Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skal du gi til Kjæresten til jul?

Recommended Posts

Skrevet

Og akk igjen kommer den tiden hvor jeg må vri meg rundt et par ganger for å komme på noe å kjøpe til han som ikke ønsker seg noe og som kjøper det han har lyst på selv.. I tillegg har han bursdag rett før jul (burde vært ulovlig vettu) så må finne på bursdagspresang også..

:P

I år fyller han 30, så har slått sammen julepresang og bursdagspresang, slått litt på stortromma, og bestilt ny klokke til han.. Så nå gjenstår bare noen sånne morsomme småting som han kan få ved siden av.. :P Veldig spent på om han liker klokka, den er litt spesiell så blir enten fulltreffer, eller full krasj.. ;)

Så, hva gir dere til deres kjære i år? :)

• Like 1
  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har slengt på meg spanderbuksene og han får luksustur til København med meg Han er aldri fornøyd med noe av det jeg gir han, så da fant jeg ut at jeg gir han noe jeg vil like (shoppe i danmark er all

Fant ut i går hva jeg skulle kjøpe,så i dag har jeg stresset livet av meg for å få det til Men det gikk! Ringte rundt til butikkene for å høre om de hadde inne jakken jeg skulle ha. Selvfølgelig ha

Ingenting, sjeldent vi gir hverandre bursdagsgave og. Vi kjøper heller det vi trenger sammen Jeg skjønner at mange synes det er sært, men da kan vi heller kose oss litt ekstra i jula med de pengene v

Skrevet

Murer'n har tidligere i år fått vinterjakke, og han får også gavekalender. I den er det ting fra mellom 20-100 kr hver dag, og 24 sånne utgjør litt penger i enden av regnskapet, så det spørs nok om han får så enormt mye under juletreet igrunn.

Skrevet

Siden jeg ikke har noen og det ikke ramler noen inn døra her sånn uten videre heller, så har jeg besluttet å gi meg selv julegave istedet. Og i år ble det et bilbatteri. Juhu.

Skrevet

godt spørsmål... Typen har et særdeles anstrengt forhold til jul , og ønsker seg ikke noe , men noe må han jo få. Blir vel noe klær , men det blir litt mer gave til meg selv siden han ikke bryr seg om sånt :-P

Skrevet

Det kan jeg jo ikke skrive her, i tilfelle han sniker :aww:

Men han får en pakke "fra H" og en fra meg. Han kunne ikke forstå at jeg greide å finne gaver, siden han ikke har sagt noe han ønsker seg. Men han har jo gjort det, han bare glemmer det og tenker ikke over at jeg er mer oppmerksom på slikt enn han er selv.. :P

Hahaha, rett før jeg skulle trykke post kom han og sneik, og lurte på hvorfor jeg måtte gjemme det jeg skrev på Hundesonen :lol:

• Like 2
Skrevet

Samsung galaxy S3. Pleier ikke akkurat å kjøpe så dyre gaver, men han har alltid "arvet" mine eller moren min sin mobiler så nå var det på tide at han også fikk en ny mobil :) Trenger virkelig ny mobil jeg også så er så vanskelig å ikke åpne den opp og bruke den selv :lol: Er lenge siden jeg har kjøpt den også så det har vært litt vanskelig ;) hehe

Skrevet

Kan ikke skrive det her siden jeg vet at samboer leser her inne :lol: Jeg har null penger for tida, men har nå klart å finne noe lell, heldigvis :)

Skrevet

Samboern min ønsker seg sokker og trenger ny trillekoffert. :P Så jeg har kjøpt ham ny trillekoffert, og fyllt den med sokker (og en pakke dopapir, men den er nok litt intern :P).

• Like 1
Skrevet

Altså, nå er jo ikke vi kjærester sånn som dere er med deres partnere. :aww: Men fine mannen har fått pakkekalender, og har bursdag 28. desember, og så er vi ikke spesielt opptatt av ting noen av oss, så vi skal heller bruke pengene på å reise et sted sammen. :)

• Like 2
Skrevet

Kjæresten min er, som dere nok har fått med dere etter ørten hjertesukk i forskjellige gavetråder, verdens vanskeligste å kjøpe gave til. Han har god råd og kjøper seg akkurat det han ønsker seg selv, nemlig. Men, jeg har klart å finne en gave som jeg er veldig fornøyd med allikevel! Han får to billetter til Ylvis-show, pluss endel småting til hus og heim som han ønsker seg, og en krimbok. Han leser ikke bøker egentlig, men har ymtet frempå at han kunne tenke seg å begynne, så da biter jo jeg på med en gang :P

Skrevet

Jeg har trodd at dette skulle gå kjempelett jeg... men akk så vanskelig det plutselig ble. Og nå har han faktisk klart å kjøpe noe til meg...

Han ønsker seg deler til PC'en da, så kanskje jeg må alliere meg litt med AnetteH og se om jeg kjøper noe som kan hjelpe ham på vei :)

Skrevet

Digital værstasjon til båten - og det er nesten like mye en gave til meg selv, siden jeg også syns det er greit å vite litt om vær og vind og bølgehøyder når vi er ute med båten :P

Skrevet

To års abbonement på magasinet Vintage Guitar fra USA, Crocs fra ungene- siden jeg ikke finner bedre hældemping på andre innesko. Så håper jeg de ødelagte hælene får det bedre. At de er gørrstygge får vi leve med.... Crocsene altså :P

Jeg spør aldri hva noen ønsker seg, slike ting/ behov plukker jeg opp automatisk og lagrer gud vet hvor :)

Skrevet

Ingenting, sjeldent vi gir hverandre bursdagsgave og. Vi kjøper heller det vi trenger sammen :) Jeg skjønner at mange synes det er sært, men da kan vi heller kose oss litt ekstra i jula med de pengene vi sparer på julegave :)

• Like 3
Skrevet

Aner ikke. Vi var jo nylig i England og kjøpte klær for mange tusen og vi har egentlig alt vi trenger. Så prøver å finne på noe småting han kan få men jeg aner ikke :aww: han mente igår vi ikke trengte å gi hverandre noen gave for da slapp han prøve å finne på noe til jeg som er så umulig :-P

Skrevet

Han er medlem her, så kan nesten ikke skrive det. Men han får noe han trenger. :) Det er ikke hvert år vi gir hverandre gaver, men i år feirer vi jul med 90 mil mellom oss og da syns jeg det er litt koselig å bytte gaver.

Skrevet

Min får en blazer og en fin skjorte. Han har alt han trenger og ønsker seg litt fine klær til byturer, selskaper etc. Så da ble det gaven i år.

Tidligere år har han fått weekendtur til Stockholm blant annet. Men kjører en litt billigere variant i år. :) Vi har jo bodd sammen i tre år snart, og "presset" med å skulle imponere med gaver er ikke så stort som det var da vi ble sammen for snart fire år siden.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har kjøpt nye håndklær, nytt sengetøy, nødklær og et par mer brukbare klespakker fra Finn, men mange av de såkalt berikede klærne er helt unike og har høy affeksjonsverdi. Bl.a. den nevnte singletten, som var det første fairtrade sertifiserte plagget jeg fant. Original Max Havelaar, fra før de byttet navn til Fairtrade. Den kostet omtrent 250 kr for tjue år siden og har trofast holdt stand gjennom hver eneste sommer siden. Med alt arbeidet jeg har lagt ned i den nå, så er Gucci fast fashion for tacky træsh hoes til sammenlikning.  Fordi jeg har vært en så etisk bevisst shopper og bygget en garderobe jeg kunne gå moralsk rakrygget i, så er det ikke bare, bare for meg å handle nytt. Favorittbutikken Libe er nedlagt, og jeg liker ikke kolleksjonene de gode merkene (som Komodo og Monkee Genes) har for øyeblikket. Nudie har heldigvis jeans jeg liker, men utover dem ser det svart ut. Derfor velger jeg redde det som reddes kan.  Alt av ulltøy må byttes fordi proteinfibre går bokstavelig talt i oppløsning i høy pH. Ikke bare undertøy som ikke er så farlig hvordan ser ut, men affeksjonsverdi Komodo blazer, kåpe, skjerf og lue, kjole, skjørt og flere bukser. Det er virkelig en smerte å vente på plagg jeg vil ha fra de merkene jeg liker. Trendene for tiden faller ikke i smak. Nøstebarn har fortsatt de samme plaggene de alltid har hatt, men er selvsagt utsolgt for de riktige fargene.  Jeg drar det antakelig så langt at jeg demonterer en jakke vevd og sydd i Sverige, fra et svensk merke som gikk konkurs og ikke lenger tilbyr noe nytt, for å unngå skade elgskinnet på utsiden mens jeg renser innsiden.  ..ikledd pølsedrakt fra Biltema, fordi jeg ikke hadde nevneverdig lyst til å legge penger i kassa til noen såkalt grønn butikk da jeg trengte emergency beskyttelse mot klima etter den fanatiske grønnskallen fra den sekterisk klorofyllkommunistiske kloakken av ruspsykotisk økolååågiske fotsoldater fra MDG beriket både garderoben min og miljøet med det ufortynnede insektsmiddelet sitt. Biltema klær med pølsemotiv på var det mest aggressive motsvaret jeg kunne finne som traumeterapi. Made in China av helt ny polyester, fraktet fossilt fra andre siden av planeten og med bilder av svinekjøtt på. Jeg slo til og det føltes bra.     
    • Er det ikke bedre å kaste klærne og kjøpe nye, det burde dekkes av innboforsikringen? Litt jobb, men føles tryggere likevel?
    • Det hjelper også å legge den i glovarmt vann etter vask, for å drepe mikroorganismene før du tørker den hurtig et varmt sted med god ventilasjon. De formerer seg lett under tørkeprosessen om du ikke har kverket dem skikkelig. Vaskemiddel hjelper bare med å få hardføre mikroorganismer delvis ut av stoffet, det dreper dem ikke, mange blir sittende igjen, og vannet i maskinen holder ikke 60° lenge nok. 
    • Vi er stadig opptatt med konsekvensene av å ikke ha skaffet boligalarm i tide. Jeg oppdaget som sagt at det var noe galt med tekstilene. Både fordi jeg nær klødde til blods og det sved og stakk intenst i huden av klær og spesielt håndklær, men også fordi de produserte et merkelig slags silikonisfisert skum da jeg ville skylle hva jeg trodde var bly fra blypastaen i vannrørene ut med omvendt osmose renset vann. Det var en lang prosess med ymse kjemikalier og lange samtaler med Grok for å identifisere stoffet som Karate Zeon 5 CS. Insecticidet inneholder 5% lambda-cyhalothrin, i lipid emulsjon inni mikrokapsler av polyuretea, i surfaktant. De såkalte fyllstoffene utgjør 95% av produktet, som skal blandes 10-30 mL med 20-100L vann før bruk. ...på planter. Det oppgis å være såkalt vannfast 24t etter sprøyting, noe jeg kan signere på at det er.  Vannfast og vannavstøtende og dundre meg potte lufttett. En video av et par favorittjeans før rens:  https://photos.app.goo.gl/BVPCtf7cAqZAckvx5 Boblene på slutten der kom ut av enden på buksebenet nedi bøtta, ikke gjennom stoffet. Prosessen med å få dette plantevernmiddelet UT av tekstiler innebærer å måtte knuse mikrokapslene for å gjøre virkestoffet tilgjengelig for hydrolyse med base. Jeg valgte sentrifugering for å knuse, som fungerte utmerket. Halveringstid for virkestoffet er 7 dager i pH 9 ved standard trykk og temperatur, i ren vannløsning. Når stoffet sitter inni tekstilfibre, omgitt av 95% fyllstoff.. En må opp i pH og temperatur, og en må ha noe som lokker det lipofile virkestoffet ut av sofaen på gutterommet for å øke sannsynligjeten for et vellykket møte med OH-. De to molekylene ville bare scrollet forbi hverandre på datingapps uten litt hjelp. Det har gått mange 5L kanner salmiakk og grønnsåpe, noen kanner Biltema Grovrens, Ovn- og Grillrens, isopropanol, rødsprit og Vanish OxyAction til soaking i døgn. Å bevege tekstilene nevneverdig during soak har vært uaktuelt pga gassene. Jeg har vært så heldig å få supplere teoretisk kjemikunnskap med praktisk erfaring med bl.a. HCN og kan fortelle at tekstiler dynket i ufortynnet Karate Zeon 5 C, bløtlagt i pH 13-14, de vil produsere forholdsvis mye HCN, så å åpne en lukket beholder som har stått i to døgn - lukket for å hindre pH i å synke ved fordampning av ammoniakk eller bufring med karbonsyre fra opptak av CO2 fra luften - å åpne en sånn beholder uten å ha et ordentlig avtrekksskap krever at en forstår seg på molekylvekt i gassblandinger og legger seg flat, om en ikke har dykkeutstyr.  Steg 1 og 2 i prosessen var forholdsvis smooth sailing. Et illustrasjonsfoto tatt før en lunsjpause: Så, etter å ha knust kapslene og hydrolisert det kraftig lipofile virkestoffet til mer vannløselige produkter, så får en lære om mikroplast.  Det hvite er ikke såpe, det er mikrokapsel debris fra en liten singlet oppi den bøtta. Mikrokapselrestene begynner ikke slippe tekstilen før etter at virkestoffet er brutt ned. De er lagd av samme materiale som deler av elastanfibre. Gummi'ish, med trykk på ish. De er ikke hydrofile, men har heller ingen affinitet til annet enn elastan og polyamid av hva jeg har sett så langt, og flyter opp i vann når de løsner fra tekstilene. Mengdene...  Uten å overdrive, det har antakelig gått mer enn et tonn varmtvann til å skylle debris ut av den ene singletten i den bøtta på bildet. Den er _nesten_ ren nå. Tidkrevende, fordi den må tørke mellom, da svulmede bomullsfibre holder mer mikroplast fanget enn tørre fibre gjør. Vaskemaskin er lite hjelpsom fordi den tømmer nedover, og plastgugga blir liggende igjen oppå plagget. Vi har holdt på i flere uker nå. Rinse, repeat.  Edeward er drittlei og deprimert. Han er sjalu på tekstiler og bøtter og vann og har henfalt til å rive av seg pelsen i mangel på bedre å ta seg til, fordi han pga pelsstellet på rasen har fått for seg at jeg liker ham bedre uten pels, så han gnager og river den ut for å komme ovenpå i konkurransen mot bøtter og vann og klær. Dette er hans eget verk.  På den positive siden ser han nå på bading med helt nye øyne. Når nødhjelpsarbeidet for å redde unike klesplagg med høy affekskonsverdi innimellom ryddes bort er det endelig hans tur til å få min oppmerksomhet og kjærlighet, og vask av skjegg og bart har blitt mye lettere og krever lavere kompensasjon enn tidligere.  For øyeblikket er han utålmodig, fordi han vet jeg har kjøpt burgere og pølser fra K9 Hundesenter i dag, og han aner at jeg har planlagt noe med de burgerne.     
    • Putt den i en vaskepose i vaskemaskina, og så heng den til tørk et litt varmt sted så den tørker raskt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...