Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg viste bilde av Nix til samboeren min i går. Han smeltet helt og lurte på om vi skulle stjele den. Så sa jeg at den var solgt, og da sukket han veeeldig tungt. I dag sa jeg at den ikke var solgt likevel, og da fikk jeg beskjed om å holde kjeft, og bare det. Han ville vel late som han aldri hadde sett den valpen :lol: Kanskje jeg skal linke han til det nye bildet av den lille?

Sukk... Hadde det ikke vært for at valpen vår fremdeles er veldig valp, og jeg takler ikke helt tanken på TO valper samtidig, så ja... Sukk. Igjen.

• Like 1
  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi liker ikke dama :bug:

Kan bare underskrive at dette er en stødig ung dame (hunden altså, ikke Margrete ) Vi satt og drakk kaffe ute på et fortau på tjukkeste Majorstua, ca 1 m til forbipasserende - og det var mange forbip

Nydelig er hun . Og jeg tenker at hun kan være akkurat der hun er jeg .

Skrevet

Hadde måttet komme med regndress da, sånne våte hundemager har jeg litt hæslig for - langhåra schäf kan jeg bare tenke meg på en deilig slaps-dag :w00t:

Skrevet

Veldig søt valp, da. Jeg kjenner nok ingen som skal ha schæfervalp nå, men delte på FB, i tilfelle noen kjenner noen :)

Skrevet

Hadde måttet komme med regndress da, sånne våte hundemager har jeg litt hæslig for - langhåra schäf kan jeg bare tenke meg på en deilig slaps-dag :w00t:

de blir bare våte utapå. En kjapp tørk med håndkle før man går inn, så merker man ikke høst/vinter/vår :)
  • Like 1
Skrevet

Jeg synes det ser dritkult ut når man har en Schæfer i andre enden av de lange tynne bånda dere bruker, men jeg troooor ikke det er en gyldig nok grunn :lol:

Masse lykke til! Hun kommer nok til å komme til et fin fint hjem :wub:

• Like 1
Skrevet

Jeg synes det ser dritkult ut når man har en Schæfer i andre enden av de lange tynne bånda dere bruker, men jeg troooor ikke det er en gyldig nok grunn :lol:

Masse lykke til! Hun kommer nok til å komme til et fin fint hjem :wub:

*ler* Nei desverre er nok ikke det gyldig grunn. De går ikke i den hele tiden og ser pene ut liksom :P

• Like 1
Skrevet

*veldig,ystpåveldiglystpåveldiglystpå* ååååååååååå...

Er hun solgt? *tenketenke*

Skrevet

Ville tatt bort deler av overskriften som sier "er nå blitt ni uker og trenger fortsatt"

Det høres på en måte desperat ut, og at det nesten er blitt for sent (at den er for gammel).

Jeg ville heller ikke vinklet det dithen at det er den siste, ei heller pga avbestilling. Det er negativt ladet.

Fokuser heller på linjene og gemytter, samt fysikk/helse :)

(Hilsen en som har som jobb å fortelle kunder om prisøkning på en måte som blir positivt)

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 4
Skrevet (endret)

Ville tatt bort deler av overskriften som sier "er nå blitt ni uker og trenger fortsatt"

Det høres på en måte desperat ut, og at det nesten er blitt for sent (at den er for gammel).

Jeg ville heller ikke vinklet det dithen at det er den siste, ei heller pga avbestilling. Det er negativt ladet.

Fokuser heller på linjene og gemytter, samt fysikk/helse :)

(Hilsen en som har som jobb å fortelle kunder om prisøkning på en måte som blir positivt)

Sent from my iPhone using Tapatalk

men jeg er jo desperat! *flir* Men takk, jeg skal gå inn å redigere litt nå

Endret av Margrete
Skrevet

Ååå :wub: Jeg hadde tatt henne på flekken dersom vi ikke allerede hadde hatt to hunder, i tillegg til mye skole for tiden! Håper hun snart får et nytt, fint hjem :)

Skrevet

Nixe savner ingen ting. Nixe skal være bebi for alltid og bo på terrassen til Margrete :heart:

Nei men seriøst, hele verden er dumme. Hvorfor har ingen kastet seg over lodotten enda? Makan til nydelig og bedagelig valp. Ligger på terrassen og tutler for seg selv, koser på alle som kose vil, og plager ingen andre en mora si. Sitter stille og poserer for kameraet på kommando fra datteren i huset, og trives like godt på armen som på bakken.

Nesten så jeg får lyst til å gi prinsesse-tittelen videre, for hun hadde kledd den rimelig godt :ahappy:

• Like 1
  • 2 weeks later...
Skrevet

Er den solgt ennå? Søøøøt!

Den er solgt til meg *ler* Alt for søt til å kvitte seg med rett og slett. Neida, det var ikke bare søthetsfaktoren som lot henne bli, hun har en del egenskaper jeg liker også. Datteren er interessert i hund, så da får hun denne som prøveklut. Nix er min, men Helle får prøve seg litt i forhold til lp :)

• Like 2
Skrevet

Den er solgt til meg *ler* Alt for søt til å kvitte seg med rett og slett. Neida, det var ikke bare søthetsfaktoren som lot henne bli, hun har en del egenskaper jeg liker også. Datteren er interessert i hund, så da får hun denne som prøveklut. Nix er min, men Helle får prøve seg litt i forhold til lp :)

Så kjekt! Legg ut nye bilder av henne da vel :D

Skrevet

Du må få denne datteren din inn på sonen, synes jeg! :ahappy:

• Like 2
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...