Gå til innhold
Hundesonen.no

Furry Paws - hundeoppdrett- og treningsspill


Tabris
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, eller du kan evnt. få mamman din hekta på spillet...Herrefred, moren min tar helt av, ringer meg stadig vekk, her om dagen kom hun for sent på jobb. Fått et kull, jo!

Skal jeg lage en sonenguild der?

Vi er sjette største guilden der nå.

Posted Images

Ok, jeg har en liten "issue". Jeg har en hund som på sitt andre kull fikk bare hanner. Jeg vil ha ei tispe - slik at jeg kan avle videre for å få 24HH (Irsk Ulvehund). Hva skal jeg gjøre? Hvis jeg levler henne mer, går det greit å da få et tredje kull? Eller blir kvaliteten for dårlig? Jeg vil helst ikke ha den under 1x.... (Hun har 1.038x nå og er level 14 - hvis det har noe betydning)

edit: jeg er forresten imponert over at denne tråden har blitt på 100 sider :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kullet jeg fikk i går var tredje til den tispa (ett før jeg kjøpte henne, og et selv). Kullet hadde en kvalitet på 128, noe som tilsvarer litt over 100 mindre enn kull nummer to. Så de dropper greit i kvalitet da...

Edit: Iowa vant "Best Herding" idag også. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du litt peng å bruke på fler hunder. Si ifra om du får en tispe med cw da! :D

Det skal jeg gjøre :) Har en del sølvtisper som jeg venter skal bli levlet nok for avl, så etterhvert kommer det en hel skokk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kullet jeg fikk i går var tredje til den tispa (ett før jeg kjøpte henne, og et selv). Kullet hadde en kvalitet på 128, noe som tilsvarer litt over 100 mindre enn kull nummer to. Så de dropper greit i kvalitet da...

Edit: Iowa vant "Best Herding" idag også. :ahappy:

Bleeeh, ok takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, høres dette ut som en strategi som vil fungere?

Jeg har en EEEE hannhund, 7HH, 0hh

Og en haug med tisper som ligger rundt 3-9HH, alle med 2hh-7hh, GGGG - GGEE osv. Noen med en F og.

Hvis jeg bruker denne hannhunden på alle disse, og på avkommene der igjen, vil det ikke etterhvert bli mindre hh og mer HH? Iallefall mer Hh? Med mindre jeg får frem en enda bedre hannhund da, foreløpig er han den eneste med 0hh, så da antar jeg at det lønner seg å bruke ham fremfor en hannhund med noen hh?

Valpefabrikk delux, og bare faren blir trent i noe og får mat :lol: men gidder ikke bruke masse tid og penger på dårlige hunder altså, de skal jo uansett avles på hver 12 dag :P De første hundene med ok HH antall kommer til å bli helt crap i konkurransesammenheng :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Hva er best?

Jeg har ett par raser som nesten ingen er 24HH på, og jeg vil gjerne ha mine linjer opp dit og det fins tilgjengelige hannhunder nå som er ganske høye 19-20HH.

Bør jeg vente til hundene er eldre, med dårlig HH.

Eller avle på de nå (level 10-15)?

HH antallet øker vel uansett alder ved rett kombo eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, høres dette ut som en strategi som vil fungere?

Jeg har en EEEE hannhund, 7HH, 0hh

Og en haug med tisper som ligger rundt 3-9HH, alle med 2hh-7hh, GGGG - GGEE osv. Noen med en F og.

Hvis jeg bruker denne hannhunden på alle disse, og på avkommene der igjen, vil det ikke etterhvert bli mindre hh og mer HH? Iallefall mer Hh? Med mindre jeg får frem en enda bedre hannhund da, foreløpig er han den eneste med 0hh, så da antar jeg at det lønner seg å bruke ham fremfor en hannhund med noen hh?

Valpefabrikk delux, og bare faren blir trent i noe og får mat :lol: men gidder ikke bruke masse tid og penger på dårlige hunder altså, de skal jo uansett avles på hver 12 dag :P De første hundene med ok HH antall kommer til å bli helt crap i konkurransesammenheng :P

ja, bruk han på alle, og plukk to-tre av de beste tispe og hannvalpene og parr med hverandre, bare pass på at HH mot hh, så øker du antall HH kjappere pr gen og blir kvitt hh.

Hva er best?

Jeg har ett par raser som nesten ingen er 24HH på, og jeg vil gjerne ha mine linjer opp dit og det fins tilgjengelige hannhunder nå som er ganske høye 19-20HH.

Bør jeg vente til hundene er eldre, med dårlig HH.

Eller avle på de nå (level 10-15)?

HH antallet øker vel uansett alder ved rett kombo eller tar jeg feil?

Det kommer an på de som har hannen, ikke alle godtar breeding på lavlevel tisper. HH øker uansett level ja, men med rovavl havner man kanskje ned på 0.5 i komp exp, og man vil feks aldri oppnå level 30 på de som har blitt 24HH til slutt. En butikkkjøpt hund vil altså ha bedre kvalitet enn 24HH hunden...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
ja, bruk han på alle, og plukk to-tre av de beste tispe og hannvalpene og parr med hverandre, bare pass på at HH mot hh, så øker du antall HH kjappere pr gen og blir kvitt hh.

Det kommer an på de som har hannen, ikke alle godtar breeding på lavlevel tisper. HH øker uansett level ja, men med rovavl havner man kanskje ned på 0.5 i komp exp, og man vil feks aldri oppnå level 30 på de som har blitt 24HH til slutt. En butikkkjøpt hund vil altså ha bedre kvalitet enn 24HH hunden...

Rovavl syns jeg ikke det er å ha 1 kull på level 15 ca :P

Men første omgang HH på enkelte raser altså *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rovavl syns jeg ikke det er å ha 1 kull på level 15 ca :P

Men første omgang HH på enkelte raser altså *ler*

Nja njo, det spørs jo hvor gammel hunden er på level 15, og hvor mange kull man skal ha ;) Vær også obs på statene, at du prøver å få donlet/triplet en rasestat, eller i det minste bli kvitt ikkerasestat.

Uansett er det bedre å ta det sakte og rolig, slik at man får både kvalitet og helse på avkomma, man vinner mest på det til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Nja njo, det spørs jo hvor gammel hunden er på level 15, og hvor mange kull man skal ha ;) Vær også obs på statene, at du prøver å få donlet/triplet en rasestat, eller i det minste bli kvitt ikkerasestat.

Uansett er det bedre å ta det sakte og rolig, slik at man får både kvalitet og helse på avkomma, man vinner mest på det til slutt :)

Mine er faktisk l30 ved 50 dager o.l. så tror ikke er noen krise. og tenker ett kull også selge/pensjonere.

Tror jeg tester dette jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...