Lola Pagola Skrevet 14. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2013 Da har Symra og jeg ruslet oss en koselig liten kveldstur. Noe som sikkert var en fugl flakset plutselig innimellom noen grantrær. Jeg skvatt skikkelig. Trodde det var en bjørn, minst! Hvis det ikke var en fugl, så flakset det ikke, men den setningen får bare være litt snål, nå har jeg brukt nok kalorier på den. Legge oss snart, skal bare først. Jeg og skal legge meg men skal bare først og. edit: sjekk it out! 7770 innlegg! 7 til nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 14. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2013 Når man registrerer medlemskap hos NKK, skal ikke hundeeierskap komme opp automagisk? Eller må jeg legge det inn selv? Jeg måtte sende IT-avdelingen en mail for å få det opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 14. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2013 Haha, idag var den "gale kattedagen" på jobb, og det hørtes sånn ca sånn ut 3 katter som var dritsure og smittet hverandre med dårlige feromoner... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 14. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2013 Pøsj! Her er det -20! Men seriøst, er tromsø "varmt"? Trodde det var dritkaldt der oppe jeg? Tromsø har mildt og fuktig kystklima, det blir sjelden spesielt kaldt der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SoppenCamilla Skrevet 14. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2013 Tataaaaaaaa. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wanderlust Skrevet 14. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2013 Da har vi bestilt flybilletter til Wien i påska, samt overnatting for de to første nettene i Krakow. Gleder meg! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 14. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2013 Da har vi bestilt flybilletter til Wien i påska, samt overnatting for de to første nettene i Krakow. Gleder meg! Krakow er deeeiiliiig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 14. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2013 Tataaaaaaaa. Ehm..... er det bestemt, blir hun? (wild guess) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 14. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2013 Krakow er deeeiiliiig! Krakow er en flott by! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SoppenCamilla Skrevet 14. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2013 Ehm..... er det bestemt, blir hun? (wild guess) Haha, hvis det er opp til meg, så ja! Men nei, skulle bare se hvor mange innlegg jeg hadde! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wanderlust Skrevet 14. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2013 Krakow er deeeiiliiig! Jeg har vært der før, men drar gledelig tilbake men blir bare et par dager før vi kjører videre til budabest, bratislava, og tilbake til wien.(om alt går som det skal). Gleder meg så til biltur! Og å få en smakebit av flere byer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 14. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2013 Står som eneste eier på hunden, så syntes det var rart at det ikke dukket opp. Har ikke vært medlem av klubb selv, kun under familiemedlemskap under min far, så har registrert meg helt på nytt. Hm, får se om det kommer etter hvert? Der har du forklaringen. Da du ble registrert som eier av hunden, ble det opprettet et identifikasjonsnummer på de opplysningene, og hundens registreringsnummer ble knyttet til ditt ID-nummer. Når du nå meldte deg inn i en klubb fra scratch, ble det opprettet et nytt ID-nummer. Dette ID-nummeret vet selvfølgelig ikke hvilke hunder du har fra før av, derfor skjer det ingen sammenkobling. Dette gjøres på denne måten fordi det kan være flere personer med samme navn, og da er det synd om hunder flyttes feilaktig over på feil eier, bare fordi en ny person med samme navn melder seg inn i en eller annen klubb. Men om du kontakter NKK, og oppgir ditt nye ID-nummer og hundens registreringsnummer, vil de slå sammen informasjonen som eksisterer på dine nå to ID-nummer. Noen personer har opptil flere ID-nummer i NKK, fordi de har såpass vanlige navn og flytter såpass ofte, at hver gang de kjøper en ny valp tør ikke saksbehandler tenke at den Kari Hansen er den samme som den Kari Hansen, og oppretter derfor en ny Kari Hansen framfor å gi Kari Hansen puddeldame eierskapet til en dalmatinervalp hun aldri har kjøpt. Om dette ble forståelig? Det er i hvert fall en rutine hos NKK som sikrer oss som hundeeiere, at vi som deler navn ikke mister eierskapet til hundene våre til feil personer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 14. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2013 Pøsj! Her er det -20! Men seriøst, er tromsø "varmt"? Trodde det var dritkaldt der oppe jeg? Golfstrømmen og kystklima, frøken Kulderekorden i Tromsø er -16, og det er ytterst sjeldent det bikker over -10. Lufta er mye mer fuktig og urolig, mye bygevær ifht Osloområdet med stabile kalde høytrykk. TIl gjengjeld får vi mye snø, snørekorden i Tromsø ved havnivå er 2,40 meter! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 14. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2013 Jeg har vært der før, men drar gledelig tilbake men blir bare et par dager før vi kjører videre til budabest, bratislava, og tilbake til wien.(om alt går som det skal). Gleder meg så til biltur! Og å få en smakebit av flere byer. Det bliiiir så bra <3 Biltur er beste måten å reise på, tyckar jag Supert at dere fikk gjennomslag på leie! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wanderlust Skrevet 14. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2013 Det bliiiir så bra <3 Biltur er beste måten å reise på, tyckar jag Supert at dere fikk gjennomslag på leie! Liker biltur jeg også (jeg kan jo bare slappe av og ta bilder ) I fjor var det danmark på kryss og tvers. Vi har ikke fått 100% svar ang bil, men det ordner seg kjipt om vi drøyer og vi ikke får flybilletter. Så det blir nok bra.! Også håper jeg det blir tenerife før det biltur der og! Men får se om vi finner noe som er billig nok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tavi Skrevet 14. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2013 Da sender du mail til NKK. Jeg tror nok ikke de går igjennom alle listene for å finne ut om du eier en hund eller ikke. En mail så blir den nok helt fint lagt til på din side Jeg måtte sende IT-avdelingen en mail for å få det opp. Der har du forklaringen. Da du ble registrert som eier av hunden, ble det opprettet et identifikasjonsnummer på de opplysningene, og hundens registreringsnummer ble knyttet til ditt ID-nummer. Når du nå meldte deg inn i en klubb fra scratch, ble det opprettet et nytt ID-nummer. Dette ID-nummeret vet selvfølgelig ikke hvilke hunder du har fra før av, derfor skjer det ingen sammenkobling. Dette gjøres på denne måten fordi det kan være flere personer med samme navn, og da er det synd om hunder flyttes feilaktig over på feil eier, bare fordi en ny person med samme navn melder seg inn i en eller annen klubb. Men om du kontakter NKK, og oppgir ditt nye ID-nummer og hundens registreringsnummer, vil de slå sammen informasjonen som eksisterer på dine nå to ID-nummer. Noen personer har opptil flere ID-nummer i NKK, fordi de har såpass vanlige navn og flytter såpass ofte, at hver gang de kjøper en ny valp tør ikke saksbehandler tenke at den Kari Hansen er den samme som den Kari Hansen, og oppretter derfor en ny Kari Hansen framfor å gi Kari Hansen puddeldame eierskapet til en dalmatinervalp hun aldri har kjøpt. Om dette ble forståelig? Det er i hvert fall en rutine hos NKK som sikrer oss som hundeeiere, at vi som deler navn ikke mister eierskapet til hundene våre til feil personer. Takk for alle svar! Skal sende en mail til NKK med mitt medlemsnummer og hundens regnummer, så bør de vel klare å fikse det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 14. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2013 Golfstrømmen og kystklima, frøken Kulderekorden i Tromsø er -16, og det er ytterst sjeldent det bikker over -10. Lufta er mye mer fuktig og urolig, mye bygevær ifht Osloområdet med stabile kalde høytrykk. TIl gjengjeld får vi mye snø, snørekorden i Tromsø ved havnivå er 2,40 meter! Wow! det hadde jeg aldri i livet trodd Ååå låsen på døren min er frosset, så får ikke låst den innenfra synes ikke det er noe gøy å sove med ulåst dør jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 14. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2013 Wow! det hadde jeg aldri i livet trodd Ååå låsen på døren min er frosset, så får ikke låst den innenfra synes ikke det er noe gøy å sove med ulåst dør jeg da dytter du en stol inntil håndtaket slik at det ikke kan taes helt ned Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 14. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2013 LØPETID PÅ RETT TISPE 13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 14. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2013 Jeg er så imponert over vofsa mine jeg.. Henta hjem frøkna i går og sklidd rett inn i flokken uten noen skurringer. De har allerede fått den kjemien i lag. Jeg merker faktisk ikke at jeg har en hund ekstra, sånn egentlig Sent from my GT-I9100 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 14. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2013 Gudene vet hvordan jeg siterer på telefonen... Men Siri: deg er da man vet et tema egentlig er ferdigdiskutert. Når man på forhånd vet hvem som svarer hva. :-P 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monica123 Skrevet 14. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2013 Begravelse imorgen vil ikke! LØPETID PÅ RETT TISPE Kan a sende litt hit også trur du?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 14. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2013 Jeg sitter oppe og skriver på bedriftshjemmesiden min. Jeg er skikkelig stolt over produktet mitt og kjenner at B-mennesket virkerlig kicker inn. Legge seg, hva er vel det? Nakken er fullstendig gåen, men det gjør ingenting når en deilig tempurpute venter på meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 14. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2013 Hva er egentlig problemet med forstå hva stengt betyr? Stenger en butikk klokka ni, så er det ikke "skal bare" etterpå... Av og til ønsker jeg st jeg kunne kastet en slippers på folk... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toril Skrevet 14. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2013 Hva er egentlig problemet med forstå hva stengt betyr? Stenger en butikk klokka ni, så er det ikke "skal bare" etterpå... Av og til ønsker jeg st jeg kunne kastet en slippers på folk... Gjør det,jeg vil lese om deg i avisene Det finnes uendelig mange av de folka der.... . 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts