Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden Knerten (1) er født uten øyeepler.


Shlush
 Share

Recommended Posts

På dagbladet fant jeg denne, tanker? :)

http://www.dbtv.no/?vid=1981966121001

Altså, jeg tenker jo at den burde vært avlivet som valp. En hund født uten øyeepler liksom? Men på videoen så ser han da høyst funksjonell og glad ut? Så han ser ut til å ha en fin livskvalitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som den har en kompentent eier, og den virket glad og fornøyd.

Men som liten valp, er det ikke garantert at en hund med et slikt handycap får en så god eier, så om man avliver en slik hund tidlig i livet, så har jeg forståelse for det.

Men godt å se en lykkelig hund med en kompentent og lykkelig eier :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg er et eksempel på en hund som har tilpasset livet sitt bra på tross av sine mangler...

Denne hunden er helt sikker like lykkelig som hvilken som helst annen hund, den vet jo tross ikke om noe annet.

Hunder er svært tilpassningsdyktige det er vi mennesker som gjerne vil avlive alt som ikke er helt 100%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig koselig innslag i alle fall :) Om jeg ville latt den vokse opp hvis jeg var dens oppdretter er en sak, men jeg synes det er flott å se at den åpenbart har en alldeles herlig holdning til livet og at den fungerer godt. Men gode eiere finner man ikke nødvendig vis hvor som helst, så hunden har vært heldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en valp som ble avlive nettopp pga. dette. Den åpnet ikke det ene øye og 3 uker gammel(tror jeg) ble den tatt med til veterinæren som fant ut at den manglet øye og da ble den avlivet. Det var en avgjørelse som jeg støttet 100% og har overhode ikke problemer med at denne oppdretteren valgte det. Det kan være vanskelig nok å finne gode hjem til valpene om enn ikke skal finne gode hjem til en valp som kanskje får en god del ekstra problemer. Nå skal det sies at jeg støttet avgjørelsen mest med tanke på denne valpen og hvordan livet til den ville blitt, men kanskje det var en feil tanke?! Jeg ville ikke tatt til meg en valp som manglet et øye så hvorfor skal jeg forvente at andre skal gjøre det?

Vil bare si at jeg ikke hadde noe med valpene og gjøre og det var ikke mine men dette er mine tanker rundet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En border collie er ALLTID glad når den får leke med ball. Hvordan den har det ellers i livet sier det egentlig ikke så mye om :) Også begynner jeg jo selvfølgelig å lure på om det er en arvelig defekt, noe gen for å ikke få øyne liksom eller er det en tilfeldighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...