Djervekvinnen Skrevet 10. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Desember 2012 Etter mye om og men har jeg endelig kommet frem til to seler jeg vurderer. Jeg har en webmaster harness som jeg bruker på lengere turer i marka, men jeg trenger en vanlig gå tur sele nå som halsbånd ikke brukes mer. Han går pent i bånd og trekker lite. Kjøpte meg netopp en hurtta Y sele som ikke passet så godt. alt for stor rundt halsen. Når han løper omrkring henger den og slenger, og stopper han og jeg drar, kan jeg dra hele selen over hodet hans. Det som er utfordringen til disse myndeskapningene. Dyp bryst og smal hals. Jeg står mellom disse: En sele laget for mynder. Det er ikke spesiallaget, men er i størrelse greyhound mellom 32-40 kg. Syns den ser ganske greit ut. Den andre er spesiallaget etter mål. Men er litt småusikker på selve utformingen, om den sitter godt nok på. Har ikke sett en slik type sele før. Den er mer under magen enn den andre som er under "armene." Vet ikke hvor mye den kan skli, for å si det sånn. Såh, jeg klarer ikke bestemme meg, bestem for meg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 10. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Desember 2012 Jeg syns den første så best ut, selvom jeg foretrekker y-seler. Den så litt mer tight ut liksom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 10. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Desember 2012 Hunden min nekter plent å gå med seler som er tett inntil forlabbene som den avbildet på første der, selvom den passer også ifølge de i dyrebutikk e.l. Nr. 2 ser rett og slett mye mer bevegelig ut for min del. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Castella Skrevet 10. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Desember 2012 Huttra selene ligger ikke godt på mine hunder heller... Jeg synes sele 1 så best ut. Min sheltie plages overhode ikke av brystsele Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 10. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Desember 2012 Sele 1, nr.2 vil forsvinne rett opp i halsen som ett halsbånd ved trekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 10. Desember 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10. Desember 2012 Hmm.. takker for svar! Syns at nr 1 ser litt mer solid ut på en måte. At den sitter litt bedre enn nr 2. Ser for meg at nr kan skli litt hit og dit egentlig.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristinR Skrevet 10. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Desember 2012 Var det ikke du som la ut en link her et sted (eller på FB) over en slik H-sele, men med tre reimer? Den skulle være 100% rømningssikker iallefall. Men det er vel ikke en trekksele akkurat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 10. Desember 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10. Desember 2012 Ja det var det. Den med tre reimer syns jeg er alt for voldsom for en spaser tur. Jeg har jo den webmaster harness som er litt lik. Ville ha en litt enklere type sele for å bytte med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 10. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Desember 2012 sele nr 2 burde hatt en reim i nakken. Sele nr 1 hemmer skuldre og skulderbevegelser. Men er det "gå-tur-sele" så er ikke det så nøye Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 10. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Desember 2012 Men det er vel ikke en trekksele akkurat. Men det er ikke brystselen heller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristinR Skrevet 10. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Desember 2012 Ja det var det. Den med tre reimer syns jeg er alt for voldsom for en spaser tur. Jeg har jo den webmaster harness som er litt lik. Ville ha en litt enklere type sele for å bytte med. Har du den linken på den selen? Jeg vet ikke hvilken av de du har bilde av jeg ville hatt. De er merkelig disse myndene og de kommer seg ut av de fleste seler:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 10. Desember 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10. Desember 2012 Nei som sagt så er ikke dette verken trekk sele eller gå på fjellet sele, men en vanlig spaser tur sele som erstattning for halsbånd Her Kristin: http://jeckadesign.weebly.com/selar.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 10. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Desember 2012 Viss han uansett ikke går og trekker noe serlig så ville jeg gått for sele nr 1, rett og slett for at jeg ser for meg at den sitter bedre om han skulle rykke til, at det ikke er Y sele spiller jo ingen rolle når han ikke trekker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tøfflus Skrevet 10. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Desember 2012 Jeg har sele 2 til alle mine salukier og de sitter supert og de kommer heller ikke ut av dem uansett hvor mye knute de slår på seg. Det er ingen trekksele, men funker supert for myndekropper til vanlig turbruk. Brukes av mange myndefolk og jeg har til gode å høre noen ikke er fornøyd med dem. Den her ser ikke helt identiske ut med mine, det er visst flere som lager dem. Jeg har kjøpt mine her: http://www.torshammarens.se/textiltryck/vinthundsselar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mumle Mu Skrevet 10. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Desember 2012 Signerer Tøfflus. Supre til turbruk, umulig å komme seg ut av. Sklir ikke opp heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 10. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Desember 2012 Jeg liker nr. 2 også, men den kan skli opp om de blir litt ivrige og trekker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 11. Desember 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Desember 2012 Åhh, dere gjør det ikke lett med så delte meninger. Men burde vel høre på mydefolket da. Hvis type nr 2 er såpass grei som det sies.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariaK Skrevet 11. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 11. Desember 2012 har du prøvd step-in-sele? synes de er praktiske og enke tur-seler. spesielt de som er regulerbare Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 11. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 11. Desember 2012 Her har Hermes på seg sele nr. 2 (denne er fra Torshammaren): Som du ser sklir den litt opp i halsen. Her er han på LC-trening og veldig opptatt av fillen og hundene som løper, og trekker meg mot banen. Jeg liker selen godt til korte turer jeg ikke vil bruke halsbånd, men vil ikke si at det er en optimal sele. Til jogging og lengre turer foretrekker jeg y-sele. Har samme erfaring med Calle, og jeg har to forskjellige størrelser (låner en av tøfflus). Den er derimot rømlingsikker (jeg kunne hatt den enda litt strammere på), så perfekt til LC-banen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 11. Desember 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Desember 2012 FLott med bilde! Men er dette spesial sydd sele til Hemres? Hvor stramt målte du? (sånn helt tett inntil kroppen) Jeg er litt usikker på hvor jeg skal måle for at det blir rett. Særlig med tanke på brystkasse og buk. Se rød måling kontra blå måling. Ser at kanskje blå hals og rød buk blir rett? Skal endene møtes oppå manken, mellom skulderpladene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 11. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 11. Desember 2012 FLott med bilde! Men er dette spesial sydd sele til Hemres? Hvor stramt målte du? (sånn helt tett inntil kroppen) Jeg er litt usikker på hvor jeg skal måle for at det blir rett. Særlig med tanke på brystkasse og buk. Se rød måling kontra blå måling. sele.jpg Ser at kanskje blå hals og rød buk blir rett? Skal endene møtes oppå manken, mellom skulderpladene? Den er ikke spesialsydd. Den er whippet-størrelse, fra Torshammarens. De har en litt større, greyhound-størrelse (jeg har en slik til Calle, som jeg låner fra tøfflus). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristinR Skrevet 12. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 12. Desember 2012 Her har Hermes på seg sele nr. 2 (denne er fra Torshammaren): Som du ser sklir den litt opp i halsen. Her er han på LC-trening og veldig opptatt av fillen og hundene som løper, og trekker meg mot banen. Jeg liker selen godt til korte turer jeg ikke vil bruke halsbånd, men vil ikke si at det er en optimal sele. Til jogging og lengre turer foretrekker jeg y-sele. Har samme erfaring med Calle, og jeg har to forskjellige størrelser (låner en av tøfflus). Den er derimot rømlingsikker (jeg kunne hatt den enda litt strammere på), så perfekt til LC-banen Men får han virkelig ikke av seg den selen? Det er mitt problem med min lukis. Hun kommer seg jo ut av alt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 12. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 12. Desember 2012 Her: http://windhundgeschirre.de/Modelle/Modellkatalog.htm finnes det mange fine langnese-seler!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 12. Desember 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12. Desember 2012 Flotte var de! Men dyre også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tøfflus Skrevet 12. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 12. Desember 2012 Men får han virkelig ikke av seg den selen? Det er mitt problem med min lukis. Hun kommer seg jo ut av alt. Jeg har brukt mine i mange år og det har vært mye krumspring, hopping, draing, rygging, opp og ned og kollbøtte, men selen sitter den. Vært glad for den i mange tilfeller ja, særlig når kortisen driver turn Jeg hadde ofte fire stk festet i magebelte med disse selene og da ligger båndet lenger ned om du skjønner, og da sklir den ikke opp slik som på bildet av Hermes. Supert til turbruk er min erfaring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts