Gå til innhold
Hundesonen.no

Furry Paws - hundeoppdrett- og treningsspill


Tabris
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, eller du kan evnt. få mamman din hekta på spillet...Herrefred, moren min tar helt av, ringer meg stadig vekk, her om dagen kom hun for sent på jobb. Fått et kull, jo!

Skal jeg lage en sonenguild der?

Vi er sjette største guilden der nå.

Posted Images

Som Tulip sier, sansynligvis ingenting "feil". Jeg brukte lang tid på å komme meg opp i overskudd, i lang tid spilte jeg alle spillene hver eneste dag for å tjene penger. Var også veldig gnien på hvor jeg kjøpte mat og utstyr.

Gi meg spillnr ditt, så skal du få noen kroner :)

Niks :innocent: Hilsen hun som har Elite på to av tre kontoer og bruker altfor mye tid på spillet :lol:

Oj, så snilt. Mitt spillnr er 1091396, Kennel Autumn Afternoon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man beskjed når en hund havner i hall of fame egentlig?

edit nei...

Jeg har nr.14 på top show accomplished i hall of fame

Og de fire første i hall of fame for dalmatiner... (11 av 20 er mine)

første 11 saluki (15 av 20 er mine)

4 første dogo argentino

7 gordon settere

3 greek harehound på de tre første plassene (har bare hatt 4 av rasen)

Pit bull på tredjeplass, og noen nedover.

Så var ganske mye i hall of fame, tror alle er egenoppdrettede og :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte sjekke resten av rasene jeg avler i Hall of Fame også. Har 6/20 Alaskan Husky der, alle eget oppdrett. Ingen på topp fem dessverre. Springere har jeg 10/20, og alle de fem første plassene :twitch: Av Whippet har jeg andre plassen, og 9/20 hunder. Har også nr 12 og nr 13 på Top Sledding lista i Hall of Fame.

Dumt man ikke får varsler for det, ei heller penger.. hadde vært noe :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre terver på Hall of fame-lista, på 9, 15 og 20.plass. Alle de andre eies av en annen, så det er bare jeg og han som har hunder på Hall of fame. Det er vel vi som pleier å ha best of breed-hundene også :P 4 maller på Hall of Fame, 9, 13, 18 og 20. plass. Der gjør Nirm det bra ;) Alle er egenoppdrettede :aww: Ingen groenendael, CC eller puddel på Hall of Fame, men jeg er ikke like langt i avlsarbeidet der heller, så det er vel forståelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde håpet å se Ozu på Hall of Fame under japanere, siden han mot slutten ble BoB syv dager på rad, men han er vel utkonkurrert nå - hvis han noen gang var der.

Nå har jeg startet opp tredje kennelen. Foreløbig ren husky-kennel. Bygger meg opp en stall med sledehunder. :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg starta opp her igjen også :P Begynner relativt på scratch, men med Collies denne gangen. :P Vurderer å låse om Amstaffene mine også og fortsette der :P

Jeg har såvidt også begynt med collies. Har ei god tispe jeg skal parre når hun blir gammel nok. Valpene vil nok bli midt på treet, evt. litt bedre (alt etter om jeg finner en bedre hanne enn hva jeg har nå). Du får gi et pip hvis du er interessert i en valp, men det er noen dager til enda. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har såvidt også begynt med collies. Har ei god tispe jeg skal parre når hun blir gammel nok. Valpene vil nok bli midt på treet, evt. litt bedre (alt etter om jeg finner en bedre hanne enn hva jeg har nå). Du får gi et pip hvis du er interessert i en valp, men det er noen dager til enda. :)

Heter du tabris i spillet også? Eventuelt er du medlem av hundesonen guildet?

Har none kull på gang jeg også, varierende kvalitet. Fokuserer hovedsaklig på lala og antall HH for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter du tabris i spillet også? Eventuelt er du medlem av hundesonen guildet?

Har none kull på gang jeg også, varierende kvalitet. Fokuserer hovedsaklig på lala og antall HH for øyeblikket.

Heter Anne S. og er medlem av hundesonen-guildet, ja.

Hvis du har ok collie-kull, så er jeg kanskje interessert i å kjøpe en valp av deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare crap som er til salgs på collie og pomme. Ser ut som jeg må gjøre jobben selv, ja. Men det er jo bare ekstra gøy.

Har nå tre kenneler. De to andre er så ny, er ikke mer jeg kan gjøre der i dag. Er rastløs, vil få gang på ting!

*vurderer puppy mill på noen av de dårligste hundene i side-kennelene, for penger og action*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter Anne S. og er medlem av hundesonen-guildet, ja.

Hvis du har ok collie-kull, så er jeg kanskje interessert i å kjøpe en valp av deg. :)

Jeg har Colliene mine på IceRyder accounten. Jeg er også medlem i Hundesonen guildet.

(De andre kontoene mine er Rocket93 og Krosont, men disse er passive enn så lenge)

Har dette veldig OK kullet på gang. http://www.furry-paws.com/litter/view/387149

Er villig til å selge Hannen som har fått navn (eventuelt en av de andre valpene som ikke har navn om du heller vil ha en av dem). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Rocket - jeg vil gjerne kjøpe den blå tispa av deg (Puppy 5). Hvor mye vil du ha for henne?

Er absolutt interessert i hannen din til parring. Tispa mi er 50 dager nå, så må vente 38 dager til først. Og da får jo han også noen dager og lvls på baken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Rocket - jeg vil gjerne kjøpe den blå tispa av deg (Puppy 5). Hvor mye vil du ha for henne?

Er absolutt interessert i hannen din til parring. Tispa mi er 50 dager nå, så må vente 38 dager til først. Og da får jo han også noen dager og lvls på baken. :)

Aner ikke xD Vet ikke helt hva jeg skal prissette de til i grunn. De fleste i ca samme kvalitet jeg har kjøpt har ligget rundt 50 000,- Så med sonen rabatt hva med 30 000? Putta henne forøvrig som "reservable" nå :)

Edit: Hannen er det bare å sende request på når du ønsker :) Så skal jeg passe på å akseptere. :)

Tenker selv å spare den tispa jeg avlet nå til hun er i høyere lever før jeg avler henne, samme med "When luck strikes", mora til dette kullet. Kull nr 2 fra henne blir på dag 100. :)

De litt dårligere hundene er jeg litt "puppy mill" med, gidder ikke å vente 80 dager + på å avle på en hund med 8HH liksom xD Må ha litt action :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 000 høres fint ut, skal legge inn bud!

Bra å høre at jeg ikke er den eneste som driver puppy mill på halvgode hunder. :P I den forbindelse, jeg har parret low-lvl islandske fårehunder nå, og fått - faktisk - bedre hunder enn foreldrene. Jeg skal beholde en valp, men er usikker på hvilken. Så hvis dere skulle beholdt èn valp med tanke på å forbedre rasen (husk at så og si alle hunden jeg har fra før av er dårligere enn dette), hvilken ville dere beholdt:

Tispe - 9HH - FEGE - ll

Tispe - 6HH - FFGG - Ll

Tispe - 2HH - GGGG - LL

Hann - 4HH - GGGG - ll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 000 høres fint ut, skal legge inn bud!

Bra å høre at jeg ikke er den eneste som driver puppy mill på halvgode hunder. :P I den forbindelse, jeg har parret low-lvl islandske fårehunder nå, og fått - faktisk - bedre hunder enn foreldrene. Jeg skal beholde en valp, men er usikker på hvilken. Så hvis dere skulle beholdt èn valp med tanke på å forbedre rasen (husk at så og si alle hunden jeg har fra før av er dårligere enn dette), hvilken ville dere beholdt:

Tispe - 9HH - FEGE - ll

Tispe - 6HH - FFGG - Ll

Tispe - 2HH - GGGG - LL

Hann - 4HH - GGGG - ll

Jeg bruker denne notorisk: http://guides.questunlocked.com/fpaw/2011/11/13/puppy-picker/ Så får man se hvor mange prosenter bedre/dårligee de er enn foreldrene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...