Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva fikk du til jul


Margrete
 Share

Recommended Posts

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk ikke like mye som jeg har pleid, men til gjengjeld fikk samboeren min den fineste julen han har hatt. For første gang var han sammen med oss, og han hadde det så fint! Men ja. Jeg fikk:

Jeg var egentlig mest opptatt av barnas gaver, som bugner som et fjell oppå bordet her nå, og mannen er opptatt med å bygge lego sammen med Magnus. Sindre løper rundt i stram giv-akt og er brannmann.

Meeen, årets beste julegave kom nok fra St Olavs Hospital - nemlig fast jobb! Starter 18 februar Fikk ansettelsespapirene rett før jul

Fikk altfor mye.. Men masse fint :)

- ullundertøy sett

- tynn ullgenser

- superundertøy sett

- fleecegenser

- dunjakke

- vinter parkas

- vinter tursko

- vinter hverdagsko

- 2 mummikopper

- sånn fjellreven lue med øreklaffer og feste under haka

- 2 the sims 3 påbyggingspill

- madagaskar 3 filmen

- nemi bok

- penger

- tøfler

- 2 halser og et skjerf

- 2 veldig fine pynte julenisser

- et bilde

- lue

- wii u (fikk sammen med samboer av min ene bror, ble helt satt ut av gaven! Han er alene og tjener noe heftig med penger, men allikevel var det veldig mye. Men utrolig koselig gjort var det, og vi ble veldig glade! Han ga det til den andre broren min også. )

- te, tekopp og sånn til å ha teen i i koppen

- og litt små ting fra venninner og kolegaer som, som bodylotion, vin o.l :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av mannen min fikk jeg et Nikon 1-kamera og et etui til strikkepinnene mine som han har laget selv!

Av mamma og pappa fikk jeg Marius stikkebok, litt penger satt inn på bunadskonto og en sånn Devold-hals-sak i ull

Av lillebror og samboer fikk jeg hodelykt (ledlenser 7)

Av lillesøster og familien hennes fikk jeg to toalettmapper (en liten og en stor) som jeg hadde siklet på på en butikk på Gulskogensenteret da jeg og lillesøster var der i september (!) Utrolig at hun husket det! :) Og så fikk jeg en sånn liten ringholder som er formet som en hund og en sett med tre Rosebud-leppesalver (Tror hun er litt lei av at jeg alltid skal låne hennes :P)

Av svigerfar og svigerstemor fikk jeg en Dale-genser (sånn som Marit Bjørgen har på seg for tiden)

Av farmor fikk vi håndklesett til oss begge

Av tanten min fikk vi to Spode-kopper og en Glassybaby telysholder

Av de to andre tantene mine fikk jeg en liten mugge og to litt festlige bagasje-tags

Hundene fikk massevis av leker og godbiter av familien og av mine venner (selv om vi hadde avtalt å ikke gi hverandre gaver). Så nå er det hundeleker i alle varianter rundt omkring her. Tror vi må begrense det litt etterhvert.... :P

Jeg er superfornøyd med gavene i år, altså :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke like mye som jeg har pleid, men til gjengjeld fikk samboeren min den fineste julen han har hatt. For første gang var han sammen med oss, og han hadde det så fint!

Men ja. Jeg fikk:

Pysjsett

To par tøfler (Det ene fikk jeg av sambis, kjempedeilige i tjukk, tjukk ull!)

Primer til øyenskygge av mamma (kjempeoverrasket over at hun husket at jeg ønsket meg det, det snakket vi om i SOMMER!)

Pakke med tre Lancôme-maskaraer

Ullundertøy

Hodelykt ( :lol: Har jo blitt trønder, så da trenger man det for å gå tur etter klokka 3!)

Brodder ( :lol: )

En skål det står Snacks på (kjempekjekt, for det trengte vi!)

Pledd

Brødrister

Vannkoker (Jeg ble nesten litt lei meg over hvor voksen jeg var blitt da jeg ønsket meg brødrister og vannkoker...)

Flax-lodd (vant 75 kr! :D )

Penger (Kommer godt med når jeg skal kjøpe meg laptop etter nyttår!)

Små kurver til å ha sminke i

Massasjeolje og dusjolje

Jeg troooor det var det.

Men den beste gaven hele julen tror jeg var at sambis fikk LP-spiller. Det hadde han ønsket seg, men glemt at han hadde ønsket seg. Og det han sa, var: "Hvis jeg hadde hatt noen å ønske meg det av, som jeg trodde at jeg kunne få en sånn skikkelig julegave av, skulle jeg ønsket meg LP-spiller." Det han hadde glemt, var jo at nå er han en del av min familie, så da jeg sa det til mine foreldre, var de ikke i tvil om at det var dette han skal få. Jeg tror han holdt på å begynne å gråte. Fiiiine gaven! :D :D :D

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Kenwood kjøkkenmaskin med kjøttkvern og blender

* Kari Traa superundertøy

* Bergans allværsjakke

* Ordentlig knivsett

* hjemmestrikka juleduker og grytekluter

* Hello Kitty sokker

* håndklær

* en kjempekul julekule med Staff på! Den går ann å åpnes og inni var det snop :)

* body lotion og dusjsåpe

* stearin lys

* termokaffekopp

* jule suppeboller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsung Galaxy S3 :D :D ( Fra samboer og svigefar)

100 euro (50 av pappa og 50 av mormor&bestefar)

200kr (Som er brukt som en til/fra lapp, fra Onkel J)

2 gavekort, et på 500, et på 200. (500 fra svigemor, 200 fra bror)

Helstrøm JR kokebok. (Fra Tante T og Onkel S)

Varme ullsokker. ( Fra Mamma)

Sett med øyenskygge. (Fra Svigemor)

Kaffekverner + Bønner. (Fra storesøster 2 m/samboer)

Et par fine øredobber i gull. (Fra Mamma)

Tre kaffekopper (En fra moren til samboeren til søsteren min, to fra Pappa m/Kjæreste)

4 suppeboller (Fra Onkel J)

Litt stor kjele (Fra Pappa)

Pølseklype + Servietter (Fra Tanta til mamma)

Radio til å ha på badet ( Fra Ozzy og Fredrik (samboer) )

D&G Parfyme (Fra Mormor&Bestefar)

God Håndkrem (Fra tanta til mamma)

Topp med genser (Fra Stemor)

Minnebok fra barndommen :) (Fra mamma)

Neglakkfjerner fra Dior (Fra storesøster 1)

2xNeglakker (Fra storesøster 1)

The Walking Dead sesong 1+2 (Fra bror)

Poteavtrykket til Ozzy på et bilde i gips :) (Fra Storesøster 2)

Pute (Fra venninne)

Dørslag (Fra venninne)

Gavekort på 500kr (fra jobben)

Bikkja og pus fikk:
Godis

3 leker

Kokosboller (tror de var til meg :P )

Meiseboller (Hvor det på til-lappen sto " Til fredrik. Håper det "smaker". Hahaha!") :lol:

Tror det var det. Har ikke rukket å ta ting ut av poser enda. :) Men veldig fornøyd.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fik slet ikke så mye som dere, men jeg er rigtig glad for mine gaver...

Jeg fik...

- en trangia 25-6UL

- et sleeping bag cover far Hagløfs til min sovepose

- to friluftsbøger af Lars Monsen på norsk ;)

- to par uldsokker fra smartwool

- og Nissernes hemmelighet af Huygen Will også på norsk

og så fik jeg et gavekort til Matas fra mit arbejde, da jeg var på arbejde mellem 15-23 i går..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått

- Pysj og penger av mamma og pappa

- Alle Friends-sesongene av barna mine

- Penger av morfar

- Parfyme og krem av lillebror

- Et rammesett av en venninne

- Alle 50 shades of grey-bøkene av Belgerpia

:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok den som har fått minst. Det føles alltid så merkelig ut når det minker med presanger hvert år, men det er jo ikke hvor mange presanger man får som er viktigst. Jeg fikk:

- Et diamant smykke som passer til diamant øredobbene jeg fikk til 20 års dagen min av mamma og pappa

- Et pyntepute trekk med kattemotiv

- En cd hvor min bror har spilt inn pianomusikk som han har laget selv

:)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk verdens beste gave av en av mine beste venninner, et bilde hun har tegnet av hundene mine :D Ved første øyekast kan det se ut som en litt røff tegning, men hun har fått med veldig mange detaljer som karakteriserer hver hund. Veldig fornøyd :D

IMG_20121224_210622.jpg

De andre favorittgavene jeg fikk var jeans, en skikkelig god joggebukse, time hos fotograf for å fotografere hundene, vinhøne (som var ekstra morsom siden jeg skal til venninna mi (som jeg fikk den av) i morgen og vi skal på andredagsfest sammen), fikk en del penger og en fin hals. Fikk også en del andre småting, men dette var det jeg likte best :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok den som har fått minst. Det føles alltid så merkelig ut når det minker med presanger hvert år, men det er jo ikke hvor mange presanger man får som er viktigst. Jeg fikk:

- Et diamant smykke som passer til diamant øredobbene jeg fikk til 20 års dagen min av mamma og pappa

- Et pyntepute trekk med kattemotiv

- En cd hvor min bror har spilt inn pianomusikk som han har laget selv

:)

Jeg vil nå si at diamanter slår ganske mye jeg da...

Vi fikk veldig mye i år, tatt i betraktning at vi helst ønsker oss penger til veldedighet. Bla.

To dager med riding i romjula (på hestene jeg hjalp til å kjøpe for rideskolen :) ) og ridehansker

Bestefar har laget blomsterkasse-lignende sak til å ha i hagen med jordbærplanter

Engelsk konfekt

Kakeform med fat og lokk

Pulsvanter med refleks i til hundetrening

Microfiber kluter og håndduker og greier.

Og så donasjoner såklart, til Leger uten grenser (svoger har jobbet med dem), 3 minehunder, litt til Norges Blindeforbund og noen vi selv velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slede med reinsdyr, laget i acryl fra sønnen min (9 år). Det var den fineste <3
Sokker
Sa08 lue fra "nissen"
To små engler i "sølv"
Englekalender
Bok om vennskap
Kalender hvor hver mnd er bokmerker
Bakebok
Englefigur
Gammel rusten englelysestake
Sauskinnsfell
To små søte bamsefigurer
Parfyme
Kon-Tiki filmen (til meg og guttungen)

Det beste med denne julen var å kunne gi sønnen min gave fra bestefaren hans som døde 14 Desember i år. Jeg fikk gravert et smykke hvor det står navnet hans på forsiden og Fra bestefar på baksiden. Den gaven slo faktisk overraskelsesturen til Manchester for å se favorittlaget spille <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk

* nytt objektiv før jul som var både bursdag og julegave.

*penger av morfar

*penger av stefar og mamma

*tynn ullstilongs til bruk under vanlig bukse. Og ulvang sokker av mamma.

*boken om Shy av Shy.

*game og thrones kopp av TonjeM.

Til meg selv fra meg selv kjøpte jeg akvarium rett før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at folk ønsker å bli bedt på middag, for jeg fikk masse til kjøkkenet. :D Men det var jo det jeg ønsket meg!

- mortel fra Jamie Oliver

- digital vekt med internasjonale enheter

- gammeldags mandelkvern

- grytekluter

- forkle (i grått, grovt stoff, til å ha rundt livet)

- grytekluter

- kokebokstativ som passer til alle kokebøkene mine

- dokumentmappe til å ha kvitteringer og slikt i (jeg roter de alltid bort)

- gavekort på XXL sport med invitasjon/utfordring til å løpe halvmaraton med min kusine

- marsipangris

- gavekort på G-sport

- Kon-Tiki på DVD

- Big Bang Theroy sesong 5

- Baylis

- "Kollektiv selvmord" av Arto Paasolinnen

- 2 Nemi bøker

- Nemikalender

Har et par julegaver til da, som jeg får i løpet av romjula.

Hundene fikk ikke så mye i år. Refleksskjerft fra Hurrta (de hadde ikke refleksdekken i deres størrelse, så det får de etter jul), hver sin leke og hver sin godis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var egentlig mest opptatt av barnas gaver, som bugner som et fjell oppå bordet her nå, og mannen er opptatt med å bygge lego sammen med Magnus. Sindre løper rundt i stram giv-akt og er brannmann. Han fikk nemlig TAU! Oh joy!
61035_317168021725664_2126023216_n.jpg

Selv fikk jeg også mye fint, særlig glad ble jeg for en flott ramme der jeg kan ha masse fine bilder, og photoshop elements 11 med både bilde og videoredigeringsmuligheter. yay!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk : blender , vannkaraffel, genser , stormberg fleece jakke , bilde , elektronisk varmeteppe til bekkenet mitt , varmeflaske til bekkenet mitt, og godteri skål.

Ask fikk : rosa kjøkkenmaskin ( leke )

Kaffemaskine ( leke )

Bakesett for barn

togsett

Bøker ( som må byttes , han er ikke veldig fascinert av pekebøker lengre, men da kan vi jo velge selv ! )

2 stk el-gitar

trommer

Marius-genser

lekedrill

ullsokker

håndkle

diverse godteri

og en type iPod som ser ut som en hvit IPhone og man kan sende Imessage etc med.

Den siste gaven syntes jeg ikke noe om egentlig , men ellers er vi knallfornøyde! Skal åpne mer i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mye fint :)

- Ny telefon!!

- Et keramikkfat mamma har laget

- DNT kalenderen

- Kalender med valper på

- Ullundertøy

- Bergansanorakk

- En topp

- Armbånd

-Telysholder med skogsalv på

- Penger som hjelper til ny kløv

Mayah fikk godbiter, griseøre og et gavekort til dyrebutikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt

- Genser mamma har strikket. :heart:

- Puff til sofaen min

- Overfallsalarm og pepperspray av kompis som synes nabolaget mitt er litt vel interessant

- Treningstøy

- Varme votter og sokker av en optimistisk Ulla

- Bøker, bøker og bøker.

- Og bilde som tantebarna har pyntet ramme til. Der hadde de ikke spart på pynten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en tur til veterinærvakta med Kiwi, som fikk akutt analkjertelbetennelse, så der gikk 2 1/2 time av kvelden og 3500 kr.
Så det ble ikke noe julefeiring på meg alikevel, Kiwi var groggy resten av kvelden og hadde smerter, fikk ikke ta henne med til familien, så da ble jeg heller hjemme. (De hadde begynt julemiddagen uten meg uansett så)

Men jeg åpnet ett par julegaver fra venner. :)

Av de fikk jeg:
- En vannflaske hvor det står Mana på, med bilde av en mana"flaske". :D
- Masse kjøkkenting fra ikea
- Sports headset
- 4-5 bøker
- Kaffetrakter
- Blu ray reader til stasjonære pc'en. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å skille på gavene til meg og samboer (du vet du er voksen når...), menmen;

- tilsammen 3500 kr i gavekort på Elkjøp - skal bli kjøkkenmaskin :D

- Kari Traa ullgenser (sånn tynn)

- Ulvangsokker

- Jeg Reiser Alene og Kompani Orheim på blu-ray

- Dette er mine gamle dager-bok av Tore Renberg

- Fin genser og ullstrømpebukse

- 600 penger

- Konfekt i alle mulige former

- to øl (fra farfar, det høres kanskje teit ut, men jeg syns det er så kult, fra jeg ble 18 har jeg alltid fått 1-2 øl pluss litt attåt fra farfar. Frem til i år har han handlet selv, men i år er han så syk at pappa måtte gjøre det. Farfar skrev på lappen selv da, syns han imponerer jeg! Kule gamle farfaren min :heart: )

- moppetøfler og sånn oppblåsbar sak til å tørke klær på (mamma må alltid gi noen morsomme gaver :lol: )

- mobilvott (samboer er lei av å se mobilen min gå i bakken uten beskyttelse)

- kakespade i sølvtøyet jeg har fått ting fra siden jeg var nyfødt.

- sausekjele

- kokebok

Til tross for at vi var to voksne og en hund bare fikk vi maaaange pakker altså!

Thorvald fikk:

- hundepizza

- Nina Otteson-leke (dog worker), ble pakket løst inn i gråpapir med godbiter oppi, og Thorvald kosa seg med å pakke den opp heeelt selv :) Og klarte fint å løse den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...