Gå til innhold
Hundesonen.no

VG sin nye dyreside


Djervekvinnen
 Share

Recommended Posts

Corgie pembroke :fear: hva er det ffor no? :o omg :aww: om det skal hete noe så er det Welsh corgi pembroke, ikke CORGIE :aww: omg, arg,iiik. avreagering er for svake :P skal jeg anta de ikke har rasen welsh corgi cardigan ? for da blir jeg skuffet over dårlig side :P:pirate:

men takk for svaret :lol:

Også har de sikkert Kelpie, men skiller ikke mellom WK og AK :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Du er herved utnevnt til spaner!

Nei, gidder ikke betale for noe sånt, når jeg har Hundesonen.

*få rykninger og riste litt*

*falle om*

*ligge død som en robot på siden*

*HLR*

*finne fram hjertestarteren*

BiiiiiiiiIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiIIIIiiiiiiiiiiiiiiii

*strømme*

*dunk* *dunk* *dunk*

*puster lettet ut*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, hva er "maks" på skalaen?

5. Og du vil ikke tro det, men de skiller! Det er AK og WK der :o

ooooog det er min feil det der AnetteH. Innskill!! Jeg slurvet vilt og håpet at det gikk bra... *glad for at Jeanette hadde hjertestarter*

Kosefaktor på strihåret vorsteh er 3 og hos bc er den: 2 *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5. Og du vil ikke tro det, men de skiller! Det er AK og WK der :o

ooooog det er min feil det der AnetteH. Innskill! Jeg slurvet vilt og håpet at det gikk bra... *glad for at Jeanette hadde hjertestarter*

Kosefaktor på strihåret vorsteh er 3 og hos bc er den: 2 *ler*

Hihi da er enten den lista feil eller mine feil. Maia (BC) har som hovedoppgave å kosemose folk og får altid viljen sin. Strihåret vorsteh er jeg da litt mer enig i dem vil gjerne kose dem som er i flokken men dem som er i flokken koses til gangs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5. Og du vil ikke tro det, men de skiller! Det er AK og WK der :o

ooooog det er min feil det der AnetteH. Innskill! Jeg slurvet vilt og håpet at det gikk bra... *glad for at Jeanette hadde hjertestarter*

Kosefaktor på strihåret vorsteh er 3 og hos bc er den: 2 *ler*

Det må være første gang i historien, og du vet hva du må gjøre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være første gang i historien, og du vet hva du må gjøre :lol:

Jepp :D

AK:

Kosefaktor: 3

Kommer overnes med barn: 2

Vennlig ovenfor andre raser:4

Aktivitetsnivå: 5

Mosjonsnivå: 5

Lett å oppdra: 4

Pelsstell: 2

WK:

Kosefaktor: 2

Kommer overnes med barn: 3

Vennlig ovenfor andre raser: 3

Aktivitetsnivå: 5

Mosjonsnivå: 5

Lett å oppdra: 5

Pelsstell: 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:

Jepp :D

AK:

Kosefaktor: 3

Kommer overnes med barn: 2

Vennlig ovenfor andre raser:4

Aktivitetsnivå: 5

Mosjonsnivå: 5

Lett å oppdra: 4

Pelsstell: 2

WK:

Kosefaktor: 2

Kommer overnes med barn: 3

Vennlig ovenfor andre raser: 3

Aktivitetsnivå: 5

Mosjonsnivå: 5

Lett å oppdra: 5

Pelsstell: 1

:lol: WK og AK har samme pels de.

Og kan verken si meg enig i kosenivået eller at AK tydeligvis har problemer med barn :P (selvsagt sosialiseres osv osv blabla)

Der dumpet seriøsiteten enda ett nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:

:lol: WK og AK har samme pels de.

Og kan verken si meg enig i kosenivået eller at AK tydeligvis har problemer med barn :P (selvsagt sosialiseres osv osv blabla)

Der dumpet seriøsiteten enda ett nivå.

De som lagde listen har nok vært innom sonen og sett hvor mye grooming du gjør med dine og dermed skjønt at AK har en mye mer krevende pels enn WK :aww::lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og pelsstellet burde ligge på 4-5? :lol:

MINST!!

De som lagde listen har nok vært innom sonen og sett hvor mye grooming du gjør med dine og dermed skjønt at AK har en mye mer krevende pels enn WK :aww::lol:

:P Selvsagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det er en chatrunde til en ernæringsspesialist på vg/dyrebar akkurat nå. Følgende et spørsmål med svar:

"

Menneskemat til kjæledyr

Innsendt av: poopfeast420

Hei. Jeg lurer bare på om det greit å gi menneske"godteri" som for eksempel sjokolade, kake eller kjeks til hundene sine, og isåfall hvor mye man trygt kan gi før det blir kritisk?

Svar fra eksperten:

Hei ! Undersøkelser viser at hunder får 15% av energiforbruket sitt fra godbiter som blir gitt utenom måltidene. Hvis du regner det du gir inn i det daglig forbruket er greit, men det hadde vært bedre om du hadde gitt f.eks. litt protein i form av kjøtt. På grunn av fare for overvekt ville jeg gi minst mulig av de tingene du nevner, men gi i tilfelle små biter på størrelse med en rosin."

Ehhhhhhhhhh?!??! Er litt målløs nå. Sjokolade? Etc.. Og eksperten sier ikke noe.... Sitter jeg inne med helt komplett feil kunnskap?

Edit: link: http://tpn.vg.no/int...818#askQuestion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det er en chatrunde til en ernæringsspesialist på vg/dyrebar akkurat nå. Følgende et spørsmål med svar:

"

Menneskemat til kjæledyr

Innsendt av: poopfeast420

Hei. Jeg lurer bare på om det greit å gi menneske"godteri" som for eksempel sjokolade, kake eller kjeks til hundene sine, og isåfall hvor mye man trygt kan gi før det blir kritisk?

Svar fra eksperten:

Hei ! Undersøkelser viser at hunder får 15% av energiforbruket sitt fra godbiter som blir gitt utenom måltidene. Hvis du regner det du gir inn i det daglig forbruket er greit, men det hadde vært bedre om du hadde gitt f.eks. litt protein i form av kjøtt. På grunn av fare for overvekt ville jeg gi minst mulig av de tingene du nevner, men gi i tilfelle små biter på størrelse med en rosin."

Ehhhhhhhhhh?!??! Er litt målløs nå. Sjokolade? Etc.. Og eksperten sier ikke noe.... Sitter jeg inne med helt komplett feil kunnskap?

Edit: link: http://tpn.vg.no/int...818#askQuestion

Men i all verden da. :lol: "på størrelse med en rosin" - ikke sier han at sjokolade er feil, og i tillegg nevner han rosiner.

Red:

Kikket litt mer på den linken der, og herregud. :blink: Dette må da være KØDD! En som skriver at h*n vil ha en liten hund, og derfor har REDUSERT FÔRMENGDEN, sånn at hun nå GIR 1/4 AV DET HUN PLEIDE Å GI. Herregud. Hvordan kan vi sette en stopper for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i all verden da. :lol: "på størrelse med en rosin" - ikke sier han at sjokolade er feil, og i tillegg nevner han rosiner.

Red:

Kikket litt mer på den linken der, og herregud. :blink: Dette må da være KØDD! En som skriver at h*n vil ha en liten hund, og derfor har REDUSERT FÔRMENGDEN, sånn at hun nå GIR 1/4 AV DET HUN PLEIDE Å GI. Herregud. Hvordan kan vi sette en stopper for dette?

Jeg må si at jeg er helt himmelfallen på disse svarene på den chaten. Er det meg det er noe galt med? Jeg har ikke sett et eneste dugande råd, tvertimot. Maken til svada og lette og ubegrunnete svar har jeg knapt nok opplevd og personen er førsteamanunesis i husdyrenæring. Jeg er virkelig "speechless". Ingen konkrete råd, ingen begrunnelser, ingen entusiasme, jeg er ærlig talt forfærdet. Mulig at jeg tar ernæring litt for seriøst, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bernere mindre kosete enn chihuahua?

Ikke at jeg kjenner noen shivavva personlig, men mine jenter sprenger i hvert fall den skalaen lett! :D

Jeg kommer ikke til å klikke meg inn og se en gang - jeg har altfor mange andre online tidstyver å holde styr på¨.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte sende inn en kommentar, merkelig nok ble det ikke publisert :teehe:

er litt skremt over at det tydeligvis ikke finnes noen form for kvalitetskontroll på hvem som er "eksperter", og mange av svarene var foruroligende :getlost:

vedkommende ER flink innen hund og ernæring, men det er vel begrenset hvor dypt ned man går når man svarer folk på nett. Synd, for jeg har inntrykk av at Ahlstrøm er knakandes dyktig. Det samme synes jeg gjelder alle "ekspert" svar. Det blir for grunt og overfladisk på nett. Et av problemene er at den som svarer ikke får stille utdypende spørsmål til den som stilte utgansspørsmålet- noe en ville ha gjort om man snakket med vedkommende.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...