Gå til innhold
Hundesonen.no

Mål 2013


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

Status august:

Mål 2013:

Tinka:

- Jeg har egentlig lyst til å ha henne hos meg, men innser at det slaget kanskje er tapt, for hun er veldig høyt verdsatt hos mine foreldre. Uansett skal hun få kose seg slik gamle damer bør, med turer og litt hodebry i blant.

- Hun blir ti år i oktober og jeg innser at hun kanskje ikke har veldig mange år igjen å leve, men jeg håper at hun kan holde seg smertefri (om så med smertestillende) og leve fint også i hele 2013.

Tinka bor hos mamma og pappa og trives med dem og kattepusen. Jeg som bare ser henne hver 3.-4. måned merker dog at hun er i ferd med å bli eldre, ja.

Geo:

- HD/AD-røntges

- Øyelyses

- Gå MH

- Starte i LP1

- Starte i D-spor

- Minst to cert på utstilling

- Gå to kurs

- Vokse opp til å bli en ålreit hannhund som klarer å beholde roen i nye situasjoner

Har sett meg ut et LP-stevne utpå høsten en gang som jeg skal trene litt i mot. Sannsynligvis starter jeg der for erfaringens skyld. Det siste punktet har blitt ekstremt mye bedre i løpet av året, selv om vi fremdeles har litt stress å jobbe med.

Ingvild:

- Få en ålreit sommerjobb i Follo/Oslo (Jobbet i UMB-parken i sommer og trivdes kjempegodt!)

- Fortsette å jobbe jevnt med jussfagene og andre lesefag (Har jobbet veldig bra i vår, men for tidlig å sette strek over det ettersom jeg ikke engang har begynt på årets andre semester.)

- Bli mer ydmyk og lettere å samarbeide med i gruppearbeidsituasjoner, samtidig som jeg beholder evnen til å lede an når det er nødvendig.

- Bruke mindre penger på mat (Må fortsette å være bevisst på dette, men har vært veldig flink nå i sommer i alle fall.)

- Komme meg ut på ski-/sykkelturer to ganger i uka så lenge det er føre for det (Har gjort det hele året så langt og ser ikke noen grunn til at det skal endre seg.)

- Gå fire mil i uka (i sommerhalvåret sykler jeg over alt, så det blir feil å sette særlig mye mer som mål) (Hadde helt glemt dette målet jeg, så jeg har ikke akkurat laget noen statistikk og aner ikke om dette er nådd eller ikke.)

- Komme meg til tannlegen (jeg har utsatt det i snart to år fordi jeg aldri gidder å ta meg råd) (Jeg skal. Snart.)

- Sende minst ti postkort (Har kun sendt fire så langt!)

- Lese minst fem skjønnlitterære bøker (jeg leser så alt for lite) (Har lest tre så langt, så det bør jeg vel klare å få til.)

- Friske opp italiensken min før Roma-tur i juni (Jeg frisket opp litt og fikk snakket en del italiensk mens jeg var der.)

- Drikke minst femten forskjellige typer øl (Lol. Har drukket 66 forskjellige typer så langt.)

Ligger brukbart an med målene så langt altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

2013: Opsis: - NVCH. Det er lov å håpe på, om vi bare kommer med på en ordinær prøve. - Stilles når hun er i pels, og kanskje få et lite cert? Kanskje? - Utvikle henne som sporhund, få bedre ko

Opprykk til kl3. That's it.

Amiga ble Nuch, var på blodsporkurs, startet i blodspor, gikk MH og ble røntget offisielt. Vann terapi var vi også på. Desverre hadde hun så vondt til slutt at vi avlivde hun august 2012. O

Så da prøver vi igjen i 2013 da :

Arla:

Gå blodspor prøve

Bli Nordisk Champion

Tindra:

få et kull i løpet av 2013

Stille ihvertfall 2 ganger

Starte Lp1

Bella:

Gå bruks kurs

Flere Lp kurs

Starte Lp1

Få 2 cert

Meg:

Kynologi kurs og oppdretter kurs

Jaja noe har vi ihvertfall klart og oppnå hittil :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at ikke nederlaget skal bli så stort idet årsskiftet inntreffer, så går jeg også gjennom nå. :P

Mål 2013

Aiko:

- Opprykk til LP2 - Haha, lov å håpe! :D Forutsetter derimot at en trener med sin kjære hund OG melder på til konkurranser... :P

- Holde seg omgjengelig og gøyal (bare ikke så gøyal at jeg blir grå i håret) Hun er helt fantastisk og har vært det i hele år! Den første våren siden jeg fikk henne at jeg ikke vurderer å avlive henne pga feilstillinga i skjelettet. :heart:

- Trene blodspor - Hun har kanskje gått tre spor i hele år. Det er ikke akkurat å trene...

- Trene bruks - Jeg kommer aldri stil å starte brukskonkurranse med henne uansett, så det gidder jeg ikke å trene til heller.

- Delta på Sølenkurset - Jeg dro til Hellas i sommer, og Aiko og søstra levde det glade liv med tur og kos hjemme i Norge.

- Få starta noen blodsporkonkurranser og ikke nulle - Ikke meldt på til en eneste konkurranse, da dette henger ganske sammen med punkt tre, som ikke akkurat har blitt fulgt opp. :P

Imouto:

- Storcert (og dermed N Se UCH) - Men vi prøver stadig! :lol:

- Bestå utholdenhetsprøve (og få tittel AD) - Hun har slutta å trekke, med unntak av når hun ser fugl langsmed veien. Har derfor ikke meldt på...

- Trene blodspor - Samme som over.

- Få starta noen blodsporkonkurranser og ikke nulle - Samme som over.

- Delta på jakt - Kanskje, kanskje denne høsten...?

- Parring - Overhodet ikke!

Sandra:

- Begynne den møysommelige prosessen med å ferdigstille masteroppgaven - teller det å rydde i bøkene sine og lese gjennom notater og innse at jeg er dritflink og sitter på noe helt strålende som BØR ferdigstilles? JA! :banana:

- Gjennomføre coachingutdannelse - Jeg ser tilbake på et ekstremt lærerikt og spennende halvår.

- Ta litt mer vare på meg sjøl og være litt mindre kreisi dog lady, til fordel både for meg og andre - Jeg har hittil i år gjort veldig masse gøy, både med og uten hunder. :heart:

- Delta på oppdretterskolen i regi av NKK - Satser på å gjennomføre iaff en del før årsslutt.

- Delta på oppdretterseminar i regi av Norsk Shibaklubb - Hadde ikke mulighet til å delta. :(

- Danse mer - Skal tas tak i siste halvdel! :)

- Drikke mer vin - Jeg drikker faktisk ganske mye mer vin. Ca annenhver uke, og flere dager den uka jeg åpner ei flaske.

- Bare spise godteri i ukedagene - Jeg har spist en del godteri, men jeg husker ikke om jeg holder meg til ukedager eller helger, for etter sommeren har jeg knapt spist noe godteri som helst.

- Dersom det blir kull, være en superflink oppdretter for valpene og valpekjøpere - Det blir ikke kull.

Jeg ser at det viktigste målet har blitt nådd. Min elskede Aikos helse er alltid viktigst. :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så for 2013:

Tahlly

- Stille på flere utstillinger

- Trene mot start i klasse 1 LP, kanskje starte også?

- Gå MH

- Helsesjekk når han er gammel nok

- Prøve på nytt med blodspor

Chili

- Starte opp blodsportrening

- Jobbe med hverdagslydigheten.

Tahlly har blitt stilt noen ganger, med BIR/BIG4 som beste resultat. Vi trener og konkurrerer i LP, og har fått opprykk til LP2 :) Han gikk en fin MH for en ukes tid siden, og planen er røntgen i løpet av september. Blodspor har vi ikke prøvd på, men er godt i gang med bruksspor.

Chili er så vidt startet opp på blodspor, med stor suksess. Jobber stadig vekk med hverdagslydighet, men er usikker på hvor mye som synker inn :P

Er fornøyd så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So far, no good!

Da har jeg våget å lage meg noen mål, tiltross for at Blondie ikke er svulstefri enda.

Blondie

Napp i Agility
Napp i Hopp
Starte klasse 1 offisielt
Runderingskurs
Forhåpentligvis bli helt frisk

Marie

Figurantkurs
Begynne å studere
Få valp
Reise til Afrika

Jeg skulle liksom starte mye mer agility i år. Det har blitt med 2 konkurranser det :lol: Begge konkurransen var veldig bra da! Hunden har falt på plass, nå må bare eieren følge med her! Noen smålige finpusser i slalomen må til, men jeg tør aldri å trene for mye på den i redsel for at hun skal gå lei den. Men det er konkurranse igjen til helgen, så vi kan jo håpe det skjer noen underverker da om jeg får byttet bort vakten min :) Snart kommer vinteren, og da er det slutt på konkurranser desverre..

Lp 1 har vi startet med suksess :D Kanskje det blir 2 starter i år, vi får se ;)

Det har vært 1 runderingskurs i Bergen i år som jeg har fått med meg, den helgen jobbet jeg/eller Blondie var nyoperert, jeg husker ikke helt. Ikke lett å få gjort så mye med en hund som ble operert i januar og april/mai, og ikke lett å konkurrere eller kurse noe særlig når jeg jobber annenhver helg. Så jeg har vel unnskyldningene på plass!

Men forhåpentligvis så er hun helt frisk da! :D Ingen tegn til flere jursvulster! Så jeg kan følge Sandra og si at det viktigste målet oppnår vi forhåpentligvis :ahappy:

Har ikke sett noen figurantkurs i Bergen i år heller.. Jeg kom desverre ikke inn på studiet mitt :/ Valpedrømmen går høyst sannsynlig i oppfyllelse om 2 uker og 1 dag, jeg er bare SUPERREDD for å jinxe, så jeg stryker den ikke før jeg har valpen i armene mine! Haha :lol:

Reise til Afrika blir det desverre heller ingenting av :/

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

2013

Angus:

- MH

- FA (hvis skuddfast)

- Excellent på utstilling

- Opprykk til B-spor

- Opprykk til klasse II lydighet

- Bestå ferdselsprøven

- Bestå utholdenhetsprøven

- Miljøtrene i helgene når vi har tid

Tja, noe har vi jo fått til? :lol: FA kommer vi nok ikke til å gjennomføre da han er skuddredd. Jeg tviler også på at det blir noe konkurranser i år da vi trenger mer tid. En del feil ble gjort da han var ung, og dette tar tid å rette opp i. Men vi koser oss læll og har det gøy sammen! Jobber mye med engasjement og belønningsutvikling samtidig som vi kommer oss ut i bymiljø nå og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ingen mål i forrige tråd som jeg kan huske, men jeg hadde jo som mål å stille på utstilling, ta HD-røntgen, øyelyse og gå MH. Alt ble gjennomført! I tillegg klarte vi bronsemerket, det var et pluss

Så nå kan jeg prøve å sette noen mål.

Thorvald:

- få mer struktur på blodspor, trene det oftere

- starte i klasse 1 i LP

- rerøntge hoftene

- starte på og bestå terapihundutdannelsen

- få et cert til på utstilling, prøve i alle fall!

Ellen:

- bli helt ferdigutdannet (noe som vil si; lever den ***** hovedoppgaven, og bestå praksisen)

- få seg jobb!

- ikke låne altfor mye penger av samboer/mamma og pappa frem til jeg får meg jobb

- trene mer.. 2012 var et begredelig år for sånt :(

Får ta en halvveis-oppdatering jeg og!

Thorvald

- mer struktur på blodspor, veeel, vi var flinke litt på våren, nå har det detti ut igjen, så syns ikke jeg kan godkjenne det :P

- gjort :)

- kan strykes, det blir ikke i år pga dårlig tid for matmor

- ingen lykke enda, men har noen utstillinger igjen. Klarte CK på rasespesial da, DET var kult :D

Ellen

- ikke helt der :P

- JA! Jobben fikk jeg i fjor alt da, men begynte å jobbe i år, og det er verdens beste jobb, enkelt og greit.

- det gikk egentlig ganske greit :)

- still getting there :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ståa, sånn ca nå! :)

Harly

Lære litt om budføring og feltsøk - Budføring er påbegynt

Gå mer spor - Ja det gjør vi! Kurs har vi vært på også :D

Opprykk til hopp 2 - Check!

Opprykk til agility 2 - Check!

Trene lp 3 øvelser - Mjaaaa, vi trener bittelitt lp, fullstendnig utstukturert da motivasjonen er på bånn.

Stille noen flere ganger i lp 2 Kommer ikke til å skje.

Lykke

Sosialisering og miljøtrening - Check!

Bygge opp en god lekebelønning - Check!

Trene litt lp - Bittelitt baby lp sånn innimellom. Skal ikke skryte på meg at hun kan veldig mye lp relatert nei :P

Trene litt spor - Javisst! Flink er hun og, i min sporskala altså :lol:

Stilles på valpeshow - Check! Skal på sitt tredje og siste valpeshow i september :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg hadde skrevet ned noen mål for 2013 ett eller annet sted, men det er i alle fall ikke i denne tråden :aww:.

MEN - målene for dette året tror jeg vel var sånn ca dette:

- Bli årets utstilingsbriard

- Bli årets briard i NKK

- Starte i B-spor.

Status så langt:

- Willy leder med 14 poeng på neste mann på lista over årets utstillingsbriarder, og ligger dermed veldig godt an til å vinne

- Willy ligger på topp på lista over årets briard i NKK, men vet ikke hvor mye han leder med

- Vi har ikke startet B-spor - vi har vel knapt nok gått spor utenom på Sølenkurset i sommer. Kanskje til neste år :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

2013:

Opsis:

- NVCH. Det er lov å håpe på, om vi bare kommer med på en ordinær prøve. Ingen blodsporprøve i det hele tatt faktisk, ble ikke prioritert.

- Stilles når hun er i pels, og kanskje få et lite cert? Kanskje? Hun fikk 2 x excellent. Men målet om å stilles er oppfylt i hvert fall!

- Utvikle henne som sporhund, få bedre konsentrasjon. Vi valgte å fokusere på lydigheten i år, på grunn av liten tilgang til sporterreng, så der må vi nesten si nei.

- Komme bittelitt nærmere start i LP.Wohooooo!! Flere kjempefine konkurranser i sommer, men så møtte vi veggen igjen. Men hun har nå opprykket til klasse 2 i hvert fall, det hadde jeg ikke turt å håpe på for et år siden!

- Få henne helt smertefri. Tja.

Klima:

- Hun har mest hemmelige maskotmål. Ikke så mye å skryte av her, men fikk en gjennomkjøring av kl 1 på sonenmesterskapet i hvert fall. Og fikk hedersprisen, det var stas! Ellers har hun utviklet en god lek, og vokst en hel del.

- Pluss litt løping av venstresvinger. Det har hun nå gjort, med tre CKer men ingen plasseringer i BTK.

- HD/AA Nyåret.

- MH Til våren.

Meg:

- Få startet noen LP-konkurranser sånn at jeg har litt trening i å gå konkurranser før jeg plutselig står i VM. Kjipt å komme uforberedt. Forhåpentligvis en eller to bruksstarter også.Mange LP-starter, ingen i bruks.

- Kanskje få tatt denne lappen? :D :D :D

- Ha en fin C i snitt etter de neste semestrene. Fagene som teller til masteropptaket gir meg foreløpig en enda finere B!

2014

Opsis:

- Starte masse i lydighet, forhåpentligvis gjøre henne litt mer stabil og kanskje komme tilbake dit vi var i sommer? Så tar vi opprykket til kl 3 når det kommer.

- Starte i bruks, helst 2 stevner.

- Gå et par blodsporprøver.

Klima:

- Gå noen blodsporprøver.

- Lære seg å tenke litt mer på egenhånd under trening, og gjøre henne litt mer bevisst på hvor de ulike kroppsdelene befinner seg.

- Vurderer å skrive at hun skal lære seg å gå pent i bånd, men da tror jeg at jeg lurer meg selv. Men en hverdagsfot der hun går løs ved siden av meg, det kan vi kanskje klare?

- Bruke mer tid på trekktrening, kanskje ta en tur innom gamle trekkhundklubben?

- HD/AA

- MH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi ikke helt vet hva vi gjør har vi ikke så mange konkrete mål, men noen må man jo ha :D

- Vise henne på utstilling (med to cert og et res. cert., så må det jo kunne sies å ha gått ganske bra :D)

- Få til fri ved fot 100% (hun går ved foten, men så veldig pent ser det ikke akkurat ut xD)

- Trene lydighet

- Perfeksjonere de kommandoene hun kan, samt lære inn flere (hvilke må vi ta litt etter hvert :P)

- Delta på kurs i hundeklubben / bli aktiv i hundeklubben (valpekurs i Januar, agilitykurs i August. Deltok aktivt på treninger i første halvår, men ble vanskelig på høsten, pga skole, praksis og bilsituasjon)

- Miljøtrene

- Øve på og bli bedre på passering av folk/hunder hun vil hilse på. (ikke noe stort problem, men hun drar litt)

Gikk jo fint detta :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Synes jo det med en ny hund var en god ide, hvertfall med at de kan også være med.  Min har ingen hemninger her heller, så jeg må sette begrensninger- det driter ho hardt i.. Vi driver med nosework, men er ikke det beste miljøet her nede.. Synes også det er rart å ha gammel hund, det er mange begrensninger- men mye herlig også..
    • Ja, og stresser. Det er jo så mye som ikke er klart....
    • Åå så søt 🥰 Teller du ned dagene nå?
    • Det høres ut som en veldig fin ordning  Min senior kan ikke gå så lange turer lengre pga. en dårlig skulder, men samtidig har hun bare ett gir, og det går i hundre hver eneste tur. Så jeg må begrense henne veldig for at den skuldra ikke skal bli enda verre. Hun er jo en liten hund så jeg hadde håpet på å kunnen gå turer med henne i sekk, men det var hun i hvert fall ikke interessert i 🙈 Hun har også blitt fullstendig hemningsløs på sine gamle dager (et snev av demens?), så hvis jeg ikke følger med på henne hele tiden driver hun med de mest utrolige akrobatiske påfunn (som å kaste seg ned trappa), så her er det selvmordsforebygging på daglig basis... Heldigvis har vi Nosework da, som hun elsker. Det er virkelig en fantastisk aktivitet for gamle hunder, og ettersom, det er uoffisielt kan vi konkurrere selv om hun går på medisiner. Til helga skal vi på kurs i Nosework, og i juli er vi påmelding Nord-Norges første Nosework-konkurranse  Så helt dødt er det ikke her, men savner det livet vi hadde før utrolig mye. Dette er første gang jeg har gammel hund, så jeg er nok litt i sjokk over hvor begrensende det faktisk er.  Ellers luftet jeg så smått tanken på å kjøpe ny hund som kan bo hos min mor inntil videre, og hun var ikke helt fremmed for det. Den eneste innvendingen var "men hva gjør vi når jeg skal reise bort?" 😅 Hun og samboeren har hatt hund i "alle år", men nå som pensjonister ønsker de et litt friere liv uten hund. Men en hund som kan bo der, samtidig som jeg har det meste an ansvaret ellers, er kanskje ikke en helt fjern idé? 🤔
    • Hilse på Izuba. Henter i juni.)  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...