross alt en time hver vei i går for å få gått på visning. Fine mannen!

Og 1. februar flytter jeg. Crazy. Det er jo bare halvannen uke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan melder man seg inn, egentlig? Jeg har jo en fjortis i huset med egen hund, men til nå så har hun bare vært familiemedlem i en hundeklubb jeg er medlem av, og siden jeg har tenkt å melde meg ut av den hundeklubben, så er jo brått ikke hun medlem i noe som helst hun.. Er det som vanlig medlemsskap, der man må melde seg inn i en klubb, og får med medlemsskapet i NKK på kjøpet?

Her kan man melde inn:

http://nkkungdom.wordpress.com/about/innmelding/

Av en eller annen grunn er det problemer med å melde inn på nkk, sine sider, noe vi har prøvd å rette på i årevis...

Det er akkurat som å være medlem av en annen hundeklubb, ja. Man får hundesport osv. Det koster 200,- + 80,- i grunnkontigent til NKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heyyyyyyyyyy! Heller her enn lengre neri dalen :P

I grunn ikke, det blir jo enda mer avsides :lol: Ikke at antall kilometer til Kongsberg teller for så mye, da. :P Men kommunen din har mer penger, det skal du ha. Men så råner dere også mye mer og er dobbelt så harry :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst på sjokoladekake!

Og så er det et strålende vær ute, så det gjør vondt i sjelen å være inne..

Benedicte: Ang Sharm så er de litt masete der. Men hvis du bare sier "nei takk" og overser de som ev. prøver å selge noe på stranden, så forsvinner de. Ikke begynne å prate med dem, for da har de fått noe å spinne videre på. Det er min erfaring.(Og sier du fra til de som driver stranden hvis det blir slitsomt, så blir de forvist bort. Pengene til tursitene betyr alt for dem).

Men du får spise i fred, jeg har vært der mye og aldri opplevd at noen kommer bort da.

Når du skal handle, må du prute og det kan være litt slitsomt. Å være høflig men bestemt tror jeg man kommer lengst med.

Det er lenge siden jeg har vært der nå, og de bad på sine knær om at turistene ikke skulle slutte å dra dit lenger etter opprøret. For veldig mange egyptere er dette det eneste de kan leve av, så det er mulig det har satt litt spor i dem i forhold til å ev. ønske å lure, eller mase for mye. Men samtidig er det en veldig selvmotsigende kultur der :P

Det er vanlig at de prøver å lure turister med penger fordi tursitene ofte ikke vet forskjellen på 50 piaster og 50 pund. Det er det samme som 50 øre og 50 kr. Litt greit å føle med på det :P (Før hadde de bare papirpenger, vet ikke om det har endret seg nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I grunn ikke, det blir jo enda mer avsides :lol: Ikke at antall kilometer til Kongsberg teller for så mye, da. :P Men kommunen din har mer penger, det skal du ha. Men så råner dere også mye mer og er dobbelt så harry :whistle:

Ja, det kom jo godt fram på NRK i hvertfall, bortsett fra det kjenner jeg lite til råninga gitt :lol:

Og så har vi jo myyyyye vidde, og det teller mer enn at det er et par mil nærmere "byen" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også alltid lurt på! Greit nok vår, sommer og høst, men det blir alt for kaldt om vinteren til å kle seg pent?! På UMB er det derimot ganske dårlige bekledninger :P Selv er jeg idag kledd i skibukse med 2 tykke stilongser under, devold ullgenser, feecegenser og raggsokker (skoene (med brodder) har jeg tatt av... Uff... det er ikke rart jeg ikke får kjæreste!

Nei, da må du nok begynne å vise litt kjøtt. :aww: Jeg har hørt at gutta liker det.

:teehe:

Wæææ. Kjæresten kommer hjem fra skolen om 10 minutter, og jeg holder på å lage pannekaker til han. Dette er en bragd altså, jeg har aldri laget pannekaker før. Og så har jeg tent lys og laget kakao.

Men han fortjener det da, han kjørte meg tross alt en time hver vei i går for å få gått på visning. Fine mannen!

Og 1. februar flytter jeg. Crazy. Det er jo bare halvannen uke til!! :)

Du er så veldig søt om dagen, jeg er så glad for at du har funnet en fin man som ser hvor bra du er og alt du har å tilby. Det fortjener du! :flowers: (Og pannekakene blir sikkert helt supre, hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å se bildene dine! :D :D

Hoho det gjør jeg og! Ihvertfall portrettbildene... :whistle:

Jeg skjønner ikke helt hva som er så galt me feks elefanter på sirkus jeg. De er som regel født i fangenskap (slik at som hester, hund, høner osv). De aller fleste ( i norge i alle fall) blir tatt vare på osv. Det er vel faktisk ikke være enn at vi har hund?

Det samme gjelder vel sånne dyrehager med delfiner og slikt. Delfinen har det nok definitivt bedre enn den vanlige akvariumsfisken.

Men HVORFOR må man avle på dyr i fangenskap da? Er det liksom ok å ha dyr som ikke skal være i bur, i bur, kun fordi de er født i bur? Hva er vitsen? Jo å tjene penger... Da kan man jo helle lavære å få født flere dyr i fangenskap da.. men DET kommer nepper til å skje..

Jeeeeg fikk leilighet! Asker, here I come!!

Yaaaaay, grattis! :D Jeg kommer på besøk altså! Og det så kjempekoselig ut der :D

Nå skal jeg snart pakke kløven på dyret og ta en tur ute i sola før jobb! Og idag trooor jeg nok at jeg får soveposen min så da skal jeg teste den og! Eller.. se på den ihvetfall... Skal ikke sove i den altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så veldig søt om dagen, jeg er så glad for at du har funnet en fin man som ser hvor bra du er og alt du har å tilby. Det fortjener du! :flowers: (Og pannekakene blir sikkert helt supre, hehe).

Tusen takk! :flowers: Det var skikkelig koselig! Ble jeg helt rørt her ja. Men ja, han er veldig snill og god mot meg, og det er deilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kom jo godt fram på NRK i hvertfall, bortsett fra det kjenner jeg lite til råninga gitt :lol:

Og så har vi jo myyyyye vidde, og det teller mer enn at det er et par mil nærmere "byen" :P

Kom ikke her og påstå at det programmet overdriver. :P Som mer byjente enn vidde-jente må jeg si meg uenig :lol: Dessuten er det ikke langt svippturen opp på fjellet. Aaaah, som jeg savner lange turer innover killingskaret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæææ. Kjæresten kommer hjem fra skolen om 10 minutter, og jeg holder på å lage pannekaker til han. Dette er en bragd altså, jeg har aldri laget pannekaker før. Og så har jeg tent lys og laget kakao.

Men han fortjener det da, han kjørte meg tross alt en time hver vei i går for å få gått på visning. Fine mannen!

Og 1. februar flytter jeg. Crazy. Det er jo bare halvannen uke til!! :)

Søtinger :heart: Husk å si i fra hvis du trenger hjelp til flyttingen. Samboeren har svær jobbil han kan bruke som han vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan man melde inn:

http://nkkungdom.wordpress.com/about/innmelding/

Av en eller annen grunn er det problemer med å melde inn på nkk, sine sider, noe vi har prøvd å rette på i årevis...

Det er akkurat som å være medlem av en annen hundeklubb, ja. Man får hundesport osv. Det koster 200,- + 80,- i grunnkontigent til NKK.

Ah, da må jeg få meldt henne inn :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var den frosset, eller var det en willydott som tetta røra?

Willydottene havner ikke i røra, vettu - man kaster ikke ting i do annet enn det som havner der naturlig *ler* :). Nei, det var skikkelig frosset ja. Merkelig at det skjer så fort liksom? Hadde jo ikke antydning til forsinkelse i avløpet engang kvelden før, også er det potte tett på morran liksom? Merkelig... Men jeg fikk tettet ei luke i grunnmuren som stod åpen, så kanskje det hjelper litt at iskulda ikke står rett inn på røra :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willydottene havner ikke i røra, vettu - man kaster ikke ting i do annet enn det som havner der naturlig *ler* :). Nei, det var skikkelig frosset ja. Merkelig at det skjer så fort liksom? Hadde jo ikke antydning til forsinkelse i avløpet engang kvelden før, også er det potte tett på morran liksom? Merkelig... Men jeg fikk tettet ei luke i grunnmuren som stod åpen, så kanskje det hjelper litt at iskulda ikke står rett inn på røra :).

Jeg tenkte dotten kunne kommet fra dusjen, vøtt.

Ja, jeg regna egentlig med at det var frosset, ref den disk vi hadde da du kjøpte, hvordan man måtte passe på varmen i kjeller/rør :lol: Og ja, det går radig unna, har opplevd speika rør ila to timer, jeg. Det er nok med en halv cm is så klarer ikke vanntrykket å knuse det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...