Gå til innhold
Hundesonen.no

Mål 2013


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

Da var det straks et nytt år, nye muligheter. Hva er dine mål for det kommende året, og hvordan gikk årets mål?

Den gamle tråden ligger her.

Mål 2012

Blondie

  • Cacib
  • Stilles i utlandet minst en gang
  • Få napp i Agility og Hopp
  • Starte offisielt LP1
  • Runderingskurs
  • Kunne passere andre hunder uten å lage lyd (det var helt fint en stund, men kom tilbake igjen)
  • Fin pusse på varslingen
Marie
  • Flytte ut
  • Handlerkurs
  • Figurantkurs
  • Finne ut min fremtid (begynner ihvertfall å nærme seg noe)
  • Få meg valp

Jeg syns jeg var flinkere med årets mål enn tidligere år. La oss håpe det går den veien neste år også :)

Jeg tror jeg venter litt med å sette opp neste års mål mtp at jeg ikke helt vet hvordan det blir med Blondie fremover da hun har fått enda en jursvulst. Jeg kan ikke drive å operere og operere heller. Jeg skal til veterinæren på starten av nyåret, så får vi se hva de sier, også skal jeg høre litt med folk som har erfaring med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

2013: Opsis: - NVCH. Det er lov å håpe på, om vi bare kommer med på en ordinær prøve. - Stilles når hun er i pels, og kanskje få et lite cert? Kanskje? - Utvikle henne som sporhund, få bedre ko

Opprykk til kl3. That's it.

Amiga ble Nuch, var på blodsporkurs, startet i blodspor, gikk MH og ble røntget offisielt. Vann terapi var vi også på. Desverre hadde hun så vondt til slutt at vi avlivde hun august 2012. O

Er ganske fornøyd jeg. Hadde som mål for Odin å starte klasse 2 rally og klasse 1 lp. Startet uoff. lp men ble litt nedprioritert fordi det gikk så bra i rally så vi startet klasse 3 der i stedet. :P

Så da blir neste års mål å starte offisielt i lp 1, og minst et napp til elite i rally. Noe mer konkret enn det gidder jeg ikke. :)

Kovu skal...

Gå runderingskurs med gubben

Få bedre innkalling

og kanskje gå rally 1 en gang til. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nye planer da:

Blaze

  • Stilles som veteran og prøve erverve henne noen Veteranvinner tittler. -klarte en tittel
  • NVCH - nopp, ikke startet.
  • HP på viltspor - ditto over.
  • Kanskje vi prøver oss på rundering igjen om ikke mangelen på hørsel plager henne for mye. - fikk ikke gjort det.
  • Ellers være delvis pensjonist uten å vite det selv :P - det har vi klart
Talli:
  • Få ett valpekull, og dermed går 6 mnd av året for henne. - jupp
  • Kvalifisere oss til NM i spor (det tror jeg vi er alt :P ) . jupp
  • Opprykk til A-rundering. - nei, prøvde to ganger og det glapp unna desverre :(
  • SBCH, med forbehold om at vi faktisk kommer med på ett stevne i Sverige. Det er nesten umulig sad.png - kom ikke med på de to stevnene vi prøvde.
En tur til NordV & DKV november 2012.Vurdere en tur til Finland med de begge og prøve oss på FIUCH. -Det ble vi.

Meg selv?

Få fingen ut og ikke utsette oppussing hele tiden :P

(evt holde meg unna å reise så mye neste år og faktisk bruke penger på oppussing...) - pusset opp hele stuen :D

Så nye mål 2013:

Blaze:

Fortsette være pensjonist uten å merke det.

Kommer til å stille henne, men ingen store mål. Være frisk og rask pesnsjonist som fortsatt kan brukes mye fysisk.

Talli:

Fortsette prøve på opprykk til A-rundering.

Håper vi kommer med på spor i Sverige og SBCH.

Arya:

Gjennomføre MH

HD/AD-røntges, øyenlyses

1 lite og 1 stort cert

1 cert i Danmark

Shy

1 lite 1 stort cert

1 cert i Danmark

HD/AD-røntges, øyenlyses

Kanksje starte D-spor? (eller hva sier du Tonje?)

Meg selv:

Begynne trene mer ordentlig fysisk.

Pusse opp litt til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus
2012

Angus:

- Klare å ignorere hunder på fellestrening, ute i gata, ja, overalt

- CERT på utstilling

- Starte LP1 (spørs veeeldig, men vi jobber oss mot det)

- Bli en tolerant og rettferdig hannhund

- Bygge schtarke mushkler

- HD og AA røntgen

- Gå MH

- Ta FA og BH om MH går bra

Megselv:

- Få en jobb (om jeg ikke har klart det i år vel og merke)

- Gå ned, tja 30 kilo til bursdagen min hadde vært fint

- Ta teorien på billappen

- Flytte til Ås eller Ski

Detta var flaut dere :lol: Det at jeg gikk fra arbeidsløshet i flere måneder, til å gå rett i en heltidsjobb, gjorde at jeg brukte tid på å mestre overgangen. Angustrening falt dessverre litt bort pga dette, men 2013 er året vi skal få til masse :D

2013

Angus:

- MH

- FA (hvis skuddfast)

- Excellent på utstilling

- Opprykk til B-spor

- Opprykk til klasse II lydighet

- Bestå ferdselsprøven

- Bestå utholdenhetsprøven

- Miljøtrene i helgene når vi har tid

Megselv:

- Få en sunnere livsstil. Spise sunt hver dag, slutte å drikke brus (lørdag er unntaket fra regelen) og være mer aktiv. Slutte å sitte på den hersens PCn!

- Være flink til å trene hund

- Gå litt kurs

I 2013 skal vi miljøtrene masse. En rolig hund i forskjellige miljøer vil jeg ha nå og han skal lære seg å slappe av og godta at ingenting nødvendigvis skjer hele tiden, og at han ikke trenger å være med på alt som skjer hele tiden. Vi skal også trene i forskjellige miljøer, det tror jeg han hadde hatt godt av samt at det kanskje hadde hjulpet på å ignorere folk og dyr når vi trener. Dette vil sikkert også hjelpe oss i konkurransesammenheng. Også må vi få hverdagslydigheten på plass! Første pri på posten er å gå MH. Om han er en "normal" hund og ikke er skuddredd tenker jeg vi går FA. Etter MH skal vi rett på D-spor konkurranse. Det er mulig disse krasjer med hverandre, alt kommer an på når tidligste MH i området blir satt opp. Vi har etter det to sporkonkurranser i siktet, og målet er opprykk til B-spor. Videre vil vi få opprykket til klasse II lydighet, vi trener jo fortsatt dette, men vi vil heller fokusere på bruks da vi synes dette er morsommere. Vi tenker å melde oss på to lydighetskonkurranser. Så har vi også tenkt å være med på belgerspesialen i 2013, og målet er da excellent. Til det må vi ringtrene masse og lære oss å løpe pene venstrevendinger :P De to siste punktene er ikke hovedpri for året, men om vi finner ut at vi gjør det, så skal vi gå ferdselsprøve og utholdenhetsprøve :)

Om vi gjennomfører alt, kommer Angus til å hete AD BH Woodshine's Nija på pent, og det synes jeg er veldig smashing å se på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundemotivasjonen har ikke akkurat vært på topp i år, så vi har ikke klart så mye. Får trøste meg med at vi gjorde veldig mye i 2010 smile.png

Brått fokuserte vi heller på redningshund. Vi hadde ingen mål om dette, men i år har Extra bestått:

- Apell

- C- godkjent

- B- godkjent

- Feltsøk

- Mørkesøk

Vi har konkurrert en gang i LP hvor hun kom på andre plass med første premie smile.png

2012:

Extra

- SE Lch - FIkk ikke reist til Sverige

- Starte i NBF og få opprykk - Vi har startet, og har fått opprykk til B samt godkjent resultat i B :D

- Konkurrere i lydighet - Det har vi ikke gjort :P

- Prøve å A godkjenne som redningshund (dette bør gå under meg, for her er det jeg som sliter *kremt*) - Planene er endret, og jeg ønsker heller å satse på Action.

Action:

- Starte i klasse 1 og 2 lydighet. -Ikke startet

- Få opprykk til klasse 3 lydighet

- Få 2. premie på utstilling - Ikke stilt

- Bestå ferdselsprøve - Ikke startet

- Gå MH - Løpetid, så hun fikk ikke starte (Sverige)

- Starte i bruks? Mangler mentaltest, så hun fikk ikke starte

Marthe:

- Bli en bedre hundefører

- Trene til å bli en god fører mtp. redning

- Holde meg i bra form

- Slutte å handle masse unødvendige ting

- Spare :aww:

Ting gikk ikke helt etter planen her i huset :) Action gikk glipp av tre LP stevner og MH pga. løpetid, så vi har ikke fått gjort noe :)

Extra:

- Opprykk til A rundering

- Godkjent resultat i A rundering

- Starte på minst fire runderingsstevner

- SE Lch

Action:

- Starte i klasse 1 lydighet

- Få opprykk til klasse 2

- Starte klasse 2

- Opprykk til klasse 3

- Bestå apellen i NRH

- B- godkjenne som redningshund

- Legge et godt grunnlag videre mot redningshund

- Starte i NBF

- Ta MH

- Ta ferdselsprøve

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde visst ingen mål i 2012.

I 2013:

Jatzy:

-Stille ut til hun blir Nuch!

-Operer vekk den ekle fettkulen.

-Finne et fòr som passer henne bedre enn det hun har nå.

-Comeback i LP ringen?

Meg:

-Trene mer, bli flinkere til å presse meg selv, fortsette å trene styrke 3 ganger i uka.

-Gjøre en god innsats på jobbe, lese og studere mer mtp assistent utdannelsen jeg tar nå.

-Tur til sørafrika med værdens beste samboer.

Drømmer:

-Valp!

-Bli forlovet

-Spare penger som skal gå til egen leilighet/hus en dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for 2012:

Elwira:

- Bli kvitt ørebetennelsen, og finne ut hva hun er allergisk mot - hun ble desverre aldri helt kvitt det

- Finne en god forsterker hun tåler - nop

- Trene blodspor

- Bronsemerket i AG - forkalkninger satt en stopper for ag desverre

- Være en sosial og lykkelig gammel dame som holder seg frisk som en fisk! - hun var sosial og lykkelig, men desverre mye syk og døde i november :(

Mayah:

- Debutere på valpeshow - jessda, ble to valpeshow

- Stille minst 2 ganger på offisiell utstilling - stilte en gang, og møtte ikke opp en gang

- Trene inn alle Lp1 øvelsene - ikke helt i mål kan du si

- Bronsemerket i LP - haha, nei

- Bronsemerket i kløving - vært for ung i år. Bare jeg som ikke kan regne :P

- Trene trekk og kløving

- Gå blodsporkurs - nop, har ikke funnet noen som har passet

- HD/AA røntgen - tar det etter nyttår

Heidi:

- Få tid til flere langhelger på tur i fjell og mark - Har blitt mange turer i 2012!

- Ta sommerturlederkurs i DNT - fikk ikke tid desverre

- Ta ulike hunderelaterte kurs - ble null det gitt

- Bli en flittigere og mer effektiv student - både ja og nei, men er på rett vei ihvertfall

- Bli tryggere til å bruke bilen - JA! Bilen er blitt min buddy nå

Mål 2013:

Mayah:

- Stilles 2 ganger op offisiell utstilling

- Trene med pulk

- Kløvtest

- Jobbe for å forbedre høyre/venstre komandoene

- Bli en mer stabil trekkhund

- Lydighetskurs

- Trene masse mer spor

- HD/AA røntgen

- MH-test

Meg:

- Ny hund?

- Finne et stabilt og hundevennlig sted å bo

- Finne en fin deltidsjobb

- Gå flere langturer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Marvin* jeg så at du hadde skrevet noe på en av de første sidene i 2012 tråden. :)

MÅL 2012:

Ellie:

Starte LP kl I og få opprykk til klasse II
Starte klasse II
Viltsporchampionat (Med forbehold om at jeg kommer med på prøver da jeg ikke kom med på noen av de ordinære jeg meldte på i år.)
Debutere i D spor
Stille henne ut minst to ganger


Balrog

Opprykk til klasse III lydighet
Godkjent C spor / opprykk til B spor (Det siste er bare et lite håp)
Trene rundering / søk i bygg / feltsøk
Excellent på utstilling, gjerne CK og Cert (Håp det også smile.png )
Fortsatt være en trivelig hannhund


Meg:

Kose meg, gå kurs med hundene, ta to store avgjørelser, være snill og grei. smile.png


(Oi... spent på neste år kjenner jeg..)

Sånn gikk det:

Ellie:

Vi har ikke startet offisielt LP og fått opprykket, jeg gav opp der en stund.
Men så kom sonenmesterskapet som hun gjorde det veldig bra i, og jeg fikk tilbake troa!

Viltsporchampionatet fikk vi ikke, men kun fordi vi ikke kom med offisielt. Meldte på til prøver og alt, men har hatt veldig uflaks med loddtrekningen. Hun fikk iallefall en førstepremie til, slik at vi nå bare mangler en!

Utstilling og D spor ble ikke noe av gitt.

Balrog:

Opprykket til klasse III klarte vi, og vi har tilogmed startet der en gang hvor han gikk dritbra. Så kjempefornøyd med lydigheten i år! :D

C spor fikk vi ikke startet, men vi fikk i det minste gått brukskurs så har kommet nærmere en start i det minste.

Vi skal nok klare det, men jeg må få trent på skudd.

Derimot fikk vi trent litt rundering (ikke nok men) og masse feltsøk på vårparten. Startet en uoffisiell feltsøkkonkurranse som gikk veldig bra! :D

Utstilling ble det dårlig med i år.

Trivelig hannhund, nja det jobber vi litt med. Viktigste han funker bra på trening og på jobb med de andre hundene, så er det ikke største krisen at han grevler mot fremmede hanner som trenger seg på oss. Men ønsker jo at det også skal bli bedre! :)

Meg:

Har kost meg masse, har forhåpentligvis vært snill, og fikk gått masse kurs i år - så veldig fornøyd.

De to store avgjørelsene ble også tatt.

Det ene var om jeg skulle hente tilbake Bestas noe jeg gjorde. Er glad for den fine sommeren vi fikk. :heart:

Det andre var om vi skulle tørre å prøve å bli foreldre, og det vet dere jo nå at vi gjorde!
(Noen spurte meg om det kunne være det jeg mente, men det ville jeg ikke si da!)

2013

Ellie:

VILTSPORCHAMPIONAT (for pokker!!)

Opprykk til klasse II (for pokker det også!)

Balrog:

Gå MT hvis vi får plassen. (Påmeldt.)

Konkurrere i klasse III lydighet

Bonusmål:

Opprykk til elite

Starte C spor

Utstilling er bonus på begge hundene.

Meg:

Bli mamma og samtidig klare de målene jeg satte for hundene, det tror jeg er mer enn nok! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine mål :

Få en fast jobb(mangler bare papirer så er den i boks) Det ble desverre ikke san

Trene regelmessig. Jep det har jeg begynt med

Urbi:

Finne genet for fuglehund. Våkne på fugel hvis det ikke er for sent Har skjønt det er noe som kalles skogsfugel men ganet er vel fortsatt begravd en plass

Svevende mål Blodsporgodkjenning (må sjekkes opp litt rundt dette) Har sjekket og blitt litt for sen til kurs her i traktene men kommer igjen til våren

Trene kanskje konkurere i lydighet Har ikke begynt med det enda

Maja:

Ser ut til at hun blir boende hjemme enda en god stund

Trene og konkurere i lydighet kl 1 Hun har flyttet ut med min sønn

Meg

Fast jobb så jeg kan kjøpe drømme huset

Urbi

blodspor og lydighettstrening

Marco

Finne et feiende flott hjem for han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ingen mål i forrige tråd som jeg kan huske, men jeg hadde jo som mål å stille på utstilling, ta HD-røntgen, øyelyse og gå MH. Alt ble gjennomført! I tillegg klarte vi bronsemerket, det var et pluss

Så nå kan jeg prøve å sette noen mål.

Thorvald:

- få mer struktur på blodspor, trene det oftere

- starte i klasse 1 i LP

- rerøntge hoftene

- starte på og bestå terapihundutdannelsen

- få et cert til på utstilling, prøve i alle fall!

Ellen:

- bli helt ferdigutdannet (noe som vil si; lever den ***** hovedoppgaven, og bestå praksisen)

- få seg jobb!

- ikke låne altfor mye penger av samboer/mamma og pappa frem til jeg får meg jobb

- trene mer.. 2012 var et begredelig år for sånt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for 2012:

X'en:

Hun skal med stor sannsynlighet parres, så jeg lar andre planer og mål bero ut fra når det blir og hva resultatet av parringen blir. Det er en annen oppdretter som leaser henne, men pausen på grunn av form, helse og pelsfravær blir jo den sammen.

Hvis det blir keisersnitt igjen, vurderer jeg å kjøpe valp fra kullet, siden jeg da ikke kan bruke X'en videre i avl selv. Røntgenresultat på eget kull vil også kunne veie på vektskåla i forhold til hva jeg har og ikke har av avlsmateriale.

X'en ble parret, men gikk dessverre tom. I mellomtiden er hele hennes første kull røntget, og fyller foreløpig både raseklubbens og mine personlige krav til avl, så behovet for å beholde noe på neste forsøk (som fremdeles er et leaset kull) er betydelig mindre nå.

Men det som vil prioriteres, er jakta på den ***** ferdselsprøva og storcertjakt, hun blir ikke dratt med på alt av småutstillinger når jeg har datteren å stille, med mindre dommeren virkelig lokker.

"Den ***** ferdselsprøva" besto vi i juni, og alle hjerter gleder seg over BH-tittel!

Hun ble vel stilt seks ganger i år, uten å være i nærheten av å snuse på storcert. Men en får det ikke ved å sitte hjemme heller, så...

Foenix:

*Få med seg en håndfull valpeshow fram til 24. mars

Syv valpeshow, med tre BIR, en BIM og en HP i Sverige.

*Røntgenfotograferes fram og bak på sommeren

Ble gjort cirka 53 uker gammel, is i magen er for andre. Men 4xA, hurra!

*MH utover høsten, forsøksvis med resten (!) av kullet som er i Norge

MH gjennomført med et resultat jeg sier meg fornøyd med, det samme for broren. Og da er "hele kullet" som er i Norge vært gjennom en slik løype.

*Stille på tittelutstilling(er) for å kjempe om juniortitler

Hun deltok på fire utstillinger med tittelmulighet, og ble plassert i klassen to av gangene.

*CK fra junior (hun er junior fra 24. mars til 24. desember)

Jupp, det har vi klart.

*Få seg et kurs eller to

Nope, det har vi ikke prioritert økonomisk - men hun har vært demohund på kurs som jeg har avholdt.

*Bli tatt med mye mer alene på ting og tang, så hun ikke gror seg avhengig av sin mor

Joda, jeg har tatt henne med mye alene - men har også oppdaget at hun er litt for knyttet til meg, så nå må vi fokusere på å løsne navlestrengen hun har til meg.

*Fortsette utviklingen til å bli en nysgjerrig, tillitsfull, kosete, kvikk og herlig hund

Det synes jeg at hun er, men akkurat nå er hun i en fase hvor hun kunne vært litt mer selvstendig, så det skal vi jobbe med framover. Hun har ikke ei redd nervecelle i seg, men hun er veldig avhengig av meg.

SFX:

*Være en god oppdretter for valpene jeg solgte

Jeg kan jo bare håpe at jeg har vært det.

*Praktisere som ringsekretær så ofte jeg kan

14 ringsekretæroppdrag, det samme som i fjor - og i år har jeg stilt mye mer aktivt enn i fjor, så det har vært mange hektiske helger, men jeg NYTER det.

*Ikke konkurrere i lydighet eller bruks før jeg har fått mer stabil helse og fungerer bedre som et team med X'en

Det klarte vi jo, for utenom en ferdselsprøve vi startet for moro skyld har vi ikke startet i en dritt. Jeg har hatt null treningsmotivasjon, null konkurranselyst.

*Håpe helsa blir bedre

Bedre, ja.

*Få med meg en stor utstilling i utlandet for å titte på berner

MyDog i Sverige i januar, WDS og Sennenspesial i Østerrike i mai, dansk og nordisk vinner i Danmark i november.

*Fortsette å gjøre det jeg vil, framfor det jeg føler andre mener jeg må

Jupp, og jaggu har jeg klart å gjøre det uten å få dårlig samvittighet hver eneste gang også!

Mål for 2013

X'en:

  • Parres på første løpetid til vinteren
  • Jakte storcert
  • Trene lydighet med mål mot spor klasse D
  • Gi henne flere utfordringer i sporet

Foenix:

  • Stilles mest mulig fram til hun går over i åpen klasse 24. juni
  • Oppnå CK
  • Trene lydighet så hun kan flere kommandoer enn "kom" og "vær så god"...
  • Leke mer spor med henne
  • Bli enda mer selvstendig, egenrådig og frigjort
  • Vurdere parring, avhengig av når hun løper, men antagelig drøyer jeg til 2014

SFX:

  • Fullføre et privat prosjekt som går til begynnelsen av mai
  • Fullføre minst ett halvferdig oppussingsprosjekt
  • Være mest mulig ringsekretær
  • Finne mer trygghet i lydighetsringen
  • Se bernere på stor utstilling i utlandet
  • Fortsatt være en god oppdretter for "valpene", inkludert følge opp barnebarn i Australia
  • Rydde ned julepynten før NKK Bø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pajko

- Bestå en begynder rally prøve i Danmark

- Forsætte den gode udvikling i forhold til træning og andre hunde

- Blive tynd igen - og holde vægten

- Nyde livet

- Falde til i Norge

Mig

- Komme ind på studiet i Bø

- Komme godt med i studiemiljøet

- Finde godt sted at bo til mig og Pajko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaaa...mål, 2013, kommer til å bli et svært tungt år skolemessig, så hundetrening er ikke helt prioritert. Men noen små mål kan vi sette opp.

Casper:

Få inn felltene på ag banen

Bedre svinger og enda vanskeligere slalom innganger.

Han skal debutere i klasse 1, og målet i 2013 er opprykk til klasse 2 ag + hopp

Videre så må jeg gjøre en liten innsats når det kommer til passerings tullet hans mot andre hunder.

Stella:

Bygge opp enda bedre utholdenhet i treninga

Få henne mer selvstendig på banen

Debutere klasse 2, ag + hopp,

Godkjent ettersøkshund (bare hvis vi har tid, noe jeg tviler på).

Få lært inn enda flere kule triks :)

Meg:

Spare opp nok egenkapital til å kjøpe hus/leilighet

Skrive masteroppgave og fullføre den forbannede mastergraden

Få en litt mer relevant deltidsjobb

Få meg voksen jobb, ihvertfall begynne å søke neste jul.

Bli flinkere til å få i meg mer nærings full mat sånn at jeg ikke må sove 14 timer i døgnet.

Og sikkert masse mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amiga

  • Holde seg frisk
  • Vann terapi
  • Få utløsende cert til n uch
  • gå blodsporkurs
  • starte blodspor
  • Gå MH
  • røntge offisielt

Amiga ble Nuch, var på blodsporkurs, startet i blodspor, gikk MH og ble røntget offisielt. Vann terapi var vi også på. Desverre hadde hun så vondt til slutt at vi avlivde hun august 2012.

Issi

  • Opprykk lp2
  • Starte med å trene rundering eller spor, må se ann.
  • Stille ut på utstillinger
  • Gå LP cup
  • Gå flere kurs
  • Gå MH
  • Forsette å bli den trygge fine hunden hun er på vei til å bli
  • HD røntging

Opprykket var et faktum i november, vi har rundert og gått spor, hun har blitt stilt ut eeen gang tror jeg :whistle: LP-cup ble det ikke av, derimot har vi gått sonenmesterskap og diverse klubbmesterskap. Kurs har vi vært på, MH er bestått og hun har blitt enda bedre :wub:

Anette

  • Opperert nakke, hode,
  • bli bedre
  • klare å være levende igjen smile.png
  • dra på tur med Mikkel og T til London
alt avhenger av at jeg blir bedre egentlig. Så alt av planer og alt er bare på hold til jeg vet noe mer fra riksen.

operert ja, bedre, tja... levende igjen? :P kanskje.. London ble det ikke :P

Så tja. 2013...

Issi:

  • opprykk LP3
  • kåringsprøve/ferdelseprøve
  • holde seg frisk

Doffeloff:

  • Starte kl1 (under tvil :P )
  • starte D-spor
  • MH september 2013
  • Stilles aktivt
  • Stilles på EDS
  • Fortsette runderingstreningen

Anette:

  • lytte på kroppen :aww:
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja så veldig mange mål har vi ikke,men vi får prøve alikevel..

Arla:

- Agility nybegynner kurs Done

- Gå spor kurs Done

- Lære blodspor Done

- Få 2 cert til Done

- Starte i agility hopp Ehh nei

- bli stilt av andre haha ingen som vil stille lundehund

Tindra:

- Stille på Nkk Bø Falt bort

- Gå konkuranse kurs i Lp Done

- Klare bronsemerket Done

- Starte klasse 1 i Lp Nei

- Agility kurs Done

- Blodspor kurs Done

- Oppnå 2 cert niks

- Stille i Danmark Done

- Bli stilt av andre Done

Meg:

- Lære mer om hunde trening ja

- Finne en hundeklubb jeg trives i tja

- Gå handler kurs med Hugo nei

- Få mer selvtillit nei

- Sette meg mer inn i oppdrett og avl ja

- Være med under hunde fødsel nei

- Registrere kennel navn nei

- Gå oppdretter skolen del 1 og 2 fikk ikke plas

Så da prøver vi igjen i 2013 da :

Arla:

Gå blodspor prøve

Bli Nordisk Champion

Tindra:

få et kull i løpet av 2013

Stille ihvertfall 2 ganger

Starte Lp1

Bella:

Gå bruks kurs

Flere Lp kurs

Starte Lp1

Få 2 cert

Meg:

Kynologi kurs og oppdretter kurs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg skrev målene mine her i fjor jeg, men jeg har noen for 2012:

Marvin

Opprykk til LP3 Det ble det ikke gitt

Trene mye spor

Ev. starte D spor

Runderingskurs Utgikk/ombestemte meg

Få dansk championat og Cacib Haha, det går dårlig når man ikke drar :P

Stilles på verdensutstillingen eller rasespesialen i Nederland Og samme her..

Stilles mer generelt Det ble andre prioriteringer

Sporkurs Sølen

Meg

Handlerkurs

Kynologikurs

Gjennomføre siste del av klikkertrenerutdannelsen

Lese mer hundelitteratur

Konkurransepsykologikurs

Stille flere andre raser om jeg får mulighet -det ble ikke mange

Sette meg mer inn i avl og genetikk

Få meg valp (og her har jeg stappfult av planer OM det blir valp. Da blir det bla raiding av valpeshow, sosialisering, lek, kose-skvise-mose, og starte å legge grunnlag til fremtidig spor- og lydighetskonkurranser mm)

Fjoråret ble annerledes på flere måter, så mange av planene med Marvin ble skrinlagt før vi startet.

Nå har vi laget nye mål.

Marvin

Opprykk til lp3 med nogen lunde grei poengsum

Opprykk til C-spor og to konkurranser i D-spor med jevne,nogen lunde gode resultater

Minimum ck, helst plassering på EDS

Stilles mye mer enn i fjor

Dany

Opprykk til lp2 og tre konkurranser i kl 1 med jevne, gode resultater

Opprykk til C-spor og tre konkurranser i D-spor med jevne, gode resultater.

Minimum ett storcert (Jeg aner ikke hva jeg kan forvente, så jeg bare setter et mål)

Stilles mye mer enn i fjor

Gå MH i april-ish

AD/HD sjekk og øyelysing

Meg

Sporkurs

Lp kurs

Avlsrådskurs

Organisasjonskurs

Ringsekretærkurs

Sette meg godt inn i clubregisteret til NoKo

MH figurantkurs

Marvin er mye tyngere å jobbe med enn Dany, og hvis jeg skal ha nok tid til å satse mye på ekornet, så har jeg lavere mål med han. Så får jeg etterjustere når ting nærmer seg.

Prøver, lp-konkurranser og utstillinger er allerede planlagt med unntak av et par utenlandsutstillinger. Og så skal jeg endre datoen på den ene lp-konken ser jeg.

Freske mål, men jeg må bare pushe meg selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper glatt over målene fra i fjor, tror ikke vi gjorde det så hakke gæernt, annet enn røntgen av gutta - der er utsatt pga økonomi.

Og lappen da, vi prøver videre... kommer stadig nærmere :lol:

Mål for 2012:

Kahlo:

Fortsette den utrolig bra utviklingen hun har med passering av folk

Videre føre den utviklingen til passering av hunder

Fortsette å være et lykketroll

Røntge ryggen for spondylose og sjekke Thyroxinverdier + øyenlyse

Trene oftere på artige ting

Sette i gang NILFbasert hverdagslydighetstrening

Alt check.

Kasko:

Være frisk glad som alltid

Ikke komme i slåsskamper med andre hunder

Prøve mer blodspor

NILFtrening

Røntge, øyenlyse og thyroxinsjekkes om økonomien tillater

Frisk og glad - yep.

Slåsskamper - fail...

Blodspor - fail

nilftrening - check

Kun øyenlyst.

Lupin:

Være frisk og glad som alltid

Bli bestis med Kasko igjen

Finne forsterkere som funker utenfor tunet

NILFtrening

Prøve på spor eller andre morsomme ting, finne noe han virkelig liker annet enn å løpe

Røntge om økonomien tillater

Check på alt, kanskje minus bestis med kasko, og røntging.

Anette:

Være en god kjæreste

Bli friskere

Bli en mer strukturert og "krevende" hundeeier - ref. NILF

Bli flinkere på å fullføre ting og planer

Ha det bra! Fokusere på glede og ting som gjør meg glad!

Litt bob bob...

Planer for neste år kommer etterhvert. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nye mål 2013:

Shy

1 lite 1 stort cert

1 cert i Danmark

HD/AD-røntges, øyenlyses

Kanksje starte D-spor? (eller hva sier du Tonje?)

D-spor på Shy hadde vært dritkult!! Men du får stå for læringen og så følger jeg opp hva du bestemmer (om vi skal leke finne den mistede pinnen på tur etc..)!

Jeg pleier ikke å drive med mål jeg, jeg blir så ergerlig når jeg ikke når dem og da er det bedre å spare seg ergrelsen.

Men håp for 2013 kan man jo ha:

Strider

MT (hvis vi kommer med, har ikke hørt et pip fra dem..)

Noen utstillinger for moro skyld (ja, det er ganske gøy altså!)

Kursing med whatever (er bare ute for å ha det gøy med Strider jeg..)

Vi har også håp om å lage ettersøkshund av Strider, kanskje godkjenning i 2013 - eventuelt at han viser seg så bra at han blir brukt til ettersøk i praksis, godkjent eller ei

Shy

Hun skal en del rundt med Jeanette, men jeg håper på å få smuslet inn litt lydighetskurs og trening med henne - ikke bruks for det blir Jeanettes bord

Simpelthen bli kjent med henne og kose oss med henne!

Meg

Kose meg og ha det mest mye moro i hele 2013!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harly sine mål for 2012:

  • Debutere i hopp 1, og etterhvert ag 1 - check
  • 3 x napp i hopp 1 - niks, ble 2 napp
  • Debutere i lp 2 - check!
  • Opprykk til lp 3 - Yay! :D
  • Bli trygg på at sykkelen ikke er farlig! - bob bob... bedre nå som han får løpe foran, men han virker ikke overbegeistret akkurat :P

Mine mål for 2012:

  • Bli flinkere til å planlegge treningsøktene . - jepp!
  • Blogge mer jevnlig. Her er forbedringspotensialet stort.... :P - aner ikke, ingen oversikt. Tror det er omtrent som i fjor.
  • Bli flinkere til å filme treningsøkter - japp
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka:

- Holde seg frisk, rask og slank. Hun har slitt litt med oppkast i høst, men løsningen der ser ut til å være funnet. Hun går på kortison nå, og det gjør henne veldig godt. Hun er gode gamle Tinka, rett og slett. :)

- Endelig få oss ut på lydighetsbanen. Det kommer til å ende med at hun løper ut av ringen for å stjele mat midt under innkallingen eller noe, men i 2012 skal jeg faktisk klare å drite i det og bare prøve. Etter åtte år begynner det å bli på tide. :lol:Vi startet uoffisielt i juni, mistet tretti sure poeng på fellesdekken (det er egentlig hennes sterkeste øvelse liksom), men endte allikevel på 153,5 poeng. Hennes lydighetskarriere ble kort, men nå har vi i alle fall gjort det!

- Tiden vil vise om hun blir boende hos meg eller om hun flytter opp til mamma og pappa - men uansett skal Tinka få bruke hverdagen til det hun liker aller best - nemlig skogsturer, asfaltturer, spor, søksøvelser og å være sammen med mennesker som skjemmer henne bort litt. Hun bodde halve året hos meg, og ble igjen hos mamma og pappa etter sommerferien. Der koser hun seg med selskap av pus og skogsturer flere ganger i uka. :)

Ingvild:

- Prøve å jobbe hakket mer strukturert med studiene, og i alle fall jobbe meg til gode karakterer og god forståelse for fagene jeg skal ha. Ja, faktisk! Hadde jeg aldri trodd. :lol: Det gjelder ikke absolutt alle fagene, men de fagene som er viktige og som jeg interesserer meg mest for har jeg i grunnen jobbet nokså jevnt med i år.

- Prøve å finne en sommer- og/eller deltidsjobb som er bittelitt relevant for studiene mine. Sommerjobben min måtte være valpevennlig i år, så det ble maling hjemme på gården. Og deltidsjobb har jeg ikke prioritert eller hatt veldig behov for i år.

- Ta vare på vennskapene som befinner seg utenfor Ås. Ja, i grunnen! For hvert år som går innser jeg hvilke vennskap jeg bryr meg om, og disse har jeg forsøkt å ta vare på i løpet av året. Ås-bobla er ganske intens, så jeg må faktisk være litt bevisst på det der.

- Prøve å i det minste ikke ha mindre sparepenger ved neste årskifte enn det jeg har nå. Haha! Valp koster, kurs og slikt koster, ferie koster, UKA koster, og når sommerjobben min ikke var særlig innbringende i år, ble det dårlig med sparing i grunn. Jaja.

- Få meg et eller annet verv i en hundeklubb eller i noen studierelaterte aktiviteter. Har fått to verv innad på instituttet, samt et litt mer useriøst verv i Trøndernes Fagforening. :)

- Få meg valp (og denne blir det vanskelig å lage konkrete mål for før jeg har blitt litt kjent med den - men jeg vil i alle fall stille på et par valpeshow, kanskje vi rekker junior på D4A også? Også vil jeg få gått et par kurs, og i det hele tatt komme tidlig i gang med sosialisering, miljøtrening og grunntrening så jeg får lagt grunnlaget for en hund som i framtida kan fungere både på konkurranse og i hverdagen. smile.png ) Geo kom i hus i slutten av april og ble med en gang en del av hverdagen min. Han fikk tidlig mye miljøtrening og sosialisering, og har opplevd litt av hvert i løpet av sine første måneder sammen med meg. Vi stilte på to valpeshow (2xBIR, 2BIG og 3BIG) og har fått med oss en offisiell utstilling (han var noen dager for ung for D4A, men fikk med seg Stockholmsmässan nå i helgen, hvor det ble SJV-12, excellent, CK og 2BHK). I sommer gikk vi brukskurs (spor+rundering) og i høst var vi med på konkurranselydighetskurs. Vi har brukt mye tid på hverdagslydighet, vi har gått en del spor, og vi har kommet litt i gang med lydigheten (selv om han kan veldig få øvelser ennå).

Mål 2013:

Tinka:

- Jeg har egentlig lyst til å ha henne hos meg, men innser at det slaget kanskje er tapt, for hun er veldig høyt verdsatt hos mine foreldre. Uansett skal hun få kose seg slik gamle damer bør, med turer og litt hodebry i blant.

- Hun blir ti år i oktober og jeg innser at hun kanskje ikke har veldig mange år igjen å leve, men jeg håper at hun kan holde seg smertefri (om så med smertestillende) og leve fint også i hele 2013.

Geo:

- HD/AD-røntges

- Øyelyses

- Gå MH

- Starte i LP1

- Starte i D-spor

- Minst to cert på utstilling

- Gå to kurs

- Vokse opp til å bli en ålreit hannhund som klarer å beholde roen i nye situasjoner

Ingvild:

- Få en ålreit sommerjobb i Follo/Oslo

- Fortsette å jobbe jevnt med jussfagene og andre lesefag

- Bli mer ydmyk og lettere å samarbeide med i gruppearbeidsituasjoner, samtidig som jeg beholder evnen til å lede an når det er nødvendig

- Bruke mindre penger på mat

- Komme meg ut på ski-/sykkelturer to ganger i uka så lenge det er føre for det

- Gå fire mil i uka (i sommerhalvåret sykler jeg over alt, så det blir feil å sette særlig mye mer som mål)

- Komme meg til tannlegen (jeg har utsatt det i snart to år fordi jeg aldri gidder å ta meg råd)

- Sende minst ti postkort

- Lese minst fem skjønnlitterære bøker (jeg leser så alt for lite)

- Friske opp italiensken min før Roma-tur i juni

- Drikke minst femten forskjellige typer øl

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2012:

Ella:

- Overleve. Og være frisk og glad naturligvis.Hun lever!

Opsis:

- Opprykk til klasse 3. (Lov å håpe..) :lol: Ikke sjans. Vi har et lite konkurransesettingsproblem som må løses først.

- Godkjent C-spor. Samme med lydighetsdelen her. Men spordelen er ikke så verst faktisk!

- Starte blodsporprøve. 1. premie! :D

- Få noe annet enn grønn, gul og blå på utstilling. To røde, så det må vi vel si oss fornøyde med.

Meg:

- Lappen! Denne velger jeg å overse.

- Begynne å studere noe spennende. Det har jeg absolutt gjort!

2013:

Opsis:

- NVCH. Det er lov å håpe på, om vi bare kommer med på en ordinær prøve.

- Stilles når hun er i pels, og kanskje få et lite cert? Kanskje?

- Utvikle henne som sporhund, få bedre konsentrasjon.

- Komme bittelitt nærmere start i LP.

- Få henne helt smertefri.

Klima:

- Hun har mest hemmelige maskotmål.

- Pluss litt løping av venstresvinger.

- HD/AA

- MH

Meg:

- Få startet noen LP-konkurranser sånn at jeg har litt trening i å gå konkurranser før jeg plutselig står i VM. Kjipt å komme uforberedt. Forhåpentligvis en eller to bruksstarter også.

- Kanskje få tatt denne lappen?

- Ha en fin C i snitt etter de neste semestrene.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...