Gå til innhold
Hundesonen.no

Storm - selvlaget stabijhoun :)


jaktlykke
 Share

Recommended Posts

  • Svar 314
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oi!  Lenge siden forrige oppdatering ? Men kort fortalt - siden sist har det skjedd litt av hvert! Fra juli 2015 og til april 2016 har vi gått en hel del ettersøk på oppdrag fra politi/viltn

Da lager jeg likegodt en egen tråd om stabijhoun Storm som jeg skal hente på Arlanda, Stockholm om snart to uker! Storm er et resultat av parring mellom min egen hannhund Amigo (N DK UCH NORD VCH N

Vi har vært på skogstur i dag også; og det likte de godt! Juhuuuu! En slags fri oppstilling Helt plutselig inviterte Amigo til lek - og sprang rundt som en tulling rundt Stor

Posted Images

Storm har fått ny utfordring i sporet i dag - 300 m med fullt av vinkler i hytt og vær. Terrenget var knusktørt; det er bare rundt 20 % luftfuktighet hos oss for tiden så det er ikke lette vitringsforhold... sporet var 18 timer gammelt.

Han har en annen stil enn sin far; Amigo er veeeeldig avslappa og "nevermind" når han sporer mens Storm derimot er på hugget og viser med hele seg at dette digger han. Han fikk problemer enkelte steder i sporet men det er jo ikke så rart for forholdene var svært vanskelige i dag. Men han gir seg jo ikke, så han fikset seg greit innpå sporet igjen og kom til sporslutt - flinke gutten!

Deretter var vi på besøk hos sønnen min som nettopp har fått seg en liten valp; dette er

mellom dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vår i lufta og vi trener spor for harde livet.

Storm er nå 6 1/2 måned og gikk i dag et døgngammelt spor lagt med to dl blod, 560 m langt og med 15 vinkler... Det gikk så det suste!

Rødt er sporet og grønt er Storm.

VinkelsporBC_zps6382c371.jpg

vinkelsporStorm_zps8a7fdb79.jpg

Han er ivrig på sporet og jobber skikkelig målbevisst. Hele han lyser av glede der han går med tunga ut og halen som en propell :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det er en liten stund siden sist oppdatering; vi har stort sett kost oss med blodsportrening og turer i finværet som har vært.

For et par uker siden deltok jeg med faren Amigo på dobbel sporkonkurranse (han fikk 2 x 1 pr; på den ene ble han topp 3 av 21 deltakere!) og Storm fikk anledning til å gå et av reservesporene etter at konkurransen var slutt.

Det var mange momenter der som han ikke har vært borti enda; så som avhopp - men han taklet sporet kjempebra og kom i mål med æren i behold :)

I går var vi på utstilling på Orre i Rogaland og både han og pappa Amigo deltok. Storm i valpeklasse 6-9 mnd og Amigo i veteran.

Storm storkoste seg i ringen og klarte til og med å stå sånn noenlunde i ro selv om vi ikke har trent på slikt siden vi var i Ølen for to måneder siden.

IMG_0081.jpg

Han fikk fin kritikk av dommeren og ble BIR siden han var eneste stabyvalp.

“Lovely puppy. Correct shape of scull and correct proportions with muzzle. Level topline, nice ribs, good chest and forechest. Excellent front and rear angulations. Moves powerful. Excellent presentation and nice temperament”.

Pappa Amigo ble BIR og BIR veteran med knallkritikk:

“Very nice type. Very beautiful dog. He is a veteran in super condition. Excellent developed body. Super mover. Coat in excellent condition.
When you see this dog it`s difficult to believe it`s a veteran. Congratulations to the owner”
Excellent, CK, 1 BHK, BIR og BIR vet.

Storm og en weimaranervalp deltok i gruppefinalen og Storm løp som en fullblodshest :)

Storm-i-BIG.jpg

... og endte opp som BIG 1 :bananas:

Storm-BIG-1.jpg

...bildet er tatt i et mikrosekund der han står PENT.

37050_10151613296976970_1125492073_n.jpg

... need I say more :icon_redface: :icon_redface: :icon_redface:

Pappa Amigo var alene i sin gruppe og ble BIG 1 på walkover.

IMG_0371.jpg

Storm var også med i BIS valp men der nådde han ikke opp - det var mange flotte valper med der.

Guttene mine koste seg på en lang utstillingsdag og de fikk med seg masse flotte slufser :bananas: :bananas:

IMG_0585.jpg

IMG_0594.jpg

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er barnevakt i kveld for valpen til sønnen min. Lille lekre Lexi på snart fire måneder skal være hos oss fram til i morgen. Hun og Storm har allerede møtt hverandre mens Amigo var et nytt bekjentskap. Alle tre møttes på jordet bakom kirken og der fikk de løpe fritt en stund for å bli kjent med hverandre.

De fant tonen med en gang kan man si :P

IMG_0613_zps2821b0bb.jpg

IMG_0619_zps080f86c9.jpg

IMG_0628_zps5d8eda92.jpg

IMG_0687_zps32dc8c20.jpg

IMG_0692_zpscbf91a4b.jpg

IMG_0762_zpsfc8a8539.jpg

IMG_0721_zpsf33a9860.jpg

IMG_0637_zps53e7d296.jpg

IMG_0693_zpsdf076751.jpg

IMG_0743_zpsa4fe1612.jpg

IMG_0764_zpsf12f01d5.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Storm er blitt åtte måneder og er en blid gutt hele dagen. I dag har jeg lekt litt med kamera og tatt en serie bilder jeg kaller

"Storm - stykkevis og delt"

IMG_0995-Kopi_zpsc7ff5fc8.jpg

IMG_1002-001_zps20ab8995.jpg

IMG_0924_zps6831d3c5.jpg

IMG_1004-001_zpsce411b86.jpg

IMG_0938_zps769fcba4.jpg

IMG_0931_zpse82773f5.jpg

Vi har også hatt en liten tur til sjøen i dag i finværet. Som dere ser er han snart like stor som pappa Amigo :)

sjoslashen3_zps81d72d3a.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vi har vært på Vestlandets Fuglehundfestival i helgen og du all verden for et trivelig arrangement! Utrolig kjekke folk som var nysgjerrige på rasen og foredrag, apportkonkurranser, utstilling og utlodning av flotte premier samt en kjempetrivelig grillaften i går :)

IMG_1577_zps1970c5b0.jpg

IMG_1584_zps2a6128c9.jpg

Det var en todagers utstilling der det var Vestlandets Fuglehundklubb som var arrangør på lørdagen og Norsk Pointerklub på søndagen. Dommere var Charlotte Jacobsson og Wenche Eikeseth.

Storm fikk BIR og BIS 3 valp på lørdagen og på søndagen ble resultetet hakket bedre da han ble BIR og BIS valp!

StormBISvalp_zps853213b2.jpg

Pappa Amigo var ikke så ille gæern han heller for han ble BIS veteran på lørdagen og BIS 2 veteran på søndagen :wub:

IMG_1630_zps191561a8.jpg

AmigoBISveteran_zpsa711fcbc.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Nå er det jaggu lenge siden sist jeg oppdaterte! Storm er blitt 9 1/2 måned og ligner en nakenrotte i pelsen for tiden. Begge gutta røyter som søren så jeg har investert i en furminator for å komme til bunns i saken :)

Storm har vært på kennel for første gang i sitt liv; 11 dager var han og pappa Amigo hos Tunge Hundepensjonat når jeg var på bjørnejakt i Canada. Han var like superduperhappy som alltid når jeg hentet ham søndag kveld så han har tydeligvis ikke tatt skade av det :) (det er vel helst ho mor som er litt babybekymra...)

Her er en liten videosnutt - jeg tror sannelig Storm er iblanda litt katt!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jaggu lenge siden sist jeg oppdaterte! Storm er blitt 9 1/2 måned og ligner en nakenrotte i pelsen for tiden. Begge gutta røyter som søren så jeg har investert i en furminator for å komme til bunns i saken :)

Storm har vært på kennel for første gang i sitt liv; 11 dager var han og pappa Amigo hos Tunge Hundepensjonat når jeg var på bjørnejakt i Canada. Han var like superduperhappy som alltid når jeg hentet ham søndag kveld så han har tydeligvis ikke tatt skade av det :) (det er vel helst ho mor som er litt babybekymra...)

Her er en liten videosnutt - jeg tror sannelig Storm er iblanda litt katt!

Kjenner meg igjen. Nora har røyta MASSE de siste ukene. Taxi røyter generelt veldig lite, så det er faktisk litt uvant å få så mye hår på gulvet. Men jeg har børstet henne hver dag, og nå går det endelig an å klappe henne uten å få med en haug av hår.

Så søte de er når de leker! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Om en liten uke drar vi over til Åland for å treffe igjen mamma Blixtra og alle søsknene til Storm - han var den eneste i kullet som dro vekk fra øya så det skal bli kjekt å møte gjengen!

Vi skal innom to utstillinger; den ene i Köping i Sverige og den andre i Pori i Finland. Dette blir debuten hans i junior :) Han og pappa Amigo er rimelig nedrøyta for tiden så forventningene er ganske så små hihi.

Uansett; Storm er en fornøyd gutt som dere ser :lol:

1016196_10151745555691970_2108754573_n.j

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vi har vært på utstilling i Köping i Sverige. Det var sju stabijer med - fire hanner og tre tisper. Dommeren var dansk og brukte hele skalaen. Veeeeldig streng dommer; ikke en eneste CK ble delt ut.

Storm sin kritikk:
"10 månader gammal hane fortfarande under utväckling. Bra skalle. Bra torra läppar. Kunde vara lite mer rund i ögonen. Korrekt bett. Passande halslängd. Måste ännu utvecklas i bröst og bröstdjup. Acceptabel stome. Bra rygglinje. Välvinklad bak. Rör sig med utmärkta steg".
Very good, nr 1

Amigo ble også stilt i championklassen:

"8 år gammal hane. Utmärkt typ. Största storlek. Bra rastypisk huvud. Bra lätt markerat stop. Accepabelt bett. Bra hals halslängd. Välvinklad fram som bak med bra stome. Rör sig utmärkt mycket bra på steget"
Excellent,nr 1

Det ble delt ut to good, tre very good og to excellent. Så jeg må vel være fornøyd med at mine fikk excellent og very good.

Vi er også på ferie på Åland hos oppdretteren hans og han koser seg sammen med søsteren Dundra :P :P

66713_10151764924886970_2137763081_n.jpg

I morgen kommer resten av søskenflokken hit så da blir det mamma, pappa og de åtte ungene hihi. Gleder meg vilt til å treffe alle sammen!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en superfin familiedag på Åland! Til og med mormor Aassie fra Sverige kom for å hilse på mor, far og alle åtte ungene :)

Valpene (eller unghundene siden de er over 10 måneder nå) er blitt utrolig jevne og fine og trivelige individer; supersøte og sosiale og fulle av fart og liv :D

993648_10151767809746970_375393195_n.jpg

I morgen blir det sporkurs for hele gjengen :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storm er nå snart 11 måneder, veier 20,5 kg og er rundt 52cm.

Stormoppstilling_zpseddd7f85.jpg

Og pappa må også få være med på bilde :wub:

oppstillingsbilder030_zps85a75663.jpg

Vi skal på utstilling i Pori / Bjørneborg i Finland i morgen; det er 12 stabijer med og jeg vet at blant hannene er det en som stort stort sett gjør rent bord så vi skal vel ikke ha for store forhåpninger. Men det er god sosial trening i alle fall :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...