Sprettballen Skrevet 15. Oktober 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 15. Oktober 2016 Flere bilder fra i går når jeg endelig greide å kreke meg ut på tur etter å ha ligget syk en uke(og blitt terrorisert av understimulert terrorwhippet). 6 Siter
Bjornal Skrevet 15. Oktober 2016 Rapporter Skrevet 15. Oktober 2016 Herre, dem øra til Blitz asså [emoji13]. Kjempeflotte bilder! Siter
Stine Skrevet 16. Oktober 2016 Rapporter Skrevet 16. Oktober 2016 Nemi er så vakker altså! Og jeg digger ørene til Blitz! 1 Siter
Sprettballen Skrevet 16. Oktober 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 16. Oktober 2016 9 timer siden, Bjornal skrev: Herre, dem øra til Blitz asså . Kjempeflotte bilder! 8 timer siden, Stine skrev: Nemi er så vakker altså! Og jeg digger ørene til Blitz! Takk takk De ørene har jeg bare gitt opp På tur er alt for spennende til å ha de liggende som de skal xD 1 Siter
Sprettballen Skrevet 18. Oktober 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 18. Oktober 2016 På søndag var vi på myndetreff! Det var koselig Vi har en gruppe på facebook for mynder i fylket her, tidligere var det en myndeklubbavdeling her også, men den ble lagt ned pga. for lite aktivitet. Jeg regna med det skulle komme mange whippeter, men det ble bare Blitz og en til. Ellers var saluki, spansk galgo(fra spania, reddet så de slapp å gå en grusom død i møte fordi de ikke var gode nok løpshunder) og skotsk hjortehund representert Blitz fikk trimma løpemusklaturen og kondisen litt på den turen for å si det sånn. 2 timer var vi ute. Litt bilder fra treffet Blitz syntes hjortehunden var litt i største laget. Ung hannhund. Bildet viser litt hva hun syntes xD Salukifrøkena fulgte nøye med på ungjyplingene og fungerte litt som vaktmester. Frøken saluki gir småripsa beskjed om å oppføre seg pent. Blitz tok det veldig til seg...noen sekunder hvert fall. Det er ikke alltid lett for en ung hjortehundgutt å få stabla beina skikkelig under seg 9 Siter
Snoffe Skrevet 18. Oktober 2016 Rapporter Skrevet 18. Oktober 2016 Fine bilder! Er det Lotus som er den andre whippeten? Siter
Sprettballen Skrevet 18. Oktober 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 18. Oktober 2016 1 time siden, Snoffe skrev: Fine bilder! Er det Lotus som er den andre whippeten? Ja, lurer på om ikke det var det han het ja Siter
tmp Skrevet 18. Oktober 2016 Rapporter Skrevet 18. Oktober 2016 Hundene dine er så flotte!! Masse hærlige myndebilder! Spesielt det med Blitz og hjortehunden En dag skal jeg ha en whippet! Siter
Sprettballen Skrevet 18. Oktober 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 18. Oktober 2016 Akkurat nå, tmp skrev: Hundene dine er så flotte!! Masse hærlige myndebilder! Spesielt det med Blitz og hjortehunden En dag skal jeg ha en whippet! Takk! Så koselig å høre ^^ Whippeter er kule ja! Angrer ikke på at jeg skaffet meg rasen for å si det sånn! 1 Siter
Snoffe Skrevet 18. Oktober 2016 Rapporter Skrevet 18. Oktober 2016 2 timer siden, Sprettballen skrev: Ja, lurer på om ikke det var det han het ja Hvis det er han, så er det broren til Casper 1 Siter
Sprettballen Skrevet 18. Oktober 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 18. Oktober 2016 6 timer siden, Snoffe skrev: Hvis det er han, så er det broren til Casper Så morsomt 1 Siter
Sprettballen Skrevet 29. Oktober 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 29. Oktober 2016 I dag har vi vært på en 2-timerstur med ei i treninggruppa vår. Hunden har ikke hilst på hverandre før, så vi var litt spente. Det gikk kjempefint Utfordringen i dag var sauene vi møtte på. Jeg har helt noia for at hundene skal løpe etter sau xD Heldigvis gikk vi i et veldig oversiktelig område, så vi kneppa på båndet så fort vi så sauene. De var ikke veldig skeptiske heller og Blitz hadde nok glatt flydd etter de om hun fikk muligheten. Nemi brydde seg ikke noe særlig så lenge de sto i ro eller gikk rolig, hun hadde jeg nok fått kalt inn, men det tar man ikke sjansen på. Det er ikke mye gjeterinstinkt i henne hvert fall, det er sikkert Jeg var og kjøpte meg nytt objektiv i dag som jeg gleda meg til å teste ut. Sigma 24-105 mm f/4.0. Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe canon, men det hadde de ikke inne. Disse to var visst ganske like i kvalitet, men Sigma var en tanke billigere. Dette blir nok mitt nye allroundobjektiv tenker jeg! Fin kvalitet på bildene, men bomma litt på fokus i dag og det var litt vel mørkt ute, så en del måtte reddes med litt triksing og miksing i Lightroom, så bildene er så som så. Kan dere lekes med tro? Middagen stikker av! 3 Siter
Sprettballen Skrevet 13. November 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 13. November 2016 I helga var siste kurshelg av Klikkertrenerutdannelsen trinn 2. Litt trist at vi er ferdige egentlig. Jeg har lært mye nyttig dette året når det kommer til egne treningsferdigheter og hvordan få framgang og progresjon med Nemi på en god måte. Sette litt bevisste grenser for atferd som ikke er greit(hoppe å stjele leker, nappe i armen fordi ting går for treigt, hoppe kenguru på meg for at noe skal SKJE!"). Ved å ta tak i utfordringer som skaper mer stress i topplokket hos Nemi har vi fått mye mer effektive økter med lite tull. Når Nemi bare får konkrete og konsekvente tilbakemeldinger så slutter hun forholdsvis fort med uhensiktsmessig atferd. Bare på et 10 minuttersøkt gikk vi fra total kaos og stress til en mer balansert og konsentrert hund som ikke slapp unna med tull. Det er god mestring det! Vi har i løpet av året og treningsutfordringene fått flere nye og gode treningsverktøy som vi bevisst skal bruke framover. På lørdag var det "eksamen" der vi skulle gå klasse 1 programmet. Tannvisning gikk supert, 10 på den. Så kom vi til fellesdekken. Når det nesten hadde gått et minutt så brøt samtlige hunder fellesdekken og det ble et kaos uten like Heldigvis gikk det bra, folk fikk hanka inn hundene rimelig fort og det ble ikke noe bråk hundene i mellom, men noen sekunder var det totalt kaos xD Det starta med at hunden ved siden av Nemi på enden reiste seg rolig og forsiktig. Nemi fulgte med men gjorde ikke mine til å reise seg. Hunden på andre siden av Nemi, en ung goldentispe kjempet skikkelig mot impulsene om å løpe bort til den andre hunden, greide ikke motstå og flydde som en rakett fra plassen sin, da ble Nemi litt nervøs så hun sprang krumrygget til meg, og så fulgte bare resten på. Utrolig kjipt egentlig, men det er jo sånn som kan skje. Ut over det gikk resten av programmet relativt greit. Nemi nulla ikke på noe, men det ble mye lyd og en del frustrasjon i ringen. Hun har generelt blitt en hel del dårligere helsemessig(allergien er ikke bra om dagen), så jeg misstenker at det kan spille inn på det generelle stressnivået hennes. Vi kapret til slutt 2. plassen, bak goldentispa som lagde kaos i fellesdekken Vel fortjent da, hun var definitivt best den dagen Noen bilder fra treningsøktene våre. Kvaliteten på bildene er elendig da, høy iso pga. vanskelige lysforhold etc. men det er jo kjekt med minner selv om bildene fototeknisk ikke er noe sensasjon Her trener vi på stimulikontroll på vekslinger mellom sitt og dekk. Neste økt var kvalitetssikring av dekk-kommando med forstyrrelser: Før vi til slutt hadde en økt med kvalitetssikring av bli stående, hvor vi også fikk trent baklengsmarsj og ståkommando(altså selve stoppen). 2 Siter
Sprettballen Skrevet 16. Desember 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 16. Desember 2016 I dag reiste Nemi til hundehimmelen. Hun har som mange av dere antagelig vet, slitt med allergi nesten hele livet. 3 mnd. gammel var hun da hun begynte å klø. Vi har lenge greid å ha sånn noenlunde kontroll på allergien, men i høst ble den verre. Jeg gav henne et halvt år, fant vi ikke noe som gjorde henne vesentlig bedre på et halvt år, så var det stopp. Vi gjorde ikke det, så i dag fikk hun sovne inn. Verdens beste schäferjente er ikke mer, og jeg er helt knust. Vi har prøvd å kose oss denne siste dagen. Nemi har fått spise det hun vil. Vi delte en pizza, en pakke pølser og hun har fått tyggebein. Hun fikk sovne i buret i bilen etter en god og lang tur sammen med oss tobeinte og Blitz. Hun fikk et tyggebein som hun tygget på helt til hun sovna. Jeg tror hun selv trodde hun hadde kommet til mathimmelen i dag, med så mye godt hun ikke har fått spise før. Jeg tror hun fikk en verdig avslutning. Siter
simira Skrevet 16. Desember 2016 Rapporter Skrevet 16. Desember 2016 Uff, så trist. Jeg satt akkurat å tenkte på at hun er jo så nydelig, men det er jo så håpløst når helsa ikke holder. Klem herfra! Siter
Sofie & Aska Skrevet 16. Desember 2016 Rapporter Skrevet 16. Desember 2016 Forferdelig trist å høre at Nemi ikke er mer. Du har tatt et forferdelig vanskelig men riktig valg. Nå plages hun ikke mer og antakelig ligger hun og gnager på benet sitt oppi hundehimmelen. [emoji174][emoji24]Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Artemis Skrevet 16. Desember 2016 Rapporter Skrevet 16. Desember 2016 Åh, så forferdelig trist! Stor klem, godt du har Blitz så det ikke blir helt tomt hjemme. Siter
Recommended Posts