Gå til innhold
Hundesonen.no

Furry Paws - hundeoppdrett- og treningsspill


Tabris
 Share

Recommended Posts

Han hun skal parres med har ll, og det er jo ikke noe ønskelig (men han er solid black, så er de fargegenene jeg vil ha inn). Så da får jeg jo en generasjon med lla. Men han vil jo bikke level 40 før han skal parres med henne, så det blir jo ikke crappy kull. Hun er level 38 nå (og 76 dager gammel). Men tenkte å se om jeg hade fått lånt en skikkelig god hannhund til henne på det kullet som har størst sannsynlighet for å bli best mulig konkurransemessig sett (som er 24 lala også). BCene mine er "litt" mer seriøst en mudiene mine altså. :P
HVA!? Er du ikke seriøs med mudiene dine!? :o Nå som vi har nådd 24HH kan vi vel øke krava på andre områder også. :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, eller du kan evnt. få mamman din hekta på spillet...Herrefred, moren min tar helt av, ringer meg stadig vekk, her om dagen kom hun for sent på jobb. Fått et kull, jo!

Skal jeg lage en sonenguild der?

Vi er sjette største guilden der nå.

Posted Images

HVA!? Er du ikke seriøs med mudiene dine!? :o Nå som vi har nådd 24HH kan vi vel øke krava på andre områder også. :P

:lol: Vi har fortsatt bare en med 24HH. :P

Mudiene mine er jeg seriøst valpefabrikk i det minste. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hun her være av interesse?

http://www.furry-paws.com/dog/index/416829

turbo: Link til noen og pris? ;D

Nirm: Takker for tips!

Hvis du ikke vil ha henne (for type 1000) så selger jeg henne til noen andre :P

Veldig gjærne :)

Da har jeg et SH kull: http://www.furry-paws.com/litter/view/189950 der alle er cream and white. Men hvis du er interessert i moren: http://www.furry-paws.com/dog/index/431251 som er silver and white, så kan jeg selge henne til deg for 1000?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da parret jeg nevnte tispe. Med en 24HH lala hannhund på level 40. Hun var "bare" 18HH 0hh, men fikk en hann og en tispe med 24HH på. Ikke noe spennende farge på de da, men de bærer noe OK.

Og så ble en mudien min BOB idag også. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet på level 20, og lurer på hva som er lurt å bruke det siste proffessoin-poenget på? er trestjerners breeder nå, men hva skal jeg bruke det siste poenget på?

Jeg kommer til å bruke mitt på competitor iallefall når jeg kommer så langt :-) Er og trestjerers breeder. Har ikke interesse av å drive butikk eller veterinærkontor.

Edit: men sånn egentlig får du jo mer ut av å sette det på merchant da. Du får 5 comp. score bonus (du får ti hvis du setter det på competitor), mer lønn, og avslag i butikken.

Merchant:

+5 Competition Score Bonus, +1 Sport Training Bonus, +$500 Salary, Max User Shop Size Increased to 25, and 5% Discount from Main Market Shops

Competitor:

+10 Competition Score Bonus, +$375 Salary

... så her får man jo ikke så mye for poenget. Men hva vil dette +10 score bonus egentlig si? Er det stor forskjell fremfor 5?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil ha henne (for type 1000) så selger jeg henne til noen andre :P

Beklager tregt svar - ja takk, er absolutt interessert! Men du kan da få mer enn tusen for henne. La oss si fem? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen hjelpe meg med kodingen for å sette inn link på forumet deres?

Noen har skrevet at det skal være slik:

"[a hr*ef="URL">Dog name [/*a>


For those that don't know how to make a link just take out the *'s in the above code and change the bracets."

Vil det si at dette er riktig?

"[a href="http://www.furry-paws.com/dog/index/441196">Eudora /a>]"

Jeg får det ikke til :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<a href="Url here">Your text here</a>
”Url here” needs to be replaced with the http://! If you want the link to open a new page, include target="_blank" after the a and before the href.

http://www.furry-paws.com/help/article/basic-html-codes

Du skal ikke ha de [ ] rundt som du har :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjøpt en en eneste hund denne uken! Fantastisk :D

Men driver og leter etter en bra salukihannhund da... har bare studs med røde tegninger, er lei av dem.

Fikk et kull nå med noe svarte, men har beholdt to tisper derfra. Kanskje jeg burde beholde en av hver istedenfor? Men det er et genetisk dårlig kull, så den hannhunden vil jeg ikke bruke noe særlig uansett... 7HH liksom... så best å beholde to tisper kanskje, så får jeg flere muligheter til å få det jeg vil ha i neste omgang.

Men... noen som har noen spennende saluki hannhunder til avl eller? Ikke røde. Men fawn, cream osv er av interesse. Siden tispen jeg skal bruke den på er 19HH så skal den helst være 24HH lala, og aller helst over level 20.

Er så lei av å lete igjennom hunder, er møkkirriterende at 90% av dem er låst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken variant av konkurranser er det smartest å velge? Spiller entry fee noen rolle i forhold til kvaliteten på konkurransene feks? Jeg skal bare se hva gøy som er ved level 20 tror jeg. Det er ganske kjedelig egentlig :) Det skulle gått an å gjøre litt mere med hver hund så man slapp å ha så mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken variant av konkurranser er det smartest å velge? Spiller entry fee noen rolle i forhold til kvaliteten på konkurransene feks? Jeg skal bare se hva gøy som er ved level 20 tror jeg. Det er ganske kjedelig egentlig :) Det skulle gått an å gjøre litt mere med hver hund så man slapp å ha så mange.

Er litt dumt at det bare lønner seg å ha to kull synes jeg, for man legger jo så mye tid ned i hver hund... jeg synes fortsatt spillet er gøy egentlig, er jo egentlig nå det begynner å bli morsomt, når hundene begynner og bli bra, og stamtavlene fylles opp av eget kennnelnavn :D Også er det litt facinerende at det tar såpass lang tid å oppå noe da.

Jeg velger som regel "fewest entries" og "bias". Også setter jeg bare prisen til det jeg har råd til, noen ganger har jeg ikke råd til å betale mer enn 20 pr. konkurrase. Men levler like mye uansett egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt dumt at det bare lønner seg å ha to kull synes jeg, for man legger jo så mye tid ned i hver hund... jeg synes fortsatt spillet er gøy egentlig, er jo egentlig nå det begynner å bli morsomt, når hundene begynner og bli bra, og stamtavlene fylles opp av eget kennnelnavn :D Også er det litt facinerende at det tar såpass lang tid å oppå noe da.

Jeg velger som regel "fewest entries" og "bias". Også setter jeg bare prisen til det jeg har råd til, noen ganger har jeg ikke råd til å betale mer enn 20 pr. konkurrase. Men levler like mye uansett egentlig.

Oki,takk. Er den varianten jeg òg velger. Håpte kanskje de levlet litt fortere med en annen variant :) Umulig å få tak i bra voksne hunder eller valper fra andre. Også vil jeg ikke bytte rase,for de lager alle hunder så stygge der inne :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjøpt en en eneste hund denne uken! Fantastisk :D

Men driver og leter etter en bra salukihannhund da... har bare studs med røde tegninger, er lei av dem.

Fikk et kull nå med noe svarte, men har beholdt to tisper derfra. Kanskje jeg burde beholde en av hver istedenfor? Men det er et genetisk dårlig kull, så den hannhunden vil jeg ikke bruke noe særlig uansett... 7HH liksom... så best å beholde to tisper kanskje, så får jeg flere muligheter til å få det jeg vil ha i neste omgang.

Men... noen som har noen spennende saluki hannhunder til avl eller? Ikke røde. Men fawn, cream osv er av interesse. Siden tispen jeg skal bruke den på er 19HH så skal den helst være 24HH lala, og aller helst over level 20.

Er så lei av å lete igjennom hunder, er møkkirriterende at 90% av dem er låst!

Er en helt hvit en av interesse? Kan vurdere å selge hvis du er interessert :)

http://www.furry-paws.com/dog/index/429748

24HH, Lla, 1.047x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en helt hvit en av interesse? Kan vurdere å selge hvis du er interessert :)

http://www.furry-paws.com/dog/index/429748

24HH, Lla, 1.047x

Vil gjerne bruke ham i avl når han har levlet litt mer iallefall :-) Har en hvit tispe som sikkert gir noen hvite avkom etterhvert, så da trenger jeg ham nok bare en gang :-) (har så mange hunder nå :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne bruke ham i avl når han har levlet litt mer iallefall :-) Har en hvit tispe som sikkert gir noen hvite avkom etterhvert, så da trenger jeg ham nok bare en gang :-) (har så mange hunder nå :P )

Den er grei :)

Da blir det nok garantert noe hvitt, jeg blir ikke kvitt det hvite genet i allefall. Har for mange helt hvite salukier nå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei :)

Da blir det nok garantert noe hvitt, jeg blir ikke kvitt det hvite genet i allefall. Har for mange helt hvite salukier nå :lol:

Om du ønsker å bli kvitt det, må du parre evt med Slsl eller slsl, og ta vare på slsl hundene. Det hvite Sl genet dominerer over alt annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ønsker å bli kvitt det, må du parre evt med Slsl eller slsl, og ta vare på slsl hundene. Det hvite Sl genet dominerer over alt annet..

Se der ja, takk! Jeg har ikke orket helt å satt meg inn i de farge-genene enda. Men det blir kjedelig med bare hvite hunder i lengden altså :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, takk! Jeg har ikke orket helt å satt meg inn i de farge-genene enda. Men det blir kjedelig med bare hvite hunder i lengden altså :lol:

Vi som fargeavler som søren, har måtte sette oss inn i slikt. :lol:

Kort titt på hundene dine, så bærer de hvite også genet for "ikke hvitt" (de er da Slsl). I tillegg har du flere som bærer gen for hvite tegninger om du vil ha det. SS er ingen hvite tegninger Ssp bærer de gen for piebald ("middels" hvitt tegnet) og spsp vil være hunder med hvite tegninger. Parrer du da Ssp x Ssp så skal statistisk sett 25% av de ble spsp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som fargeavler som søren, har måtte sette oss inn i slikt. :lol:

Kort titt på hundene dine, så bærer de hvite også genet for "ikke hvitt" (de er da Slsl). I tillegg har du flere som bærer gen for hvite tegninger om du vil ha det. SS er ingen hvite tegninger Ssp bærer de gen for piebald ("middels" hvitt tegnet) og spsp vil være hunder med hvite tegninger. Parrer du da Ssp x Ssp så skal statistisk sett 25% av de ble spsp.

:|

Haha, takk igjen! Kjekt med eget sonen-orakel. *notere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...