Gå til innhold
Hundesonen.no

Storm - selvlaget stabijhoun :)


jaktlykke
 Share

Recommended Posts

Oj, synes han hadde mye likheter med sin mormor jeg, men noe mer maskulint inntrykk naturlig nok.

Tenkte det samme! :)

--

Fin holdning han har på mange bilder. Gleder meg til å se hva han kan gjøre i ringen når han får satt seg. Og skulle knærne sette en stopper så står alltid Kathrine til tjeneste :lol::D:D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 314
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oi!  Lenge siden forrige oppdatering ? Men kort fortalt - siden sist har det skjedd litt av hvert! Fra juli 2015 og til april 2016 har vi gått en hel del ettersøk på oppdrag fra politi/viltn

Da lager jeg likegodt en egen tråd om stabijhoun Storm som jeg skal hente på Arlanda, Stockholm om snart to uker! Storm er et resultat av parring mellom min egen hannhund Amigo (N DK UCH NORD VCH N

Vi har vært på skogstur i dag også; og det likte de godt! Juhuuuu! En slags fri oppstilling Helt plutselig inviterte Amigo til lek - og sprang rundt som en tulling rundt Stor

Posted Images

Takker for tilbudet Kathrine; jeg tar deg gjerne på ordet om det passer seg slik :) :)

Det blåser noe helt vannvittig for tiden, ja det er vel nesten storm i kastene, så det var friskt å være ute med hundene i dag! De syntes slett ikke at det gjorde noe med litt vind; de herjet som de var gale som vanlig.

Her er noen bilder fra i dag - bittesmå snøfnugg er også på vei ned fra himmelen :)

stivkulingognylinse007_zps236ff7b2.jpg

stivkulingognylinse017_zps91b823ba.jpg

stivkulingognylinse030_zps41a3dcbe.jpg

stivkulingognylinse008_zps862f955b.jpg

stivkulingognylinse128_zpsb5f8e9e1.jpg

stivkulingognylinse184_zps43bbfb9a.jpg

stivkulingognylinse192_zpsafda72c7.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tusen takk alle sammen :D

Gutten har fått teste ut kløv for første gang i dag - jeg la to badehåndkler i lommene for å lage volum og litt tyngde. Kløven er etter gamlehunden min. Er den litt stor for ham?

Stormparingfoslashrstekloslashvtur_zps94

Den satt i alle fall som et skudd på ham og virker helt fin både under vanlig gange og når han fikk løpe fritt.

På tur med kløv på ryggen for første gang

I strandkanten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Synes det så ut som kløven lå stødig og fint på ham! :)

Flotte gutter begge to :D Også så fine buskete haler da! Nora har bare en liten pistrehale om dagen, selv om hun hadde skikkelig tykk og flott pels for et år siden. Hun blir vel fullpelset til sommeren kanskje hun da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Eneste som er sånn nogenlunde bepelset for tiden er halen - det er RØYTETID dø lux her! Hår på smøret, i dusjen, sokkene mine ser ut som raggete monster og jeg blir helt gal snart... og skrekk og gru for om tre uker skal vi på utstilling i Bergen. Det kommer til å bli katastroooooooofe!

Guttene ble dusjet og børstet kraftig i kveld for å få vekk mest mulig av laushårene og så får jeg bare håpe at de slipper å stille totalt nakne i ringen. Det pleier å være bankers på vårens NKK-utstilling med naken hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Eneste som er sånn nogenlunde bepelset for tiden er halen - det er RØYTETID dø lux her! Hår på smøret, i dusjen, sokkene mine ser ut som raggete monster og jeg blir helt gal snart... og skrekk og gru for om tre uker skal vi på utstilling i Bergen. Det kommer til å bli katastroooooooofe!

Guttene ble dusjet og børstet kraftig i kveld for å få vekk mest mulig av laushårene og så får jeg bare håpe at de slipper å stille totalt nakne i ringen. Det pleier å være bankers på vårens NKK-utstilling med naken hund.

Nora er heldigvis ferdig med røytetid for denne gang, det tok hun seg av etter jul, ca et halvt år etter forrige røyting. Nå er pelsen på vei tilbake, og etter et bad synes jeg ikke den ser så stusslig ut lenger heller. Men jeg ønsker selvsagt mye mer, hehe! :P

Hun så sånn her ut på NKK Bjerke ifjor:

602456_534407839948130_488429873_n.jpg

Mot sånn her på NKK Drammen to måneder før:

941466_501234496598798_690368724_n.jpg

Så jeg kjenner til den med å plutselig ha en tynnpelset hund til store utstillinger. LITT forskjell kan du si :P

Men uansett, lykke til i Bergen! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det; Storm er ikke fullt så naken som Nora på øverste bildet :)

Vi har forøvrig skaffet oss en kjetting og skal så smått begynne å trene litt med det. Jeg tok på ham utstyret i går kveld og vi gikk en en liten tur rundt huset bare for å teste.

I ettermiddag prøvde vi skikkelig; det er 3,2 kg bakpå. Jeg skal skaffe en til slepetau slik at jeg får festet en på hver side for å få tyngdepunktet litt ned.

Storm brydde seg overhodet ikke om det som skranglet og bråkte bak ham; og tyngden var det visst ingenting å si på :P

Storm prøver kjetting på bøen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...