Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Skrevet

Gratulerer med dagen Margrete! :flowers::bananas:

Kaffe og eggerøre med paprika og løk til frokost :)

Skrevet
Akkurat nå lurer jeg på hva jeg skal finne på. Skulle ha kjøpt nytt nøste til pleddet mitt, så det ikke hadde føltes så bortkasta å sitte på ræv og se tv-serie eller film. Tror jeg må ha tidenes mest spennende liv for tiden. :lol:

Har trent hund da, og oppdatert litt på hjemmesiden. Valpen min er nemlig ikke spesielt mye valp lengre:

IMGP6168-kopiera.jpg

Vakkerpia!!

GRatuLEreR meD daGEn mARgrEtE!!!! HUrrAAA foR DEG :D :D Måtte dagen bli riktig så fin!!

Jeg har forresten en morsom kjæreste. I går hadde vi noen mange glass vin og noen drinker sammen med en kompis, og jeg la meg først. De ble mer og mer høyrøstede, så til slutt sendte jeg en sms og spurte om de kunne være så snille å ta volumet bittelitt ned. Får sms tilbake: "det er stille nå" :lol: Ja, takk for at du sier fra kjære M, for ellers kunne det jo hende at jeg ikke fikk det med meg :P

Skrevet

... våknet jeg opp med en syk morgenkvalme (nei, ikke gravid...). Jeg håper den er på vei til å slippe taket, jeg har ikke planer om å få spysyken!

Skrevet
Og jeg er kjempemisunnelig..
Skuffa over at de gikk tom for battery så tidlig. Rakk jo bare en jäger+battery før de gikk tom. Men formen ble fin :P også tror jeg det var litt mangel på damer der :lol:

Jeg er våken!

Gratulerer så mye med dagen, Margrete! :D

Skrevet

Oppe. Sånn delvis våken - som jeg har vært den siste timen. Fremdeles sliten etter gårsdagens eskapader, og gleder meg ikke til å fortsette. Men må gjøres, og jeg blir heldigvis ferdig i løpet av noen timer i dag. Så er det å vaske, sparkle og pusse... Jaja, om fire uker har jeg ferie, kan slappe av da, for da er forhåpentligvis huset solgt også :aww:

Men aller først skal jeg ut og rusle meg en tur med småsnuppene i deilige 4 minusgrader :D

Skrevet

GRatulerer med dagen, Margrete! :happy1:

Hund børstet

Frokost inntatt

Føggler matet

.... da får man vel smøre sine ski og snøre sin sekk - og dra seg ut på skitur i dag også :).

• Like 3
Skrevet

Hund børstet

Frokost inntatt

Føggler matet

.... da får man vel smøre sine ski og snøre sin sekk - og dra seg ut på skitur i dag også :).

Åh, nå fikk jeg et lite flashback til første klasse og sangen læreren min elsket, og hence vi måtte synge ofte. "Jeg snører min sekk, jeg spenner mine ski, nå lyser det så faaagert i heien!"

Gratulerer med dagen Margrete :flowers:

• Like 1
Skrevet

Sånn apropos praten om koseører og kosehoder - dette fjeset bare ber om å bli nusset på og kost med og øretafset :wub:

543882_10151397485775631_1080544848_n.jp

• Like 13
Skrevet

Søker kjekk mann som jeg utvekslet blikk med på kebab sjappen klokken 02:10 tiden i går. Hvor er du?

I dag blir det kos søndag. En liten tur med Blondie i stallen med Gunhild. Så blir det Burlesque og taco :D

• Like 1
Skrevet

Først, det viktigste. Gratulerer med dagen til Margrete! Håper du får en idyllisk dag, med blomster, konfekt, sommerfugler, lav musikk i bakgrunnen, og endeløs kjærlighet fra alle du møter på din sti. I verste fall håper jeg du i allefall får velge hva du vil ha til middag, og feirer med en sukkerbit i kaffen!

Fra koselige ting, til veldig triste ting.

I natt omkom ett barn på 1,5 år, og et på 6 år, og deres mor.en mor i en husbrann her i bygda. Faren, og det siste barnet var ikke hjemme. Hun var et dyrekjært menneske, og drev med omplassering og pass av hund. Jeg klarer ikke se for meg den uendelige sorgen familie og pårørende må sitte med.. :(

Skrevet

Fra koselige ting, til veldig triste ting.

I natt omkom ett barn på 1,5 år, og et på 6 år, og deres mor.en mor i en husbrann her i bygda. Faren, og det siste barnet var ikke hjemme. Hun var et dyrekjært menneske, og drev med omplassering og pass av hund. Jeg klarer ikke se for meg den uendelige sorgen familie og pårørende må sitte med.. :(

Så utrolig grusomt. :(

Skrevet
Gratulerer med dagen Margrete :)

Tusen takk :D

Gratulerer med dagen Margrete! :flowers::bananas:

Tusen takk for blomster og banandans!

GRatuLEreR meD daGEn mARgrEtE!!!! HUrrAAA foR DEG :D :D Måtte dagen bli riktig så fin!!

Tusen takk for både små og store bokstaver!

Gratulerer med dagen Margrete :cheer: :cheer:

Tusen takk for cheer!

Gratulerer så mye med dagen, Margrete! :D

Takk takk :D

Gratulere me dagen Margrete :)

Takk takk :D

Takk for fin banandans!

Gratulerer med dagen Margrete :flowers:

Tusen takk for fin blomst! *putte i vann med de andre blomstene!

Først, det viktigste. Gratulerer med dagen til Margrete! Håper du får en idyllisk dag, med blomster, konfekt, sommerfugler, lav musikk i bakgrunnen, og endeløs kjærlighet fra alle du møter på din sti. I verste fall håper jeg du i allefall får velge hva du vil ha til middag, og feirer med en sukkerbit i kaffen!

Tusen hjertlig takk! På stien har vi møtt fine folk og herlige settere :D

Gratulerer med dagen Margrete :flowers::cheerleader:

Tusen takk for fine blomster *putte i vasen* og fin cheer!

Guest Kåre Lise
Skrevet

*******, det er vel ikke langt fra deg eller prøver se hvor det er nemlig det står litt forskjellig i nyhetene. Stakkars mann, leste nå at han var kommet hjem fra jobb i oslo, 3dje barnet var visst ikke hjemme. Hvor er dette, ser det er hundegård på bildene.?

Red. Tror jeg fant det.

Skrevet
Ja, jeg liker absolutt Miss Marple bedre jeg også, men hun ligger ikke på nett-tv for tida.

Er masse Miss Marple på Netflix :)

Gratulerer så mye med dagen Margrete

• Like 1
Skrevet

Gratulerer så mye med dagen, søteste, snilleste Margrete :flowers: Her i Bergen er det sol og blå himmel i dag (vi vet jo alle hvor "ofte" det skjer liksom :lol: ), så du har uten tvil oppført deg fint i år :aww:

Nå skal vi snart ut og trene lydighet med dalmis-folket! Eller, de skal trene utstilling, mens vi skal snike oss med og trene lydighet. Alle er drittsure på meg fordi jeg A) har meldt meg ut av klubben, B) har dumpet rasen, og C) .... Nei, de er bare sur for de to altså :lol: Det kommer til å bli artig gitt :P

• Like 3
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...