Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Naboen min strikker gensere til hund på bestilling. Hun strikker med godt garn som ikke klør eller irriterer og varmer godt. Genseren kan vaskes i maskin.

400 kr for stor str

300 kr for liten

Legg igjen en kommentar om du er intr så skal du få nr hennes. Det kan være lurt å bestille allerede nå så den blir ferdig til kulda kommer da hun allerede har en del bestillinger.

Jeg har en mariusgenser til Mike og en som han fikk her om dagen og jeg er veldig fornøyd.

dsc1604.jpg?w=670

dsc1599.jpg?w=712

dsc1615.jpg?w=781

dsc1622.jpg?w=1024

Mariusgenseren er god å ha på kalde dager

431154_10150506325212581_704411950_n.jpg

184774_10150089960907581_6460055_n.jpg

1055521.jpg

1323481.jpg

Genser på hennes egen hund

Skrevet

Usikker på hvor stor stor er. Hvor stor tenker du? Du kan få nr hennes så du kan sende henne en mld å høre:-)

Jeg er også usikker ang å strikke med ben

"Janis"

Hmm hva med en helt ren ensfarget genser? Kanskje litt kjedelig, men kan jo kle hunden veldig godt og roe ned så det ikke blir "rotete"? Enten gå for ren brun eller grå eller noe annet som går ton i ton eller kanskje gå for en rød eller annen knæsj farge uten mønster.

Skrevet

Ooooh! Leja burde ha en slik en. Hun er 27-28 cm i ryggen. Ville det blitt 300? Skal smiske med sambo og høre om han kan kjøpe! Haha

Skrevet

Jeg er litt usikker Maria, men tror nok det vil bli 300 kr ja. Du kan få nr om du vil så kan du sende mld eller kontakte henne som strikker dem.

Legg ut bilde når du har fått genseren Frida:-D

Skrevet

Ja, det skal jeg :D Den er vel her om et par uker :D Målte Isak da siden Bris er liten ennå, så mulig den blir litt stor for han nå, hehe :) Og så tenkte jeg ikke noe over at det er Fanamønsteret, og jeg har jo ønsket meg Fanakofte i grått og hvitt til meg selv, så da kan vi jo matche :D

• 2 weeks later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...