Ane Skrevet 13. November 2012 Rapporter Share Skrevet 13. November 2012 Uten å blande meg så vil jeg tro de fleste ikke bare har hørt bra ting om Geir. Hva er det som ikke er bra? Nysgjerrig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 13. November 2012 Rapporter Share Skrevet 13. November 2012 Hva er det som ikke er bra? Nysgjerrig Se på svaret til Gråtass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borderen Skrevet 13. November 2012 Rapporter Share Skrevet 13. November 2012 Geir Marring eier Norges største hundeskole. Hva slags kompetanse har han? Bare for å nevne noen random ting: Han er naturlig dyktig på å lese hundespråk (det vil jo gå på skjønn om man synes en person er god til det eller ikke, men han er uansett kjent for å være god på det) og har lang erfaring. Han har i mange år hatt et tett bånd med etolog Morten Bakken, har trent bjørner i Canada, rever i Norge, er i norgestoppen innen gjeting, er blitt utvalgt som ansvarlig for all bruk av hund som terapi i fengsler og har vært med å utvikle hundeloven. Generelt sett en mann som har en finger med i spillet innen mange ulike grener av hund- og dyretrening. Siden han er såpass mye i media som han er, så er han er naturlig person å trekke inn. Alle personene som er valgt inn er jo kjente media-fjes fra før. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 13. November 2012 Rapporter Share Skrevet 13. November 2012 Se på svaret til Gråtass Det meste der handla jo ikke om han og hund. Det eneste hun skrev var at han ikke var særlig kunnskapsrik og kompetent på hund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 13. November 2012 Rapporter Share Skrevet 13. November 2012 Bare for å nevne noen random ting: Han er naturlig dyktig på å lese hundespråk (det vil jo gå på skjønn om man synes en person er god til det eller ikke, men han er uansett kjent for å være god på det) og har lang erfaring. Han har i mange år hatt et tett bånd med etolog Morten Bakken, har trent bjørner i Canada, rever i Norge, er i norgestoppen innen gjeting, er blitt utvalgt som ansvarlig for all bruk av hund som terapi i fengsler og har vært med å utvikle hundeloven. Generelt sett en mann som har en finger med i spillet innen mange ulike grener av hund- og dyretrening. Siden han er såpass mye i media som han er, så er han er naturlig person å trekke inn. Alle personene som er valgt inn er jo kjente media-fjes fra før. Borderen; Jeg syns ikke det er unaturlig at de velger Geir Marring i et ekspertpanel, men det sier ingenting om hans kompetanse. Han har jo ingen formell kompetanse eller utdannelse på trening av hund, men han er en fabelaktig selger og mediemann. Det skal han ha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 13. November 2012 Rapporter Share Skrevet 13. November 2012 Kommer heller ikke til å betale for det. Trur man kan hente like mye ut av sonen. Fordelen vi har, er at vi er flere som kan tenke høyt, og man får fler innfallsvinklinger på et evt problem, og ikke bare en persons mening. Bjarne Braastad er vel en av de jeg aller mest kunne tenkt meg å lese evt svar fra, men så har jeg hatt han som lærer i noen år, så kjenner jo en del til han. Edit: Og jeg får litt smak av useriøsthet når man setter karakter på kosefaktor på raser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 13. November 2012 Rapporter Share Skrevet 13. November 2012 ... og som en liten kuriositet, så fikk Geir Marring HP Pettersens minnepokal (vinner av LP kl 1 på Norsk Vinnerutstilling) med sin briard Enox Gunnar of Styriville . 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borderen Skrevet 13. November 2012 Rapporter Share Skrevet 13. November 2012 Kommer heller ikke til å betale for det. Trur man kan hente like mye ut av sonen. Fordelen vi har, er at vi er flere som kan tenke høyt, og man får fler innfallsvinklinger på et evt problem, og ikke bare en persons mening. Bjarne Braastad er vel en av de jeg aller mest kunne tenkt meg å lese evt svar fra, men så har jeg hatt han som lærer i noen år, så kjenner jo en del til han. Edit: Og jeg får litt smak av useriøsthet når man setter karakter på kosefaktor på raser. SÅ enig i alt! Og, ja, Braastad er helt genial! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToneS Skrevet 13. November 2012 Rapporter Share Skrevet 13. November 2012 Edit: Og jeg får litt smak av useriøsthet når man setter karakter på kosefaktor på raser. Berner Sennenhund har lavere kosefaktor enn Chihuahua korthåret (også er det bilde av langhåret)... Det er altså ikke slik i dyreverden at "mer å ta i, mer å vær glad i"? Tror nok jeg hadde foretrukket berneren jeg altså Er det medlemme som stemmer over kosefaktoren til hundene eller? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaritaS Skrevet 13. November 2012 Rapporter Share Skrevet 13. November 2012 Nei, det er noe som er der fra før av, om man er veldig uenig så kan man alltids sende inn en mail til de som styrer med sidene og gi en begrunnelse/ be om en begrunnelse for at det er som det er. Har sett at de har endret enkelte ting etter at folk har nevnt ting (som f.eks at american akita hadde bilde av en akita og vice versa). De skrev også et sted at de jobber med å lage kommentarfelt under rasene i leksikonet, så da kan man jo sikkert si sin mening der også etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 13. November 2012 Rapporter Share Skrevet 13. November 2012 Berner Sennenhund har lavere kosefaktor enn Chihuahua korthåret (også er det bilde av langhåret)... Det er altså ikke slik i dyreverden at "mer å ta i, mer å vær glad i"? Tror nok jeg hadde foretrukket berneren jeg altså Er det medlemme som stemmer over kosefaktoren til hundene eller? Det må en av spanerne finne ut av! Det virker bare litt spesielt... Noen som kan ta en titt på de rasepresentasjonene og si litt om de? 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 14. November 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. November 2012 jaaa jeg lurer på hvor stor kosefaktor en greyhound har! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 14. November 2012 Rapporter Share Skrevet 14. November 2012 Kunne godt tenkt meg å se hva som står, men gjerrig som jeg er så har jeg andre ting å bruke penger på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margrete Skrevet 14. November 2012 Rapporter Share Skrevet 14. November 2012 Dette er sikkert ikke lov, men jeg er den gær'ne schæferdama 5 stjerner som fylles Grey Hound: Kosefaktor: 3 Kommer overnes med barn: 4 Vennlig ovenfor andre raser: 4 Aktivitetsnivå: 3 Mosjonsnivå: 4 Lett å oppdra: 4 Pelsstell: 1 Schæfer: Kosefaktor: 3 Kommer overnes med barn: 4 Vennlig ovenfor andre raser: 3 Aktivitetsnivå: 4 Mosjonsnivå: 4 Lett å oppdra: 4 Pelsstell: 3 Så vet vi det! 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 14. November 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. November 2012 Tusen takk Margrete! Men kosefaktor, skulle da tro alle raser (nesten) burde få 5 stjerner. De fleste liker vel kos og er myke og deilige å ta på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 14. November 2012 Rapporter Share Skrevet 14. November 2012 Vi liker gærne schäferdamer. Men jeg trur ikke jeg skal lete etter min neste rase der inne. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 14. November 2012 Rapporter Share Skrevet 14. November 2012 Kosefaktor på mine da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 14. November 2012 Rapporter Share Skrevet 14. November 2012 På dalmatiner da? (hehe nå har du gjort det, gærnedamen!) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margrete Skrevet 14. November 2012 Rapporter Share Skrevet 14. November 2012 Basenji: Kosefaktor: 2 Kommer overnes med barn: 3 Vennlig ovenfor andre raser: 3 Aktivitetsnivå: 4 Mosjonsnivå: 4 Lett å oppdra: 2 Pelsstell: 1 Riesen: Kosefaktor: 3 Kommer overnes med barn: 4 Vennlig ovenfor andre raser:2 Aktivitetsnivå: 4 Mosjonsnivå: 4 Lett å oppdra: 3 Pelsstell: 3 Saluki:: Kosefaktor: 3 Kommer overnes med barn: 3 Vennlig ovenfor andre raser: 4 Aktivitetsnivå: 3 Mosjonsnivå: 3 Lett å oppdra: 3 Pelsstell: 2 Dalmis: Kosefaktor: 5 Kommer overnes med barn: 4 Vennlig ovenfor andre raser: 4 Aktivitetsnivå: 4 Mosjonsnivå: 4 Lett å oppdra: 4 Pelsstell: 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 14. November 2012 Rapporter Share Skrevet 14. November 2012 siberian husky da? :=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 14. November 2012 Rapporter Share Skrevet 14. November 2012 Kan jeg spørre om aussie og corgi? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grim Skrevet 14. November 2012 Rapporter Share Skrevet 14. November 2012 Nei hvorfor skal jeg gidde det, når man har gærne schaffisdamer som kan dele den viktigste infoen likavæl. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margrete Skrevet 14. November 2012 Rapporter Share Skrevet 14. November 2012 Masedamer! Siberian Husky: Kosefaktor: 3 Kommer overnes med barn: 3 Vennlig ovenfor andre raser: 4 Aktivitetsnivå: 4 Mosjonsnivå: 5 Lett å oppdra: 3 Pelsstell: 3 Aussi: Kosefaktor: 4 Kommer overnes med barn: 3 Vennlig ovenfor andre raser: 4 Aktivitetsnivå: 4 Mosjonsnivå: 4 Lett å oppdra: 4 Pelsstell: 3 Corgie Pembroke: Kosefaktor: 4 Kommer overnes med barn: 4 Vennlig ovenfor andre raser: 4 Aktivitetsnivå: 3 Mosjonsnivå: 3 Lett å oppdra: 2 Pelsstell: 2 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 14. November 2012 Rapporter Share Skrevet 14. November 2012 Men altså, hva er "maks" på skalaen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 14. November 2012 Rapporter Share Skrevet 14. November 2012 Masedamer! Siberian Husky: Kosefaktor: 3 Kommer overnes med barn: 3 Vennlig ovenfor andre raser: 4 Aktivitetsnivå: 4 Mosjonsnivå: 5 Lett å oppdra: 3 Pelsstell: 3 Aussi: Kosefaktor: 4 Kommer overnes med barn: 3 Vennlig ovenfor andre raser: 4 Aktivitetsnivå: 4 Mosjonsnivå: 4 Lett å oppdra: 4 Pelsstell: 3 Corgie Pembroke: Kosefaktor: 4 Kommer overnes med barn: 4 Vennlig ovenfor andre raser: 4 Aktivitetsnivå: 3 Mosjonsnivå: 3 Lett å oppdra: 2 Pelsstell: 2 Corgie pembroke hva er det ffor no? omg om det skal hete noe så er det Welsh corgi pembroke, ikke CORGIE omg, arg,iiik. avreagering er for svake skal jeg anta de ikke har rasen welsh corgi cardigan ? for da blir jeg skuffet over dårlig side men takk for svaret Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts