Gå til innhold
Hundesonen.no

Kickspark


Guest Ulla-Britt
 Share

Recommended Posts

Guest Ulla-Britt

Er det noen som har kickspark her?

Jeg vurderer å kjøpe meg en. Ser den veier ca 6 kg (blir vel fort 7 kg + med bremsematte osv), så jeg skulle vel alltids ha klart å bale rundt med vekta, men er den lett å legge sammen og mulig å få med seg på trikk/bane uten for store problemer? Nå som bilen snart skal selges, blir alt plutselig litt mer knot. Jeg kan jo selvfølgelig kjøre rundt og rundt i Sofienbergparken før jeg drar på jobb, men det hadde vært tøft å få oppleve litt mer enn det. :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg har kickspark max, :) særlig lettere kan du vel ikke få det, har ikke veid den jeg men max er lettere en vanlig, ( aluminium ). Den er også lett å legge sammen, 2 skruer så klapper du sammen styret med meiene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt

Supert. Da flesker jeg til på muligheten til å få en pent brukt til og med. Var den minste max'en, så da skal vi klare å komme oss ut i skogen med den også. Nå har snøen bare å komme, altså. :)

(Har alltid hatt så lyst på Husky-Buggy'en til Danler, men fornuften tok endelig over for den barnslige lysten til å leke ekte hundekjører)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt

Du har helt rett, Snusken. Selgeren sa det var både max og max XL, og at dette var max, men ser på Vinterbutikken at de bruker betegnelsen max og XL om hverandre. Så da er det tydeligvis bare en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke kickbike, men det finnes en rekke leverandører som leverer trehjuls sparkesykler. Master Trail (seleverkstedet)- er et eksempel. Handlerimport selger også to typer (Stine og Trazer cart)

De er jo halvveis kvalmende dyre de fra handlerimport i allefall. Jeg hakke råd til sånt, jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo halvveis kvalmende dyre de fra handlerimport i allefall. Jeg hakke råd til sånt, jeg :lol:

generelt utrolig dyrt med utstyr til hunder og hundekjøring altså! Kan ikke fatte at en master trail, som i bunn og grunn er tre sykkeldeler sveiset sammen, skal koste 9000 kr ny. Jeg gremmes (har en slik, men den er kjøpt brukt, det samme er dyckvogna- off så dyrt...)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har du kjøpt deg kickspark ulla-britt? Er du fornøyd?

Jeg fikk nemlig en til jul, men har ikke bestilt den enda. Ser de har den på canis, finnes den billigere noen andre steder, eller ligger den på 1800 uansett?

Og har du prøvd å sette på de skiene? Vurderer å bestille det og, men vet ikke hvor mye de har for seg egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjøpt deg kickspark ulla-britt? Er du fornøyd?

Jeg fikk nemlig en til jul, men har ikke bestilt den enda. Ser de har den på canis, finnes den billigere noen andre steder, eller ligger den på 1800 uansett?

Og har du prøvd å sette på de skiene? Vurderer å bestille det og, men vet ikke hvor mye de har for seg egentlig?

Kan svare ang skia, siden det er samme type ski til kicksparken som det jeg har på min tradisjonelle (og gamle) spark. Skia gjør at jeg f.eks. kan bruke den på hardpakket snø, i skiløyper osv. Ikke bare på "sparkeføre". Så jeg synes helt klart de har noe for seg :)

Men er det ypperlig sparkeføre ute, så er det jo egentlig bedre uten de skia. Men jeg gidder ikke ta dem av og på...

Ski er alt det må du ha. :-)

med mine noe rustne skikunnskaper, samt mindre glede over nedoverbakker (liker best bortover og oppover) så er spark med ski helt klart et ypperlig valg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Sku nå helst bare hatt ypperlig sparkeføre og nedoverbakker her men det er nok bare ønsketenkning, de gruser før jeg rekker kle på meg. :( . Akkurat vært ute på nysnø med ski og sånn det var nå funka de overalt, det verste syns er spark når det er varierende underlag så det butter støtt og stadig.. Så ski er ett must og jeg har heller ikke gidda tatt de av, nå har jeg også måtte tape de da har begynt å løsne, er noen år gamle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt
Har du kjøpt deg kickspark ulla-britt? Er du fornøyd? Jeg fikk nemlig en til jul, men har ikke bestilt den enda. Ser de har den på canis, finnes den billigere noen andre steder, eller ligger den på 1800 uansett? Og har du prøvd å sette på de skiene? Vurderer å bestille det og, men vet ikke hvor mye de har for seg egentlig?
Jeg venter og venter på en scootermatte, men vi har prøvd den et par turer uten nå. Det går fort. Styggfort. Jeg har null kontroll :lol: Har bare prøvd med ski på brøyta skogsvei. Hadde tenkt til å snike meg ut i skiløypa også hvis snøen kommer tilbake. Da er det kjekt med ski. En liten scootermatte anbefales i alle fall hvis hunden din også er litt lydighetsutfordret. Goodness gracious me.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydighetsutfordret :lol: det likte jeg!!

Ja kan vel si at han er det litt... men hva er scootermatte? Er det en bremsegreie eller noe? For det trenger jeg nok ikke, klarer iallefall fint å stoppe ham med den andre sparken min.

Jeg må bestemme meg i dag for om jeg skal bestille... på canis nå får man med en bok hvis man bestiller for over 1000 kr, og jeg har lyst på den illustrerte hundespråkboken som egentlig koster over 400 kr :D Men tilbudet gjelder bare for desember...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt

Det er en bremsegreie, ja. Et stykke scooterbelte man tråkker på for å bremse. Kommer i små versjoner også. Veldig kjekt når hunden velger å tolke enhver kommando som gi gass. Jeg har ikke sett den billigere enn på Canis i alle fall. Og den boka gjør det vel nesten verdt det uansett. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte 29 des. så nå kommer den vel om ikke så alt for lenge. Var en uke ekstra leveringstid fordi den kommer fra eksternt lager, så jeg håper virkelig at sparkføret holder seg, for nå er det helt perfekt! Bestilte med ski og. Og da kom det over 2000 kr, så da fikk jeg med bøker til over 700 kr ^^

Hvilket strikkbånd anbefaler dere? Fant ikke igjen båndet mitt da jeg var hjemme i julen, så må kjøpe et nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag kom kicksparken! På tide!

Jeg lurer på om de har glemt å sende med en dings jeg, en sånn skruting? Sånn som man skrur muttere med? Fikk med en slik som man bruker på ikeamøbler, som passer inni hullet på sånne skrudingser, men jeg får jo ikke montert sparken uten å skru løs noen muttere!!! Drittirriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom kicksparken! På tide!

Jeg lurer på om de har glemt å sende med en dings jeg, en sånn skruting? Sånn som man skrur muttere med? Fikk med en slik som man bruker på ikeamøbler, som passer inni hullet på sånne skrudingser, men jeg får jo ikke montert sparken uten å skru løs noen muttere!!! Drittirriterende!

Altså en skiftnøkkel? :P Det er en temmelig vanlig ting å ha i verktøyskrinet sitt, og koster veldig lite på f.eks. Europris. Kjekt å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså en skiftnøkkel? :P Det er en temmelig vanlig ting å ha i verktøyskrinet sitt, og koster veldig lite på f.eks. Europris. Kjekt å ha.

Ja det er kanskje det det heter! Verktøyskrin ja... det eneste jeg eier er en skrutrekker (hvis det er det det heter)... kanskje jeg får ta en tur på europris da, er jo sant som du sier, kjekt å ha! Mange ganger jeg kunne ønske jeg hadde hatt en spiker og en hammer f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ser ut som de har en litt ny variant, jeg har ikke umbrako på utsiden, det er sånn som låser seg selv. 10mm på andre siden så var vel litt rart om du ikke fikk med begge deler.

kickspark.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...