Gå til innhold
Hundesonen.no

VG sin nye dyreside


Djervekvinnen
 Share

Recommended Posts

vedkommende ER flink innen hund og ernæring, men det er vel begrenset hvor dypt ned man går når man svarer folk på nett. Synd, for jeg har inntrykk av at Ahlstrøm er knakandes dyktig. Det samme synes jeg gjelder alle "ekspert" svar. Det blir for grunt og overfladisk på nett. Et av problemene er at den som svarer ikke får stille utdypende spørsmål til den som stilte utgansspørsmålet- noe en ville ha gjort om man snakket med vedkommende.

Det er klart man kanskje ikke kan så mye i dybden, men det var f.eks to han svarte, den ene var om menneskeføde som godbiter der spesifikt sjokolade ble nevnt der han ikke sier noe om at sjokolade er giftig for en hund, men bare at det er vanlig at ca 15% av en gjennomsnittshunds kost er godbiter. Viss jeg hadde svart hadde det vært veldig kort og konsist, ingen sjokolade, kjeks eller kake til diin hund.

Den andre nevnte is hvor jeg også hadde sagt, nei, at det ville sterkt fraråde, men han sa noe med at det også kunne duge som kost(ja, jeg tror faktisk han til og med brukte ordet "kost") men at vedkommende skulle huske på hundens vekt uten forøvrig å si noe da om hva det innebærer. Jeg syns faktisk det var så dårlig at jeg fikk helt fnatt av det.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Du er herved utnevnt til spaner!

Nei, gidder ikke betale for noe sånt, når jeg har Hundesonen.

*fnise av kosefaktor 2 på basenji* Jeg tror min basenji er sympatigravid med alle de andre basenjitispene på denne tiden. Eller året rundt. Jepp.

Flat, da? Kosefaktor 27? :lol:

Jeg kan ikke gå en plass uten å ha minst èn basenji hengende etter meg, som labber meg på leggen fordi den vil ha kos :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han er så god på ernæring, hvorfor kunne han ikke svare på hvorfor druer eller løk ikke er bra? Hvorfor sier han ikke at sjokolade er skadelig, og mat med mye krydder f.eks ikke er bra? At butikkfor er like bra som alt annet, det er bare status som gjør at folk velger å fôre på de større merkene man får i dyrebutikken? Jeeez. :blink:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han er så god på ernæring, hvorfor kunne han ikke svare på hvorfor druer eller løk ikke er bra? Hvorfor sier han ikke at sjokolade er skadelig, og mat med mye krydder f.eks ikke er bra? At butikkfor er like bra som alt annet, det er bare status som gjør at folk velger å fôre på de større merkene man får i dyrebutikken? Jeeez. :blink:

Enig. Jeg syns det var spesielt synd fordi dette når mange som netopp IKKE er på et hundeforum og setter seg inn i disse tingene, i motsetning til mange her inne. Hele den chatten provoserte meg faktisk ganske mye. Alt virker nesten helt tilfeldig, som gjør hva som helst, nesten. Ikke noe for å opplyse mer eller undersøke mer. Jeg vet ikke, men jeg satt igjen med en følelse av at han sviktet våre kjære hunder her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belgisk fårehund, groenendael

Kosefaktor 3

Kommer overens med barn 3

Vennlig overfor andre raser 3

Aktivitetsnivå 4

Mosjonsnivå 5

Lett å trene/oppdra 4

Pelsstell 3

Samojed

Kosefaktor 4

Kommer overens med barn 4

Vennlig overfor andre raser 4

Aktivitetsnivå 4

Mosjonsnivå 4

Lett å trene/oppdra 3

Pelsstell 3

Finsk lapphund (oppført to ganger faktisk!)

Kosefaktor 3

Kommer overens med barn 4

Vennlig overfor andre raser 4

Aktivitetsnivå 4

Mosjonsnivå 4

Lett å trene/oppdra 3

Pelsstell 2

Flatcoated retriever

Kosefaktor 5

Kommer overens med barn 4

Vennlig overfor andre raser 4

Aktivitetsnivå 4

Mosjonsnivå 4

Lett å trene/oppdra 4

Pelsstell 3

Mops

Kosefaktor 5

Kommer overens med barn 5

Vennlig overfor andre raser 4

Aktivitetsnivå 2

Mosjonsnivå 2

Lett å trene/oppdra 2

Pelsstell 1

Og når det gjelder disse "ekspertuttalelsene" om ernæring.. Hjelpe meg, for noe idioti! Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at vedkommende ga blanke f da han svarte. Stakkars uvitende hunde- og katteeiere som nå kjører på med first price-fór, burgere og sjokolade..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staff

Kosefaktor 4

Kommer overens med barn 4

Vennlig overfor andre raser 2

Aktivitetsnivå 4

Mosjonsnivå 4

Lett å trene/oppdra 3

Pelsstell 1

Dvergschnauzer? :D

De har faktisk oppført både hvit, salt/pepper, sort, sort/silver - men alle er like (flaks for meg!) :lol:

Kosefaktor 4

Kommer overens med barn 4

Vennlig overfor andre raser 3

Aktivitetsnivå 3

Mosjonsnivå 3

Lett å trene/oppdra 3

Pelsstell 3

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Welsh springer spaniel

Kosefaktor 3

Kommer overens med barn 3

Vennlig overfor andre raser 3

Aktivitetsnivå 4

Mosjonsnivå 4

Lett å trene/oppdra 3

Pelsstell 2

Stabyhoun

Kosefaktor 3

Kommer overens med barn 3

Vennlig overfor andre raser 3

Aktivitetsnivå 4

Mosjonsnivå 4

Lett å trene/oppdra 4

Pelsstell 3

Malamute

Kosefaktor 3

Kommer overens med barn 4

Vennlig overfor andre raser 3

Aktivitetsnivå 3

Mosjonsnivå 4

Lett å trene/oppdra 3

Pelsstell 3

Golden retriever

Kosefaktor 5

Kommer overens med barn 4

Vennlig overfor andre raser 4

Aktivitetsnivå 4

Mosjonsnivå 4

Lett å trene/oppdra 4

Pelsstell 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener de egentlig med pelstell karakteren? Lavt tall lite stell, høyt tall mye stell eller?

Virker sånn ja. Men afghansk mynde f.eks. scorer bare 4, er ikke det en 5? I mitt hode er det den ultimate pelsstell-hunden, men nå skal det sies at jeg ikke har peiling på pelsstell i det hele tatt egentlig :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker sånn ja. Men afghansk mynde f.eks. scorer bare 4, er ikke det en 5? I mitt hode er det den ultimate pelsstell-hunden, men nå skal det sies at jeg ikke har peiling på pelsstell i det hele tatt egentlig :aww:

Hehe, ikke jeg heller.. Vi har finsk lapphund, børster ham kanskje sånn av og til når jeg kommer på det :aww: så en score på 2 høres kanksje riktig ut på de... :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, de har nok satt han opp mot Terho, for der er kosefaktor 1! Med inslag ev fem innimellom! Jeg har vist fått den derre selvstendige og egne biten av rasen jeg :P Men ellers stemte det ganske greit følte jeg! Dog om fem er det høyeste er nok aktivitetsnivået og mosjonen til Terho mer på tre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...