Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken julegave har du blitt gladest for?


SFX
 Share

Recommended Posts

En hundebamse. Og rundt halsen på den, hang det et smykke jeg trudde jeg hadde mistet. Smykket ble dessverre stjålet i et innbrudd. :( Det hadde overhode ingen verdi i seg selv, bare affeksjonsverdien...

En hunderasebok. Jeg hadde sett på den på bokhandelen i en evighet. Kunne ikke være på det senteret uten å gå innom å bla i den. En dag var den borte, og jeg var så utrolig lei meg... Men det var min mor som hadde kjøpt den, så jeg var utrolig glad da jeg pakket den opp.

Men som oftest blir jeg veldig glad for gavene jeg får. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fikk en GIGANTISK Diddl-bamse. Den var vel like stor som meg, og jeg hadde ønsket meg den leeeenge. Det var superstas og de andre jentene i klassen var såååå misunnelige. :sorcerer:

Og når jeg fikk et smykke av samboer. Var såååå forelska og det var så fint. Sølvhjerte med pil igjennom med "diamanter" på hele hjertet. Første julen våres sammen, brukt det hver dag siden og vi skal nå feire våres 6. Jul sammen :)

Forøvrig er jeg ganske heldig, er nesten alltid fornøyd med samtlige gaver og er egentlig litt bortskjemt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hundebamse. Og rundt halsen på den, hang det et smykke jeg trudde jeg hadde mistet. Smykket ble dessverre stjålet i et innbrudd. :( Det hadde overhode ingen verdi i seg selv, bare affeksjonsverdien...

En hunderasebok. Jeg hadde sett på den på bokhandelen i en evighet. Kunne ikke være på det senteret uten å gå innom å bla i den. En dag var den borte, og jeg var så utrolig lei meg... Men det var min mor som hadde kjøpt den, så jeg var utrolig glad da jeg pakket den opp.

Men som oftest blir jeg veldig glad for gavene jeg får. :)

Det samme skjedde meg en gang også, det med hundeboka :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker mange av julegavene fra min barndom, lurer på om barn nå til dags kommer til å huske sine? Jeg husker en fin trekjelke med vinrød fløyelspute som moren min hadde sydd. Og danseskøyter! Før jeg fikk dem hadde jeg skruskøyter, de skulle skrus på skoene med metallnøkler. (Ja, jeg var barn en gang mellom cambrium og silur). Og ett år fikk jeg en stor dyrebok, den hadde jeg ønsket meg lenge, og jeg har den ennå. Jeg tror disse tre gavene får dele på førsteplassen av hvilke gaver jeg har blitt mest glad for jeg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil gaven jeg fikk av mine foreldre jula 2003. Jeg fikk et kort med en hund på der det stod at jeg skulle få lov å kjøpe meg en valp! Jeg var bare 13 år gammel, men hadde spart til valp hele livet. Det eneste jeg trengte var å få lov fra mine foreldre. Sammen med kortet så det 4000 kr som dekket hundeutstyr og valpekurs. Valpen hadde jeg spart 10 000 kr til selv :)

Verdens beste julegave!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi skal måle i KUN konseptuell "uttamæsjæl"-glede, så var det da jeg var 7-8 år gammel og fikk Mot i brøstet på VHS. Fyyyy **** så rått det var! :lol:

Nr2 på lista var når jeg fikk Lego Mindstorms hos pappa. Det var helt nytt og han hadde bestilt fra USA eller noe. Jeg ble såååå glad for jeg elska lego og dette var skikkelig ingeniørgreie med kamera(!) og touchsensorer, lyssensorer og greier. Dritkult!


Har fått mye annet fint, men jeg husker jeg ble så jææævlig gla som jeg ikke har vært for en julegave for akkurat de tingene. Jeg ante ikke jeg kom til å få de og jeg ble bare så glad. Fått mange store ting til jul, men det har vært "venta" eller "kjøpt i lag" før jul. Man er jo glad og er takknemlig for de tingene og, men ingen ting er som gleden av å bli tatt på senga av glede :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok gavene jeg fikk da jeg var ganske lita jeg husker best, tror jeg...

Den ene var jo den jeg skrev om i den andre tråden, også husker jeg veldig godt jeg fikk ei dukke som lo når jeg kastet henne i lufta. Den hadde sånn myk kropp og var kjempesøt og jeg lekte med den i mange år, husker jeg. Jeg fikk også et år en stor, flott sort barbiehest med diverse utstyr - DEN var flott den :). En annen gang fikk jeg også en hest med ledd som kunne bøyes, og ei indianerdukke som kunne sitte oppå. Det var også med en kano og masse utstyr... Herregud så glad jeg var :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 4 år siden, da jeg fikk denne pc'en *peke ned* til jul :ahappy:

Og en gang i forrige årtusen en gang, da min daværende kjærste (og siden eksmann og far til mine barn) ga meg en rosa bamse som holdt en smykkeeske i fanget, og i smykkeesken var det en ring (nei, ikke en forlovelsesring, bare en helt vanlig gullring). Da ble jeg sånn fjollete forelskaglad og "guri, han er jo spik spenna gæern"-glad, vi hadde liksom vært sammen i halvannen måned eller noe..

- Den bamsen sover forøvrig i senga til datterbarnet nå, og har gjort det siden eksen og jeg skilte lag :)

Og jeg må ha skikkelig dårlig hukommelse, for jeg husker ikke sånn superhappy julekvelder fra da jeg var liten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gul og svart snowracer- kjelke! Fikk den av foreldrene mine en eller annen gang på barneskolen, og jeg veit ikke hva som var mest stas: å få den desidert største pakken under treet, eller det at det var en skikkelig, ordentlig, solid kjelke inni. Jeg var sikkert åtte- ti år gammel, og fartsjunkie som få. :P Har den fremdeles og bruker den innimellom når jeg er hos foreldrene mine, men bremsene blir brukt litt mer flittig nå enn da. Skjønner ikke at jeg turte, den bakken er jo nesten et stup. :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste feil jeg. Leste hvilken gave jeg hadde blitt gladest for, så da blir mitt svar feil.

Jeg ble veldig glad da jeg fikk mitt første ordentlig fotoaparat. Det hadde jeg aldri trodd jeg skulle få den gang.

Ellers blir jeg også alltid glad for alt jeg får :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste fra da jeg var liten var nok en barbiestall, herregud, jeg var helt uinteressert i alle gaver etter den!

Om jeg ikke tar helt feil var det denne:

[img=http://www.kaboodle.com/hi/img/c/0/0/153/0/AAAADA__3CYAAAAAAVMPxg.jpg?v=1304908121000]

Ååå, heldige du! Jeg øsnket meg den skikkelig.. Men så fikk kusina mi den... Og jeg var så misunnelig på henne :P

Edit: den gaven jeg kanskje husker aller best var når jeg ønsket meg Furby. Og i skapet på soverommet til mamma og pappa sto det en Furby, og jeg var sååå skuffet for jeg var helt sikker på at den var til en kamerat som mamam var bestevenninne med mamman hans...men så fikk jeg jammen meg en grønn Fruby med sjokkblått hår på under juletreet :D

Jeg husker også når jeg fikk Polly Pocets askepott slott, det hadde lys i tårnet, klokkespill og gresskar vogn, og alt hadde sånn fint frostet glitter på.

Jeg hare gentlig alltid fått gaver av familien min som jeg alltid har blitt veldig glad for, noen husker jeg jo bedre enn andre, men er noen jeg fortsatt har tatt vare på til den tiden jeg får egne barn, mummihuset, sesam stasjon bondegår og flyplass blant annet :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En teddybjørn jeg fikk av lillebroren min på 1 år fordi jeg var så flink til å passe på ham.

Senere hendte det en stund før jul at dukken min forsvant sporløst. Jeg hadde fått den av en fetter da jeg skulle opereres i øyet og måtte ligge på sykehus 1 uke, 4 år gammel. Jeg lette over alt, men borte var den. Så kom julaften, og jeg fikk en diger eske av tante. Oppi den lå dukken sammen med en haug fine, hjemmesydde, skikkelige dukkeklær. Jeg har én av kjolene fremdeles. Gjett hvem som var gladest i huset den julen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var rundt 10 år så jeg et mikroskop i lekebutikken, og jeg hadde så utrolig lyst på det. Det var et ordentlig mikroskop, og det fulgte med slides med forskjellige vevsprøver, samt tomme slides og dekkglass så man kunne ordne egne prøver.

Jeg hintet og ba og tryglet om det mikroskopet, men nei, det var for dyrt, og de kunne ikke skjønne hva jeg skulle med noe slikt.

Julaften kom, og ingen pakker lignet på noe som kunne inneholde et mikroskop. Jeg husker hvor lei meg jeg var, men prøvde å skjule det, for jeg hadde fått andre gaver og var jo glad for det også.

Så kom plutselig mamma inn med en pakke med mitt navn på. Og oppi der var mikroskopet. Herregud, jeg gråt og var så glad :jump:

Det mikroskopet var flittig brukt i mange, mange år, og jeg er fremdeles utrolig takknemlig for at de kjøpte det til meg :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå det er så mange julegaver jeg har blitt glad for, men husker noen jeg har fått tårer i øynene av.

En STOR eske med masse kosmetikk prøver fra parfymeri som kusinen min jobbet i, jeg var i 20årene og elsket alt som hadde med kosmetikk å gjøre, det var som å få en skattekiste, jeg gråt masse.

En Popples bamse som jeg fikk av mamma, akkurat den lilla som jeg ønsket meg.

Walkman til cd'er, gjorde bussturene og gå veien opp til stallen mye mer trivelig.

Har fått 3 hjemmestrikkede gensere av tanten min opp igjennom årene og jeg er like glad for dem alle, de er så varme og FINE.

4 akvarie bøker av mamma og stefar, jeg hadde ønsket med dem lenge og lest i dems bøker hver gang jeg var hos dem, da jeg pakket opp esken de lå i og jeg så dem så kom tårene, egene bøker!!! Jiipiii!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det året jeg fikk den brune Cindyhesten med føll, av mam og pap. Som jeg hadde ønsket meg for 3-4. år på rad (men foreldrene mine hadde ikke råd). Med sal, hodelag, dekkener og ymse utstyr. Det spesielle med Cindyhestene var at de var tro hestekopier- og utstyret deres var tro utstyrskopier. Halsen kunne bøyes opp og ned, og hodet opp og ned.

Merkelig nok var det visst en "han"- selv om det var med føll, og jeg døpte han B-13. Står risset inn med nål den dag i dag. Føllet heter Rex Rodney.

B-13 fikk knekt et frembein tvers av (med vilje), av min onde, ekle fetter samme julen, og jeg var knust :cry::icon_cry: aldeles sønder og sammen. Aldri har jeg sett pap så sint på mine vegne (og på sine egne, sikkert, i.o.m at de sikkert egentlig ikke hadde råd denne gangen heller), og *helten* min tok med B-13 ned i garasjen bak fjøset, drillet hull med det minste boret på industriboren sin, før han ofrer og kapper det samme boret, fyller hullene med superlim, banker på plass boret i ene stubben- og trer på den andre, og setter helehesten med vekt på- til neste dag. B-13 har benet sitt den dag i dag.

Og jeg blir helt rørt av tanken her jeg sitter :icon_cry:

Og ungene mine skal ALDRI få RØRE B-13 og Rex Rodney. De er de eneste og viktigste barne/ungdomslekene mine jeg har.

Og jeg irriterer meg grønn, gul, til månen og tilbake igjen over at det ikke skal være mulig å lage hester. Med korrekt hesteutstyr til i dag. Som er til str. Barbiedokker. Jeg vrir meg i smerte over dokkehest-utvalget i lekebutikkene.

Red: Men hun het da vitterligen Sindy, ikke Cindy.... Skylder på at jeg har blitt gammal :frantics:

Red2: Legger ved bilder jeg fant. SE DA, dere som er hesteinteresserte. For noen detaljer! Og jeg husker jeg var helt syk etter denne ekvipasjen (med gig)- men den kom aldri i mitt eie :( Hadde jeg kommet over Sindyhestene idag, hadde jeg kjøpt opp alle varianter med utstyr, uten å blunke. Selv om jeg er *litt* over dokkealderen kommet :)

post-10638-0-50094300-1355747139.jpg

post-10638-0-81853500-1355747158.jpg

post-10638-0-27025500-1355747174.jpg

post-10638-0-07375800-1355747188.jpg

Slik ridedokke hadde jeg :) Det verste er, at dokka er utrolig lik meg, som ung tenåring...

post-10638-0-40053600-1355747200.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Rød rattkjelke. Sånn gammeldags modell med rundt ratt, røde treplanker å sitte på, med plass til tre små barnerumper og håndbrems, som aldri ble utslitt.. Gudene vet hvor den ble av i alle flyttingene. Den savner jeg fortsatt altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært glad i dyr og alltid ønsket meg dyr, så jeg tror den beste gaven jeg har fått var vell jula da jeg var 13 ca og det sto en hamster med bur på rommet mitt :) Det var første gang det kom et pelskledd dyr inn i vårt hjem og derfra har det bare blitt bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...