Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Kule gardiner!

Ja, genseren finnes i voksen. Det var der den startet faktisk. :)Her.

Takk takk!

Slik ble vinduene bak. Litt harry, men pyttsann :lol:

954606_10151401406916780_714190247_n.jpg

Takk for mønster link!

Har begynt på halsen- prøver meg i Big Merino 1 tråd, for det var det jeg hadde liggende som passet best.

men er ikke strukturen annen en hele rette, og vrange omganger? Det ser jo ut som om det er mer "vaffel mønster" med noen rette og noen vrange masker på samme omg.... :icon_confused:

EDIT:

Ehhh fordel å lese skikkelig kanskje.... Ribbestrikk og RILLE strikk (som jeg leste) er ikke helt det samme ;)

EDIT 2:

La til bildet som liksom skulle være med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fire hesper garn jeg har lyst til å sprette og kanskje til og med strikke noe til meg selv. Men hva??

Det har 200 yards pr 114 gr og jeg har altså 4 hesper. Slik ser det ut.

Jeg har litt mage og rimelig store pupper, så gjerne noe som funker til den lekre kroppsformen min.

8325666828_d620d7a50d_z.jpg

8325657686_9af3bd634b_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, er ferdig med Oslo-Anorakken. Poster bilder når knappene kommer i posten. :)

Aussie, oppskriften er enkel ja. *To runder rett, to runder 1 rett 1 vrang, to runder rett, to runder 1 vrang 1 rett* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fire hesper garn jeg har lyst til å sprette og kanskje til og med strikke noe til meg selv. Men hva??

Det har 200 yards pr 114 gr og jeg har altså 4 hesper. Slik ser det ut.

Jeg har litt mage og rimelig store pupper, så gjerne noe som funker til den lekre kroppsformen min.

*klippe vekk nydelig garn* :(

Nå vet jeg ikke helt hva du liker, men hva med en litt tight fit bolero? Som typ bare sitter etter over armene (http://www.ravelry.com/patterns/library/top-down-shoulder-warmer), det virker jo ganske slankende på overstellet om du har mørk top under og om det er looken du vil gå for. :) Eller, denne her var jo bare nydelig ( http://www.ravelry.com/patterns/library/easy-lace-shrug-80064ad ). Men faren er å få en litt stor overkropp kanskje, men det vet du jo best selv.

http://www.ravelry.com/patterns/library/verdant

http://www.ravelry.com/patterns/library/nimbus-2

I could go on and on and on :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var jo bare nydelig ( http://www.ravelry.com/patterns/library/easy-lace-shrug-80064ad ). Men faren er å få en litt stor overkropp kanskje, men det vet du jo best selv.

Ja, likte denne! Den ble kanskje litt bred bare? Den kunne godt ha skrånet mot armene litt brattere. Eller noe.

I could go on and on and on :D

Oh, please do! :D

Eller denne?

2198032193_35f5596153_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kom på. Sånn struktur blir neppe kjempepen med såpass spraglete garn... :hmm:

På den boleroen du linket til altså.

Ja kom på det jeg og, bare det at jeg likte den veldig godt (om man er syltynn pipestilk er det jo vanvittig fint med litt baggy slike greier :)).

Jeg tenker i litt slike baner som Pippin og SYmra damen altså.. Man kan jo lete seg ihjel på Rav, hele biblioteket mitt er stappet av ting jeg aldri kommer surre meg til å gjennomføre :D.... Også fikk jeg litt ADD og begynte lete etter aktivitetsteppe til tøtta som Mormor skal få lage. :D

BTW, likte den i siste innlegget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske tynne bein, så baggy funker faktisk. Jeg ser litt slankere ut i baggy, for de tynne beina mine gir illusjonen om at resten er tynt også. Jeg bor i cardigans og oversiza boleroer, og det funker bra det med en litt tettsittende topp under.

Njæsj, da blir det sikkert den siste der. Tror det blir bra. Tjukke pinner også ser jeg. Det er bra pluss i margen. :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste prosjekt unnagjort Lun Bris babyteppe i bomull fra Pickles :)

attachicon.gifIMG_0985.jpg

Det teppe var nydelig :wub: Er det vanskelig å strikke? Tenker på dette med de løse partiene. Jeg er ganske så nybegynner, men får proffhjelp :aww:

Skjønner ikke hvorfor jeg blir helt gal når jeg ser strikketing. Noen ting som er strikket føler jeg nesten at er verdens fineste ting! Jeg tror jeg lider av noe kreativitetsgalskap :lol: Jeg blir gal av å gå i interiørbutikker også.

Forresten, noen forslag til hva jeg skal strikke av det garnet jeg kjøpte feil? Jeg har to i hvit, en i rød og en i blå. Gjerne noe til en baby gutt :) Alpakkagarnet er ikke med altså.

49bMBAI.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat gjort ferdig enda en gryteklut i prosjektet bryllupskjøkkenpresang :)

Bilde kommer senere..

Det teppe var nydelig :wub: Er det vanskelig å strikke? Tenker på dette med de løse partiene. Jeg er ganske så nybegynner, men får proffhjelp :aww:

Jeg holder på med det samme teppet selv, og det er veldig enkelt! 2 runder med rett, 1 runde med masse kast, og en runde hvor du slipper alle kastene. Og med kast menes det helt enkelt å surre tråden rundt pinnen en gang så du legger til en maske, men neste runde strikker du den ikke allikevel, bare lar den falle av pinnen :)

Slik ser mitt ut:

2013-06-11%2023.02.35.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg ble akkurat ferdig med det samme teppet, må være noe som går :lol: Det er virkelig ikke noe vanskelig altså, ikke noe problem for en begynner :)

Megamarie: hva med noe sånt som dette: http://www.ravelry.com/patterns/library/milk-infant-top ? kommer litt an på størrelsen selvfølgelig, om du har nok garn, men kunne nok vært fint med hvit med rød eller blå kant? Ellers har jeg strikket denne lua to ganger og liker den godt :)http://www.ravelry.com/patterns/library/pixie-hat-14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det teppe var nydelig :wub: Er det vanskelig å strikke? Tenker på dette med de løse partiene. Jeg er ganske så nybegynner, men får proffhjelp :aww:

Skjønner ikke hvorfor jeg blir helt gal når jeg ser strikketing. Noen ting som er strikket føler jeg nesten at er verdens fineste ting! Jeg tror jeg lider av noe kreativitetsgalskap :lol: Jeg blir gal av å gå i interiørbutikker også.

Forresten, noen forslag til hva jeg skal strikke av det garnet jeg kjøpte feil? Jeg har to i hvit, en i rød og en i blå. Gjerne noe til en baby gutt :) Alpakkagarnet er ikke med altså.

Ikke vanskelig! :) Vanlige rettmasker og kast, du klarer det nok til og med uten proffhjelp tenker jeg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg ble akkurat ferdig med det samme teppet, må være noe som går :lol: Det er virkelig ikke noe vanskelig altså, ikke noe problem for en begynner :)

Megamarie: hva med noe sånt som dette: http://www.ravelry.com/patterns/library/milk-infant-top ? kommer litt an på størrelsen selvfølgelig, om du har nok garn, men kunne nok vært fint med hvit med rød eller blå kant? Ellers har jeg strikket denne lua to ganger og liker den godt :)http://www.ravelry.com/patterns/library/pixie-hat-14

Takk for tips! Den jakken var veldig fin, jeg får tenke litt på det :) For det er en jakke jeg strikker nå. Men kanskje en lue av noe slag, ja :)

Jeg skal strikke det teppet også, for det var helt utrolig fint altså :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at NRK må ha vært her inne i tråden og lest. :lol:

Strikking minutt for minutt på NRK

Nasjonal strikkekveld blir en av statskanalens storsatsinger for det neste året.

minutt for minutt? Sorry, men det høres grusomt kjedelig ut :innocent:

Genseren min er ferdig :rofl: og den tror jeg blir god nå i sommer "varmen"

1016657_10151420838936780_1944557366_n.j

Jeg tok opp igjen vrangborden etter bildet ble tatt, og strikket på 5 cm, da den ble litt kort. Veldig kjekt å strikke fra toppen og nedover, for da kan man lett forandre på lengden :jump:

Har lyst til å begynne på en ny en med en gang, men har ikke garn :twitch:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin, aussie! Er den ikke artig å strikke? Guttungen har to, og jeg planlegger en til meg selv jeg også. Strikket på pinne 5,5 så dyr gikk Jonas fort unna også. :)

Edit: love autocorrect. :D *så den gikk jo fort unna også*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin, aussie! Er den ikke artig å strikke? Guttungen har to, og jeg planlegger en til meg selv jeg også. Strikket på pinne 5,5 så dyr gikk Jonas fort unna også. :)

Edit: love autocorrect. :D *så den gikk jo fort unna også*

Jo autocorrekt finner på mye gøy ;)

Jeg strikket faktisk på pinner 4 så med 5,5 så er den nesten ferdig før man har begynt ;)

Angrer skikkelig på at ikke gubben fikk en slik en i stedet for den som ligger halvferdig i skuffen :icon_cry:

Nå skal jeg lete etter garn med litt sprekere farger, og begynne på en ny en :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...