Gå til innhold
Hundesonen.no

Tudor - Kaleido Scope av Vikholmen


Vimsan
 Share

Recommended Posts

  • Svar 171
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja... jag hade egentligen sagt till mig själv att jag inte skulle ha en belgare igen. Men hoppsansa nu har jag visst en liten belgarbebis i hus igen. Jag gjorde ett tappert försök i att hitta en

Er det bare meg?

På tiden med nya bilder här tänker jag! Glömde ta nya bilder idag så jag gör det imorgon istället men här är en liten smakbit. Han har vuxit endel och ja... det är maten han sitter så fint och vänta

Idag har jag och Tudor varit på tur. Först tränade vi på att åka buss vilket han tycker är otroligt tråkigt men det gick lite bättre idag än sist, det är bra för då går det åt rätt håll iallafall. Efter det gick vi till djuraffären för att hitta en sele till honom, dem hade dåligt utval där och den selen jag egentligen var på utkik efter hade dem inte i hans storlek. Men han fick sig en sele som passade iallafall. Och så tog vi en liten promenad i gågatan i stan, var ju tvungen att testa den nya selen. Han såg så stolt ut när han fick gå själv med den nya selen sin.

Tudor fick mycket uppmärksamhet och så många komplimanger, han är visst något av det vackraste folk har skådat.

Det värmer ett mamma-hjärta att höra. :heart:

5kirr8.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har Tudor fått träna på att åka buss igen, varit en sväng in på djuraffären för att handla mat och lite smått, lekt med löv och promenerat lite. Han tycker det är jätte spännande att gå på promenad och svansen går hela tiden.

Men det att vara still är alltså jätte tråkigt, så det är en sak vi måste jobba mycket mer med eftersom han gärna klagar högljudt och det vill jag få av.

Nu ser det iallafall ut som att han har förstått att det inte hjälper att hoppa och göra cirkus för att få sin mat, utan att han måste sitta ner för att få maten serverad. Vi har även jobbat med lite kontaktträning och det går också framåt.

Här är dagens bilder:

142an42.jpg

28cf4ex.jpg

2nspdfd.jpg

qy90ub.jpg

2j5fgut.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er seriøst ikke sunt for en valpesyk belgeroppdretter å se *hyl* :wub: Hjerteknuser

:heart: tack!

HERREGUUUUUUUUUUUUD :wub: :wub:

:D

Å, herlighet! :wub: Og elsker navnet!

Tack :D

SUUUUUUUKK! :wub: at det går an å være så søt!

Aaaaw.. :D Ja alltså jag tänker som så att det är nog inte för ingenting som han är så alldeles superduper söt. Undras vilka rampestreker och hyss han kommer ställa till med framöver :blink:

Han er helt skjønn den lille pelsballen :heart: ,og et flott navn fikk han også :yes: .

Tusen tack! :D

Hahahaha herregud han er jo bare helt gullegossesuperdupernuskepuskeluskesuskeNGHHHHHHH *svime av* søt! <3

:lol: tack för härlig kommentar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tack för fina kommentarer om lille Tudor :heart:

En liten uppdatering från oss igen. Här är det full rulle haha... sammanfattningsvis skulle jag vilja säga att jag fullkomligt diggar valpen min! Han är bara helt fantastisk. :wub:

Tudor är en riktig charmis, nyfiken grabb som älskar uppmärksamhet och har massa sprutt i benen. Men han har också en ganska stark egenvilja, tidigare idag blev han sååååå arg för att han inte klarade komma sig upp i min säng. Då blev det endel käft och smäll från hans sida. Såååå arg blev han alltså. :lol:

Är så stolt för idag har vi fått ett genombrått, han har nu förstått vad klickern betyder. :D

Vi har också haft första kloklippen och första genomborstningen och det gick så fint. Jag passade på att göra det när han var trött. :innocent:

Förberedning inför nyttårsafton är vi också igång med. Delar film av det här så ni kan se!

http://youtu.be/YitMMF4NoUU

Han är inte speciellt berörd... :lol:

Så måste jag ju nästan dela den här filmen också från idag:

http://youtu.be/Kn5DKLXdvcU

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...