Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Gale siden sier Kjør Kjør til stevnet og sats på at de ikke har gått de før deg enda... :-P

Men jeg sitter i sofaen og spiser toast og skal straks ut og bompe schafere.

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Skrevet
Skjer, Lill?

Akkurat nå sitter jeg på jobb, har en liten pause, og gleder meg sånn at det kiler i magen. :D

Gleder deg til hva da? *spent*

Skrevet

I dag skal Nommen ut å spore, og jeg kjenner jeg er meget glad for det. :P Hun er litt mye akkurat nå rett og slett. :P

Ser forøvrig på Masterchef Australia sesong 3 her. Med tekst. Og det er tydelig at den som har teksta programmet ikke akkurat kan så mye mat. :P

Skrevet

Endelig uthvilt! Diggers! Snart playdate med IW og Marvel, men først skal jeg rydde litt.

Skjer, Lill? Akkurat nå sitter jeg på jobb, har en liten pause, og gleder meg sånn at det kiler i magen. :D
Til hvA? :) Sent from my GT-S5830 using Tapatalk 2
Skrevet

Oppe, hundene har fått en liten tur og mat etterpå, så nå har de lagt seg til i sofaen igjen. Jeg venter på foreldrene mine så project home makeover kan fortsette. Tapetsering i dag. Håper vi blir ferdig med hele rommet...

• Like 1
Skrevet
Ser forøvrig på Masterchef Australia sesong 3 her. Med tekst. Og det er tydelig at den som har teksta programmet ikke akkurat kan så mye mat. :P

Det blir som en serie jeg ser hos ei venninne (hun tar opp tre episoder og så har vi minimarathon over middag og godis) der policedetective er oversatt med oppdagelsesbetjent.... Greitt nok at det er det det het på begynnelsen av 1900-tallet, men heter det faktisk etterforsker!

Skrevet
Det blir som en serie jeg ser hos ei venninne (hun tar opp tre episoder og så har vi minimarathon over middag og godis) der policedetective er oversatt med oppdagelsesbetjent.... Greitt nok at det er det det het på begynnelsen av 1900-tallet, men heter det faktisk etterforsker!

De burde henge litt med ja. :lol: Noe ser litt ut som google translate. Type en film som var hadde tale a la "My honey left me", og det ble oversatt med "Min honning venstre meg". :P

Vi er forøvrig hos min mor nå. Hun har et hus som er bra for karrakteren, og det er litt kaldt her når det ikke fyres i vedovnen. Og Noomi har ikke klødd en eneste gang! :D Så konklusjonen min er at dette handler omtrent bare om midd... Siden det er så stor forskjell etter temperaturer bl.a. Og jeg håper det holder seg kun med midd, for det kan jeg faktisk leve med merker jeg...

• Like 2
Skrevet

Akkurat nå hører jeg på Sans Soleil av Miike Snow, deilig sang! Også lurer jeg på hva jeg skal gjøre i dag... Jeg er litt sliten og tiltaksløs foreløpig, men det kommer til å bli mange lange og kjedelige timer hvis jeg ikke finner på noe som helst. Det er helt nydelig vær ute, men noen langtur er jeg litt usikker på om jeg er i humør til i dag. :P Æh. Nei, jeg vet ikke. Hva skal jeg fylle denne dagen med, da?

Skrevet

Hundene og jeg har alene-hjemme-fest i hele dag og kveld - mannen er i utdrikningslag til broren sin. Nå er begge hundene luftet og jeg har vært en tur på butikken og handlet inn til lasagne jeg skal lage i kveld. Det luktet skikkelig skolebrød på butikken i dag og da tenkte jeg på Farfar og ble litt trist, for han døde i fjor. Han hadde vært syk lenge og var ikke seg selv de siste 4 årene han levde. Men da jeg var yngre og Farfar var seg selv så fikk vi alltid skolebrød når vi var på besøk. Farfar var så glad i skolebrød. Så jeg kjøpte et skolebrød og en lyngplante og kjørte på kirkegården og satte lyngplanten på graven og spiste skolebrød mens jeg snakket litt med ham og fortalte ham at han i hele mitt liv har vært verdens beste Farfar. Nå er jeg ikke trist lenger og skal ta meg et glass cola og se en film på Netflix :)

• Like 6
Skrevet

Endelig er PC'en her :) Deilig å endelig få redigert litt bilder og slik! Tilogmed fått blogget fra MyDog!

Kanskje jeg tilogmed tar turen ut idag og knipser litt, er jo så fin sol ute!

Skrevet
Haha, det har blitt litt endring i planene, sånn helt plutselig, og det blir ikke rottweiler, jeg har gått for noe litt mindre. Mer info og bilder kommer når jeg er hjemme! :D :D

God tur! Lov å spam oss med bilder i løpet av kvelden da! :)

Skrevet
Hvorfor må ting skje når jeg er alene hjemme?!?! Gah.

Næmmen? Hva skjer?

Her er stressmonsteret tilbake. :cry: Hun var fullstendig tapt for all fornuft i går kveld... Heldigvis roa hun seg da hun fikk ligge på meg i natt. Tannpina er verre enn noen sinne, men heldigvis ikke verre enn at paracet tar det mest - så jeg må tilbake til tannlegen på mandag og finne ut om vi tok feil tann eller om jeg må rotfylle *dø litt* Oooooog tom for fine pillene mine, var inne hos svigers og spurte om han kunne kjøpe til meg om de skal avgårde - det kan han, om de skal. Hvis ikke så får jeg en slitsom helg.

Skrevet

Våknet i dag tidlig av en spyende Kamar. Orket ikke stå opp å fjerne det. Stod opp noen timer seinere, sambo tok spyet og trodde han hadde spydd opp tarmene sine. :lol: Etter en nærmere kikk, så hadde han bare spist rottehalen. Og litt Pøbelpels. Yummy.

Skrevet
Næmmen? Hva skjer?

Her er stressmonsteret tilbake. :cry: Hun var fullstendig tapt for all fornuft i går kveld... Heldigvis roa hun seg da hun fikk ligge på meg i natt. Tannpina er verre enn noen sinne, men heldigvis ikke verre enn at paracet tar det mest - så jeg må tilbake til tannlegen på mandag og finne ut om vi tok feil tann eller om jeg må rotfylle *dø litt* Oooooog tom for fine pillene mine, var inne hos svigers og spurte om han kunne kjøpe til meg om de skal avgårde - det kan han, om de skal. Hvis ikke så får jeg en slitsom helg.

Neida ikke noe krisefarlig, men ene dypfryseren har sluttet å fungere. Ikke sånn kjempefarlig og jeg fikk reddet det lille som var der, men utrolig megakjipt for jeg skulle hente slakteavfall hos gråtass idag og innmari synd å gå glipp av den muligheten :( Også er selvsagt ikke Lars her til å fikse det :P Føltes bare litt verre ut på morgen idag, jeg sover så dårlig "alene" også (Så mye som 3 hunder på soverommet kan være "alene" :P ) og savner barnet mitt så alt ble litt mye.

:hug: til Kahlo, tannverk er noe av det verste som finnes!! Håper svigers kan kjøre deg inn :)

Skrevet
:cry: Hadde en helt forferdelig drøm! Våkna innimellom, men den bare fortsatte når jeg sovna igjen! Handla om at vi skulle flytte inn i et rekkehus, som det spøkte noe helt hemningsløst i. Det skjedde så mye, og det var så skummelt :cry:
Skrevet

Noen som har noen fine HD/AA bilder? Jeg trenger noen til en annonse så fort som mulig, og hadde blitt suuuperglad for å få tilsendt noen på mail :) Mailen min er bhaukanes at hotmail.com

Skrevet

Asti ligger straks ute på finn.no. Dusten synes Doffen var veldig rotete og fortjente å bli satt litt på plass. Dessverre ble det ett sår ved øyet. Nå krysser jeg bare fingrene for at AnetteH slipper å dra til veterinæren med han. Stakkars Doffen, Uta å synes han fortjente litt napping og Nix bestemte seg for at AnetteH var hennes... Herregud for en "tur" *ler* En ting er sikkert, neste gang er det kun Uta som får være med ut med han! Han fortjener ikke schæferregler bare fordi han er så himla glad! Sånn da har jeg sladret på mine egne hunder og jeg håper Doffen ikke har varige men etter dette :(

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...